Tuesday, September 6, 2011

Risikan Blog Parlimen 81-BN Jerantut Perlu Sedar....


Blog Parlimen 81 (nombor parlimen Jerantut) buat satu posting risikan menarik mengenai keputusan PRU 13 Sila klik sini. Ramalan Parlimen 81: PR 3 BN 1. 
  1. Parlimen Jerantut - dengan syarat Tengku Lan terus bertanding di kerusi ini confirm PAS akan menang
  2. DUN Tahan - dengan syarat Wan Amizan terus bertanding di DUN ini dan Wan Amizan tidak dicalonkan di mana-mana kerusi di Jerantut ini , confirm PAS akan menang
  3. DUN Damak - jika BEBAS , PKR dan DAP tidak bersaing sesama sendiri pasti Pakatan Rakyat menang.
  4. DUN Pulau Tawar - letaklah siapa pun calon BN tetap menang kat sini kalau Dr Shukri bertanding kat sini lagi pun masih tetap akan menang .
WZWH tidak mahu mengulas dan komen risikan blog Parlimen 81 dengan lebih lanjut. Cuma risikan Parlimen 81 boleh menyedarkan BN Jerantut.

Secara ringkasnya Tengku Azlan dan Wan Amizan perlu mengenal pasti apa masalah dan isu di kawasan yang dikenal pasti oleh Parlimen 81 boleh mengalahkan mereka. 

Mereka berdua perlu respon dan kenal pasti penyelesaiannya. Apa strategi-strategi yang perlu diambil kira bagi memenangkan kembali kawasan BN dan merampas kawasan.

Kemungkinan DUN Pulau Tawar yang terdiri dari banyak Felda boleh memenangkan calon BN . Samada isu calon DUN Pulau Tawar dari  Kampung Pulau Tawar atau bukan itu adalah urusan pucuk pimpinan. Soal anak peneroka profesional menjadi calon DUN Pulau Tawar adalah satu cadangan yang menarik.

DUN Damak dikatakan sukar buat BN kecuali berlaku lagi persaingan sesama sendiri dalam Pakatan Rakyat. Namun calon MCA Damak punya kekuatan tersendiri.

Risikan parlimen81 juga menunjukan bahawa BN masih boleh berjaya menawan semua kerusi-kerusi di Jerantut ini selain DUN Damak jika mereka menawarkan calon-calon yang tiada kaitan langsung dengan UMNO Bahagian iaitu calon yang benar-benar fresh dan dari latar belakang profesional dan koperat (bukan keparat).

Pada WZWH terdapat risiko yang perlu diambil kira jika BN mahu meletakkan calon-calon dari luar kerana ini bukan zaman era kerajaan kuat. Di mana jentera-jentera mahu dikerah oleh calon-calon dari luar dengan mudah?

PAS sekarang ini hanya memfokuskan hanya untuk menang di parlimen Jerantut tidak fokus kepada DUN kerana parlimen Jerantut termasuk dalam senarai 60 parlimen yang menjadi tumpuan Pakatan Rakyat untuk menuju Putrajaya.

Difahamkan juga bahawa Pakatan Rakyat sudah selesai membuat pembahagian kerusi di Jerantut ini dengan semua kerusi sudah mempunyai senarai pendek calon-calon . Jadi Pakatan Rakyat sudah tidak mempunyai masalah lagi dengan calon-calon mereka . Jika ditakdirkan pembubaran hari ini maka besok Pakatan Rakyat Jerantut sudah boleh mengedarkan senarai calon bagi setiap dun ditandingi mereka .

Difahamkan pula usaha lobi melobi masih berterusan dan tiada calon di senarai pendek lagi dari Barisan Nasional. Diharap BN Jerantut perlu sedar....

13 comments:

Anonymous said...

Payah nak singkirkan DS tengku azlan, kable besar la admin..

from harry lee kuan yew

Anonymous said...

Tuan penasihat ...you punya boss ada selamat ka? Kalau dia bungkus...dengan you sekali bungkus laa..hee..hee... tak lena tidur weh... nak jadi penasihat sapa pulak. Takkan jadi penasihat Tuan Ibrahim..

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 12:52,
Najib dan MB Pahang kena fikir banyak kali kalau mahu buang Wan Amizan. Apa kekuatan Wan Amizan lu cari sendirilah...kalau Najib mahu...cubalah ekekekekeke...

Anonymous said...

kekuatan nya ialah, mengumpul harta, mengumpul tanah, mengumpul lombong bijih, mengumpul rumah, mengumpul tender tender untuk diri sendiri dan syarikat kroni, memang dia belanja duit bagi kat penyokong kuat dia, seperti hantar umrah, tapi itu bukan duit datang dari pokek dia, duit tersebut datang dari sumber sumber dan kuasa pabila dia jadi yb, serupalah lah jika saya cari duit macam itu, saya taburkan pada penyokong saya, maka jadi lah cakap cakap orang kampung bahawa dia adalah amat pemurah, tidak kedekut, tabur sana tabur sini, tapi bagaimana duit dia dapat itu penyokong dia tak ambik tahu, yang ambik tahu ialah orang orang yang terputus peluang untuk mendapat duit macam dia, contoh, para KONTRAKTOR LAIN YANG MENGHARAPKAN MENDAPAT PELUANG SECARA TENDER TERBUKA, CUBA BAGI DIA 2 PENGGAL LAGI, DAN BERI JAWATAN EXCO, KITA DAPAT TENGOK NANTI DIA AKAN TABUR DUIT DARI UDARA PULAK UNTUK PENYOKONG DIA BEREBUT REBUT DI BAWAH, LAGI 2 PENGGAL HELI PUN DIA BOLEH BELI, JANGAN HERAN JANGAN DENGKI, KERANA DIA PANDAI CARI DUIT DENGAN CARA DIA SENDIRI?

Anonymous said...

Anon 1:18,

Terima kasih, tuan hamba tak tahu cerita sebenar..maklum laa jarang balik kampung, balik pun cuti sekolah dan raya saja. Diharap PM dan MB mengambil tindakan sewajarnya untuk PRU 13 ini.

Anonymous said...

Releks laa..PM dan MB tak baca blog ni dan blog parlimen 81. Usah risau ...yang penting projek jalan.

Anonymous said...

Wan Samsuri boleh jadi calon Tahan ke?

Anonymous said...

Salah semua tu,

WZWH patut jadi calon baru untuk Tahan dan Wan Amizan ambil Parlimen Jerantut.
Barulah mantap Jerantut lepas ni.

Tuan Punasihat 30%

Anonymous said...

Semua Anom Di atas,

Tahu kah ong seme, ADUN TAHAN salah satu benda AJaIB di DUNIA, Dia boleh buat seme menjadi kerana ALLAH hendak menguji dia diwaktu usia muda. Soal nya apakah dia hidup tenang dan rasa bersalah, manyak duit dan ada kuasa tak ada makna nya. Itu sebab selalu pergi UMRAH dan Sponsor ketua cawangan.. itu seme mencari ketenangan dan kedamaian.

"Najib dan MB Pahang kena fikir banyak kali kalau mahu buang Wan Amizan. Apa kekuatan Wan Amizan lu cari sendirilah...kalau Najib mahu...cubalah ekekekekeke...

September 6, 2011 1:02 PM" Kata budok Zurik, nampak sangat bongkak dan sombong.Ingat lah kepada ALLAH Zurik.. REzeki dan nikmat adalah kurnia ALLAH, jangan melampau. Dompok tu tiada apa pada mata PM dan MB weh. Aok ingat kalau dia tak di ber bertanding BN/UMNO kalah ke atau kerajaan BN di Pahang Kecundang ke.


Anti Penyepin seperti Aok.

Anonymous said...

Kekuatan Dompokkk ha3 mudah jerrrr...kuat menjilat tangan Tangan tuanku org lain setakat cium jerr dia spai menjilat tangan...punya nok membodek tuanku...Kc dan tok4 dun tahan dok mrjilat punggung die pulokkk,,,(Bkan semua KC yng dok mejilat butir die cuma dia pilih g umroh tuuuu yg dok menjilat batu dan bontot die) e tuuuuu laahhh kekutan Adun Dun Tahannnnnn..........g manpus lohhhhh Dompokkkk.....

Anonymous said...

jgn buat fitnah mendarat2..lagi 1 kalau dia nak beli heli,sblm jadi y.b dia bleh beli la..mengong blake..

-Pemuda Padang Saujana

Anonymous said...

Pemimpin tersaloh pileh calon mula tu. Bila doh tersenarai jadi calon, gon juga dok pegi pangkoh (X) kedia buat mendenyer lepas dia menang gon juga dok bising. Tapi kena ingat kali ini jika dio naik jadi calon lagi, gon toksah dok pangkoh, jika nok pangkoh jugok pangkoh terus atas nuko die. Habis citer....

Anonymous said...

Pemuda Padang Sajana...rsenyer anda masih bru...blum jd YB Dompok xsemewah skrg...kes curi balak kner berjuta denda..juper tuanku pegang kaki tuanku mintak tolong...spai kner tukar pengarah hutan ketika e tuuuu.....kesian..huh3....nok beli mse blum jd yb peedoohhh laaaa aukkk....auk nie pejilat dompok agokkk nyerrrrrrr tuihhhhhhhhhh.....

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024