Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, January 10, 2012

Pemimpin DAP Yang Bercita-Cita Mahu Satukan Malaysia dan Singapura Dan Disokong Oleh Pakatan Rakyat!



Siapa pemimpin DAP  yang bercita-cita mahu satukan Malaysia dan Singapura dan tanpa sedar di sokong oleh Pakatan Rakyat?

PRU 13 dan dua lagi PRU bakal menyaksikan idea "Singapura Raya" dapat diimplemenkan...

Sila baca blog WZWH yang ke dua Isu Politik Semasa sila baca sini.

7 comments:

Anonymous said...

Apa yang rakyat Malaysia boleh dapat kalau bersatu dengan Malaysia?

Yang aku nampak, rakyat Singapura yang akan lebih untung sebab boleh menambah tanah kat semenanjung.

Anonymous said...

bahaya gagasan nih. masalah sekarang ni populasi cina di msia sudah 24%. jika kemasukan singapura dengan 3 juta lagi kira akan jadi 35% bangsa malaysia adalah cina. kuat tu bangsa mereka. selain dari kuasa ekonomi dan pendidikan, kerajaan dilihat sgt susah utk mengekalkan dasal membantu bumiputra. dan lagi kita masih sedar dulu singapura keluar dpd msia pun kerana isu2 yg belum dapat diselesaikan hingga hari ini. tiba-tiba kita dicadangkan bersatu semula sedangkan isu dulu yg memecahkan kita masih terbuku lagi. kita masih sgt terluka dengan bangsa asing ini. tanah kita masih tergadai lagi.. takkan kita nak cucu kita pula nanti yg melukut di tepi gantang tanah air sendiri kerana kita tersalah terlalu berbaik hati dgn Singapura... mengangis Tun Tuah di Pusaranya klu kita gagal mematikan gagasan merosakkan ini...

Anonymous said...

laaaa.....angin tak ada ribut pun tak ada tiba je ong kuarkan berita ni. Sah pening dek berita Anwar dibebaskan kot.
WZWH jangan dok meraban mereka berita bohong. Tu cerita dalam surat 40-50 tahun dulu. Mana bukti terkini. Apa ong ingat orang zaman sekarang semuanya 3/4. Janganlah...janganlah sekali-kali nak bodohkan orang melayu kita.

Anonymous said...

Aku mahu Malaysia bercantum dengan Indonesia. Kemudian tarik Brunei, Singapura, kepulauan Mindanao dan selatan Thailand..Wujudkan Negara Islam terbesar di Asia.

WZWH (Wan Zamzuri bin Wan Hasenan AMP) said...

Anon 5:27 nak harap pada siapa? Kalau harap pada PAS bolehlah jadi Negara Kebajikan Terbesar di Asia!

Anonymous said...

WZWH, sbg pemikir politik, ape yg awok faham Negara Kebajikan 2...?

Anonymous said...

Anon 8:21,
Saya nampak gini je. Sebab orang Melayu dah kira understood yang PAS tu nak menegakkan Islam. Maka moto negara kebajikan pula nak tarik undi bukan Melayu lak pulak. Jadi balik-balik politik kuasa lah gitu.