Nuffnang Ads

Pages

Sunday, April 15, 2012

Blogger Pahang Yang Suka Menembak MB Pahang


Ini cerita blogger Pahang. Hebat blogger ini punya 2 blog Cucu Mat Kilau (CMK) dan Pahang Daily Online (PDO). Usul berasal dari Jerantut tapi base kat Kuantan. Posting blogger ini hari-hari menembak MB Pahang DSD Adnan Yaakob.

Pening juga WZWH. Macam ada seorang blogger Pahang berpangkat Dato' kerja posting hari-hari menembak DS Najib PM. Juga usul berasal dari Jerantut base di Pekan.

WZWH tahu kedua blogger Pahang ini ada darah Mat Kilau....barangkali terlebih gen Mat Kilau dalam darah mereka sampai suka betul menembak MB Pahang dan DS Najib PM.

Tidak ada yang kena dengan MB Pahang dan PM. Semua MB Pahang dan PM buat tak betul. Tapi blogger Dato' ini tidak pernah menembak MB Pahang sebab banyak jasa MB Pahang bagi ke blogger Dato'.

Namun blogger Dato' ini tidak pernah membela MB Pahang bila Blogger CMK menembak MB Pahang hari-hari.

Lihat posting ini sila klik sini. Betul kontraktor Cina yang pertama dapat kontrak RM64 juta buat asas kilang Lynas tapi selepas itu kontraktor-kontraktor Cina yang lain tidak mahu atau berani ambil kontrak kerana dibimbang akan diboikot oleh Dewan Perniagaan Cina.

WZWH dapat maklumat ada korporat besar Cina Kuantan turut menyalur dana kepada NGO anti Lynas di Kuantan. Kenyataan MB Pahang itu nampak ada asasnya.

Sebab itu blogger CMK tidak boleh marah bila MB Pahang halau CMK dalam satu majlis sebab kalau hari-hari cerita isu hentam MB Pahang mana MB Pahang boleh tahan.

Kenapa blogger anak jati Pahang mahu hari-hari hentam MB Pahang dan PM? Apa masalah. Buat baik dan lapor yang positif lagi bagus banyak kebaikannya.

Entahlah....Apa yang dua orang blogger Pahang ini mahu WZWH tidak tahu! Lebih percaya kepada Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng dari pada percaya kepada pemimpin Pahang sendiri.

15 comments:

Anonymous said...

Dia bengang sb walaupun dia cucu Mat Kilau tp diorang x pernah mimpi jumpa aki dia, mcm awk tu. Haahhaha.

Posting awk ttg mimpi jumpa Mat Kilau tu MEMANG BODOH LA, Wan. Hahaha

Anonymous said...

Kalau Cucu Mat Kilau selalu menghentam Che'gu Nan samalah halnya dgn WZWH yg selalu menghentam Dato' Sak....adillah tu...

Regim BN sudah lama berkuasa dan terbukti BN hari ini tidak sama dgn BN dibawah kepimpinan Tun Abd Razak dari segi iktizam utk membentuk sebuah masyarakat yg adil, harmonis dan makmur...

Jadi, menjadi tugas cucu Mat Kilau, PDO dan kami yg memyokong dan mendokong pembangkang di Pahang ini mempastikan Pahang tidak ketinggalan dalam arus perubahan...Memandangkan BN tidak mau berubah, biarlah kami yg mengubahnya serta mengulingkannya melalui PRU13 selaras dgn peruntukan dalam perlembagaan negara...

wonder why said...

Siapalah nak bela DS Najib dan DSD aDNAN?Cuma blogger upahan UMporNO saja yang berhak untuk membela mereka dengan upahan yang lumayan.Blogger CMK dan Dato Sak, hanya menyata pekara yang benar berlaku di bumi bertuah Pahang Darul Makmur ini. Janganlah nikmat yang diberi percuma olih Tuhan, dibazir dengan rasuah dan diganyang olih croni2 mereka.

Anonymous said...

Pahang banyak skandal,
(1) Projek Linas - tanpa membuat kajian mendalam akan kesan radioaktif ke atas alam skitar, tiba2 projek ini telah dibangunakan...yg untung tuan punya tanah. Yg menjadi mangsa adalah anak2 muda Phg yg diberi peluag bekerja diprojek yg merbahaya yg mana Australia sendiri telah 'reject'...Che'gu Nan pula dgn murah hati memberi pengecualian cukai selama 10 tn...ini bermakna rakyat tak dapat apa2.
2) Kerajaan BN Pahang telah melakukan penyelewengan terhadap tanah rakyat dimana beribu2 ekar tanah telah dianugerahkan kepada sebuah parti politik bernama UMNO. Ini terbukit dgn terbongkarnya kes saman oleh Syarikat Pembalakan Gembilang Makmur terhadap kerajaan Negeri Pahang berkaitan kerja2 kontrak pembalakan di tanah milik UMNO (10,000 ekar) di Rompin...seolah2 harta rakyat adalah harta UMNO.

3) Sebahagian besar Syarikat milik kerajaan Negeri mengalami prestasi kewangan yg teruk...termasuk syarikat perladangan sawit sehingga beberapa ladang syarikat ini terpaksa dijual kpd sebuah syarikat bukan Melayu di kawasan Muazam Shah...pelik sungguh, dengan harga CPO yg bagitu tinggi serta dgn margin kira2 RM400/mt buah sawit syarikat ini boleh jadi rugi....

4) Kalau anda menyusuri sungai Endau ke Taman Negara Endau-Rompin anda dapati tebing disebelah kanan menghala ke Taman Negara seperti padang jarak padang terkukur akibat kegiatan pembalakan. Yg kekal menghijau tebing sebelah kiri (Johor punya)....ini kerja siapa? WZWH kena tinjau, lihat sendiri...ini bukan fitnah...

5) Penganugerahan tanah milik kerajaan kepada taukeh2 Cina MCA di Maran dan kawasan lain seperti didakwa oleh Datuk Ahmad Tajuddin (Ketua UMNO Bhg Maran)...

6)....banyak lagilah.

KESIMPULANNYA, Che'gu Nan patut berhenti bukan disebabkan kerana dia Che'gu tetapi kerana tak cerdik mentadbir Negeri dimana cucu Mat Kilau Lahir...jika aku nak banding antara WZWH vs Che'gu Nan...WZWH jauh lebih kedepan...

Anonymous said...

Oh pass UK rupanya. Patut lah bahasa ingeris baiiiik sangat.

Anonymous said...

mana tak asyik kena bedai je...kalau tok nan memang camtu...sikit2 nak maki org..tak de cara lain dah ke nak berdiplomasi dgn org...
hujah tak nak di lawan hujah sebaliknya jawap dgn halau org dan maki....
ye la...sekarang awok berkuasa...bila dah turun jadi menteri besar jgn marah plak kalau org dok maki awok nanti....ingat sikit...kuasa tu tak akan kekal lama...

Anonymous said...

Anak syrikat PKNP banyok dapat lombong berbanding kawasan balak YAYASAN PAHANG keknya PKNP rugi sokmo dari YP yang balak dah x berapa ada.guana tu??

Anonymous said...

Like Anon 11.33 AM

Anonymous said...

KATAKAN LAH KEBENARAN WALAUPUN IANYA PAHIT.

Anonymous said...

Anon 2:27PM.

Apa yg aku cakap kat atas tu merupakan fakta dan kebenaran...kalau WZWH tak setuju silakan bagi hujah balas.

Aku nukilkan ini adalah demi kebenaran dan bukan ada apa2 kepentingan...jauh sekali nak jadi YB...sebagai anak kelahiran Kg Perian, membesar di Periba dan menetap di Temin aku memang layak utk menyatakan sesuatu yg tak kena demi negeri yg ku cintai Pahang ini...

Anonymous said...

Mari kita sama-sama bangunkan Pahang, tengok Taiwan..lebih kurang sama saiz dengan Pahang je tapi kemajuan dan sumber hasil tenaga pakarnya hebat dalam bidang teknologi.. Pahang di penuhi oleh pelbagai sumber asli cuma perlu di gunakan dengan sebaik mungkin.Siapakah yang berupaya membawa Pahang ke arah itu?

Anonymous said...

wzwh kene kerje kuat lagi..posting kene mantop lagi..x berbaloi dgn upah yg dibayar..

Zaidi said...

Wei lah, koi ni bukannya mende ketnye terasa ngat orang Pahang ni sedae sangat. Ada tanoh lepaih ke oghang, ande sungai hala ke negeri oghang...oghang Pahang dapat mende? Kalo MB ceghedik dapat juge untung ketnya MB tak beghape ceghedik,,,jadi wajiblah kene balun. PM pun same juge kalau tak ceghedik kenalah cubit cubit sebelum ghotan di tapok tangan

Anonymous said...

Tiada jalan lagi, BN perlu@wajib dinyahkan pada PRU ini

Anonymous said...

Haa tak perlu la smpai nak nyah bn plok..bcskap yg salah tu untuk kebaikan.anon kat atas ni mudoh beria..