Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, October 9, 2013

Bila Wan Amizan Dan Nazri Ngah Lebih Berminat Jiwa Agama...

Tidak ada pemimpin dalam dunia ini yang dilahirkan sejak lahir hingga saat kematian sentiasa bersih, tidak melakukan kesilapan , tidak tergoda dengan pujukan dunia, mesti menempuhi kehidupan yang menguji keimanan dengan penuh kesabaran.

Pemimpin bukan maksum seperti nabi dan rasul yang terpelihara sepanjang hayat. Ada pemimpin yang pada mula perjalanan hidupnya bersih dan berjalan lurus namun bisikan duniawi dan godaan tidak dapat dihalangnya pun menyerah tunduk. 

Samada pemimpin itu bangkit membetulkan kesilapan atau bertaubat dan yang paling hipokrit berlakon warak dan alim menunjuk kepada masyarakat sebagai kosmetik yang cantik luaran itu pilihan pemimpin.

Secara sunatullah...bila pemimpin itu semakin bertambah umur membuatkannya menjadi semakin matang dan lebih berminat kepada jiwa agama.

Pemimpin ini mahu buat kebaikan cuba mengurangkan keburukan, mengurangkan kemungkaran, mengurangkan sifat-sifat yang membawa riak, terpuji dan sombong.

Demikianlah yang WZWH perhatikan kepada Dato' Hj Wan Amizan dan Dato' Hj Nazri pemimpin paling berprofile tinggi dalam politik Jerantut.


Dato' Wan Amizan sedang membaca Al-Quran di Masjid Madinah.  Beliau suka membuat kebaikan dan kebajikan kepada masyarakat. Membantu orang yang susah dan memerlukan adalah nalurinya.


Dato' Hj Nazri lebih mendekatkan diri dengan agama. Beliau aktif dengan dakwah Tabligh. Surau yang dibina dekat rumah itulah tempat beliau suka beribadah bersama jemaah dari sahabat taulan. 


Maulana Johari pengasas Pusat Tahfiz Sungai Salan adalah penasihat agama Dato' Hj Nazri Ngah. Dato' Hj Nazri Ngah suka menderma kepada pusat tahfiz di Jerantut.


Dato' Hj Wan Amizan berkawan mesra dengan dua orang lagi tokoh muda agamawan Jerantut sedaramara WZWH iaitu Ustaz Yohanis Ahmad Aneq (Aki Yohanis) dan Ustaz Zakhwan Ahmad Badardin (Dua pupu WZWH).

Aki Yohanis adalah YDP PAS Jerantut manakala Adik Zakhwan adalah Ketua Pemuda PAS Jerantut.

Bila Dato' Hj Wan Amizan dan Dato' Hj Nazri Ngah lebih berminat jiwa agama maka itu tanda kematangan dan menuju jalan yang lurus dalam kehidupan.

18 comments:

Anonymous said...

Salam WZWH.Biasalah pemikiran manusia.Bila dah tau umur dah lanjut dan dah tak lama lagi kembali ke alam barzakh barulah kita ingat mati.Masa hidup mana kita ingat semua tu.masa hidup kita ingat nek memenuhkan mengkolok dan poket kita aje.Bagaimana pun alhamdilillah lah kalau sempat bertaubat kan.

Anonymous said...

Jangan insaf masa ada pemilihan je ! Rasanya Rakyat Jerantut pandai memilih yang mana satu belian dan yang mana satu kaca demi agama bangsa dan negara.

Anonymous said...

http://ilham.karangkraf.com/karya-detail.aspx?idk=1607&idc=8888

Anonymous said...

jika ingat gosa pahala ada ketentuan dari Ilahi. Sayang tapi hanya saat itu jer. anjing jika tak makan "taik" dihidunya juger. mungkin dah kenyang kot.

Anonymous said...

hj lan telah kome pangkah... hak salah tetap salah

Anonymous said...

kelebihan hj lan boleh jadi imam, rekod bersih, TAK CARI HARTA DENGAN JAWATAN... Allah bersama hjlan, Allah lebih kuat daripada Ku lan.. INSYAALLAH KEBESARAN ALLAH AKAN TERBUKTI...

Anonymous said...

Hj lan pasti menang..

Anonymous said...

Kah..kah...apabila manusia menggunakan agama sebagai to peng menutup kemungkaran...siapa di jrantut ni yg tidak tau perwatakan hj.nazri....kontraktor besar tapi masih membolot kerja2 kelas f....anak Bini semua Ada lesen ...dgn kerja tak pernah putus...sape tak percaya bole semak di mdj....jps...jkr...plb...bersikap bongkak Dan sombong dgn org bawahan...Dan yg paling penting siapakah yg mensabotaj ahli parlimen kita masa pru13 baru2 no...

ANTI KEPURA PURAAN said...

hj lan pun apa kulangnya, masa kerja kat ppd berapa banyak projek di usahasamakan dengan kontraktor, atau lebih mudah ambik presen sahaja, bukan letak jawatan kerana nak berhenti, tapi di nesihatkan supaya berhenti, sebab besengkonkol dengan kontraktor kelaf f di semua projek ppd, dan yang terbaru, masa pilihan raya baru ne, peruntukan dari menteri besar juga tokey2 cina bejumlah hampir 2 juta hanya di perolehi oleh pdm cawangan atau ketua cawangan yang tertentu sahaja, diangarkan dari jumlah berjuta juta duit yang di perolehi hanya sekitar rm200k saha di beri pada yang dia suka, selebihnya masuk pokek,berkhutbah lah, jadi imam lah, tapi itu tidak menunjukkan perwatakan sebebar nya. jika tidak mintak yb lan dengan tengku lan bersumpah dlm mesjid menapikan siapa yang mkan duit peruntukan pru13 lalu, ADA BERANAI KE?.

Anonymous said...

Sedapnya anti kepura-puraan menabur fitnah di alam maya ni..x takut dosa ke bro..bawak2 lah bertobat
tp mesti kena jmpa yb hj lan minta maaf dan mohon keampunan Allah

Anonymous said...

Saya amat2 menyokong jika hk nazri yg baik hati dan alim ni menjadi imam rawatib di masjid sekitar jerantut dan jika ada kelapangan yb dompok blh menjadi penceramah mingguan atau bulanan di masjid...mcm datuk tuan ibrahim...insyaallah

Anonymous said...

kalau bab agama kita wajib ikhlas kepada Allah bukan untuk menunjuk-nunjuk kepada sesama manusia,contohnya; mewar-warkan kepada khalayak 'akulah buat masjid, akulah buat surau dan sebagainya..', kalau orang politik biasalah sifat menunjuk-nunjuk ni,tak kira apa parti, tujuannya adalah untuk memberitau ahli menunjukkan dia buat kerja dan dengan harapan beliau dipilih lagi dimasa akan datang, jadi tidak hairanlah ada antara ahli-ahli politik ini adalah terdiri daripada orang-orang yang perjuangannya tidak jujur dsb, jadi kita harap supaya ahli politik perlu cepat insaf bahawa mereka tidak selamanya menongkat langit, terutama mereka yang telah dihinggapi penyakit kronik, mereka yang telah berumur, mereka yang suka memaki hamun orang dengan kata yang kesat, mereka yang suka merasuah membeli kuasa, mereka yang mencanag mengata-ngata orang dengan perkara yang tidak benar demi menyokong dan membetulkan individu sesuatu pihak, menyokong mereka yang bergelumang dengan maksiat, mereka yang berpura-pura alim dsb, percayalah kamu semua akan diadili nantiiii..., jadi kita mesti pilih orang yang ikhlas untuk membangunkan masyarakat dan daerah, orang suka kepada kebenaran. Berhijrahlah kepada slogan 'JERANTUT BARU, BERANI BERUBAH' untuk kebaikan dunia dan akhirat

Kutukan Dewata said...

masing-masing ada kebaikan dan keburukan.buka aib orang tunggulah aib sendiri allah akan bukakan secara tak sedar!hj ada keburukan,wan amizan ada keburukan dan mat lan sendiri ada keburukannya.jadi masing2 simpanlah keburukan sendiri.baru harmoni!kepada pemuja mat lan jangan terlampau2 sgt mengangkat mat lan denagn label agama.jadi khatib kena tahu hukum khatib.nanti ramai yang tak sah sembahyang jumaat tanggunglah seorang dosa orang ramai.aku nasihatkan aje.nak dengat selamat.tak nak dengar lantak kau orangkah!

Anonymous said...

sesiapa yang membuka aib org saudara seagama maka allah taala akan meluruh kan daging mukanye di yaumulmahsar kelak wassallam....

Anonymous said...

Dosa dengan ALLAH boleh minta ampun, Dosa yang DOMPOK buat sesama manusia bila dia minta ampun, ingat lagi dia ramai yang terkena weh, Aku kalau dia ta semuka , aku tak maafkan. Begitu juga dengan si kencing manis, kena bawa keris weh...


terinaya weh.

Anonymous said...

Pandai juga dema guna agama bagi mendapatkan keuntungan politik...
Tulah dok asik kate kat orang, dok kate kat pas...

Anonymous said...

Hj.nazri byk beramal kat kedai cina bandar lama..

Anonymous said...

Kalau tak kerana pangkat dan jawatan takde sapa yg kenal deme.. Takde nye jadi kaya raya. Atas sebab itu dpt harta, adakah berkat? adakah itu bukan hak rakyat? Fikir2kanlah

Anti hipokrit