Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, May 28, 2013

Wan Amizan Memulakan Tugas Rasmi Sebagai ADUN Tahan



















Tahniah Dato' Wan Amizan Wan Razak yang dipilih oleh pengundi DUN bagi penggal ke 2 pada PRU 13 baru ini. Majoriti rakyat DUN Tahan masih memberi kepercayaan kepada Wan Amizan.

Sebagai wakil rakyat yang dianggap oleh orang DUN Tahan 'the chosen one' beliau mempunyai tangggung jawab besar bagi membangunkan DUN Tahan satu DUN yang paling luas dalam Malaysia.

Wan Amizan mempunyai misi membawa peruntukan berbilion-bilion ringgit dari Putrajaya memajukan DUN Tahan. Penduduk luar bandar yang menyokong BN mesti diberi keistimewaan dan ganjaran.

WZWH bersetuju dengan pandangan Tun Daim bahawa jangan buang banyak duit dan belanja besar bagi menarik orang bandar yang bukan saja kuat urban chauvinism malah memang trend orang bandar diseluruh dunia memang anti kerajaan sikap mereka.

Lebih baik tumpukan dikawasan luar bandar dan kawasan yang margin menang dan kalah kecil. Maka WZWH mahu bagi penggal 2013-2018 sekurangnya peruntukan di DUN Tahan lebih RM5 bilion ke atas.

Minggu lepas ketika KJ Menteri Belia sibuk dengan Festival Belia di Putrajaya selama banyak hari, Wan Amizan pun sibuk dengan Festival Belia di Ulu Tembeling yang diadakan 3 hari dari 24 hingga 26 Mei 2013.



















Wan Amizan berucap buat pertama kali dalam majlis rasmi sebagai ADUN Tahan. Berbaju Melayu, berkain pelikat dan berkopiah itu. Ini majlis Festival Belia Ulu Tembeling yang menghimpun beribu belia dan orang kampung di Ulu Tembeling. Juga undangan belia kepada diaspora orang Ulu Tembeling dari luar seperti dari Dungun, Terengganu dan Felda Chini Timur, Pekan.

Berbagai program diadakan. Antaranya pertandingan bola sepak, sepak takraw, bola jaring, dll. Beribu penduduk Ulu Tembeling dari banyak kampung berkumpul dan berkhemah 3 hari 2 malam di padang bola dan sepanjang tebing sungai Kg Bantal. Penuh semua chalet dan guest house fully book.

2 malam dihiburkan dengan persembahan live band, dengan artis-artis local, anak-anak joget yang profesional. Sambil berhibur dengan permintaan lagu dan derma kepada tabung belia Kg Bantal. Yang menariknya ramai belia yang minat PAS masa PRU 13 dulu turut melibatkan diri dalam Festival Belia Ulu Tembeling.



















Wan Amizan menyampaikan hadiah dan piala pertandingan Festival Belia Ulu Tembeling.



















Sejurus selepas hilir dari Ulu Tembeling, Wan Amizan bergegas ke Kg Ulu Retang untuk merasmikan satu program majlis menyampaikan insentif baja oleh PPK Peladang Pulau Tawar. Seluruh negara kerajaan memperuntukan RM28 juta kepada Pertubuhan Peladang untuk diagihkan kepada ahli-ahli.

Wan Amizan dalam ucapan turut memberi idea, nasihat, motivasi kepada Persatuan Peladang Kg Ulu Retang yang bernaung dibawah PPK Pulau Tawar.



















Wan Amizan menyeru kepada orang kampung supaya bersatu padu, buat kerja-kerja dengan tekun dan aktif dalam program-program Persatuan Peladang.

Wan Amizan  mahu orang kampung lupakan soal titik bengik PRU 13. Beliau adalah pemimpin untuk semua orang tidak kira apa fahaman idealogi. Dalam ucapan itu juga Wan Amizan memberi taklimat apa implementasi wawasan besar beliau untuk pembangunan DUN Tahan yang melibatkan kepentingan penduduk kampung.

Pada sebelah petang Wan Amizan ada perjumpaan dengan sebuah badan NGO di Rest House Jerantut dan lewat petang bergegas ke KL untuk pertemuan dengan pelabur-pelabur dari Korea Selatan pada sebelah malam.

24 comments:

Anonymous said...

Waw, waw RM5 billion, waw. "Jual maknusia lebih untung dari jual onta". Lagak dan dialog abe sin tempoyang.

usin gampang said...

otak kau otak negatif.lantak kau lah.kami orang dun tahan tak perlukan orang macam awak.yang penting adun kami jaga kepentingan kami.

lu orang,orang luar apa tau.boleh belah lah!!!

Anonymous said...

Anonymous usin gampang said...

otak kau otak negatif.lantak kau lah.kami orang dun tahan tak perlukan orang macam awak.yang penting adun kami jaga kepentingan kami.

lu orang,orang luar apa tau.boleh belah lah!!!

usin gampang (as anak luar nikah bunyinya) itu bahasa kas orang ulu tembeling.

Anonymous said...

Yang belakang perut berlipat yang depan perut pjk. Apalah kao ni.. Se hok ong se hok kas, due untuk ong due untuk kas. Cuma tiga untuk ong, ribu ribu ribu lion lion untuk kas. Ha mari tikam siapa yang kena tipu. Ini buah, buah ah dadulah. Ia cuma tiga kali ajer.

Anonymous said...

Nak hapuskan rasuah memang bagus sangat. Itu kenyataan menteri belia dan sukan sebelum dilantik sejak menjawat ketua pemuda lagi. Cuba lihat berapa banyak hamper. Yang datang pun tak ramai mereka akan hampa jika tak dapat hamper. Satu hamper berapa harga weh. Klim berapa pulak pakai LO weh. Cuba terangkan secara ikhlas.

usin gampang said...

anon 10.45am,
memang aku anak luar nikah.bapak kau lah yang buat hal.bunting mak aku bapak kau lari.lahirlah aku sebagai anak gampang angkara bapak kau!he he he!!!dialog filem usin anak gampang!

Anonymous said...

10:45 n 3:13,
tak disangka2 ada tiga penjuru disini ropanya, berlaku dalam DUN Tahan pulak tu. Untungnya nasib badan, itulah apa yang dikehendaki semuanya boleh dapat dengan percuma.

Wallahualam.

Anonymous said...

bodoh bodoh belaka orang dun tahan rupanya.

usin gampang said...

kau cerdik sangat pun tak guna.cerdik tak tak boleh diikut!

Anonymous said...

ada pun orang dun tahan mengaku bodoh sangat.
memang bodoh sangat.
tahap kronik

Anonymous said...

Patutlah org Dun Tahan kena ditipu oleh adun sebab ada sakit "kronik" tahap melantun2. Bye bye bye.

Anonymous said...

awok dun lain memang pendengki sejak zaman dulu kala lagi.biar bodoh beriman drp cerdik tapi fasik!!!

Anonymous said...

orang dun tahan memang cerdik pilih wan mizan,wan mizan boleh bawak banyak duet ke dun tahan,dun lain mane ade banyak projek juta2,tu yg orang dun lain dengki tu,nk juge adun mcm wan mizan,tak dapat la weh,wan mizan tu pemimpin dun tahn je!!!!

Anonymous said...

Kas, semacam ayat usin gampang (anak laur nikah) ajer berbicara di 1157. Inilah akibat asyik2 asyik2 makan ditangan. Kur kur kur. Panggilan maut dari tuan ayam. Kketok kketok kketok, kok kek kohhhhh kohhh ayam jantan dan ayam betina, selepas makan ditangan.

usin gampang said...

aku ayam tahan lagi.kau tu babi masuk islam.lagi teruk dari ayam.babi kuat menyungkur.habis semua dia sungkur.tak dapat sungkur terus masuk islam.babi masuk islam boleh buat rendang babi makan dengan pulut serupa orang pas dan keadilan makan pulut dengan rendang kat restoran masakan babi restoran tokyo jerantut.

Anonymous said...

usin gampang pun dah pandai masuk restoran tokyo jerantut. patulah cakap merapu merapah jer.

usin gampang said...

bodoh sungguhlah kau ni.aku cakap puak pembangkang makan kat restoran tokyo masa pilihanraya dulu.ada tertulis kat poster.semua orang tahu.

yang aku tahu kau makan kat kedai cina foo hing bandar lama masa bulan puasa dulu.bawak bertaubat.

Anonymous said...

Mu joint sekali makan di ret tokyo kot. Sabit mu tahu. Kah kah kah kah. Mu makan yong tau foo atau bakuteh.

Anonymous said...

mu makan kelentit cina doll.

Anonymous said...

Ok aper xpotong panjang sikit. Kuat bergedik.

Anonymous said...

kesian blog ni,ha3,rosak

donclub jerantut said...

A.B.U =ALLAH BERSAMA UMNO .


INI KALI BLAH LAH.....

syukur kepada Allah kerana masih lg membenarkan BN yg di naungi UMNO untuk menerajui negara malaysia . Terima kasih kepada semua yg mengundi parti BN pada PRU13 yg lepas .,anda semua yg terbaik dlm memilih wakil rakyat yg telah terbukti bekerja . Terima kasih2 tak terhingga .

Anonymous said...

ha3,kerajaan baru naik harga rokok,tunggula ape lg diaorang akan naik,untung sangat2 mngundi bn haritu,barula jana ekonomi negara kan,saya harap kerajaan akan naikkan lagi ape yang patut untuk bantu rakyat malaysia,hidup bn.

donclub jerantut said...

Naik pun aku beli jugak ....ada aku kesah ..

A.B.U=ALLAH BERSAMAMU UMNO ..