Nuffnang Ads

Pages

Sunday, October 6, 2013

Kenapa Ahli Parlimen Jerantut Dan ADUN Pulau Tawar Tidak Mengadap Raja Di Istana Abu Bakar?



















Titah Diraja Tuanku Sultan Pahang kepada pemimpin masyarakat Pahang. Tengku Muda Pahang, MB Pahang, Tengku Besar Pahang turut bersama. 

Majlis Makan Malam Dan Pemimpin Masyarakat Pahang Mengadap Tuanku Sultan Pahang. Tuanku Sultan Pahang mahu bertemu mesra dengan hampir 5000 pemimpin di seluruh Pahang.

Majlis yang besar ertinya bila semua pemimpin Pahang-dari MB, DS SUK, ahli parlimen-ahli parlimen, ADUN-ADUN, Orang Besar Berempat, Berlapan, Tok Muda-Tok Muda, Penghulu dan pemimpin masyarakat hadir. 

Tidak ada majlis di Pahang yang lebih besar dari ini untuk Tuanku Sultan Pahang sempena dekat hari keputeraan baginda yang ke 83 tahun dan menjadi Pemerintah Negeri Pahang Darulmakmur selama 40 tahun menyampai Titah Diraja tentang masa depan Negeri Pahang Darulmakmur.

Titah Diraja yang menyentuh sejarah negara ini merdeka ketika itu Tuanku Sultan turut hadir bersama di Stadium Merdeka melaung jeritan MERDEKA pada 31 Ogos 1957. Tuanku Sultan mengulas perjuangan PM dari Almarhum Tunku Abdul Rahman hingga DS Najib.

Tuanku Sultan berharap negeri Pahang ini Darulmakmur, rakyat Pahang dijaga dan masa depan politik orang Melayu bila sekarang ini ada pihak yang berani mempertikaikan Ketuanan Melayu, hak-hak keistimewaan Melayu. Agama Islam.

Baginda dan paduka anakanda Tengku Mahkota Pahang sering melawat ke seluruh pelusuk Negeri Pahang Darulmakmur mendengar denyut nadi permasalahan rakyat dan cuba menyelesaikannya. Baginda mahu pemimpin masyarakat Pahang menyokong kepimpinan DS Najib PM anak watan Pahang.

Raja mahu jumpa dan berkenal mesra dengan pemimpin masyarakat Pahang tapi amat memalukan Jerantut bila ahli parlimen Jerantut dan ADUN Pulau Tawar tidak hadir di Istana Abu Bakar.

Ini yang membuatkan delegasi dari Jerantut yang berjumlah 600 orang tertanya-tanya kenapa pemimpin mereka tidak hadir. Walau bagaimana pun Tengku Azlan dan ADUN Tahan ada hadir.

WZWH secara peribadi berasa malu dan kesal dengan ketidakhadiran ahli parlimen Jerantut dan ADUN Pulau Tawar.

Kalau tidak Berajakan Tuanku Sultan Hj Ahmad Shah Sultan dan Pemerintah Negeri Pahang Darulmakmur siapa lagi Raja di Pahang yang Ahli Parlimen Jerantut dan ADUN Pulau Tawar sembah?



















Pemimpin masyarakat yang hadir.





































ADUN Tahan dan pemimpin masyarakat dari Jerantut.

33 comments:

Anonymous said...

Salam WZWH.Sememang elok kalah pemimpin masyarakat hadir ke majlis Tungku Sultan.Tetapi jika mereka ada urusan yg lebih penting untuk rakyat tidaklah mestinya mereka hadir ke majlis Di raja tersebut.Rakyat didahulukan

Anonymous said...

Lebih baik bertanya dulu sblm berprasangka..lps tu baru post

nadi utama said...

1001 sebab mungkin tak dpt di elakkan dan 1001 keadah nak memburukan orang. so pikirlah sendiri

Anonymous said...

sdr wzwh,

Apa la awk nie nama je guru tapi menulis penuh dengan prasangka dan hasad dengki sama UMNO pun kamu nak kerat. jangan la menulis untuk kepentingan diri sendiri sahaja. Tulis la dgn hati yg ikhlas baru masyarakat melihat kamu seorang bloger yg bagus....

Anonymous said...

ada yang tersembunyi.dan ada sebab men.sebab. hanya diri sendiri dan allah jau maha mengatahui.kita sama2 lah membuat penilaiannya.

Anonymous said...

Salam WZWH.

Sememangnya kehadiran di istana atau mana-mana majlis Raja adalah penting kepada para wakil rakyat. Tapi ianya bukanlah wajib. Mungkin Hj Lan ada sebab2nya yg tersendiri utk tak hadir.

Sudahkah saudara WZWH bertanyakan sendiri pada beliau apakah sebabnya? Saya rasa itu lebih afdal kerana sbg pengundi Jerantut yg saya percaya telah mengundi beliau dlm PRU lepas, saudara berhak utk tahu.

Baiklah saudara tanya sendiri pada beliau dan lepas itu report balik pada kami di sini. Bukankah itu adil dan lebih molek.

Wassalam.

Anonymous said...

tiada urusan yg lebih penting dari urusan raja pemerintah..kecuali kematian dan uzur diri..ds ajib pun batalkan mesyuarat sekiranya tuanku sultan titah mengadap..apalah sgt ahli parlimen dan adun biasa..fikirkan lah..

usin gampang said...

MAJLIS BERLANGSUNG MALAM HARI.MALAM HARI AHLI PARLIMEN MASIH SIBUK KE?MB,BOSS MAT LAN DATUK HISHAM LAGI SIBUK SEBAB DIA MENTERI BOLEH HADIR!!!

DR SHUKRI AKU TAK HERAN SEBAB 2 ORANG DOKTOR AJE DLM MALAYSIA YANG BERANI LAWAN RAJA IAITU DR MAHATHIR DAN DR SHUKRI.SEBAB ITU MAJLIS YANG MELIBATKAN SULTAN DAN TM PAHANG DR SHUKRI MEMANG TAK HADIR.

MEREKA TAK DATANG SEBAB POLITIK.BUKTINYA FACEBOOK PIAN KASSIM TELAH MENYIARKAN GERBANG ISTANA DENGAN KENYATAAN BERBAU POLITIK PRASANGKA TERHADAP SULTAN PAHANG.

TUANKU TAK SENTUH PUN DALAM TITAH TUANKU TENTANG POLITIK JERANTUT.TAK KEMPEN PUN TENTANG KU LAN.

lantak kau oranglah nak datang ke tak nak datang!!!

tuanku sultan pun tak heran.dia tak bergantung hidup pun dengan kau orang!!!




INI DAH LAH TAK DATANG,BUAT CERITA YANG BUKAN2.MAT PIAN TAK BERETIKA.

pemerhati politik jarakjauh jerantut said...

jangan prasangka buruk pada seseorg. Kami pengundi Jerantut masih mempercayai Cikgu Lan.Kami tahu Cikgu Lan Mcmana.....sbb tu lah kami pilih beliau. WZWH jngn2 tuduh melulu tabahan perihal kerajaan.ngn hasut....kami tahu apa yg kami buat....teruskan perjuangan cikgu Lan.Kami ribuan pengundi menyokong penuh perjuangan beliau.

Anonymous said...

Yb adun pulau tawar tu memang lah tak heran kalau dia tak datang moganya selama ni mana2 program yg melibatkan adun2 atau Tuanku mana nak nampak bayang dia. Koi pun heran jawatan nak tapi bila2 program diadakan dia tak pernah ada. Hj lan pulak patutnya sebagai orang baru apa lah salah kiranya menghadirkan diri. Masa sblm jadi ahli parlimen boleh lak g majlis2. Masa ambik surat tauliah jadi calon tak ada pulak aral nya hihi.

Anonymous said...

WZWH,

AWAK ' RESMI JANTUNG PISANG HALA NYA KETANAH MANAKALA BUAH NYA TENGADAH KE LANGIT- ITU LAH RESMI ORANG POLITIK SEPERTI AWAK'. AMPU BODEK DAN BURUK SANGKA JE.

TIADA MATA DAN TELINGA TAPI MENEGAK JE MENCARI LORONG JE TUJUAN NYA. ITU LAH AWAK ZURIK.

PEDODH......OH....OH.

Anonymous said...

Hj lan, kami tetap sokong kepimpinan anda... terbaik utk rakyat Jerantut..terbaik utk melayu dan semua..

Anonymous said...

jangan auta kelin la zuri,aku pun gi istana juga...ingat org yang gi istana semua menyokong ku lan blaka ke,org yang gi tu nak jumpa datok hishamuddin kot2 ada mengulur duit,mana yang x pernah gi istana nak pegi la tengok2 istana,kebanyakan ketua2 cawangan bukan nye nak menyokong sangat dah ke ku lan 2,ganti2 la dengan org lain pulok...ku lan x jd ketua bahgian pun memang dia dah kaya raya dah lama,tapi org2 di bawah dia yang nak suruh ku lan bertanding,kalau menang ku lan puak2 di bawah ni dapat lagi la merompok harta rakyat,rompok tanah rompok terder2 kerajaan bagi ke kroni2,rompok bijih2 mcm2 la lagi,rakyat tetap susah di takok lama,wan zuri rasanya x dapat pingat datok lagi sokong kuat zuri mudah mudahan cepat dapat pingat hahahahaha....org dah tau teruk awak zuri..dari permerhati politik jerantut

Zulhasrul Izwan Zulkifli said...
This comment has been removed by the author.
Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon-Anon semua,

Sebab WZWH sayang kepada Hj Lan dan Dr Shukri sebab itu WZWH tegur.

Kalau WZWH tak cakna lebih baik WZWH diam dan jangan peduli.

Ini teguran era baru media sosial cybernatics...

WZWH mana ada kepintingan apa2...WZWH tak bertanding apa2 jawatan pun.



Anonymous said...

Azam rahman dgn wzwh dah kena duit dari atan dompok, itu meyalak mcm anjing 2. Azam bloger cacai, wzwh bloger jilat. Kena lah 2. Cacai + jilat.Duit belaka . Puihhhh!

Zulhasrul Izwan Zulkifli said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Faktanya Tengku Azlan mempertahankan jawatan Ketua UMNO Bahagian manakala Wan Amizan mempertahankan Timbalan Ketua UMNO Bahagian....yang salah dan tidak betul ialah Hj Lan dan Dr Shukri kerana mencabar!!!!! Sepatutnya Hj Lan bertanding Naib Ketua yang telah dioffer kepada Hj Lan. Dr Shukri tak payah bertanding tunggu lantik. Tapi pemikiran strategik Hj Lan dan Dr Shukri kurang cerdik.

Anonymous said...

WZWH, awak ni manusia yang suka menghasut dan memb urukan org, lebih baik awk jgn menulislah, jgn awk nak burukkan istana dgn melibatkan org politik, sepatutnya Tuanku kena panggil wan zuri ni kerana penulisannya banyak menghasut masyarakat kata kalau lawan ku lan boleh dibuang negerilah dan lain-lain lg hasutan, budak ni bahaya ni..

Anonymous said...

Anom 12:55am, dlm UMNO berlandaskan demokrasi, tidak ada siaa yang salah, sesiapa sahaja boleh bertanding asalkan mengikut peraturan parti

Anonymous said...

soalnya sekarang Hj Lan, Dr Shukri dan Mustafa Maarof bukannya menyanggah dan menghina istana yang dikatakan mereka tidak berbudaya melayu tetapi mereka hanya bertanding jawatan dalam sebuah parti politik, tak kira siapa sahaja apabila mereka menjadi ahli sesebuah parti politik mereka berhak untuk bertanding samada mempertahankan jawatan atau menentang penyandang, itu namanya pertandingan yang sihat mengikut landasan demokrasi, ini bukan soal menyimpang menghina institusi raja, walaupun Ku Lan itu adalah keturunan raja tetapi beliau kena akur bahawa pertandingan itu adat dalam parti politik, tetapi kalau orang yang menelanjangi seseorang dalam pertandingan itu adalah orang yang melanggar tatasusila adat melayu dan agama

Anonymous said...

org jatut hilir memang gila dan asabiah.puak dia tak betul pun dia bela sangat sgt!!!

ada lagi satu,puak jatut hilir tamak! habis anak-beranak satu perdu nak berkuasa.KB,TKB,NKB semua jatut hilir.dah lah tu ajk pun puak ni nak juga.tu lah banyak sangat jatut hilir bertanding!tapi bila PRU semua peti undi kalah.

belum lagi wanita dan puteri,semua puak jatut hilir nak kuasai.

ambiklah semua ke deme,puak tamak dan berlagak.sebab itu aku tak heran dia orang berani lawan raja.

ingat jatut ni mak bapak kau orang punya ke?

Anonymous said...


Blogger Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon-Anon semua,

Sebab WZWH sayang kepada Hj Lan dan Dr Shukri sebab itu WZWH tegur.

Kalau WZWH tak cakna lebih baik WZWH diam dan jangan peduli.

Ini teguran era baru media sosial cybernatics...

WZWH mana ada kepintingan apa2...WZWH tak bertanding apa2 jawatan pun.



October 6, 2013 at 11:20 PM

- Cuba menegur orang biar berhemah, bukan caranya membodek pihak lain menyindir yang lain. Nampak sangat berhajatkan sesuatu.

usin gampang said...

wzwh menyatakan pendirian dia menyokong ku lan.yang kau orang paksa dia sokong mat lan apa hal?yang kau orang marah dia tak adillah,biaslah, apa hal?

hak dialah nak sokong sesiapa pun.yang kau orang sokong mat lan boleh pulak?

wzwh tulis dalam blog dia menyokong ku lan itu hak dia.blog dia ikut suka dia lah nak sokong sapa-sapa.

zulhasrul izwan,awok tak faham politik.bila seseorang menyokong ketuanya dia akan promote ketuanya.soal adil dalam laporan dia tidak timbul.untuk apa dia angkat musuh?harakah pernahkah adil dalam laporan nya?

puak mat lan menggunakan cyber trooper terlatih yang di ketuai cikgu pian kera sumbang!

teruk ku lan dan wan amizan di kerjakan oleh pian kera sumbang dan puaknya,cikgu aminuddin,hj kasim,raja jawa,rahimy,dan beberapa orang lagi.adil ke tu zulhasrul?

bila laporan memuji kulan tidak adil.bila laporan menghentam ku lan barulah adil.apa ke jadah kau orang ni?tunggu aje la 19 0kt nanti.tahulah langit tu tinggi ke rendah!

mat pian kera sumbang akan di siasat di bawah akta hasutan kerana berprasangka buruk terhadap sultan pahang.

carilah saksi seramai mungkin untuk membela diri dalam siasatan nanti.jangan rasa diri tu hebat sangat.kalau hebat kenapa takut nak bertanding? kalau harapkan mat lan lantik jadi ketua penerangan,tidak kah itu rasuah namanya. menjanjikan jawatan kepada orang kalau menang!
rasuah paling besarlah tu!

Anonymous said...

patutlah mu peranakan "Gampang"

Anonymous said...

aku adalah ketua pemuda. Aku akan bagi undi pada Labit dan dr.Sukri.Aku tidak membela Wan Zuri tapi cacian kepada Wan Zuri itu tidak adil. Dia berhak mempromot calonnya.Aku berada dikelompok pemuda dan perwakilan cawangan serta barisan calon ajk bahagian yang menyokong labit dan Hj. Lan tetapi perbualan mereka sentiasa memperlekehkan Tg. Azlan dengan perkataan perkataan yang sangat memalukan. adakah ini yang diajarkan oleh ketua mereka yang pandai berkutbah sehingga mereka pula berkutbah mencaci orang. Baik sangatkah calon ketua bahagian mereka sehingga berprasangka orang yang menyokong tg. azlan ahli neraka belaka sedangkan 70% daripada ahli-ahli UMNO masih menyukai TG. Azlan. Kepada penyokong2 Hj. Lan bersabarlah. Kalau hak anda tertulis jadi ketua bahagian maka jadilah kalau tak jadi muhasabahlah diri belaka tentu ada sifat tak elok yang ada pada diri anda semua yang tidak disukai Allah. Walau pun begitu aku tetap bagi undi pada Dr.Shukri dan Labit. Jangan kerana setitik nila rosak susu sebelanga.

usin malaun said...

usin binatang gampang awak x dicalonkan pun jgn la jd beruk duk terjerit telolong mcm org gila..aku tgk cikgu pian ok aje tak la melalak mcm kau usin binatang gampang..ikut dia la nak sokong sape pun..ingat tengku lan dgn dompok tu perangai elok sangat..aku tgk kaki judi dgn main betina aje dia org tu..kau aje yg x nampak..kot2 kau pun mcm perangai dia org gila kuasa, berjudi dgn main betina..

Anonymous said...

cube tanye dompok dia baca msg dalam istana lihat gambar,itu mesti kalau tak abisit barak obama hantar msg kat dia,kalau x percaya cube tanye hahahah....

Anonymous said...

politik seorang cikgu,nila je keja orang umno,blogger pun dah macam utusan

nadi utama said...

Anon 3:42 sy suka penyataan anda. yg betul tetap betul yg salah tetap salah. pemilihan anda dan sokongan anda ada rasionalnya. Harap perwakilan dpt berfikir lebih matang. Usaha kerja keras dan sygkan bangsa lebih penting dr duit

usin malaun said...

masaalahnya tengku lan dan dompok utamakan duit dr bangsa..kadang2 pewakilan pun kelabu mata bila dompok tabur duit...

usin gampang said...

usin malaun ni hanya tahu mengumpat dan buat fitnah.tubuh dia tak makan di api neraka.tok guru dia khatib hj nazlan ajar tapai ubi kayu boleh makan tapi dia kabar ke orang tupai ujung kayu boleh makan.

wahai mat lan,ajarlah anak buah awak semua agar lebih berakhlak terpuji bukan nya berperangai terkeji!!!!!!

usin malaun ni orang kuat mat pian kera sumbang!

usin malaun said...

usin gampang x kisah la aku ni kuat mat lan dgn mat pian pun ko peduli apa..kalau org yang mkn suap dengan makan harta rakyat tak mkn api neraka ke..patut la dompok tak tarbiah pengikutnya sebab dompok spm pun x lepas sijil pun dia beli..bodoh punya usin gampang..