Thursday, April 26, 2012

"Keputusan DUN Pulau Manis PRU 11 Tidak Sah" Sebab Sakmongkol AK47 Percaya Ambiga Bahawa SPR The Cheating Bastards!



Dalam posting terbaru Ariff Sabri @ Sakmongkol AK47 sila klik sini, mempersoalkan integriti SPR. Sakmongkol kata SPR parti komponen BN-Parti Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia bersengkongkol dengan UMNO parti yang Sakmongkol anggap jentera penipu PRU mahu menang dengan apa cara!

Sejak Sakmongkol masuk DAP ini maka semua apa yang Lim Guan Eng kata benar belaka. Apa yang Anwar Ibrahim cadang semua bernas belaka walau dulu apa yang kerajaan buat disokong Anwar. Semua yang Ambiga kempen dan perjuangkan ideal belaka hingga Sakmongkol pun percaya "Keputusan DUN Pulau Manis PRU 11 Tidak Sah" Sebab Sakmongkol AK47 Percaya Ambiga Bahawa SPR The Cheating Basterds! (Note the spelling please!)

Dulu masa Sakmongkol dalam UMNO Bahagian Pekan sentiasa kalah bertanding dalam UMNO tapi itu tidak mengapa DS Najib tahu mengenal yang mana zamrud, yang mana intan dan yang mana kaca maka DS Najib lantik Sakmongkol jadi Ketua Penerangan UMNO Bahagian Pekan.

Sakmongkol membalas budi baik DS Najib dengan berterimakasih dengan berkerja kuat buat program 3 kali seminggu maka setahun lebih 155 program telah dibuat di parlimen Pekan. DS Najib angkat Sakmongkol AK47 bertanding di DUN Pulau Manis pada PRU 2004.

Sakmongkol yang merupakan ADUN pertama bagi DUN Pulau Manis yang diwujudkan selepas persempadanan semula kawasan pilihanraya sebelum itu. Kawasan di DUN terbabit yang sepatutnya berada dalam Parlimen Paya Besar telah dipindahkan ke Parlimen Pekan bagi memberikan kemenangan besar kepada Perdana Menteri Datuk Sri Najib Tun Razak yang merupakan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pertahanan ketika itu (PRU11-2004). 

Sakmongkol menang dengan majoriti 4,491 undi menewaskan calon PAS, Ahiatuddin Daud. Beliau mendapat 7,153 undi sementara calon PAS itu hanya mendapat 2,662 undi sahaja. Kemenangan Sakmongkol sungguh membanggakan DS Najib, tambahan pula ketika itu beliau merupakan Ketua Penerangan UMNO Bahagian Pekan sendiri.

Betul ke Sakmongkol boleh menang sebanyak itu? WZWH kini berasa sangsi dan tidak percaya sebab Sakmongkol kata UMNO dan SPR the cheating bastards! Sakmongkol percaya kepada Ambiga yang baru-baru ini YB Khairy Jamaluddin dalam debat berjaya merendahkan ego dan kesombongan Ambiga terhadap SPR. Isu 'fraudulent voters' mampu dikupas oleh Khairy Jamaluddin dengan baik hingga membuatkan Ambiga ternganga.

Oleh kerana Sakmongkol percaya 120% kepada tuduhan dan tohmahan prejudis serta misrepresentation Ambiga menjatuhkan imej dan integriti SPR maka "Keputusan DUN Pulau Manis PRU 11 Tidak Sah" Sebab Sakmongkol AK47 Percaya Ambiga Bahawa SPR The Cheating Basterds! (Note the spelling please!).

Sakmongkol tidak menang besar hakikatnya kerana DS Najib, UMNO Bahagian Pekan dan SPR menipu undi semasa PRU 2004 dulu kerana TAKUT dan BIMBANG Sakmongkol kalah!

7 comments:

Anonymous said...

Kalau hang Wan Zuri dah rasa SPR tu buat tak betoi, kepala bapak apa hang dok tunggu dalam UMNO BN lagi ?, Masalahnya UMNO BN ni dah semakin melampau tahap kronik...sudah lah perkara dan benda yang haram boleh pemimpin hangpa lakukan dan anggap halal, SPR pun bersekutu halalkan pendatang haram. Persempadanan pilihanraya oleh puak2 ni lah yang menyebabkan kawasan undi majoriti melayu susut sikit demi sikit. BUkan tak tahu, sebab masa tu kaum China dan India kuat menyokong UMNO BN. Sekarang dah terbalik dan jerat dah makan diri selain kuasa undi melayu Malaysia dikebanyakan tempat susut dan merosot teruk.

Aku ni orang Kedah juga ahli UMNO sejak lama dulu. Tapi aku naik menyampah tengok UMNO BN bawak masuk ribuan warga Myanmar ke Langkawi siap sediakan penempatan serba lengkap. Hampehnya guru2 yang mengajar anak2 Myanmar Langkawi ni kurang berani nak menegur anak2 sekolah geng ni kerana sikap mak bapak depa yang teruk.

Tunggulah giliran orang Pekan pula. Hangpa akan tau bila dah berserabut Pekan dengan puak2 ni yang dah ramai dianggut PM Najib ke sana demi survival politik dia. Bukan kita tak ingat...dia hampir tumbang dulu dengan majoriti nipis. Kemasukan pendatang luar inilah yang menyelamatkan beliau.

PM apa ni ? PM Malaysia atau PM Myanmar dan Kemboja atau sekadar Pak Lurah kem tentera ?. Harap2 taklah Najib bawa Nigeria ke Pekan pula macam kroni2 dia bawa depa2 ni kat Negeri Sembilan, Selangor dan KL atas nama kemasukan wang asing melalui pembangunan pendidikan. Tu la anatar satu sebab UMNO BN ni kuat pertahankan PTPTN, demi survival kroni kolej swasta. !Piiraahhhh ! Elok hang check dengan Mazidul tu !!!

Anonymous said...

Aku x percaya ada nama orang Timun Babi ic 420513125054. Tgk daftar pemilih SPR. SPR tu yang memang Babi

Anonymous said...

Lucu betul si Anon 12:59 ni.

dia kata, "Aku ni orang Kedah juga ahli UMNO sejak lama dulu."

lepas tu, dia tanya pulak, "PM apa ni ? PM Malaysia atau PM Myanmar dan Kemboja atau sekadar Pak Lurah kem tentera ?"

engkau ni dudok di negara mana?

engkau ni dah nyanyuk, kut?

terlampau asyik nak buat cerita rekaan, sampai negara dia sendiri pun dia dah lupa!

kah, kah, kah...

Anonymous said...

Anon April 26, 2012 3:28 PM !

Kalau awak dan Dato Najib tu mengaku orang Malaysia kenapa sampai jadi nyanyuk bawa Myanmar, Kemboja dan bagi penempatan di Malaysia siap dikeluarkan ic sekali ?.

Dan kalau awak dan PM awak mengaku orang Malaysia, kenapa warga asing sanggup diberi kuasa mengundi sebagaimana rakyat Malaysia lain ?.

Tak usahlah awak nak buat lawak bodoh mengalih isu yang Anon kat atas itu ulas. Awak nak bertaruh berapa juta RM untuk menafikan hakikat ini ?. Sak boleh tunjuk kat mana perkampungan tu di Pekan dan saya rasa Anon Kedah tu pun boleh tunjukkan perkampungan Kemboja Langkawi tu. Kalau diPekan tu adalah hasil kerja Najib dan di Langkawi tu kalau tak salah saya di era Sanusi Junid.

Sebab itu parti kesayangan awak dan pemimpinnya tak berani menyambut seruan debat dari PR kerana mereka bimbang terbongkar semua hasil kerja tak betul parti UMNO BN tu selama ini. Yang mereka tahu hanya bertindak samseng..ala Sarip Dol samseng Kg Dusun filem P Ramlee itu. Cuma UMNO BN ni pakai samseng boroi kontot Kampung Dusun di Dataran Merdeka minggu lepas.

Kepala samseng bekas KPN dulu pun dah jadi PEKASAM sekarang ! Kih kih kih. Samseng tahi minyak !

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 3:46,
Yang kat Pekan itu adalah generasi ke dua orang Kemboja yang lari dari Regim Pol Pot. Mereka orang Islam maka Malaysia sanggup ambil mereka orang Kemboja Islam diberi perlindungan. Bila politik Kemboja aman, ramai generasi pertama yang balik Kemboja atau berhijrah ke negara maju. Yang tinggal di Pekan ialah generasi kedua dan ketiga yang lahir di Malaysia. Yang ini dapat hak warganegara. Masih ramai generasi pertama yang dapat permastatutin tetap BELUM dapat warganegara.

Anonymous said...

Sekira mereka punyai hak kerakyatan mereka berhak mengundi.Lagi ramai mengundi lagi bagus.Mungkin mereka sukakan DAP dan memilih DAP , mana tahu.Yang penting mereka berhak sama saperti kita.PR sudah mula hilang keyakinan kah ?.Jangan timbulkan huruhara mencari kemenangan.Rakyat sangat bosan dengan telatah PR begini.

Anonymous said...

Terima kasih Wan Zul kerana berani memberi laluan kepada semua pemvaca walaupun dari pihak yang menentang.Malang, Sakmongkol jbudak DAP yang dibayar DAP tu akan delete mana yang beri pandangan berlainan.DAP yang demokratik ?.Itu sebab agakbya ramai penulis saperti Chi gu Ngah, kampung man dan ramai lagi sudah tidak komen lagi.Apalah Sakmo gkol ni.Kami oranf Pahang akan tibai dia kalau bertanding di Pahang.Pergi main jauh jauh pengkianat bangsa.Kamu bukan pejuang saperti Mat Kilau.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024