Nuffnang Ads

Pages

Friday, December 31, 2010

Memandu Laju Politik Jerantut 2011


Tahun 2010 bakal berakhir dan tahun 2011 bakal menjelang. PRU 13 mungkin berlaku awal pada tahun 2011 atau 2012. Mungkin juga  pertengahan 2013.

Yang pasti tahun 2011, politik Jerantut "in full gear" dipandu laju bukan saja di DUN Tahan malah serata pelusuk parlimen Jerantut akan mengalami transformasi politik.

Bermula tahun 2011, program-program politik akan dijalankan secara agresif. Sudah tentu perbelanjaan kosnya banyak dan kasar. Tidak peduli dengan kosnya berapa juta, program dan strategi perlu diimplemenkan bagi memastikan kekuatan parti.

Tidak peduli  samada wakil-wakil rakyat mahu bekerjasama atau tidak program-program tetap diteruskan. Jika perlu program dan aktiviti perlu diswastakan yang penting hati dan minat pengundi-pengundi perlu dijaga persetankan wakil-wakil rakyat yang tidak berminat.

Generasi muda pengundi muda Jerantut tahu apa yang mereka mahu. Generasi pengundi muda ada cita rasa  dan pilihan mereka yang tersendiri. Menjaga hati mereka juga menjaga hati pengundi-pengundi pertengahan dan matang juga sama penting lebih penting dari menjaga hati pemimpin Kuantan dan Putrajaya.

Bajet program-program politik Jerantut perlu dicari sendiri. Tidak perlu bergantung kepada pucuk pimpinan. Ahli politik yang merdeka tidak bergantung kewangan kepada pucuk pimpinan. Bajet pilihanraya pun perlu ada dana sendiri. Jangan biarkan kita berhutang dengan pucuk pimpinan biar Kuantan dan Putrajaya berhutang dengan kita.

Itulah harga diri politik Jerantut. We are free to determine our own politics. Mereka pucuk pimpinan perlu dengar kehendak dan suara kita bukan kita perlu dengar kehendak mereka....kalau mahu menang PRU 13 nanti.


No comments: