Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, April 3, 2012

Fenomena Calon-Calon Istimewa Dewa Feudal DAP Menjelang PRU 13!



Calon-calon istimewa kategori kasta dewa DAP yang boleh 'short cut' melupakan pengorbanan ahli-ahli DAP yang berpuluhan tahun komited kepada parti. Fenomena amalan calon-calon 'feudal' menjadi trend terbaru DAP PRU 13.


Undang-undang tubuh Perlembagaan DAP.

Sakmongkol AK47 telah mencetuskan fenomena calon-calon istimewa dewa feudal dalam parti DAP menjelang PRU 13.

Sebenarnya mengikut Fasal XXX (10) (c) perlembagaan DAP, seseorang ahli yang menyertai parti untuk tempoh kurang daripada dua tahun tidak berkelayakan untuk dilantik sebagai calon parti bagi pemilihan sebagai Adun dan/atau Ahli Parlimen.

Meskipun begitu, Sakmongkol AK47– yang sudah dijanji DAP akan diberi kerusi – mendapat kelulusan Jawatankuasa Tertinggi Pusat parti untuk dikecualikan daripada sekatan tersebut.

DAP sebenarnya tidak menghormati perlembagaan partinya sendiri.

Kalau pengecualian boleh diberi kepada anak emas seperti evangelis Hannah Yeoh, Teo Nie Ching, Jeff Ooi dan Sakmongkol AK47– Aspan dan Zairil juga nanti – untuk diletakkan sebagai calon walaupun tidak memenuhi Fasal XXX (10) (c),



Siri Jelajah Ceramah Kenapa Saya (Melayu) Pilih DAP? Majoriti yang datang dengar adalah bukan-Melayu ternyata tidak mendapat sambutan dari orang Melayu.

10 comments:

Anonymous said...

WZWH - Ada aku kesah itu semua? Lagipun kau tak ulas abis clause tu..awok ni..orang tu dudok dalam awok bising..doh dudok kat luor pun bising..ce awok jadi calon lawan dia..kan best tengok kepetahan awok dengan idea bernas alaf baru berentap digelanggang...

Anonymous said...

Moral suport dah menang, nak tunggu pangkah jer lagi. UhmNo memang dah dapat moral suport spt itu dalam ceramah, yg datang cuma AJK bhg itu pun kerana terpaksa nanti kalau2 terlepas jadi biro2 lebih2 lagi prujit...

anti dap sampai mati said...

melayu yang sokong dap macam anon di atas adalah melayu yang makan babi.dap tak pernah punsokong melayu dan islam.tak pernah pun jaga kepentingan melayu seperti di pulau pinang.sokong dap makanlah babi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Benar.dap atau cina ramainya tak pernah jujur pun selama ini..dimana komunis komunis yang meletak senjata 1981 dahulu berada?merwka kini lah yang menghuni di bandar bandar untuk mengaut ekonomi malaysia tapi masih juga belum puas selagi tak mwmiliki kuasa ditangan.siapa yang membuka kota melaka pada malam serangan portugis?siapa yang membawa mubaligh seperti evengelis hannah toh dalam parlimen?siapa yang membawa mubaligh mubaligh memurtadkan melayu..kerana makmurnya negara ini sekarang ramai yang nak memilikinya..tapi dibelakang semua usaha ini,melayu tadi lah yang membuka jalan kepada mereka.jadilah penyokong dap yang terang kafir harbinya senang tempah neraka dahulu dari umno yang kamu kafirkan

Anonymous said...

Haa... haaa..haa... tak perlu la UMNO risau ..

Anonymous said...

Anon 10:44 dan 12:38 antara masih berfikiran kuno umno..
Tapi golongan ini dah tak ramai. Tinggal dalam ketakutan bayangan sendiri..
Memang penganut Islam sekarang dlm keadaan yg mana perlu kembali kepada agama islam. setelah sekian lama agama islam itu di sisihkan oleh pemerintahan umno. Setelah 55 tahun BN/UMNO memerintah, apa dah jadi dgn Islam?...Kalau pemimpin umno sendiri tidak mengiktiraf islam contohnya hukum hudud...wang zakat dipergunakan sesuka hati..murtad sekarang berleluasa...sekarang masa untuk melihat siapakah yg mampu mengembalikan islam itu ke kedudukan sepatutnya?..masihkah perlu percaya kepada kerajaan BN/Umno?...

Berila nafas baru kepada ISLAM...semoga negara kita tidak berjuang untuk puak2 tetapi kepada keadilan ISLAM.

Anonymous said...

Elo brader..xde sape yang risau pun cuma org umno je yang risau.org paspispus org pkr org dap ka mca mmg takrisau.sebab org mcm anta tak penah berjuang pun dalam erti kata sebenar.ana dahulu bersetuju dgn wahdatul pas tapi selepas melihat kisah sebenar disebalik memali ana rasa pas bukan mnjuangi islam yg sebenar.jgn cakap ttg isu murtad dan lain lain.benar islam itu didokong oleh kerajaan &perlembagaan tapi bezanya disini bukan pas saja ya.g memperjuangkn islam itu selama ini..mmg benar yang bpikiran umno itu smakin kurang tapi ana melihat yang mnyokong umno sbb dasar mereka memelihara ugama itu lebih konsisten dari parti lain.maaf,ana kini memilih utk mbantu selagi umno itu kekal dgn polisi ini bgitu juga roh dr hassan ali.pas akan terima akibat krna bsekutu dgn mereka yg bukan ahli dlm muamalat dan jinayat ini..wassalam

Anonymous said...

Aku cuma pemerhati politik aja...bukan umno atau pembangkang...

mengenai isu islam ini..semakin hari Islam semakin rendah..aku melihat ini sebagai satu kegagalan pemerintahan untuk menegakkan islam..
kalau bukan pemerintahan..siapa yg bertanggung jawab untuk memacu islam kelandasannya?...

sepatut pemimpin umno itu meletakkan islam sebagai landasan perjuangan mereka..tapi apakan daya...jika isteripun tidak boleh dididik supaya menutup aurat sebagaimana syariat islam..mcmana mahu memimpin anak2 mereka serta umat islam seluruhnya...sekolah agama rakyat tidak mendapat bantuan sepatutnya...mahkamah syariah hanya untuk sebahagian urusan seperti cerai,khalwat..dsbnya..MCA menguasai umno untuk tidak mellaksanakan hudud...sehingga mahathir sanggup mengeluakann 'fatwa' hudud itu tidak ada dlm alquran..maka aku melihat selagi umno memerintah selagi itu Islam terus dipinggirkan....hanya pemimpin yg bukan arif dengan islam sahaja yg berani merompak harta rakyat seperti kes lembu NFC..kes mahligai khir toyo..dan bermacam2 lagi..

Anonymous said...

MasyAllah..., Nabi Muhammad saw adalah utusan Allah terakhir memimpin seluruh umatnya. Terdapat 98 ajaran sesat dan meragukan di Malaysia. Apakah sebagai umat Islam di sini akan mengikuti salah satu dari ajaran tersebut? Pokoknya siapa harus yang memikul tanggungjawab itu. Harpkan pemimpin UhmNo masih berlumba2 berebut kekayaan duniwi.

Banir...

Anonymous said...

Ala anon woii..ko jgn la nk salah ke umno nyer pemimpin je..yg pas tu pun sama..yg badrol pkr pun sama..skang ni org melayu tu sndiri kena betul islam diri tu dulu..sama2 ye kita semua..