Friday, September 6, 2013

Cerita Politik Jerantut: Proses Penuaan UMNO Jerantut Boleh Buat Orang Muda Hilang Minat...


Ini satu lagi email yang menarik WZWH terima boleh buat renungan dan ingatan. Walaupun pendek tapi mesejnya sangat jelas.

Proses Penuaan UMNO Jerantut boleh buat orang Muda hilang minat...

Ketika DS Najib dan Tun Mahathir serta Tun Abdullah mencanangkan Proses Peremajaan UMNO berlaku dan diamalkan di seluruh 199 Bahagian UMNO...sebaliknya di Jerantut Proses Penuaan UMNO mahu berlaku.

Hal ini amat membimbangkan kerana boleh buat orang muda hilang minat. Bila orang muda hilang minat maka kesemua generasi muda Jerantut akan tidak menyokong UMNO lagi pada PRU yang akan datang.

Pemimpin-pemimpin  muda UMNO Jerantut suka jadi Pak Turut mengikut sahaja...tidak berani menentang.

Ahli-ahli UMNO berumur 60-65 tahun digalakkan bertanding mengisi kepimpinan UMNO Bahagian dari Ketua Bahagian sehinggalah pemeriksa kira-kira!

Ahli-ahli UMNO yang berumur 30-50 hanya layak jadi pemerhati sahaja. Bawah 30 adalah budak hingusan bermainlah di padang Pemuda dan Puteri.

Proses Penuaan UMNO Jerantut adalah Jerantut Diseased yang akan menyebabkan UMNO akan hilang pengaruh dalam PRU akan datang...

5 comments:

WZWF said...

hahaha

Anonymous said...

Orang buat blog maka Anon 11:42 am pun nak buat blog tapi suka tiru penampilan blog orang lalu jadilah blog parody...

Haaa...orang bangkrap idea!

Anonymous said...

WWF

Umur 60-65 tahun ni urag dah pencen.Dah tua-tua tork payoh lah nok pegang jawatan dalam politik.Bagi urang muda-muda.Umur 40 - 60 tahun.Jawatan nork tapi kerja suruh ke urang buat...... dah tork larat... Pilih hork yang muda-muda TAPI biorlah hork yang berkualiti..
berkualiti dalam segala bidang..

hambaransamad@yahoo.com said...

fm;Kapten(Bersara)Hambaran-ATM
Generasi k2 Felda Sg Retang (N0.91)
baru-baru ini saya hadir mesyuarat agong umno sg retang kerana dijemput..apa yg saya lihat orang tua-tua yg hadir dan ramai kaum perempuan. Saya membawa diri sahaja, kerana tidak dikenali disini. Saya ada bertanya kepada kaunter dihadapan..boleh masuk dewan ke?..kemudian memeriksa ic..dinyatakanya saya tidak boleh masuk mesyuarat kerana saya bukan ahli umno. Tidak disediakan juga borang masuk ahli....kenapa jemput saya???....saya melihat ada disediakan makanan...ramai yang sedang makan...saya rasa terkilan keadaan begitu...dan saya pun balik rumah.....camne tuuu ?!!! semasa mengundi saya pangkah BN kerana saya sayang kerajaan yg ada sekarang. Kalau nak ditukar kerajaan baru rasa tak yakin lagi...mungkin masa akan merobahnya...maaf ye...

Unknown said...

Ap yg sy petik dari crta datas kocar kacir ibarat anak tak tahu ibu,anak ayam khilangan induk itu lh kta,pdhal tlh jelas adnya ,quran dn sunnah tp x dhiraukn kberadaanya,sndiri mlupakn sndiri mcari,quran x di kaji sunnah x peduli itu masyarakat yg kta hdapi,bptah bliklh kpda quran dn sunnah agar aman

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024