Tuesday, August 16, 2011

Ramai Orang London, UK Lebih Miskin Dari Orang Ulu Tembeling.


Rusuhan yang berlaku di Kota London, Birmingham, Liverpool, Manchester dll bandar di United Kingdom adalah disebabkan faktor penganggoran, subsidi dikurangkan, kerajaan UK dan masyarakat yang berjaya tidak peduli golongan miskin dan kurang upaya.

Belia-belia rasa 'hopeless'. Tiada pemimpin politik berkarisma yang boleh membawa perubahan dan semangat baru. Jurang perbezaan pendapatan makin meningkat. 

Ramai orang London, UK lebih miskin dari orang Ulu Tembeling. Walaupun orang Ulu Tembeling dikatakan susah tapi mereka ada tanah, kebun getah, tanam sayur-sayuran di halaman rumah, tidak payah beli halia, serai, lada, buah kelapa. Ramai yang bela kerbau, ayam dan itik. Tidak perlu bayar cukai pintu rumah, tak bayar tol.

Nak bantuan apa-apa minta saja kepada ADUN Tahan yang budiman dan sentiasa membantu. Tidak seperti orang London, orang Ulu Tembeling kaya budaya dan kaya pemimpin.


ADUN Tahan yang sangat budiman kepada orang Ulu Tembeling.

Bila rusuhan berlaku di London dan bandar UK lain - bekas colonial masters kita  - Himaya Quasem, tulis tentang kerja beliau di sebuah NGO di London yang memantau orang miskin.

Orang putih pun ada miskin, kita ingat semuanya kaya raya nak conquer dunia macam Steve Jobs, Bill Gates, George W. Bush, George Soros dan Richard Branson.

Gon semua...mudik balik kampung raya puasa ni naik bot free tambang weh...auk!

Berita baik buat murid-murid dan pelajar-pelajar berasal dari Ulu Tembeling tidak kira anak belajar dimana sekolah rendah, sekolah menengah, kolej, maktab, institut, universiti anda semua boleh balik ke kampung (mudik) masing-masing ke Ulu Tembeling sempena cuti raya ini FREE tambang bot ditanggung sepenuhnya oleh ADUN Tahan YB Dato' Wan Amizan bin Wan Razak.

11 comments:

Anonymous said...

kah3 berbaloi kaaaa dengan merompak hasil Tahan dengan tanggung naik bot freee....bwak umrah pong hok kaki ampu..spai ke bini kaki ampu di bawak nyerrr.....nte PRU 13 sruh puak2 nie jer uat keje....rasenyer ramai lain org miskin d dun Tahan..niee....YB sendiri uat duit ngan buat bu....1x....jgn HIPOKRIT laaaa...nk uat wayangggggg.....

Anonymous said...

Action speak louder than word...
Anon 12:41 apa sumbangan anda kepada masyarakat Ulu Tembeling...
Anon menghadapi masalah tidak suka melihat kejayaan orang lain dan penuh perasaan hasad dengki..
Sekali lagi orang Ulu Tembeling bertanya kepada Anon: apakah sumbangan Anon selama ini kepada masyarakat? kah kah kah kah kah...

Anonymous said...

Anon 12:41 memang sejenis manusia yg suka melempar tohmah (klu bukan tohmah nyatakan bukti sahih yg YB makan duit)sejenis penyakit yg x ada ubat...penyakit hasad dengki dgn kejayaan org lain....p/s:dulu org tua suruh belajar pandai2 cabut lari...bila org lain pandai dia lak tanam hasad dengki...sedar kelemahan diri dulu...

Anonymous said...

Bukan penyakit hasad dengki. Yang dapat sebungkus dua hamper setiap menjelang raya itu bukan menunujukan prihatin seseorang yang ada pangkat dan kedudukan. Dipersoalkan cara mana orang dan pendapatan seorang dimanuplasi.

Contoh; nak mudek ke Hulu Tembeling naik boat free, turun ke Kolatahan naik motor free, lojik ke jika duit sendiri nak bayar tambang.

Publish dan publicity ada perkataan sama tetapi membawa maksud berbeza... Itu kena faham2kanlah jangan buat2 tak,.. faham2kanlah...

Anonymous said...

Hakurk dengark aderk jugerk. Urag katerk gon jangan ambik hork urag nanti jadirk pindirk lihir bucit perok, tork bulih sekat ruzeki urag sapai maserk Allah sekat ruzeki bini, anak cucurk,... abis keturunan. Maserk nirk demerk turk mimang senalar senang. Bilerk dierk sakit atau mati sikit, sikit, sikit musibah akan berlaku.

Wanauzibillah

Anonymous said...

Tahniah orang Ulu Tembeling. Nampaknya penasihat- penasihat anda hebat sungguh, membezakan kalian dengan penduduk London.
Berapa income sebulan kalian,Kereta apa kalian pakai, kapcai apa kalian bawa, berapa ekar getah sorang ada , berapa ekar tanah baru dapat beli...kalau bukan tanah pusaka laa.. Berapa ramai golongan muda yang berpendidikan London dan ada MBA balik bekerja di Ulu Tembeling?
Tuan penasihat pakai kereta apa?

Anonymous said...

salam anom 1:11,1;24 bkan hasad dengki jd taruhan..tp kenyataan sbb sya mengenali sejak sebelum beliau menceburi politik lge,,xpayah citer laaa die punya background nte kabor kite dengki pulok..jasa kepada dun Tahan ader...auk aper tau tau menjilat punggung YB kot..jilat lahh puas2 sbb musim nie die tgh byokk RM..kot2 nyer lempor 1guni 2 kerr demerr...tuihhhhh g maposs lahh penjilattt punggung YB dun tahannnn..

Anonymous said...

apa punye komen laa...mampos cepat la deme,cepat skit azab tuhan dapat ke deme..

Anonymous said...

bersangka baik lah kita kepada orang lain.jangan di pertikaikan niat orang yang berbuat amal kebajikan.
kalau kita tidak tahu dan hanya mendengar persepsi orang dan terus mengata dan mencela orang maka orang dapat pahala berganda ia itu atas amalannya dan pahala free sumbangan si pencela tadi.alangkah beruntungnya wan amizan.
kepada si pencela2 diatas,sedarlah
kamu akan bangkrap di akhirat nanti
jika kamu teruskan sikap tersebut.
saya melihat wan amizan dari kaca mata kebenaran yang tidak memihak.dia sangat sabar dan buat tidak tahu dan buat kerja dia yang dia rasa perlu.
kata lah apa saja yang orang nak kata.saya rasa dia cari keredaan allah bukan keredaan manusia.ingatlah wahai pencela2 sekalian,orang yang sabar selalu menang ini janji allah.

Rantaka Puaka:

aku pasti dan benar2 pasti selepas komen aku ini akan ada anon2 menuduh aku penjilat wan amizan.sebabnya memang setakat itu tahap pemikiran mereka yang tidak dapat menerima perbezaan pendapat dan prinsip.tak percaya kita tengok,mereka tidak akan berubah.

Anonymous said...

Para ilmuan tidak menuding kepada sesiapa dalam pelajaran ilmu mereka pula tidak kenal hati baik luhur seseorang. Bukan seperti sesetengah ada ilmu digunakan tafsir bersendirian bagi kegunaan peribadi. Itu ilmu publisiti bukan ilmuan sejati.

Banir...

Anonymous said...

hai banir,
awak ni anak panglima banir ke?awak ni sama waktu ke dengan geng2 anti wan amizan?bawak bertaubatlah.awak tu dah tua buat ibadat banyak2

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024