Nuffnang Ads

Pages

Monday, October 21, 2013

Lagu Popular di Melaka 505 Tahun Dulu...



Ini lagu Portugis. Dulu Portugis adalah kuasa Eropah pertama menjajah Melaka pada 1511. Ini lagu popular di Melaka 505 tahun dulu...dinyanyikan semula oleh Michel Telo penyanyi dari Brazil pada 2011.

Lagu ini menjadi hit antarabangsa di Amerika Latin, US, dan Eropah. Utube official video mencecah 550 juta.


Ai Se Eu Te Pego  ( Jika aku tangkap kamu )

Nossa, nossa
Assim você me mata
Ai, se eu te pego,
Ai, ai, se eu te pego
Delícia, delícia
Assim você me mata
Ai, se eu te pego
Ai, ai, se eu te pego
Sábado na balada
A galera começou a dançar
E passou a menina mais linda
Tomei coragem e comecei a falar
Nossa, nossa
Assim você me mata
Ai, se eu te pego
Ai, ai se eu te pego
Delícia, delicia
Assim você me mata
Ai, se eu te pego
Ai, ai, se eu te pego

19 comments:

Anonymous said...

Hai hoo ...oooo,

mareq kiteq bejugeq.. sampei page...lupeq anek binieq.

kas tak berjugeq . kas nork ke hutan careq gharu ,nak antor ke arab saudi.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Auukk..berjugeg auuukk

Urag laen nanti agor..WZWH nok berjugeg...ekekekekeke...

Anonymous said...

dimintek urang kuala tahan menarik.urang lain jangan aga

usin gampang said...

mari kita lihat dan kaji ajk umno yang di pilih!

ajk bunga plastik,tiada bau dan tiada membekalkan oksigen:

1.aidil-peti undi kalah
2.norzari satu cawangan dengan aidil-peti undi kalah.

3.ju mansur- peti undi kalah.
4.halim mahasan satu cawangan dengan ju mansur- peti undi kalah
4.ghafar mutalib-peti undi kalah
5.nizam-peti undi kalah
6.fauzi-peti undi kalah
7.bazli satu cawangan dengan fauzi-peti undi kalah
8.taufik-peti undi kalah.satu cawangan dengan hj nazlan.
9.kamaruzaman baria-peti undi kalah

apa makna nya jadi ajk kalau tak boleh nak menyumbang kemenangan kepada parti.hanya layak menumpang dalam barisan kepimpinan umno.

nampak sangat tujuan jadi ajk nak kejar projek atau kepentingan diri.
nampak sangat ketua cawangan lebih berkualiti kepimpinannya!

bunga plastik tidak mampu menyumbangkan bau.juga tidak mampu menyumbangkan oksigen untuk kita.tiada apa yang boleh di sumbangkan oleh bunga plastik.hanya untuk di tengok,tapi langsung tak berguna!

Anonymous said...

Usin Gampang....ong tak nork berjuget...lupe lah politik hooi...urag nork berjuget hisss..

usin gampang said...

AKU DAH BERJUGIK MALAM TADI DENGAN DENGAN FAUZI DAN BAZLI.KIH KIH KIH!!!

usin malaun said...

patut pun kalah kalau berperngai mcm nie..asyik nak bejugek ni mesti usin gampang golongan2 wan..nak ajak hj lan x blh masuk perkara2 mcm nie lepas tu sasau sendiri..bengong punya usin gampang..

Anonymous said...

Political Risks

Fiscal austerity could pose political risks amid slowing economic growth and a slide in the National Front coalition’s popularity.

The economy is forecast by the central bank to expand 4.5 percent to 5 percent this year after growing 5.6 percent in 2012. Najib’s alliance retained power in the May election even as it lost the popular vote.

To improve the fiscal position, Najib would also eventually need to trim Malaysia’s civil service, according to Bank of America Corp., risking a key support base of the ruling party.

At 26.8 percent of GDP, Malaysia’s government expenditure is the highest among the five biggest Southeast Asian economies, according to a September report from the lender. Malaysia has the highest civil servants-to-population ratio in the Asia-Pacific region, it said, citing estimates from the Organization for Economic Cooperation and Development.
‘Unnecessary Fat’

“There seems to be a lot of inefficiency and unnecessary fat,”Chua Hak Bin, a Singapore-based economist at Bank of America, said in an Oct. 8 interview. “Of course, it’s always politically more difficult to downsize the civil service.”

Najib is under pressure to push forward with measures to contain the budget and public debt nevertheless. Moody’s Investors Service said last month the budget deficit may exceed 4 percent of gross domestic product this year, warning the government’s fiscal targets will become “increasingly out of reach” without additional measures to contain it.

“The reforms announced in this year’s budget will shape the trajectory of fiscal and debt consolidation for the remainder of this government’s term,” Christian de Guzman, an analyst at Moody’s in Singapore, said in an Oct. 17 e-mail. “Looking ahead, if the resulting sovereign credit profile of Malaysia is no longer in line with an A3 rating, we will act accordingly.”

Minta timbalan ketua bahagian bagi komen dan pandangan, saya dibeirau yang dia adalah bekas pegawai PTD di EPU dan mempunyai Ijazah Ekonomi dai University Oxford

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Kenapa Anon 5:40 tak minta Hj Lan bagi komen dan pandangan...hahahahahahahaha

Anonymous said...

Timbalan ketua bahagian lulusan ekonomi dari Oxford!!!!, bior bebenor, hheehehehehehehehehe

usin gampang said...

USIN MALAUN ORANG JERANTUT HILIR YANG MEMNG TERKENAL ASSOBIYYAH DAN TAMAK HALOBA.DITAMBAH LAGI TAK RETI BERTERIMA KASIH!

Tksub sngtlah dengan hj lan kau tu.maksum sangat.geli aku dengr sbb aku tahu sangat apa yang hj lan kau buat dulu dan kini!taksub membawa kealpaan dan lupa diri kepada orang yng di taksubkan.

tunggu ajelh.akan terserlah juga warnanya akhirnya!tuhan tahu!

Anonymous said...

budaya ughang tembeling ni kuat berhibur... masjid kusung dan sepi.. mana ada madrasah tahfiz kat sana...kat jerantut hilir dekat sepuluh... buat bertaubat sikit lah weh...

Anonymous said...

deme kena terima hakikat, urghang melayu dah cenderung ke agama..

Anonymous said...

YA LA TU!HJ LAN ADA MUKJIZAT.GERENTI KITA DAPAT HOSPITAL BARU,BALAI POLIS BAHARU,UNIVERSITI DAN MAAHAD TAHFIZ MODEN.ORANG AKAN MENGENANG JASANYA SAMPAI MATI.

usin malaun said...

siapa yang tamak haloba..siapa yang tebang balak sana sini lepas tu jalan rosak sana sini dibiarkan begitu saje, siapa yang mengerjakan bijih lepas tu rakyat meminum air keroh dan jabatan alam sekitar sendiri dah sahkan berbahaya tp disebabkan kuasa2 tertentu tidak blh diambil tindakan apa2..ko aje yang mereng usin gampang tp meneguk air kencing dompok...

Anonymous said...

lepas ni org jantut kurang la yang dapat pingat datok,harap ke dapat cucu aje la mmmm...

usin gampang said...

usin melaun bercakap menggunakan otak dilidah.mungkin dia ni kaki minum air kencing tukang urut.sebab tu dia asyik cakap tentng minum air kencing.agaknya dia ni biasa minum air kencing kut?air kencing jj mungkinlah sebab dia ni rapat dengan jj puteri.

Anonymous said...

aku rasalah usin malaun ni salah seorang ajk hj mt lan yang menang baru ni.ajk bunga plastik,bau tiada oksigen pun tak jumpa.

Anonymous said...

berdansa, muzik rancak, perempuan --> idaman umno, isteri pakai duit byk2, semua pakai $$$$$$$ mana ada masa nak berkhidmat pada rakyat ! Rakyat dibelakangakan berdekad - dekad ! Boros, Korup !!!!