Saturday, August 27, 2011

Mat Sabu Puja Chin Peng Komunis Pejuang Kemerdekaan Sebenar

Chin Peng Komunis adalah tokoh idola terkini PAS. Jika PR menang PRU 13 nanti gambar-gambar Chin Peng akan digantung di bangunan-bangunan Putrajaya sebagai pejuang kemerdekaan yang sebenar!

Mat Sabu Timbalan Presiden PAS buat parti PAS serba salah. Sebab hendak undi orang Cina, Mat Sabu hina  tokoh kemerdekaan negara-Dato' Onn Jaafar dan Tunku Rahman serta anggota keselamatan polis dan askar semasa darurat malah memuja pengganas komunis sebagai pejuang kemerdekaan yang sebenar.

Ramai ahli PAS malu dan mahu menyorok bawah meja sekarang. Inilah kekalutan bila PAS menolak kepimpinan ulamak dan memilih ahli politik 'haprak'.

Mat Sabu menganggap pengganas dalam Kompeni Pasukan Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang dan membunuh anggota keselamatan dan keluarga mereka dalam tragedi Bukit Kepong sebagai hero sebenar?

Muhammad Indera, lelaki Melayu yang bersekongkol dengan Goh Peng Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai polis itu.

Dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang 21 Ogos lalu, Mat Sabu turut mendakwa Dato’ Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana tokoh tersebut adalah pegawai British.

Beliau juga berikrar untuk mengubah semula sejarah kemerdekaan negara jika pembangkang berjaya merampas Putrajaya kerana dakwanya, sejarah yang tertulis pada hari ini tidak memaparkan fakta sebenar selain hanya memihak kepada UMNO. Sampai begitu sekali benci dan berdendamnya pemimpin nombor dua Pas ini terhadap UMNO hinggakan mahu mengubah sejarah dengan fakta ciptaannya yang menidakkan perjuangan bangsa sendiri.

Apakah Mat Sabu hanya menzahirkan apa yang dihasratkan oleh chauvanis Cina DAP yang mahu meletakkan kaum Cina di negara ini sebagai pejuang sebenar kemerdekaan, ketika negara akan menyambut ‘Hari Kemerdekaan’ 31 Ogos ini?

Melayu jenis inilah yang bakal menjahanamkan bangsa sendiri dan menjual negaranya kepada kaum lain asalkan dia mendapat keuntungan politik yang sangat sementara sifatnya. 

Kemuncak kepada sejarah yang akan diubah oleh Mat Sabu nanti ialah 'Chin Peng adalah pejuang sebenar kemerdekaan Tanah Melayu'?

Dalam tragedi berdarah Bukit Kepong yang bermula kira-kira pukul 5 pagi pada 23 Februari 1950, satu persatu anggota keselamatan dan ahli keluarga mereka gugur selepas diserang dari setiap sudut oleh 200 pengganas komunis, malah sebahagian daripada mangsa dicampak hidup-hidup ke dalam api.

Itulah akibatnya apabila Mat Sabu meletakkan seratus peratus harapan kepada kaum Cina untuk menyokong atau mengundi calon Pas pada Pilihan Raya Umum akan datang.

Dia dah jadi macam ‘orang gila’ yang merepek dan merapu hingga sanggup menidakkan jasa bakti pejuang-pejuang Melayu yang terkorban angkara pengganas komunis yang berjuang untuk merampas Semenanjung Tanah Melayu daripada diserahkan penjajah British kepada orang Melayu yang benar-benar berhak. Mat Sabu sudah 'bertuhankan undi'.

Mat Sabu mahu menukar sejarah negara bangsa ini dengan menganggap kaum Cina adalah pejuang sebenar. Wajarkah manusia si pengkhianat bangsa ini dibiarkan?

5 comments:

Anonymous said...

ikrar perang jihad kepada Mat Sabu dan manusia yang sewaktu dangannya. Jangan fikir sedap mulut je nak bercakap, pasti akan ada balasan buat lu haprak sial. Kalau rasa dah bagus gi berambus balik China naik tongkang babi ngan DApigs

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Ya Anon 2:41,
WZWH sokong orang Melayu istihar perang jihad kepada Mat Sabu dan manusia yang sealiran pemikiran dengannya...

rentaka puaka@yahoo.com said...

pi mati la mat sapu taik dap

kutukan dewata said...

muka mat sabu macam muka anjing bulldog lee guan eng

Anonymous said...

Onn Jaafar pegawai British.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024