Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, October 2, 2013

Apa Beza Ketua UMNO Bahagian Dengan Ahli Parlimen?


Facebook AhliPolitik Jerantut sila klik sini menulis posting Apa perbezaan Ketua Bahagian dengan Ahli Parlimen ? Cer kabor sikit.

Ini persoalan yang 679 perwakilan UMNO Bahagian Jerantut perlu jelas menjawabnya. Kita ikuti diskusi perbincangan kengkawan Facebook AhliPolitik Jerantut...

  1. Apa perbezaan Ketua Bahagian dengan Ahli Parlimen ? Cer kabor sikit.
    Like ·  · 


    • Borok Politikweh itu pun x tau ke..????

      AhliPolitik Jerantut haha mungkin sesetengah orang tu tak tahu sebab itu lah kuar macam2 fakta

      Borok Politikweh Ahli Parlimen JAGA blaker, Rakyat Melayu, India, Cina, OA, dll. yang ada dalam parlimen beliau, Ketua Bahagian Jaga Orang-orang dan kepentingan Parti dalam Bahagian tersebut. Dan orang-orang itu / ahli-ahli itu adalah terdiri dari Orang Melayu / Bumiputera.

      Borok Politikweh Kalau rasa diri x semengah jangan tamak haloba, dulu bagi jadi TUKANG INFO(Ketua Penerangan) pada ahli-ahli UMNO pun x terbuat kerjanya, sekarang ni nak buat lagi ke ? mujurlah ada orang lain yang boleh buat kerja, kalau tak... huh..

      Kutukan Dewata ahli parlimen adalah wakil rakyat untuk semua.tak kira umno ke mca ke,pas ke.ketua bahagian umno adalah untuk menjaga kepentingan umno.memperkasakan umno.memastikan program berjalan unyuk memperkuatkan umno.ahli parlimen di pilih pucuk pimpinan umno.dengan lobi dan kroni yang kuat sesiapa saja boleh jadi ahli parlimen!tiada jawatan dalam parti pun boleh jd calon parlimen.cukup dengan menyuap agensi2tertentu di bantu pula oleh mubarak,kenalan MB atau presiden parti maka jadilah ahli parlimen.ketua bahagian pula lebih kemas dan utuh kerana dia dipilih oleh ahli2 akar umbi.sebab itu pemimpin yang mendengar denyut nadi rakyat selalunya terpilih.membantu ahli2 ketika susah tidak kira waktu.pemimpin yang rasa dirinya elit atau perasan dirinya hebat sangat hanya kenal kita ketika nak undi kita aje.beza orang kedekut dengan orang pemurah ialah,si kedekut dia tetap kedekut.ketika dia perlukan undi kita pun dia kedekut.minum air di kedai kopi pun dia takut sebab kedekut nak bayar air.apa lagi kalau dia menang nanti,muka kita pun dia geli nak pandang! si pemurah lain,dia sentiasa bersama kita,minum sekali,bersembang tak kira waktu bik waktu pemilihan ke,tak pemilihan ke dia tetap bersama rakyat marhaen macam kita.ketika ahli2 yang susah datang mengadu dia tertap batu,kerana dia tahu dalam rezeki dia ada rezeki orang lain.10rm dipoket mungki hanya 2rm rezeki dia,10rm lagi rezeki orang lain.inilah sebenarnya yang melambangkan islam! bukan yang dilakon2 depanm orang ramai.lakonan itu tetap bersertakan rasa riak dan takbur!


      Mood majoriti perwakilan UMNO Jerantut sekarang ialah Ketua UMNO Bahagian masih diberi kepercayaan kepada YM Tan Sri Tengku Azlan ibni Almarhum Sultan Abu Bakar manakala ahli parlimen tetaplah Hj Nazlan Idris buat penggal ini. Penggal akan datang insyallah akan diberi kepercayaan kepada Hj Nazlan Idris pula. 

      Bersabarlah Hj Nazlan kenang budi Tengku Azlan melantik Hj Nazlan sebagai Ketua Penerangan UMNO selepas Hj Nazlan menyepi diri selama 10 tahun...Hormatilah Tengku Azlan sebagai Ketua dan Bapa...

12 comments:

Anonymous said...

kami sokong Ahli Parlimen HJ Lan!

Anonymous said...

kenapa beria sangat nak angkat Tengku Azlan ni zurik? Wan Amizan tu belum tentu menang lawan bos kas Dr Sukri tau!

Anonymous said...

cukup dah tu jadi ketua bahagian,bagi kat orang lainlah pulak..

Anonymous said...

betui 6:73PM, lama sangat jadi ketua bahagian ahli dok tengok apa yang kita dah lakukan kepada parti dan ahli, duduk jauh, dah berumur..., cukup dan memadai dah, kita tengok pulak orang baru menguruskan parti.

Anonymous said...

perwakilan jer yg boleh bercakap..anon dia atas bukan perwakilan..nak jadi perwakilan pun tak lepas..hahaha..hidup tengku..hanya tengku yg layak jaga umno jerantut..cikgu lan menang jadi arang, kalah jadi abu..hahaha..ahli parlimen pandir..lupa duduk negeri pahanag sb jadi ahli parlimen dan dengar rasukan org suruh lawan..negeri pahang ni sultan pahang yang perintah..tak ada kuasa yang lebih berkuasa dari sultan pahang..yg g lawan adik rajatu buat apa..murka lah sultan pahang..mb dan pm pun hormati sultan dan tak berani mengingkari titah sultan..

Anonymous said...

Tak kisah pun siapa menang ketua bahagian, yang penting tolonglah jangan kasi wan amizan menang!!!!

Anonymous said...

yg penting tengku lan menang..wan mizan menang..tengku lan mempunyai kuasa..dato wan mizan kuatkerja..hidup melayu..hidup umno..hidupp jrantut..naib bagi la jerantut hilir srang..dato mat jaafar.. ok dah..

Anonymous said...

dato mat jaafar org kuat mb..kita kena sokong..tengku lan sgt berkuasa..dato wan kuat kerja dan laju..berani..mantap lah umno jerantut..

Kutukan Dewata said...

tak guna bertekak mengampu pemimpin masing2.tunggu aje la 19 hb okt.biar perwakilan yang menentukan.perwakilan cerdik2 belaka.sekilas ikan di air sudah tahu jantan betinanya.

usin gampang malaun said...

aku rasa org UMNGOK ni nak nama aje bkn nak membela rakyat..mengejar kawasan balak dan projek2 aje..

Anonymous said...

Melihat apa yang berlaku ni....arah perjalanan UMNO menuju ke pusara...semakin sehari ...semakin menjadi kenyataan.... semoga Allah miskinkan semula negara kita ini...agar mereka ini semua tidak berebut harta kekayaan megara.

senget said...

kalau UMNGOK ni melingkup lagi bagus