Nuffnang Ads

Pages

Thursday, December 30, 2010

Pemikiran Sempit Dan Jiwa Kecil Blog Pahang-Ku


Dalam posting WZWH yang lalu WZWH telah mengkritik blog Pahang-ku kerana satu posting yang WZWH kira rasis kepada orang Kelantan Pahang, baca sini. Ekoran dari itu blog SPU naik emosi lalu keluar posting mengatakan blog WZWH blog pemfitnah. Itu adalah hak penilaian blog SPU.

Pada WZWH itu terserah kepada pembaca blog WZWH untuk menilainya. Blog SPU adalah blog rujukan utama blog-blog Jerantut. Sebab itu blog Urag Drrulug pun "Waaa" juga naik emosi. Paling menarik dan buat WZWH lebih tergelak ialah blog Pahang-ku.

Oleh kerana blog Pahang-ku lahir dari perjumpaan antara EXCO YB Dato' Sharkar bin Shamsudin (Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Pahang) yang disebut bakal pemimpin pelapis MB Pahang dengan bloggers Pahang maka apa-apa posting blog Pahang-ku juga mencerminkan YB Dato' Sharkar secara tidak lansung.

Kalau pembaca blog WZWH dan blog Pahang-ku perasan, sebelum posting WZWH mengkritik blog Pahang-ku, blog WZWH tersenarai dalam "Pejuang Pahang list 2" dalam blog Pahang-ku. Selepas saja WZWH kritik blog Pahang-ku, WZWH dapati blog WZWH terus dibuang dari senarai "Pejuang Pahang list 2"!.

Itu adalah hak mutlak blog Pahang-ku. WZWH menghormatinya. Cuma WZWH hendak beri tahu di Jerantut ada banyak blog-blog mengkritik WZWH. Kalau tidak percaya blog Pahang-ku boleh melayari semua blog Jerantut.

Blog Pahang-ku akan mendapati nama WZWH baik apa-apa isu mendominasi Jerantut cybermaya. WZWH tidak pernah beremosi bahkan semua blog-blog Jerantut WZWH linkkan.

Lihat saja blog SPU dan Urag Drrulug selalu mengkrtitik WZWH. WZWH pun membalas kritikan mereka. Blog  WZWH dan blog SPU serta Urag Drrulug tidak pernah memadam link blog masing-masing.

WZWH faham blog Pahang-ku ada ramai admin. Blog Pahang-ku mencerminkan pemikiran politik YB Dato' Sharkar secara tidak lansung. Kalau ini lah pemikiran blog Pahang-ku yang sempit pemikiran dan berjiwa kecil maka WZWH berpendapat MUNGKIN ini juga pemikiran dan jiwa YB Dato' Sharkar!

Moral of the story yang hendak WZWH sampaikan mesej kepada blog Pahang-ku ialah belajarlah dari budaya perdebatan blog-blog Jerantut. Berfikiran terbuka, berjiwa besar dan yang penting blog Pahang-ku kena belajar "pengurusan emosi". 

7 comments:

Pahang-Ku said...

Salam tuan,
Blog Pahang-Ku adalah sebuah blog yang masih baru dibina dan terdapat banyak keurangan disana sini, kami masih dalam proses penambahbaikan, kerana itu kita dapap memuaskan hati semua pihak.

Banyak pihak yang meminta dilinkkan blog mereka di Pahang-Ku namun kami yang berkhidmat 'tanpa apa-apa ganjaran ini' tidak mempunyai cukup masa untuk lakukan segalanya, kerana itu lah banyak yang masih belum kami lakukan. Bagaimanapun segala yang memohon link itu masih dalam ingatan kami.

Mengenai dakwaan blog WZWH dibuang dari link adalah tidak benar sama sekali, sebenarnya kami hanya memindahkannya dari link2 Pahang ke link blog nasionalis. Harap tuan tidak membuat sebarang tuduhan melulu.

Terima kasih ~ PKu

Pahang ku said...

Salam tuan,
Blog Pahang-Ku adalah sebuah blog yang masih baru dibina dan terdapat banyak kekurangan disana sini, kami masih dalam proses penambahbaikan, kerana itu kita tidk dapat memuaskan hati semua pihak.

Banyak pihak yang meminta untuk dilinkkan blog mereka di Pahang-Ku, namun kami yang berkhidmat 'tanpa tanpa ganjaran ini' tidak mempunyai cukup masa untuk lakukan segalanya, kerana itu lah banyak yang masih belum kami lakukan. Bagaimanapun segala yang memohon link itu masih dalam ingatan kami.

Sukacita dimaklumkan juga bahawa blog Pahang-ku tidak ada kaitan dengan sesiapa dan mana-mana organisasi, Pahang-ku adalah kumpulan bebas penyokong kerajaan.

Mengenai dakwaan blog WZWH dibuang dari link adalah tidak benar sama sekali, sebenarnya kami hanya memindahkannya dari link2 Pahang ke link blog nasionalis. Harap tuan tidak membuat sebarang tuduhan melulu.

Terima kasih ~ PKu

Anonymous said...

dah tahu lama jerantut.
sebenarnya jerantut tak berkembang sangat. yang bertambah cuma sekolah menengah dari satu jadi lepas tu tiga dan empat.
supermarket dah banyak tutup dan yang ada cuma tf.
banyak projek pindah tempat lain. tak tahu apa kena.
pekansari dah jadi biasa sangat.
ikan sungai nak cari kat jerantut, jangan harap.kat perlok, itu bukan nak jual.
bangunan banyak bina, itu ikut plan cina.
budak2 lepas sekolah, mana ada tinggal dijerantut. semua dah pindah tempat lain.
seperti biasa yang nyaman oarang pencen, seronok tinggal kat jerantut.

Anonymous said...

sampai nak kelahi dgn exco dato sharkar pula nk cari rating, tp rating pembaca hanya 37 jer,

picisan, picisan, debat terer mcm mana pun org tak baca buat apa...

picisan, picisan

Anonymous said...

anon 2:15,

biasala org yg insignificant, sentiasa cari perhatin, tp tak peduli juga dek org

Anonymous said...

apa la bodoh sgt wzwh ni, yg tibai awk spu n urang drulug, yg tajuk awk blog pahangku fikiran sempit tu ngapa? apa hubungan pahangku dgn spu n urang drulug?
tibai la blog spu n urag drulug

Anonymous said...

anon 2:36, mamat ni mmg bodoh, tak tau lagi?