Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, October 15, 2013

Apa Beza Korban Lembu Kambing Dengan Korban Politik?




Nabi Ibrahim menyembelih anaknya Ismail ( ada yang kata Ishak) adalah perintah Allah bagi menguji kesabaran Nabi Ibrahim itulah menjadi tradisi Hari Raya Aidil Adha. Kisahnya secara detail sila klik sini.

Nabi Ibrahim reda dan patuh....

Ismail patuh...

Siti Hajar patuh...

Namun Iblis mengoda dan menghasut semua...

The God Must Be Crazy itu tema fikiran biasa manusia bila mendapat arahan sebegini.

Allah mampu memberi apa-apa arahan kepada Nabi dan rasulnya untuk kebaikan manusia di muka bumi. Namun Allah mampu tahu apa yang mahu dilakukan di final analisis.

Tapi bila arahan untuk mengorbankan orang politik tertentu ini dipanggil korban politik. Sama juga jika ini arahan orang politik yang maha kuasa maka wajib ahli politik melakukan korban politik kerana kebaikan masyarakat.

Jangan pula kata "The God Must be Crazy"! reda dan patuh serta terima...

Selamat Hari Raya Aidil Adha buat 679 perwakilan UMNO Bahagian Jerantut yang akan bersidang pada 19 Oktober 2013 dan buat semua pembaca blog WZWH yang beragama Islam.

7 comments:

Anonymous said...

Salam hari raya korban pada semua perwakilan UMNO yg akan mengundi pada 19 hb nanti.Undilah calon yg benar benar boleh berkhidmat untuk rakyar marhain.Bukan memilih calon yg hanya tau mengaut keuntungan untuk kepentingan peribadi sahaja.Calon yg dah hitam berkarat sehiatam kicap tu kita perlulah buang.tak bergana dah semua tu.Tak untungnya kepada UMNO jika kita hendak meremajakan umno dan jika kita hendak umno masih relevan

usin malaun said...

hj nazlan ambil untung peribadi dengan menyimpan duit umno sebanyak 1.1 juta.aku sebagai ahli umno takkan menghalalkannya.makan lah duit haram!

Anonymous said...

tanya betul2 hj lan tu jgn main tuduh2,baru 1 juta dah riuh,dompok tibai ratus juta kenapa tak bising, pantat awak labuh la....dompok hentam tanah banyak sampai ribu2 ekar dalam kawasan jerantut kenapa wak senyap,basa menatang gampang...

Anonymous said...

Bodohnya usin malaun...kalau nak bercakap sertakan bukti...mana transaksi duit keluar masuk...kalau cash sape yg kasi...kat mana...kalau mcm tu org bole ckp tg lan simpan duit umno jtut 100juta...nak berckp biar ada bukti jgn tunjuk kebodohan...buat malu umno je puiii

Anonymous said...

bukti dah betabur di jerantut ni awak je x tau puui...

usin gampang said...

kalau mat lan berani, bersumpah muhabalahlah yang dia tak simpan wang 1.1juta tu!tak usah nak menafikanlah.dato susk mb beritahu dan mengesahkannya.tak tumbuh tak melata,tak sungguh orang tak kata!

kau kata dompok ada beribu ekar tanah.mana bukti?beribu ekar tu kat mana?tak ada dah tanah beribu ekar kat jerantut ni.tinggal hutan simapan aje.

kau lah sebenarnya kaki fitnah tegar wahai juak mat lan kaki kebulur kontrak kerajaan!

usin malaun said...

itu bkn aku..ini dah tentu usin gampang atau kuncu2 dompok dgn tengku lan yang menyalah gunakan nama aku..aku nak istihar aku menyokong penuh tengku lan..sesiapa yang menyamar aku tu aku sumpah dompok dgn tengku lan kalah dgn teruk sekali..dah nak kalah jgn jd bangsat buat penyokong dompok dgn tengku lan..ini lah contoh zalimnya puak puaka tengku lan dgn dompok...