Friday, September 6, 2013

Bila Pelabur Luar Negara dan Pelajar Master Merujuk Kepada Blog WZWH...


Bukan semua email inbox WZWH politik belaka. Ada email minta pandangan WZWH. Wah! Terharu juga WZWH.

Blog WZWH ini sebenarnya hanya blog kampung. Satu blog mencerita apa orang kampung mahu terutama politik pembangunan di DUN Tahan dan Jerantut.

Cerita politik hanya ikut musim seperti PRU dan pemilihan UMNO. Tapi bila ada pelabur luar negara dan pelajar master email mahu pandangan WZWH berdasarkan lebih 1600 posting maknanya blog WZWH ini ada juga orang bisnes dan pelajar universiti mengikutinya.

Email pertama dari pelajar master...

assalammualikum dan salam sejahtera, 


Saya Noorhayati pelajar sarjana dari Fakulti Perhutanan UPM Serdang. Saya sedang menjalankan kajian mengenai "peranan pelancongan dalam kontek pembangunan sosioekonomik di Taman Negara Kuala Tahan, pahang"

Sehubungan dengan itu saya telah melayari blog tuan dan saya ingin mengucapkan terima kasih kepada tuan kerana pengisian tuan mengenai Kuala Tahan di blog tersebut membantu kajian saya. Jika tidak keberatan pada pihak tuan, saya ingin memohon pandangan dan cadangan tuan mengenai Pembangunan ekonomi dan sosial penduduk tempatan di kawasan Kuala Tahan. Saya juga ingin memohon pandangan tuan mengenai peranan kerajaan negeri dan sektor perlancongan dalam membangunkan industri perlancongan di Kuala Tahan. 

Saya amat-amat berharap pihak tuan boleh membantu saya. Diharapkan pihak tuan boleh respon terhadap email saya, sekiranya saya perlu menyediakan sebarang surat menyurat atau sebaliknya. Kerjasama dari pihak tuan saya dahulukan dengan ucapan terima kasih. 


Sekian.
,

"Berilmu Berbakti"


Yang benar,

Noorhayati Mohd Rashidi
Master sains ( Dasar dan Ekonomi Hutan)
Fakulti Perhutanan UPM
Fon: 0132474485    Email: citrasutera_goldenbiru@yahoo.com


WZWH kena menjawab pandangan dan cadangan mengenai Pembangunan ekonomi dan sosial penduduk tempatan di kawasan Kuala Tahan. Pandangan mengenai peranan kerajaan negeri dan sektor perlancongan dalam membangunkan industri perlancongan di Kuala Tahan.

Ini WZWH kena bincang dengan EXCO Pelancongan Pahang bagi mendapat butiran maklumat yang detail.


Email kedua pula dari pelabur luar negara...

Dear Mr. Wan Zamzuri,
I am from Building and Construction Interchange Asia (BCI Asia).
We are an Australian based company doing research in the region of Asia, Australia and New Zealand for upcoming construction project and we upload the information on our e-bulletin and magazines for our clients who are suppliers, contractors and developers.
I have been following your blog (WZWH) as I am reporting on projects at Pahang and Kelantan.
I came across a particular project which interest me and you have uploaded some information about it.
I would like to inquire if you know who is the contractor for the project of JALAN KAMPUNG PAGI-KAMPUNG MAT DALING: PACKAGE 2?
I would truly appreciate if you could provide me some details about this project.
Hope to hear from you soon.
Best regards,

Tatchana Ramasamy @ Anna
Research Consultant

BCI Asia Construction Information Sdn Bhd
1-12A-23, Suntech @Penang Cybercity
Lintang Mayang Pasir 3
11950, Bayan Baru
Penang Malaysia



WZWH kena pula menjawab siapa kontraktor projek di atas. Barangkali pelabur Australia mahu melabur di Ulu Tembeling Jerantut.

Siapa sangka blog WZWH yang hanya blog kampungan dari Jerantut diambil perhatian yang serious oleh pelabur luar negara dan pelajar universiti walau ada orang Jerantut sendiri anggap blog WZWH ini blog pemungkar!!!

2 comments:

Shadow Banker said...

WZWH blogger hebat dan termashyur. Next time, I agak CNN dan BBC will want to talk to you.

HIDUP WZWH

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Tq bro Shadow banker your compliment too much he he he..

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024