Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, March 28, 2012

"Jerantut Kampung Kas" Lagu Tema PRU 13 Sebelum Pengundi Jerantut Mengundi!



Ini lagu orang Jerantut. Lagu ini perlu dihayati oleh 55,000 pengundi Jerantut sebelum mengundi PRU 13. Lagu ini punya mistik dan falsafah sosial politik orang Jerantut. 

WZWH ucap terima kasih  kepada Ikhtiman Ismail pencipta lagu, JKK Kreatif Group penulis lirik dan Arwah Cikgu Awie Lian penyanyi.

10 comments:

Anonymous said...

Mintok maaf le, kas tak terangsang langsung dengor lagu ni...ni jenis lagu propaganda Parti Perikatan (sebelum nak tayang filem Tongkat Waran) oleh bebudok dari jabatn penerangan masa kas remaja tahun 60an dulu...di era globalisasi serta minat orang tentang Islam yg dah mula menebai, kas rase kena cipta lagu ada kelas yg boleh naik semangat sikit... ni bulu roma kas bukan saja tok menegak malah makin kendor dan layu...layu macam org UMNO membngunkan Jerantet...

Anonymous said...

betoi2 betoi1, biar arwah bersemadi dgn amannya. awie anak muridku yg sangat baikkk. al fatihah.

cari modal lain lahhhh, keluar U oversea pun kuranhg buat apeee

Anonymous said...

Assalamualaikum... Mintak maaf dr warga kerja Jerantut Kampungku.. mohon tidak mengkaitkan lagu ini dengan mana2 parti politik.. lagu ini diciptakn khas untuk semua tidak mengira parti politik, kaum mahupun agama.. lagu ini juga bertujuan untuk menarik minat org luar untuk mengetahui tempat2 menarik di Jerantut... Saudara Ikhtiman Ismail, arwah Cikgu Awie dan semua warga kerja Jerantut Kampungku tidak membenarkan sama sekali lagu ini dipolitikkan...

relevan Sokmo said...

Jerantut kg bini kas..

Anonymous said...

Terima kasih WZWH posting lagu ni....
bukan senang nak dengar lagu pahang sekarang nih...

Anonymous said...

Kas setuju. Lagu ni pon nak politik wzwh sila la cari benda lain weh.

nasilemakukusbajet lantabur said...

kas bangga lagu jerantut ni, pertama kali kas dengar. sysbas kpd org ketengahkn lagu gini.

Kutukan Dewata said...

zuri,sedap2lah lagu dalam video ni.mana ye ada jual kaset ke cd ke.

Anonymous said...

Aku respek komen ni. Dr zaman Perikatan tu...

Anonymous said...

Dah x de modal hinggakan lagu orang lain pun nak dijadikan modal