Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, December 29, 2010

Rancangan Tanah Kelompok ( RTK ) Saham Felcra Kampung Sepial DUN Tahan


RTK Kampung Sepial DUN Tahan diagihkan kepada 95 peserta. Setiap peserta beroleh sebidang tanah seluas 4 ekar. Kali ini ADUN Tahan bertanggungjawab sepenuhnya memilih 95 peserta. WZWH harap pengagihan RTK Kampung Sepial dipilih secara adil. Yang memohonnya ialah 411 pemohon semuanya telah menghadiri temuduga.

RTK ini diserahkan kepada Felcra dan peserta 95 yang berjaya ini akan menerima saham Felcra.

Blog Urag Drrulug dan Hulu Tembeling sangat vokal dan sensitif bila golongan yang layak memerimanya tidak dapat manakala golongan yang kaya ada kerja tetap bergaji agak tinggi, ada banyak tanah dan harta dapat atau isteri-isteri penghulu, tok empat, guru dapat.

Ini disokong oleh blog SPU. WZWH pun bersetuju dengan pandangan blog Urag Drrulug, Hulu Tembeling dan SPU. RTK perlu diberi kepada orang kampung yang betul-betul susah, daif dan miskin tegar.

Golongan buruh dan pekerja rendah awam pun layak dipertimbangkan. Ini sesuai dengan motto "rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan".

Bagi kepentingan politik ADUN mungkin tok empat, ketua cawangan UMNO, ketua pemuda cawangan mungkin perlu dipertimbangkan mana yang difikirkan layak.

Peserta yang dipilih adalah dari kampung sekitar seperti Kampung Sepial, Kampung Kuala Tembeling, Kampung Gemuruh, Kampung Kuala Retang, Kampung Pasir Durian, Kampung Batu Balak, Kampung Doja, Kampung Keluang, Kampung Tanjung Betong.

Adakah pemilihan peserta RTK Kampung Sepial DUN Tahan akan berulang kembali seperti pemilihan peserta saham Felcra Kampung Merting yang buat orang kampung tidak puas hati?

WZWH difahamkan pemilihan kali ini adil. Setelah dipamirkan nanti WZWH harap blogger Urang Drrulug, Hulu Tembeling dan SPU sila pantau dan beri feedback. Mana tahu ada "loophole" atau kesilapan.

Bolehkah kita puaskan hati semua orang? 

13 comments:

chenerong ular said...

Salam WZWH, jika kita dapat memuaskan hati semua orang, itu adalah pencapaian cemerlang yang kita dapat lakukan, dengan khudrat kita yang kerdil ini di sisi ALLAH S.W.T, memedailah jika kita betul betul berusaha sedaya upaya, SE IKHLAS MUNGKIN, tanpa beselindung, tanpa mempunyai niat apa apa?, membuat keputusan mengikut peraturan yang telah di gariskan, dan bukan di buat mengikut kuasa dan kepentingan diri kita dan pengaruh politik kita, INSYAALLAH WALAU PUN TIDAK 100% BERPUASHATI TETAPI MAJORITI AKAN BERKATA SYUKUR !!!

Samalah juga kita tidak boleh menipu ramai orang didalam satu masa?

WZWH said...

Salam CU,
Harap pemilihan peserta saham Felcra kali ini ok. Tiada lagi masalah dan ketidakadilan berlaku. Terima kasih.

chenerong ular said...

Terima kasih, atas anda mengambil berat, bukan setakat pengagihan saham saham felcra sahaja yang kena adil, harap semua keputusan yang kita akan buat sebagai pemegang amanah semestinya semua kena adil, telus dan tidak ada yang terselindung.

Ramai orang berpuashati sudah memadai, jika kita sudah membuat keputusan belandaskan prasyarat yang di tetapkan, dan memberi kepada yang hak dalam semua hal, saya rasa yang tidak berpuashati adalah terdiri dari segelintir orang orang, ya itu, musuh kita, kawan kawan, kroni kroni kita dan penyokong kita, Jangan risau tentang ketidakpuasanhati mereka mereka, ingat, doa orang miskin terinaya adalah amat di makbulkan oleh ALLAH S.W.T. dari doa segelintir penyokong penyokong kita yang tidak berpuashati, terima kaseh kerana mengambil berat..........

dobit127 said...

salam..

Amat payah untuk memuaskan hati semua pihak. Diberi saham kepada golongan susah, pihak politik setempat merengek nak jugak. Tidak diberi pun susah. Kalau diberi lagi susah. HAbis peluang orang yang sepatutnya dapat tertutup. So, apapun kawan menunggu apa list yang akan dikeluarkan oleh YB ADUN Tahan untuk saham Felcra ini. Adakah masih berbunyi seperti biasa? ataupun Hidup perlu diteruskan seperti biasa?..

Anonymous said...

nak dapat borang pun ssah..dengor2 citer dah temuduga..apa citer browww..baik tok4,tok pengulu zul bgi kat korni-korni tertentu jer..kekadang kc cawangan punxtau..camne..yekk..mangkuk betul laa YB dun tahan dan korni-korni nyer yg tau...cawangan yg xkuat mengampu xtau pun borang keluar, sdangkan ramai ahli di cawangan layak untuk saham Felcra..adakah ader double standad dlam pembahagian borang Felcra..xdapat ker kc pun xper sekurang-kurang nye ank buah dapat pun dah puas hati....entah lah PRU 13 nie kite pakat2 uat apa yg patut...tepok dada tanye tangan mne satu pilihan muuuuuuu.....

Anonymous said...

kite tnggu dan lihat samada perserta2nya dari kampung yg di sebut dapat saham Felcra atau org2 luar kg yg dapat....kite tunggguuuu...bile pulok nok bagi kat kg batu embun..pulau mansok..paya embun..batu embun seberang..dan lain2 kampung di sekitar DUN Tahan...munkin 5taun..10taun..15... kite tungggguuuuuuuu

Anonymous said...

berapa sangat la hasil saham felcra tu yang nak berebut rebut. malu kat orang cina. yang penting dimanapun kita berada n sesusahmanapun, yang penting kita usha untuk maju n cari jalan utk terus maju. banyak peluang nak senang di negara kita ni n tak payah la aku sebutkan caranya. tengok jela indon yang datang ke negara kita ni dengan bekerja kontrak buruh je. bole jadi kaya raya. orang melayu macam korang ni buat malu je. kerja malas, yang tahu nak subsidi je. bodoh tak habis2. yang tulis blog pun bodoh, yang komen kat atas pun bodoh. aku nasihat je. kauorang pikir la pulak.

Anonymous said...

begitula pe'el org kita,suka menadah tangan meminta2,jenis suka makan hasil tanpa perlu berusaha.jenis nak mengumpul duit senang..

Anonymous said...

SENANG SENANG TAK PAYAH BERI PADA SESIAPA PUN JIKA DAH ORANG MELAYU MISKIN MALU KE BANGSA ASING, KERAJAAN KUTIP JER HASIL BUAT LAH PEMBANGUNAN, SENAG JER JIKA ORANG ORANG YANG LAYAK PUN DAH TAK HENDAK

Anonymous said...

kawasan kuala tembeling tu sempit sangat. yang ada cuma kawasan asal pekan, sepial, kuala retang, lahang dan stesen. kawasan tanah lain mana ada. jadi tanah felcra tu patut bagi pada orang kawasan tu je dan jangan melarat ke kawasan lain seperti jong belaboh dan tanjung bungah. itu kawasan lain bro. tanah situ lagi banyak.itupun tak patut masuk orang ulu yang banyak berkampung di kuala tembeling.

Anonymous said...

sapa yang bdebat n komplin isu felcra ni, memang orang tu bodoh! dengki kat orang tak habis2. dah tau dah felcra tu sikit n ber kroni, mana dapat nak bai pada semua orang. bukan jerantut je masalah felcra begini tapi satu malaysia n semua kawasan felcra masalah tak ckup n kroni ni tetap timbul. jadi takyah la jadi bangang tahap lembu sangat. bawak la masalah ni kemanapun n tak kan selesai.bagi la PR memerintah pun, perkara ni tetap sama sb saham felcra ni tak dapat untuk di bagi pada semua orang. kalau dapat bagi pada semua orang pun, ada isu duit saham tu sikit pulak n macam2 lagi sb hal ni hal duit.orang tak akan puas hati bab duit ni. fikir n nak tulis tu biar guna otak n jangan guna hati kau orang yang busuk n kotor tu. dengki tak habis2. kalau nak juga felcra ni, jadi la kroni n berusaha la jadi kroni. macam org kelantan yang datang sini, mula mula menumpang je, pas tu buat umah, dapat tanah sikit, lama2 beli pulak tanah orang pahang bodoh nak mampus ni. ada diaorang bising2 hal felcra ni. tak ada pun. sb diaorang faham n dapat felcra pun tak kaya juga. nk kaya kena usaha n bangunkan tanah. sb tu orang kelantan ni maju. orang cina aku tak yah cerita la sb diaorang memang maju. melayu jerantut je yang bangang tak habis2.

Anonymous said...

serupa anon 6:51am ne banggang n bodoh tak reti membaca agaknya,sebab apa isu ini di timbulkan entah entah dia yang melantak hasil saham felcra agaknya kah kah kah, marah tak tentu pasal

Anonymous said...

pedooh aje semua...
ada anok tok penghulu yg kerja pegawai kat kl pun dapat saham..org kampung yg miskin dok kat kg tak dapat pun saham...
tak telus tak amanah tak jujur...kepala bapokkk semua ni....dema.kaya kat dunia dpt duit saham..nanti kat akhirat menjawablah dema....