Friday, September 9, 2011

Mengenali Polisi dan Sikap PAS Yang Sebenarnya....


Belajarlah sejarah untuk UMNO mengenal polisi dan sikap PAS yang sebenarnya....Dari blogger Jas Salleh sahabat WZWH dari Temerloh dipetik sepenuhnya  dari Blog Semaremas sila klik sini.

Lembaran sejarah konfrontasi 1962-1966 jika di buka dan diperincikan, ternyata PAS berada di pihak musuh.1951 -1957, PAS juga menentang proses kemerdekaan melalui meja perundingan, Apabila merdeka, pemimpin PAS menjadi ahli Parlimen menikmati elaun dan gaji sebagai ahli Parlimen. Pada 1969, PAS menyertai perarakan kemenangan DAP di Selangor yang mencetuskan tragedi 13 Mei. 

Pada 1974-1978 PAS menyertai Barisan Nasional dan akhirnya mengkhianati Barisan Nasional dengan melakukan tindakan provokatif menggulingkan Menteri Besar Kelantan pada masa itu melalui demonstrasi jalanan, 1978, Anwar Ibrahim yang masih ahli UMNO membantu PAS mempertahankan Kelantan bersama-sama Hj Hadi Awang dan rakan-rakannya yang bekas ABIM. 

Pada 1981, gerombolan Anwar Ibrahim masuk PAS manakala Anwar Ibrahim seorang diri menyertai UMNO pada Mac 1982. Amanat Hj Hadi pada 7hb April 1981 merupakan Takfir ke atas UMNO dan kekal sehingga ke hari ini. 

PAS sentiasa konsisten bermusuhan dengan UMNO. Episod bulan madu pada 1974-1978 merupakan episod Pernikahan Muta'ah. Rela dalam Paksa. 

Pada penghujung 1997 dan di awal 1998, apabila Anwar Ibrahim dikeluarkan dari UMNO, PAS menggunakan kesempatan itu untuk meraih sokongan populariti. 

Apabila Anwar dibebaskan dari penjara pada 2004 dan bermulalah episod Cinta Lama berputik kembali dengan rakan-rakannya di dalam PAS. Ini membawa kepada Kesedudukan Haram dengan DAP bagi menghasilkan Pakatan Rakyat pada 2008. 

PAS terus menerus menyakini bahawa UMNO adalah sekular walaupun UMNO tidak mengamalkan sekularisma. Dakyah PAS, Politik suku Agama suku adalah rekayasa ciptaan PAS.

PAS hanya menuduh UMNO sekular, tidak tutup aurat, jahiliyyah, bekerjasama dengan kafir dan pelbagai lagi kerana fahaman politik sempit PAS semata-mata. 

Hari ini PAS mahu membela pejuang pengganas komunis dan mengutuk perjuangan dan pengorbanan polis dan askar Melayu semasa sebelum merdeka.

Oleh itu wajarlah kita renungi sejak 1951 sehingga sekarang pernahkah PAS mahu berbaik-baik dengan UMNO? Sedangkan selama ini UMNO sentiasa membuka pintu silatur-rahiimi kepada PAS. 

1 comment:

Anonymous said...

Siapa yg terjang PAS kleuar drp BN? UMNO, kan? Bila kuat, UMNO sombong. Bila lemah, UMNO sombomg DAN bersiaft munafik kononnya naik berbaik dgn PAS. nasib baik PAS dan rakan2 PR nampak muslihat licik UMNO yg gila kuasa ni.

sri hartamas

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024