Nuffnang Ads

Pages

Monday, October 7, 2013

Masa Depan Tengku Azlan Sebagai Ketua UMNO Bahagian Jerantut Masih Ada Sinarnya...



Gandingan mantap Tengku Azlan ibni Almarhum Sultan Abu Bakar dan Dato' Wan Amizan membawa pembangunan adalah yang terbaik dalam sejarah UMNO Bahagian Jerantut sila klik sini.

Orang Jepun kata 'life begin at 60'. Tengku Azlan baru berumur 61 tahun. Juga DS Najib baru 59 tahun. Boleh dikata Tengku Azlan dan DS Najib sebayalah.

Tengku Azlan @ Ku Lan putera Almarhum Sultan Abu Bakar manakala DS Najib putera mantan PM Tun Razak kalau hendak diterjemah dalam budaya Pahang DS Najib adalah Orang Besar Berempat Pahang Orang Kaya Indera Syahbandar.

Ku Lan dan DS Najib dalam circle network elit bangsawan Pahang namun ke duanya diajar dan diasuh turun padang merasai denyut nadi rakyat marhein.

Almarhum Tun Razak sebagai PM berjaya membawa orang Melayu terutama ke kelas pertengahan. Dengan dasar pelajaran dan dasar ekonomi khasnya di Pahang berjaya meningkatkan taraf hidup dan ekonomi rakyat Pahang.

Posting ini menilai masa depan Tengku Azlan sebagai Ketua UMNO Bahagian Jerantut masih ada cahaya dan sinarnya. Dan Ku Lan hanya memohon sepenggal sahaja-one last term.

Ianya bukanlah permintaan yang susah untuk 679 perwakilan UMNO Bahagian Jerantut memenuhinya kerana beberapa harapan baru.

Kerana Ku Lan juga ahli politik peringkat nasional networknya itu sedikit sebanyak boleh membantu DS Najib. WZWH telah nyatakan dalam banyak posting yang lalu.

Sebenarnya bila DS Najib melantik Ku Lan sebagai Pengerusi Kuantan Port yang pada vision DS Najib mahu membesar dan memodenkan pelabuhan Kuantan supaya boleh bersaing dan menjadi pintu masuk pelabuhan Malaysia yang paling dekat dengan China.

Sebanyak RM4 bilion peruntukan mahu upgrade Pelabuhan Kuantan untuk mencapai objektif itu. 

Sebagai Pengerusi Pelabuhan Kuantan, Ku Lan boleh membawa anak-anak muda Jerantut menerokai industri pelabuhan dan shipping serta maritime. Banyak kebaikan untuk anak muda Jerantut  sila klik sini.

Dari pelabuhan Kuantan boleh dihubungkan dengan Jerantut Inland Port yang WZWH menulis posting sila klik Jerantut Inland Port Memacu Ekonomi ECER.

Ku Lan sebagai Ketua UMNO Bahagian Jerantut 2013-2017 boleh memungkinkan benda-benda 'endless posibilities' yang orang Jerantut tidak akan menjangka.

Jangan pelik...jika DS Najib mahu reshuffle cabinet selepas pemilihan Ketua UMNO Bahagian Jerantut. Bukanlah WZWH ini nujum Pak Belalang tapi jika dibuatnya DS Najib melantik Ku Lan sebagai senator....bukan habis di situ sahaja mungkin pegang post penting dalam kerajaan!

Dalam sejarah UMNO Bahagian Jerantut kita belum pernah mendapat jawatan senator. Kini ini adalah masa yang sangat sesuai untuk UMNO Jerantut minta jawatan senator dan tokoh yang paling layak adalah Ku Lan.

Sebab itu kita kena pertahankan Tengku Azlan sebagai Ketua UMNO Bahagian Jerantut.

Apa orang Jerantut mahu cakap...masa depan Tengku Azlan sebagai Ketua UMNO Bahagian Jerantut masih ada sinarnya...

18 comments:

Anonymous said...

org jerantut x dapat ape dari pengerusi pelabuhan ktn port kalau dia menang ketua bahagian pun,kalau dapat faedah pun wan mizan wan nazri ngah dan awak zuri,org lain jerantut ni termasuk budak muda dapat batu pelir je,kalau dapat senatur pun puak awak je yang kenyang,kome di bawah ni nak bg duit ke anak sekolah pagi2 pun x mampu...kome dah serit dah dengan kelentong demeh weh...

Anonymous said...

kas setuju anaon di atas.

Anonymous said...

oleh karna awak setuju pasti x kena jual hahaha...kalau tak sekali dgn awak2 nye lelong didompok huhuhu...dah la tanah2 di jrt ni beribu ekar dia sapu batu balai300 ekr ulu cheka 200ekr durian hijau 48 ekar sampai kes dia ke sprm sbb sapu ke tanah org kena report banyak lg la x terkira,bijih besi lagi bnyak tmpt lulus jalan2 ke ulu tembeling syarikat dia punye,4.5 billion empangan hidro eletrik sg tekai,awk meng org jrtut ada ape?ada batu 2butir dan batang 1 tu pun tak berapa nak idup kena bantu dgn tongkat ali hahaha....kalau x kerat dompok kali ini malam sungguh nasib mu...

Anonymous said...

Wan Zurik,

Gilap dan sental puas-puas, kalau dah berkedut dan berparut tidak akan licin nye, kentut tetap melantun kalu tak busok juga, petai dan jering ghurum bau nya sampai 3 meter. Sedang ada jawatan AP dan TM apa dibuatnye?.. ada lah sikit-sikit tapi tak dapat di banggakan,

Fikirkan lah.

Anonymous said...

Dah2 ler tu, sokongan majoriti kat Hj Lan.. dengan izinNya dia berjaya..

nadi utama said...

Terima kasih di atas usaha ku lan selama ini tp tak perlulah wan zurik letakan 'andaian' senator la post penting la utk memancing dalam blog ni. tanya ahli ahli cabuk mudah ke tal jumpa bos bos awok? atau tgk gambo je?

Anonymous said...

salam sprm nak bagi tau malam last sila datang ke jerantut kawal puak2 yang bertanding jangan bagi berlaku rasuah politik,terutama kawal adun tahan, dalam sejarah semenjak dia bertanding naib ketua pemuda sampai la sekarang tidak pernah tidak merasuah perwakilan hahahahah...ADUN TAHAN AKAN MENGAMUK DENGAN MEMBAWA RM PADA 2 MALAM LAST DI SEKITAR DUN PULAU TAWAR DAN DAN DUN DAMAK SEKITAR PUKUL 2PG HINGGA 4PG,nak di ingatkan duit ambil tapi undi jangan sekali,cukup la diperbodoh kan selama ni...

usin malaun said...

tanah dompok kat kuala tahan, tanah kat doja, tanah kat kg bukit dinding dah kira belum..itu semua dompok yang punya hahaha...SPRM dan orang atasan dia dah suap tu yang boleh lepas sampai sekarang ni..tunggu la masa hampir mengundi dompok akan tabur duit dan wan zuri blh tidur berbantalkan duit..tahniah kepada pewakilan jerantut yang akan memilih tengku lan dan dompok kamu semua akan mengadaikan tanah2 jerantut...

usin gampang said...

NAMPAK SANGAT MAT LAN MALAIKAT GAGAL MENTARBIYAH PENYOKONG2NYA.TENGOK AJELAH KOMEN YANG PENUH DENGANFITNAH.BERBAUR PULAK DENGAN HASAD DENGKI.

DAH LAH BODOH,TAK TAHU PULAK PERKEMBANGAN SEMASA.SEBAB TU REKA CERITA.

SPRM DATANG JERANTUT PADA MALAM LAST?
HA HA HA HA ! SPRM TAK CAMPUR HAL DALAMAN UMNO PUN.SPRM AKAN CAMPUR SEKIRA NYA ADA PERMINTAAN DARI BADAN DISIPLIN PARTI.

CARI MAKLUMAT TEPAT,JANGAN HANYA PANDAI REKA CERITA BOHONG.HI HI HI!!BILA PULAK SPRM KENAL DIA NI.SIAP BAGI TAHU DIA.PEDOOH MENDARAT.KESIAN MAT LAN DAPAT PENYOKONG BODOH DAN KAKI FITNAH PULAK TU!!!

Anonymous said...

woi wan zurik bahloi!!! cukup la manabur fitnah. asal tulis buruk je org mat loan.pegi mam pus sma mat lan.koi org muda yg nkkn perubhn dlm umno..dompok peruk boh palih buncitnya byk sgt mkn rasuah...puiiiiii....org jrntut sklian, dmpok bg duit kita sapu...tp undi jgn bg ke dompok tu. ckup la tnh org kg dirmpak dmpok puii......inilakilah tukar.....

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon-Anon semua pembaca blog WZWH dari luar Jerantut. Harap jangan culture shock terkejut dengan komen2 dari orang politik Jerantut. Memang begitulah style mereka bila tiba pemilihan baik PRU dan PAU. Sebenarnya ini cara mereka melahirkan curahan hari (CURHAT) perasaan dan emosi politik mereka. Ini juga tanda mereka suka dan kasih kepada WZWH kerana hanya WZWH atau blog WZWH tempat orang jerantut melepaskan segala perasaan dan ketidakpuasan hati. WZWH sangat berlaku adil kepada mereka, tidak pernah delete komen2 mereka. Bolehlah dikatakan blog WZWH adalah blog terapi jiwa psikologi orang politik Jerantut. Percayalah selepas pertandingan nanti mereka semua akan ok kembali dan mengeteh (minum kopi) bersama WZWH.

usin malaun said...

terima kasih wzwh x delete.wahai usin gampang nampak sangat awak nie bodoh dan x melihat serta serta befikiran terbuka seta memilih pemimpin membuta tuli.memang dah berapa kali sprm turun tp x buat apa2 sebab dah ditutup dengan duit dan salah guna kuasa oleh pemimpin kita terutama dompok.kenyataannya tanah sana sini dia ambil dan rampas dr org kampung.sebenarnya awak bkn calon pon jangan belagak pandai..

usin gampang said...

hoi malaun,sprm dibawah yang dipertuan agung.siapa wan amizan boleh halang tugas sprm.

kebanyakan tanah yang wan usahakan adalah tanah yang dia beli dan tanah psk.tanah psk kalau awak ada modal pun awok boleh usahakan.cuma nya, awok ni pemalas.tanah ayah awok yang 20 ekar tu awok biar semak samun. semak tu kalau selak nampak awok,selak aje nampak awok dengan anak2 awok!

orang usaha awak dengki.orang berjaya awok keri,orang jadi kaya awok jadi ngeri!

awok rugi di dunia(miskin)awok rugi di akhirat(banyak dosa mengumpat dan memfitnah).

itulah malaun namanya!

usin malaun said...

bodoh punya usin gampang mentaliti tahap cipan..yang berkuasa blh kontrol sprm..yang bawah anak2 bilis aje x terlepas..tanah yang digezet tanah kerajaan pun blh dia ambil ini kan tanah orng kampung yang di pom berpuluh2 tahun dahulu yg x lulus2 sebab fail x dibuka2 pejabat tanah..awak aje yang buta mata dan hati sebab spm x pass..aku x dengki pun yg penting pemimpin kena ada keikhlasan untuk membantu rakyat bkn untuk kekayaan diri sendiri..

usin gampang said...

awak spm pun sijil palsu.sijil scan!

aku kalu tak pass spm tak boleh pulak jadi pensyarah uitm.

masuk blog ni pun aku terpaksa rendah pemikiran untuk melayan anon2 MAT LAN yang jelas terbukti rendah daya pemikiran.aku terpaksa bertekak dan bertaki versi otak lembab penyokong mat lan,aku terpaksa tinggalkan keintlektualan aku di pintu pagar universiti untuk bercampur dengan anon2 otak lembab.

Anonymous said...

usin malaun,kalau tak tahu prosuder tanah psk janganlah mengada-ngada tunjuk pandai.betullah cakap usin gampang yang awok ni otak lembab.cuma ku harap kau tak beritahu orang yang kau ni otak lembab!

Anonymous said...

yang org marah ke dompok sebab tanah dekat kampung org dia mohon lulus,org kampung mohon tak lulus,dia lapis pemohonan org kampung,tu org marah sebenarnya,dompok pulak ahli mesyuarat jawatankuasa mesyuarat tanag daerah,dia lulus yang dia dulu,permohonan org kampung tidak di angkat oleh pergawai mesyuarat,sebab kalau angkat pemohonan org kampung pegawai tak dapat duit kopi hahahah itu la sebab permohonan org kampung tidak diangkat ke mesyuarat sampai berbelas belas tahun sbb tu dompok banyak tanah di jrtut ni dia guna nama krono2 dia,kesimpulan nya,siapa yang memilih dompok pada 19 hb ni malang nasib org2 jerantut,saya memberitahu ni dengan ikhlas kerana allah kerana saya bukan perwakilan saya bekerja di pejabat daerah hampir 8 tahun wassallam....aku saudara dompok juge tapi aku tak berkenan se org yb perangai membeban dan menindas rakyan penduduk kampung,walaahuaklam

usin malaun.. said...

kalau setakat pensyarah uitm tp sijil beli x guna usin gampang sama spesis dompok rupanya sijil beli..patut la pemikiran tahap bangang..mengajar dah la uitm tp uitm kat jerantut x ada..yang ada tunas bakti dengan puspen aje..cuba lihat fakta dr org pejabat tanah ni bkn aku yang reka2..aku x pandai nak auta dan aku pun bercakap melalui fakta..org kampung x pandai rasuah yang pandai dompok dengan usin gampang aje..