Nuffnang Ads

Pages

Friday, October 5, 2012

Pemikiran Seorang Undergraduate Jerantut: Bila Jerantut Boleh Maju?


WZWH angkat satu posting dari blog CeritaLAH yang ditulis oleh seorang undergraduate dari Jerantut.

WZWH copy n paste posting budak undergraduate ini. 


Tajuk posting:  Jerantut: bila boleh maju? PM orang Pahang dah!

4 comments:

Anonymous said...

kesian deme nieee dahhhh merdeka masuk usia pencen bru nak pikir kemajuan jlantutttt. ingatlah mujur maju adenyee felda, ade felda brcampurrrr laaa...

Anonymous said...

Itulah masaalanya bila calun orang tua.
DS Nsjib , Kali ni Jerantut mahu calun yang berumur
30 tahun dan ke bawah.
Orang tua nampak tanah kubur saja.

Anonymous said...

yang entingnya anok mude srupe budok nih perlu didekati umno..

jgn bg deme ni salah informasi, jgn bg pembangkang dekat. budok mude ni biasenye suke berontak suke pembangkang

halang mereka

dekatkan mereka pd Umno!

Anonymous said...

X payah nak halang2 la. Kami orang muda ni ramai yang dah belajar tinggi, duduk diibukota, pemikiran pun dah terbuka. Pasai orang tua2 di Jerantut la (peneroka felda terutamanya) yang menjadikan Jerantut ni begini politiknya. Semua yang pemimpin ckp, betul belaka pd mereka tanpa menyemak kebenarannya. Contoh, dulu (2006) lg dah kami ckp kat diorang tentang kes subsidi bersilang tp diorang x nak percaya. Sekarang ameno sendiri yang pecahkan. Maknanya isu ini benar la. Bukan ameno jerantut je begini, boleh kata semua tempat ameno buat begini. Sb tu pemikiran orang2 ameno bawahan, perkara tersebut tiada apa2 masalah, biasa je. Begitulah punya teruk ameno mendidik pemikiran orang awam(melayu). Sudah2 la ameno. Kami memang dah x percaya lg dah. Cukup la masa 55 tahun yang diberikan.

Satu lg, pihak pembangkang x pernah mendekati kami tetapi kami yang mendekati mereka