Friday, January 6, 2012

MengUMNOkan Dan MemPutrajayakan DAP


DAP sudah mendapat kefahaman realiti politik Malaysia. Sebelum ini idea agung LKY Singapura melalui parti keramat PAP buat DAP dalam ilusi mentaliti pembangkang selalu mencari kesalahan kerajaan.

Boleh dikatakan DAP sebuah parti 
  • Berprinsip
  • Profesional
  • Fokus kepada kerja
  • Selalu berfikir
  • Tidak suka bodek pemimpin
  • Lebih relevan kepada orang Melayu
  • Lebih demokratik
  • Lebih bebas menyuarakan hak Melayu dari sekatan UMNO
  • Lebih serious menentang rasuah dan salah guna kuasa
DAP perlu mengambil peluang keemasan memperagakan kepada rakyat Malaysia bahawa DAP sudah bersedia menuju Putrajaya.

DAP sudah transformasi dari minda pembangkang kepada minda berorientasikan rakyat. Isu-isu membabitkan:
  • Pendidikan
  • Pengangkutan Awam
  • Kesihatan
  • Keselamatan Negara
  • Hubungan Antarabangsa
  • Urustadbir Negara
Rakyat mahu lihat DAP pergi lebih jauh dari sebuah parti yang suka menghentam kerajaan BN kerana isu urustadbir buruk, rasuah, dan penyelewengan.

DAP perlu dilihat kerajaan yang  menunggu. Maka DAP perlu bersungguh menjuarai isu-isu.

DAP perlu imej parti yang ideal, reliable, boleh dipercaya, amanah dan progresif sebagai kerajaan alternatif kepada rakyat.

DAP tidak boleh berharap kepada PKR yang objektifnya hanya memperjuangkan Anwar Ibrahim.

DAP juga tidak boleh bergantung kepada PAS yang emosi mental politiknya selalu keliru dan ilusi.

DAP memerlukan sokongan orang Melayu terutama golongan profesional muda di bandar-bandar yang tidak berparti samada kesibukan kareer atau dihalang dari aktif dalam UMNO.

DAP tidak perlu bimbang isu kroni LKS dan Karpal Singh kerana famili ini lambat laun akan hilang pengaruhnya.

Maka DAP perlu faham kekuatan orang Melayu dan Bumiputera yang merupakan 69% dari penduduk Malaysia.

Jika DAP mahu menuju Putrajaya, DAP perlu lebih berjuang dan menjuarai isu-isu orang Melayu lebih dari UMNO.

UMNO punya 3.3 juta ahli yang mahu kerajaan ideal seperti juga impian DAP. Yang menimbulkan masalah ialah pemimpin-pemimpin UMNO bukan ahli-ahli UMNO.

Ahli-ahli UMNO tidak berdosa di atas salah laku dan penyelewengan pemimpin mereka.

Kenapa tidak DAP? Jika DAP diUMNOkan sedikit asalkan boleh menuju Putrajaya.

No big deal right!

21 comments:

Anonymous said...

ORG JERANTUT BYK MENUTUH DUIT..CNTH TRDEKAT DAH ADA DATO WAN MIZAN KAKI PUTAR ALAM....DULU SBLUM JDI YB NK MMBELA ORG JRANTUT..TP PODAHHH....BILA DIAGKAT MNJDI YB TNH DURIAN HIJAU SLUAS 37 EKARRRRRRRRR DITUTUHNYE.......SPATUTNYE TNH ITU DIBERI PD PMUDA CWNGN DURIAN HIJAU TP MMBUNCITKAN PERUT WAN DOMPOKKKK...

KE 2..TNH DI KG SEMPADAN SELUAS 500 EKARR YG KNONYE UTK DIAGIH PD GENERASI KE-2 ORG KG SEMPADAN TURUT DITUTUH SYRKT WAN DOMPOK JUGA.....JADI PMIMPIN CMNI KE KITE NK AGKAT SBG PMIMPIN..KALO CMNI LBIH AFDAL KITE AMBIL ORG LUAR JDI CALON KALO DAH ORG TMPTAN PN KAKI MNUTUH...

KE 3.....TANH DI KG MERTING JUGA DSAPU DI DOMPOK..JDI DIMANAKAH TGGUJWB SBG SEORG WKIL RKYT...UTK PGETAHUAN SMUA,,SEHINGGA WJUD UNDI XPERCAYA UTK DATO WAN...JADI SY AMAT MENGALU2KAN SLURUH UMNO JRNTUT KITA TAMATKAN PERHIDMATAN BELIAU SBG YB ADUN TAHAN..SAMA2 KITE KEMPEN SBLEM PRU KE 13 UTK KUBURRRKAN PEMIMPIN SPERTI INI..SY RELA DIPECAT KEAHLIAN SBG AHLI UMNO DRPD MUMUJA MEMUJA PMIMPIN SPERTI INI...........

Anonymous said...

wan dompok hanye mnggunakan platform yb utk menkenyangkan perut dia...BERPULUH2 PERMOHON BIJIH BESI TLH DIPOHON UTK KRONI2NYE DAN BEBERAPA TLH DILULUSKAN DAN DIFAHAMKAN PNDAPATAN SEBULAN MNCECAH AGKA RATUSAN RIBU RGGIT...........jdi sy selaku ahli umno sy nk ingtkan pd pgundi2 bhw dato wan tlh mnylahguna pltform sbg yb utk cari mkn smpai trmunth shingga tnh org kg pun dikebasnye........ini ke PEMIMPIN....kenap adnan yaakob msih memilih beliau sbg yb...sy ingtkn pmimpin umno sekira beliau msih dpilih..sy dan bdk2 sy akn mnjalnkan kempen utk kuburkan dato DOMPOK ini........HIDUP UMNO TANPA DOMPOK....

Anonymous said...

Kas setuju amatlah weh, gon beyoat nih. Jangan beyoat dlm blog jer, kena kempen betul2, almaklumlah, denak makan ditangan nih. pesen lain jer...

Anonymous said...

kast amat menyokong kpimpinan umno dpringkat pusat tp sbbkan pmimpin umno jrntut yg caca merba yg nlbihkan perut memg kast tolak totally..kast betul meletut ke dato nan n najib kalo bleh bg la calon baru..kesian ke rhyat jntut khususnye org2 umno sndiri yg dpt pmimpin sperti ini...

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 10.3,
WZWH sudah check tanah 50 ekar di Kampung Durian Hijau dan tanah 500 ekar di Kampung Sempadan adalah tanah-tanah PSK-Perbadanan Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang dileasekan oleh dua Syarikat Sdn Bhd dan tidak ada pun nama YB Dato' Wan Amizan.

Begitu juga tanah di Kampung Merting tidak ada tanah dipohon oleh YB Dato' Wan Amizan dalam rekod PTG Jerantut dan Pahang.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 10.38,
WZWH telah check di PTG Pahang ada lebih 8000 permohonan besi oleh rakyat Pahang sudah, telah dan sedang diproses.

Ada 400 permohonan yang telah lengkap semua laporan teknikal dari Pejabat Daerah, Jabatan Teknikal, GMC dan PTG ada dihantar ke MMK belum diputuskan oleh EXCO Pahang lagi untuk dibuat keputusan.

Buat masa ini MB Pahang telah KIV 400 permohonan itu yang dipohon oleh semua golongan masyarakat Pahang.

WZWH nasihat kepada Anon jangan marah orang Pahang lain mohon lombong besi, Anon juga perlu berusaha memohon lombong. Tapi keadaan sekarang sukar kerana sudah terlalu ramai orang Pahang memohon tidak seperti 3 tahun dulu.

WZWH berharap Anon faham cerita isu yang sebenar dan berfikiran positif.

Anonymous said...

wzwh,
aok jangan pedooh la. kau fikir lah kenapa orang china makan guna chop stick, orang englis guna sudu garpu. ini lah kaedah di gunakan oleh dompok. memang nama dia tak ada, tapi guna nama orang lain, dia lah tangan sembunyi. wzwh aok ingat orang lain bodoh dan pandir ke. tok sah aok menegak benang basah lah, sape tak kenak dompok tu, seme hebat, habat ada poada dia. tapi denan lantik juga jadi yb. ini lah masalah nya. fikir lah urang jerentek, jangn tertipu weh.



pesemir jubor dompok.

Anonymous said...

untuk PENGETAHUAN RAKYAT JERANTUT KHUSUS NYE AHLI UMNO...WLAUPUN BKN NAME DATO WAN TP ORG TAU SAPE DIBALAKANG SYRKT XYAH NK BERBOHONG???WAT APE DIAGIH PD SYARIKAT SDGKAN TNH ITU DIPOHON OLEH ORG KG..SPTUTNYE SLAKU YB MWAKILI ORG KG MMPERTHNKAN NSIB ORG KG TP MALANG NYE SPIN 100DRJH YG KCIK2 PN NK BOLOT...


BJIH BESI..PKOKNYE BOLOT UTK DIRI SNDIRI..SDGKN HSIL KRJAAN NGERI YG RKYT SMUA PTT MRASE..INI KRONI SJJ YG DPT..SPTUTNYE BLEH BG BIASISWA BJIH BESI UTLK SMUA PNUNTUT IPTA DAN SKOLAH

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Beginilah Anon 9.00,
Kalau tidak puas hati kepada YB Dato' Wan Amizan ADUN Tahan.

WZWH cadangkan kepada Anon tulis surat secara rasmi hantar kepada DS Najib dan MB Pahang nyatakan KENAPA PERKHIDMATAN DATO' WAN AMIZAN PERLU DITAMATKAN.

Nyatakan SEBAB-SEBABnya.

Kalau boleh dapatkan tandatangan semua Ketua UMNO Cawangan, Tok Empat dan penduduk dalam DUN Tahan.

Itu yang Anon perlu buat.

Nasihat ikhlas dari WZWH.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 9.11,
Anon faham tak apa itu tanah-tanah milik PSK-Perbadanan Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang.

Tanah itu milik PSK untuk dimajukan oleh Syarikat Sdn Bhd yang memohon dan dipilih serta layak.

Syarikat Sdn Bhd memaju dan mengusahakan tanah-tanah PSK itu secara leasing.

Bila berhasil keuntungan Syarikat Sdn Bhd perlu ada jumlahnya mengikut perjanjian perlu dibayar kepada PSK.

Semua Syarikat Sdn Bhd di Pahang layak dan boleh memohon tanah-tanah PSK.

Anonymous said...

amboi mudah sgt zurik nk babitkan org2 laen knonye jgn mnyekat rkyt nk mohon...pokoknye...WAN MIZAN tamak dlm memohon bjih besi.....pmimpin cmni rkyt ptut plih...klo nk berniaga sgt berenti jdi YB...JDI AHLI KOPORAT spnuh mse...jgn smpai wrga ipt jntut bgkit mnyatakan skongn xnk pd dompok.hhahaah

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Wan Amizan adalah ADUN biasa BUKAN EXCO maka mengikut peruntukan undang-undang yang ada tidak dilarang kepada ADUN biasa berniaga.

Wakil rakyat juga adalah rakyat biasa Pahang yang dibolehkan memohon besi.

Memohon besi dan prosesnya bukan free...

Jika sesiapa rakyat Pahang mahu memohon besi dan melalui prosesnya maka kena berbelanja lebih keluar duit.

WZWH sudah check perundangan negara baik negeri dan pusat BAHAWA tiada peruntukan undang-undang melarang ADUN biasa dari memohon banyak lombong besi.

Kenapa ADUN biasa mohon lombong besi?

Untuk membiayai keperluan kewangan bagi menjana program-program dalam DUN yang sekarang kos sangat tinggi.

Terutama Di DUN Tahan, ramai orang susah, ibu tunggal, anak-anak Ulu Tembeling nak belajar,

ADUN biasa perlu duit lebih membantu pengundi-pengundi di DUN Tahan.

Anonymous said...

Salam semua,

Cuba teliti segala ulasan dan jawapaan WZWH ,semuanya menjuruskan kapada pengakuan tuduhan yang nyatakan oleh anon semua.......
Hancur masa depan ADUN Tahan dengan jawapan yang diberikan,,,,tikam
belakang nampaknya....kontai..

Anonymous said...

WZWH jangan nak putar lah,


Aok tau tak PSK tu adalah PSV saja. Asala tanah syarikat yang pohon tapi di luluskan kepada PSK yang kemudian di pajak 30 tahun ke, 60 tahun ke atau 99 tahun ke kepada syarikat. Syarikat membayar cukai tanah dan sewa pajak. Pajakan di daftarkan pada hak milik dibawah seksyen 221 KTN, instrumen borang 15A. Makna nya tanah sama hakmilk syrikat, melainkan pajakan di tamat kan. WZWH faham ke. Jangan main fakta weh.


Orang jerentek kena faham ni, kalau tidak di gulai aje.


Tolong kabor je, supaya orang jerantuk tau sikit.

Anonymous said...

WZWH betul ulasan kamu, dari segi hak memang layak tapi MORAL Nya SALAH dan tak beretika sebab dia wakil rakyat sepatut menjadi contoh teladan bukan meragutdan meraboh.
Kalau pun berpada lah. dia mesti guna pengaroh punya. lobi dan labi.

WZWH tau punya.

Anonymous said...

Apa yang Anon semua kena faham apa yang WZWH cakap itu semua tanah-tanah itu status milik PSK diusaha dan dimajukan oleh Syarikat2 Sdn Bhd. Ianya tidak menyalahi undang-undang tanah negeri Pahang. Diluluskan oleh MB Pahang. Anon-anon perlu cari tanah-tanah PSK dalam negeri Pahang kalau anon-anon semua mahu. Jangan pertikai tanah yang orang mohon dan dapat. Usaha cari sendiri.

Anonymous said...

Kalau tidak ada nama Wan Amizan dalam Syarikat2 Sdn Bhd macam mana nak dakwa dia tiada moral. Bawa dalam mahkamah tak salah. Bawa kpd SPRM buang kes sebab tiada nama.

Adalah salah moral orang Melayu yang mahu jadi pemaju dan pengusaha tanah-tanah PSK di negeri Pahang?

Camna orang Melayu nak belajar berniaga dan menjadi pengusaha kalau Anon tuduh salah moral berniaga.

Camna kalau tanah-tanah yang dapat itu hasil usaha seseorang sebelum menjadi wakil rakyat?

Adakah orang itu salah tidak bermoral dan tiada etika?

Anonymous said...

TNH (PSK)itu DA LAME KSNG KNAPE SBLUM MNJDI YB X MEMOHON? JWPNYE MUDAH MSE MNJDI YB LA ADA POWER NK DPT TNH SBB DOMPOK GUNA PLATFORM SBG YB NK DPT KLULUSAN DRI A.D.O....


KALO PERHATI SGALA JWPN DRI WAN ZURIK SEOLAH ZURIK MMPERTHN KAN BENANG YG DAH BASAH MANE KETERBUKAAN WAN ZURIK SBG SEORG AHLI POLITIK YG BSIKAP TERBUKA KNONYE...TP APE KMUNGTKRN YG DOMPOK BUAT SMUA DIHANGGUKKN KPALA................KAS NK INGT KE AOK ZURIK YG SJRH YB ADUN THN ADALH SPENGGAL JE...JDI NK XNK ORG JRNTUT KNE SNGKIR KAN DOMPOK DR JDI YB............JGN IGT SMUA ORG JNTUT XSKOLAH DAN BUTA UTK MENILAI.......(HIDUP UMNO TNPA DOMPOK)

Anonymous said...

Dompok tak jadi YB atau YB sepenggal boleh syaratnya WZWH ganti.... kakakakakakakaka

spirit of pasir tambang said...

anon2 diatas tu orang yang sama,seorang aje tulis nampak macam ramai,dia ni tak puas hati tak dapat apa-apa darikerajaan.dia ni pemalas makan hasil bini.aku tahulah sebab dia tulis komen ni pakai laptop aku depan aku pulak.aku pun tak suka dompok tapi aku tak gila macam dia ni!!!

Anonymous said...

tanah di derian hijau tuh dulu dah kena siasat sprm klu tak salah akuk..tp dah lepas pasal tak besar sgt kes nyerrr..cuma tanah tol jerrr. org kg yg ramai mintak tu kena tolak la pasal nak bagi laluan ke dumpuk.. apa naya org kg derian ijau....

kat kg sempadan dengar nak tanam pokok gaharu.. molek la klu jadi pasal 500 ekar kalu gagel abih tanah org pahang. dumpuk punyer blaka tuh...org jrantet klu nak mohon la lain..kan tanah byk lagi...yg dok sibuk ker dumpuk tu buat aper? dia kaya pun buleh juga bantu kita time musim banjir...dpt beras.ngan sardin

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024