Nuffnang Ads

Pages

Monday, October 21, 2013

Mari 25,000 Ahli UMNO Jerantut Bersatu Kukuhkan Parti

najib-muhyiddin-peluang-kepimpinan-pemilihan-transformasi-politik-umno-agenda-agama-bangsa-negara-rakyat

WZWH sebagai blogger UMNO diperingatkan oleh DS Najib mengajak semua ahli UMNO bersatu mengukuhkan parti dan berusaha membina Malaysia ke arah yang lebih baik.

Entri terbaharu beliau di Facebook juga mengucapkan tahniah kepada semua calon yang memenangi jawatan Naib Presiden, anggota MT dan Bahagian pada pemilihan parti Sabtu lepas.

Kemenangan ini adalah amanah dan tanggungjawab yang perlu digalas dengan ikhlas serta jujur demi bangsa, agama dan negara,” katanya.

640 perwakilan UMNO Jerantut telah memilih barisan baru kepimpinan UMNO Bahagian Jerantut. Sebelum itu perwakilan sayap-sayap telah memilih juga barisan baru kepimpinan Wanita, Pemuda dan Puteri.

Mari kita semua 25,000 ahli UMNO Jerantut bersatu kukuhkan parti.

Dalam media sosial seperti Facebook, blog dan Twitter masih banyak komen-komen dari kedua belah kumpulan berbalah, mempersoal, mempertikai, mengeji, mengejek dan membangga di atas kemenangan dan kekalahan calon-calon kesukaan.

Hentikan semua ini. Ini adalah pertandingan dalaman UMNO sesama ahli keluarga parti. Tidak perlu berpolemik lagi dan bermasam muka. Hentikan kesedihan dan kemurungan. Cukuplah berbangga di atas kemenangan.

Hentikan segala tuduhan-tuduhan tidak berasas dan fitnah-fitnah. Buang yang keruh ambil yang jernih. 

Mari ahli UMNO Jerantut kita berkhidmat untuk Agama, Bangsa dan Negara.

Kita sudah bertanding secara keluarga.

Menang kalah adat pertandingan.

Yang Menang jangan menyisihkan yang kalah.

Yang Kalah jangan meminggir diri dan memulau.


Biduk lalu kiambang bertaut

25,000 ahli UMNO berilah sokongan kepada Tn Hj Nazlan Idris, Dato' Wan Amizan, Dato' Hj Nazri Ngah dan 20 AJK UMNO Bahagian.

Dato' Siti Hajar Mubin dan 15 AJK Wanita.

Encik Zamri Abd Rahim dan 15 AJK Pemuda.

Cik NorShafinaz Azman dan 15 AJK Puteri.

28 comments:

Anonymous said...

ya lah wzwh se elok2 dan se molek2 nya begitu lah.

mok lampir said...

kas nk tengok dompok letak jawatan sbb dia kabor klau tg lan kalah dia nk letak jawatan

Anonymous said...

SY RASA POSTING2 WZWH SEMASA BERKEMPEN HARUS DIPADAMKAN SEBAGAI TANDA BERSAMA-SAMA MENGUKUHKAN PARTI :-)

budak hj lan said...

yg pling kas kesiannya dolah kicap tokpat man zahar gemuk dan tg yg tkang bkak pintu kreta tg lan guana gamoknya deme ni psal hj kamar barua sukarmi halim chap tu kita campok jer ke sungai pahang biornye mampuhh

Anonymous said...

mampus budak hj lan ni,dia nk hj lan mampus lah tuuuu

Anonymous said...

sombong sungguh org2 hjlan,tggulah kehancurannya nti

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Posting2 WZWH tidak boleh dipadamkan kecuali mendapat arahan dari orang atas...biarlah menjadi khazanah buat rujukan pengkaji politik Jerantut.

Anonymous said...

Arahan dari orang atas? Tak independent lgsg. Buat malu je degree bertimbun2.

Anonymous said...

Wan Zamzuri Wan Hasenan,

Bagus lah awak memperingatkan 25,000 ahli UMNO Jerantut itu supaya bersepakat dan berpadu. Molek sungguh seruan itu. Untuk menjadi kenyataan ,maka perlu lah :

i. Wan Zamzuri berblog secara membina dan positif kearah perpaduan dan bertolenransi.Elakan mengapi-api, sebagaimana posting awak sebelum ini kerana orang lain, Hj Nazlan, puak kerabak nya, penyokong nya dan orang yang bersimpati dengan nya dan orang yang terbuka minda ada perasaan dan rasa hati juga.

ii. Wan Amizan aka Dompok dan Nazri Ngah perlu memulakan langkah pertama, jangan tikam belakang dan baling batu sembunyikan tangan serta membuat fitnah melalui kebobokan terhadap Hj Nazlan . Beri sokongan tdak berbelah bagi.Ingat JERANTUT adalah daerah yang terbelakang dari pembangunan berbanding 10 daerah lain di Negeri Pahang, waima kalah dengan Maran dan Bera kerana apa pemimpin UMNO asyik berpoliting dan berseteru sesama sendiri.

iii. Hj Nazlan dan penyokong nya jangan menyempitkan minda, anggaplah apa yang terjadi sebelum ini sebagai pengalaman dan pengajaran yang tidak dapat di menara gading. Ikut resmi padi makin berisi makin tunduk, ular menyusor akar tak kan hilang bisa nya.terima lah kritikan sebagai positi dan sebagai peluang.

iv. Lantik lah wakil UMNO dalam MDJ, pelawat hospital daripada kalangan orang yang berpelajaran dan boleh memberi sumbangan mengikut kelayakan dan kepakaran masing-masing , bukan atas reward atau balas jasa. Oleh itu sudah pasti Jerantut akan maju dan berjaya. Ini lah Cabaran KB, TKB dan NKB.Ramai Ahli UMno yang berkelayakan seperti Jurutera , QS, Lawyer , Akauntan, ekonomis dan sebagainya.

v. UMNO Bahagian Jerantut menubuhkan satu Jawatan Perancangan untuk merancang pembanguan Daerah, bawa kepada Jawatankuasa Tindakan Daerah.Bergerak dan bergiat lah daripada sekarang.

vi. 18 orang saf kepimpinan UMNO Bahagian itu tiada niat untuk mementingkan perut sendiri mendapatkan projek, tender, tanah, lombong melalui kaedah ugutan dsbnya atau menggunakan jawatan. Ini yang merosakan UMNO. Apa cara pun kaedah di gunakan melalui proksi ke, orang tahu juga,

vi. elakan membuat kerja memfitnah, mengadu domba, cas keting.Ini yang merosakkan organisasi UMNO.

vii. Adakan kursus dan bengkel mengenai perlembagaan umno untuk di fahami oleh saf pmpinan dan ahli UMNO , bahagian Jerantut secara berkala keran mereka mudah lupa.

Sekian , sekadar berkongsi demi kekuatan dan keagongan UMNO.

Anonymous said...

Kas berpandangan blog WZWH dengan posting2 provokasi & cetusan politik banyak menyergah minda Hj Lan dan menjadikan Hj Lan lihat aktif respon kepada WZWH. Hj Lan perlu TQVM kpd WZWH...

Anonymous said...

Politik Jantet tanpa blog wzwh tak meriah...ada saje cerita-cerita politik buat orang politik terhibur..

oBo said...

hahaha....Hj TQVM

Anonymous said...

tahniah kpd yg menang...walaubagaimanapon jgn la h terlalu ambitiuos sangat ...dlm masa tempuh bertukar penggal banyak perkara boleh berlaku...

Anonymous said...

SUSAH SEBENARNYA PENTOKONG KEDUA-DUA BELAH PIHAK NK BERSATU. KITA TENGOK SAJA KOMEN KEDUA-DUA BELAH PIHAK. PERKATAAN YG SEPATUTNYA TAK PERLU DI UTARAKAN TAPI SEMUANYA DI SEBARKAN TERUTAMA DALAM FB JUGA KOMEN-KOMEN DALAM BLOG2. SEMUA DAH LUPA PASAL PERJUANGAN "UMNO". PUAK-PUAK PEMBANGKANG BERTEPUK TANGAN KERANA PERSELISIHAN FAHAM ANTARA AHLI UMNO SENDIRI. PUAK2 PAS YANG BERTOPENGKAN "AHLI UMNO" DALAM SENYAP2 BERTEPUK TANGAN. DIHARAPKAN KEPIMPINAN BARU DALAM UMNO BAHAGIAN MENYELIDIK DAN MEMBENTERAS AHLI UMNO YANG BERPURA-PURA MENYOKONG UMNO.

Anonymous said...

PEMBETULAN PETOKONG SEPATUTNYA PENYOKONG

Anonymous said...

WZWH.. YANG PALING ATAS ADALAH ALLAH DAN RASUL...

SELAGI MANA TULISAN ANDA ADA SELAGI ITU ''BAHAYA'' DARIPADA ALLAH MENANTI ANDA.

bila peringatan datang tapi anda DEGIL, tunggu balasan Allah.

kamu dah lihat kebesaran Allah mengatasi duit dan kempen anda...

hj lan tiada apa2 tetapi Allah nak tunjukkan kehebatannya mengatasi kebongkakankamu..

AKURLAH KESILAPAN.. atau tunggulah balasan..

yng mengasihanimu..

Anonymous said...

tidakkah anaon 10:15 mengetahui yang penulis blog ini banyak idea-idea menulis kerana ilham dari Allah...untuk menyedarkan hj Lan!

Anonymous said...

anon 10.15 tu nak tunjuk baiklh tu.sempurna imannya.memuji sangat mat lan tu.tapi apa mat lan buat dia tak tahu!

usin malaun said...

tahniah kepada hj lan dan waspadalah org2 sekeliling anda terutama org2 talam dua muka..kepada usin gampang isi lah borang tanjung rambutan atau tampoi org disana bersedia menanti anda..kepada wan zuri bersangkalah baik kepada pemimpin yang dipilih walaupun dia bukan golongan wan...

usin gampang said...

usin melaun serius sangt,keh keh keh!!!mari ikut aku sekali ke tanjung rambutan sebab awok dh gila takut ke aku!usin malaun yang bengong! mat lan tu wan juga,sbb dia keturunan wan ali bin wan ibrahim,pejuang melyu menentang inggeris!jangan awk tak tahu dan meroyan sangat.aku tahu awok anti wan,tapi awak tak tahu kat jerantut ni wan sikit aje tapi sedara mara wan yang tak ada wan lagi ramai termasuk orang pulau tawar dan felda.jadi aku nak ingatkan kau kalau nak mengutuk puak wan tengoklah kiri kanan,takut nanti dapat penampar free!!!bukan wan yang tampar tapi sedara wan yang tampar!!!aku bukn wan tapi aku waris tijah kedondong yang kahwin dengan wan ahmad gagah moyang tok penghulu pudin!!!

Anonymous said...

Wan tahi kucing kan..kan...kan...

Anonymous said...

AWOK TAHI ANJING,KAN..KAN..KAN..

pantat wan said...

wan pun berak busuk jga ha ha ha

Anonymous said...

tg lan dah kalah,bila dompok nak letak jawatan? mendanye jenis pungkoq tak berenti hahaha dah kena org jantut weh....dengor 10 tapi 29 jangan pakai, juara pemungkor jantut...

Anonymous said...

memang aku dgar juge dia kata kakalu ku lan kalah di anak letak jawatan....aku duk tunggn jge ni hari pergistiharan letak jawatan oleh dompok JP(Juara Pemungkor)...

usin malaun said...

meh la aku nak rasa penampor awak..gila punya usin gampang ingat kita x ada batu pelir apa..

Anonymous said...

malaun meroyan dah!!!keh keh keh!

Usin Lempoya said...

Kesian Usin Gampang baru sekarang kenal sedara setelah di hantar ke Tg. Rambutan.