Friday, March 15, 2013

Wong Tack Korban Lembu Suci DAP Di Parlimen Bentong


Leong Ngah Ngah Pengerusi DAP Pahang pun tidak berani bertanding di parlimen Bentong. Sakmongkol AK47 @ Ariff Sabri 'the new born again Malay in DAP' mahu bertanding di parlimen Bentong tapi...

Satu posting WZWH sila klik sini buat Lim Guan Eng percaya Sakmongkol AK47 tidak boleh menang di parlimen Bentong kerana pengundi Cina Bentong lebih bersedia memilih calon parlimen bangsa Cina! Mana Sakmongkol AK47 mahu bertanding? Di parlimen Raub, Leong Ngah Ngah sudah tempah.

Kini Wong Tack dicalonkan oleh DAP bertanding di parlimen Bentong. Wong Tack Pengerusi Himpunan Hijau NGO Alam Sekitar menentang Projek Lynas Rare Earth Pahang bernilai berbilion.

Kerjanya mudah mengumpul orang Cina dari luar terutamanya berdemonstrasi baik di Kuantan mahu pun di KL menentang Projek Lynas walau tidak faham apa itu rare earth apa lagi mengetahui kepentingan rare earth masa depan.

1.5 juta rakyat Pahang anggap Wong Tack pengerak gerakan anti pembangunan Pahang berselindung atas nama alam sekitar.

Wong Tack berdepan dengan Liow Tiong Lai Menteri MCA tokoh disegani di parlimen Bentong yang  komposi terkini pengundinya 46% Cina, 43% Melayu 9% India 2% Orang Asli dll. Terdapat 13 kawasan Felda.

Keputusan PRU 12 lepas:

Bentong

Dengan majoriti 12,549 Liow Tiong Lai dijangka dapat mengekalkan parlimen Bentong PRU 13. Cina Pahang bukan macam Cina Subang atau Cina Bangsar mudah dengar pungkar DAP.

Wong Tack terpaksa menghadapi penyandang Timbalan Presiden MCA DS Liow Tiong Lai yang berwibawa dan diterima masyarakat pelbagai kaum.

Niat Wong Tack untuk bertanding atas tiket DAP bertentangan dengan prinsip Himpunan Hijau sendiri, malah ada anggota mendesak beliau meletakkan jawatan pengerusi organisasi itu.

Pengundi sudah tentu dapat menilai kebaikan dan ketokohan Liow Tiong Lai yang telah memberi khidmat terbaik kepada masyarakat dan pengundi di Parlimen Bentong.

Liow Tiong Lai mampu mempertahankan kerusi Parlimen Bentong dengan majoriti yang lebih besar berdasarkan reputasinya dan kerajaan BN di bawah pimpinan DS Najib.

Wong Tack telah menggunakan Himpunan Hijau untuk mempopularkan diri sendiri dengan menentang projek Lynas sedangkan dia ‘ada udang di sebalik batu’.

Orang ramai akan menilai keikhlasan dan niat pengerusi Hijau itu untuk bertanding di parlimen Bentong iaitu kawasan kubu kuat parti MCA.

Angin perubahan politik kini berpihak kepada BN.

12 comments:

ANTI ORANG YANG SUKA HINA ORANG LAIN said...

ATAN MELOT LAKI NAIB KETUA WANITA JERANTUT SUDAH GILA MEROYAN.KERANA NAK SANGAT SEPUPU DIA RAMLAN HARUN JADI CALON PARLIMEN JERANTUT DIA BURUKKAN PUAK WAN.

AKU YANG BARU HILIR DARI ULU TEMBELING BERDESING TELINGA BILA ORANG KUTUK DAN HINA KELUARGA AKU.

NASIB BAIKLAH RAMAI ORANG KAT HIJRAH TU.KALAU AKU DENGAN DIA AJE MASA TU MAU PECAH MUKA DIA AKU BELASAH.

ADA KE PATUT DIA CAKAP "12 ORANG PUAK WAN KEBULUR NAK JADI CALON.INGAT JERANTUT NI MAK BAPAK PUAK WAN PUNYA KE???????"

PERANGAI ATAN MELOT BURUK SEPERTI BURUK WAJAH NYA.KESIAN SITI HAJAR.AKU SUKA SITI HAJAR.TAPI JADI BENCI BILA ATAN MELOT MENGHINA KELUARGA AKU.

ATAN MELOT,LI JAGA,ATAN POT ADALAH LIABILITI KEPADA UMNO JERANTUT.

MEREKALAH YANG SELALU MENDESAK DOLLAH KICAP AGAR MENGGUNAKAN PERUNTUKAN PARLIMEN UNTUK MEMBAWA MEREKA KE DANOK DAN INDONESIA.DISANA MEREKA BEBAS MENUTUH PELACUR.

ATAN MELOT SELALU TIPU BININYA.WANG HABIS JOLI DENGAN BETINA DIA CAKAP KAT BININYA WANG KENA CURI.KESIAN SITI HAJAR.

ATAN MELOT,KAU DAH HINA KELUARGA AKU.PEMILIHAN UMNO NANTI BINI KAU AKAN TEWAS TERUK.SATU UNDI WANITA PUAK WAN TAK KAN UNDI BINI KAU.AKU DAH START KEMPEN BUNUH SITI HAJAR.

KALAU CALON KAU BERJAYA TERPILIH MEWAKILI BN DALAM PARLIMEN JERANTUT KELUARGA AKU TETAP UNDI DIA ATAS SEBAB SAYANGKAN PARTI.

TETAPI DALAM PEMILIHAN UMNO BINI KAU AKAN JADI LEMBU KORBAN.DATUK ROSNI PUJAAN KAU TU PUN TAK MAMPU NAK TOLONG BINI KAU.

MELOT YANG HODOH,
BERHENTILAH BERULANG KE KL.BERDOSA TAU KALAU ASYIK BERJUBUR NI.TENGOK MUKA KAU PUN DAH SERUPA DENGAN MUKA ORANG ADA HIV!

Anonymous said...

-- tumpang senyum aje --

Anonymous said...

huss,atan melot sewel.

suka memburukkan orang.macamlah dia tu baik sangat.

ini profile atan melot:


1.kuat berjubor
2.kuat tipu bini
3.kaki kencing
4.pelanggan tetap hotel danok thailand
5.pelanggan tetap hotel medan indonesia
6.kaki paw pemimpin politik.selalu paw duit
datuk rosni.
7.masa kerja bank selalu paw orang yang keluar
duit.
8.akibat makan duit haram kena buang kerja dari
bank.
9.selalu paw ramlan harun setelah jerk jadi calon
parlimen.
10.sedang heboh kat orang ramlan haron,mat lan,dan datuk zul jadi calon.dia ingat jerantut ni mak bapak gintong punya ke?

Anonymous said...

li jaga barua dan atan pot gila bahasa adalah kaki sibuk umno.pada hal tak ada pengaruh pun.

dua ekor ni kaki ampu kaki ugut yb.sebab itu anak beranak li jaga semua dapat felcra,dapat tanah anugerah,dapat projek beri padahal tak ada lesen pun.

jasa kepada umno langsung tak ada.kerja dua ekor ni ialah memburukkan pemimpin umno,memfitnah pemimpin umno.dua ekor ni masuk pkr lagi baik sebab perangai dia orang ni sebijik perangai orang pkr.

dah tua pun asyik desak dollah kicap keluarkan peruntukkn parlimen untuk pergi berjubur di danok.banyak kali pulak tu gi danok.

Anonymous said...

ye ke atan pot gi danok,setau aku dia ni muflis mana boleh buat pasport.setau aku dia ni lemah syahwat.klau li jaga tu betullah.tua keladi

Anonymous said...

Tak sangka pemimpin bn jerantut kaki perempuan. Anom di atas pada firasat aku orang bn. Berebut calun tu.

Anonymous said...

PEMIMPIN BN BUKAN KAKI PEREMPUAN.TAPI LANGAU DIA ORANG NI SENTIASA LAPAR BURIT.

Anonymous said...

Atan melot,meli jaga,zahar gemok,atan pot,udi bukit genting semuanya penjilat bontot itam dolah kicap yang bodoh tu.

Anonymous said...

Jangan Pangkah Dacing weh deme....

Anonymous said...

aku nasihatkan atan melot jangan burukan orang dan ke danok lagi nanti tuhan jangkitkan kayap dan butakan sebelah mata kamu.

Anonymous said...

aku nasihatkan atan melot jangan burukan orang dan ke danok lagi nanti tuhan jangkitkan kayap dan butakan sebelah mata kamu.

Anonymous said...

Amenda la salah atan melot ni fema

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024