Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, August 18, 2010

Perjumpaan Sulit Menentukan Calon-calon Jerantut PRU 13

Satu perjumpaan sulit menentukan kepimpinan line-up barisan calon-calon kepimpinan UMNO bahagian Jerantut yang akan bertanding pada PRU 13 Jerantut telah dimuktamadkan dalam perjumpaan itu baru-baru ini di Kuala Lumpur.

Perjumpaan itu di antara kepimpinan DUN Pulau Tawar dan ahli parlimen Jerantut.

YBM Tengku Azlan telah menyatakan bahawa beliau tidak berminat lagi untuk menjadi ahli parlimen Jerantut pada PRU 13. Beliau menyerahkan kepada YB Dato' Shukri dan YB Dato' Wan Amizan untuk menentukannya.

YB Dato' Shukri menyatakan pada PRU 13 agak genting dan kritikal kerana UMNO akan berdepan dengan calon parlimen PAS iaitu Naib Presiden PAS, Tuan Ibrahim bin Tuan Man. Dato' Dr Shukri menyatakan beliaulah yang paling layak kerana berkelulusan Madinah dan Al-Azhar Mesir untuk berdepan sama level dengan Tuan Ibrahim bin Tuan Man.

Cadangan telah dikemukakan kepada YBM Tengku Azlan bahawa mereka tidak mahu Dato' Wan Amizan bertanding di DUN Tahan kerana beberapa faktor tertentu. YBM Tengku Azlan bersetuju walaupun kumpulan itu dari DUN Pulau Tawar.

Bila ditanya oleh YBM Tengku Azlan siapa calon DUN Tahan, jawab Dato' Dr Shukri calon yang layak adalah calon pilihannya dari kalangan AJK UMNO bahagian dari DUN Tahan.

Cadangan juga dikemukakan untuk tidak mencalonkan Dato' Haji Nazri bertanding di Pulau Tawar walaupun beliau kini menyandang Naib Ketua UMNO bahagian Jerantut. Difahamkan Dato' Haji Nazri tidak bercita-cita mahu menjadi wakil rakyat, beliau mahu menumpukan kerja kepada parti.

Yang pasti juga calon DUN Pulau Tawar adalah pilihan kumpulan Dato' Dr Shukri memang DUN Pulau Tawar tempat dan lubuk mereka.

Dato' Wan Amizan menyatakan beliau mahu menumpukan tugas sebagai wakil rakyat di DUN Tahan buat penggal ini sahaja, kalau diberi peluang bertanding pada PRU 13 itu dikira bonus.

Maka setakat hari ini calon parlimen Jerantut pada PRU 13 ialah Dato' Dr Shukri, DUN Tahan ialah pilihan Dato' Dr Shukri dan DUN Pulau Tawar ialah dari kalangan kumpulan Dato' Dr Shukri. Peranan Dato' Wan Amizan dan Dato' Haji Nazri diketepikan.

38 comments:

44sikulipat said...

Mana boleh macam itu, Tengku azlan jadi hantu memecahkan UMNO jerntut. Patutlah wanita betabur, pemuda bertabur, bahagian- kepala ada, perut dengan ekor tak ada, puteri langsung ghaib. Yang tinggal kaki bodek.

Kerja tengku azlan melaga-laga sesama pemimpin. Kalau tak minat untuk jadi calon MP, tak apa buatlah kerja sampai habis penggal. Kerja menentukan calon ini PM dengan perhubungan negeri. Mana boleh beragih begitu weh. Ini bukan parti 46. Atau cerita p.ramlee bergaih harta karun dalam gua.

PM dengar ke cadangan tengku lan tu?. Silap-silap nama yang dia sebut itu paling awal bungkuuussss.

123silekuk said...

Gila tengku azlan dengan Dr Shukri ni. Bukan kerja dia tentukan calon itu kuasa PM/perhubungan.

wzwh bukalah anon baru orang boleh masuk komen. kalau apa yang ada berapa orang pakai blog?

WZWH said...

Salam 44sikulipat,
Itu kelebihan Ku Lan sedia mendengar semua pandangan dari berbagai pihak dan bersetuju dengan apa semua orang cakap.

Salam 123silekuk,
WZWH sudah buka komen kepada semua orang maka anon pun boleh masuk. Terima kasih memberi feedback.

Cawan Tembaga said...

WZWH, pegi minta maaf dgn tok sedara awak tu...

Dun Tahan said...

inilah perbincangan yang akan menetukkan nasib untung dan masa depan orng melayu dijerantut,oleh panglima perangnya YB DATO DR Shukri Ismail dan rakan rakannya,jujurkah mereka merancang ini semua sudah pasti tidak dimanakah kepimpinan sama ada UMNO ataupun NGO Jerantut yang lain,dimanakah orang yang sepatutnya berkongsi suara tidak diendahkan dimanakah azizan yaakob,dato bazin,kamaruzaman baria,mana haji nazlan,haji mat daud do,ketua wanita,ketua puteri dan ketua pemuda,inilah sebanarnya kumpulan yang akan membantu UMNO dan perjuangankan orang melayu---nyata itu hanya mimpi kerana dr shukri tahu jika m,ereka ini dibawa akan tutuplah peluangnya bawak wan abakar yang memang dah tiada peluang lagi haa tipu juga,tanya dr shukri berapkah harga yang diminta oleh dr shukri ketika menjadi exco untuk luluskan projek granmas sdn bhd sapu tanah dalam bandar jerantut seluas 21 ekar,Grandmas sdn bhd,bayar dia tidak kurang RM 1 juta,bawa perkara ini kemahkamah dan dakwa saya jika tidak betul,proksinya mat tupai dan haji rosdi,tanya nya lagi projek silang lim ah chap berapa kah harga yang dibayar oleh lim ah chap kepada dr shukri,proksinya Nordin wahid,tanya dr shukri macamana dia bayar hutang RM 13 juta dengan apa berapa banyak balak JKKK dia jual,dan tanya wan bakar kenapa dia diberhentikan ado dulu jual projek kerajaan dengan majid,adik angkatnya BPR nak tangkap dia dan dinasihatkan berhenti,siap yang jual tanah orang melayu kepada lim ah chap dikuala tahan ini lah barisan kepimpinan UMNO dan pejuang melayu yang mulia haaaa jika saya salah ini semua palsu tuduhan fitnah dsakwa saya kemahkamah

Anonymous said...

Sudah la DUN Tahan, jangan kurang ajar dgn orang tua, awk tu masih jauh lagi nak berpolitik, wan bakar dah mmg tak ada apa dah. Memang anak haram mcm awak ni kurang ajar. Anak gampang

WZWH said...

Salam semua,
WZWH ingin mengingatkan kepada semua, WZWH memberi kebebasan kepada anda semua untuk menyatakan pendapat masing-masing. Sila nyatakan hujah, ketidakpuasan, titik bengit yang terpendam di hati,kegeraman, lepaskan, ledakkan, luahkan, letupkan apa yang terbuku di sanubari, jangan simpan. Kita kongsi bersama. Semua kumpulan politik Jerantut lepaskan segala perasaan anda kepada blog WZWH. Nyatakan pendirian dan pegangan politik anda, tanpa diplomasi, bahasa secara berterus terang. Jika ada pengkomen dari PAS, PKR, DAP silakan. WZWH memberi kebebasan sepenuhnya kepada anda semua. Mula-mula kita thesis kemudian ada orang bangkang jadi antithesis lalu akhirnya jadi sintesis dan seterusnya proses mencari kebenaran berulang. Terima kasih semua.

Anonymous said...

elok lah lah tu, wan amizan dah buka tembelang dr shukri. Jadi kita ramai ramai sokong pas, umno buruk sampai ke tulang dah,

hidup tuan ibrahim tuan man.

WZWH said...

Salam Anon 8.24,
Jika Anon fikir UMNO buruk sampai ke tulang, DS Najib akan cari calon parlimen Jerantut yang baru, bersih, bertenaga maka UMNO pun bersih sampai ke tulang!

Menyegar said...

Salam.Masaalahnya kalau ikutkan senarai ajk UMNO Jerantut tu tak ada sorang pun yang layak untuk kerusi parlimen.Kalau letak juga jawabnya paelimen jerantut akan jatuh ke tangan pembangkang

SPU said...

Sekarang kita dapat melihat apa ada dalam hati dan jiwa seseorang yang dinamakan pemimpin. Segalanya keluar dari mulutnya. Saya akan publishkan posting ini dan segala perbincangan ini untuk pengetahuan UMUM, harap tuan punya blog tidak akan delete keseluruhan posting berkenaan.

Anonymous said...

Dimaklumkan bahawa pernah Dato' Wan Abu Bakar menjadi penjamin kepada Wan Razak bagi membuka satu perniagaan namun hutang dengan bank terpakas dilangsaikan oleh Dato' Wan Abu Bakar atas dasar saudara, tidakkah anaknya ini tahu apa pengorbanan yang telah dilakukan oleh Dato' Wan Bakar terhadap keluarganya dan apakah mencerca orang yang sudah tidak terlibat secara langsung dalam politik dan sudah tidak berpeluang dan berharapan untuk jadi pemimpin sesuatu yang wajar sebagi balasan atas budi dan jasanya kepada bapa dan seluruh keluarganya? Melayu memang mudah lupa diri, ibarat mengangkang dan membuang najis dalam pinggan nasi sendiri.

WZWH said...

Salam SPU,
SPU tidak kenal siapa WZWH. WZWH berfikiran sangat terbuka. WZWH bukan macam SPU dan geng yang suka delete atau hide komen-komen WZWH selama ini. Jangan bimbang blog WZWH menjamin pandangan bebas anda semua. WZWH percaya kepada "Strength in Diversity" pandangan Nazir Razak. Kalau anda mahu blog politik yang terbuka, telus, ikhlas, adil maka WZWH lah blog terbuka dan progresif Jerantut.

WZWH said...

Salam Anon 5.53,
Dato' Wan Amizan sudah bayar hutang kepada Dato' Wan Abu Bakar. WZWH yang tulis cek tu pada lewat 1990an. Apa yang berlaku antara Dato' Wan Amizan dan Dato' Wan Abu Bakar adalah hal peribadi keluarga. WZWH tidak mahu campur. WZWH harap orang lain pun jangan campur. Ada banyak lagi agenda-agenda penting untuk kita bincangkan demi kemajuan Jerantut.

PTawaar said...

Sekarang betul lah Dr Shukri kaki sapu dan jual sana-sini. Huuuu mampos kita kalau jadi ahli perlimen. Jual sempang Jengka 8 berapa juta hak..hak..hak. Jual Tanah depan Bank bumi berapa lu dapat hek..hek..hek... Tapi hutang banyak lagi. Hye sadara, berat sangat rupanya wak ni ye?

Anonymous said...

kami sokong Dr Shukri saman Dato Wan amizan kalau dia betul-betul tak ambik duit cina tu. Lagi bagus kalau berani sumpah dimasjid...

Sokong Wan Amizan dan Aji Nazri menyampah ku lan hek..hek..hek...

Anonymous said...

WZWH,

Dr Shukri dengan Ku lan pakat nak serah kuasa. Dalam diam-diam Haji Rosdi melobi untuk aji Mad Daud Jd Ahli Parlimen.

Anonymous said...

ahmad hj daud jadi parlimen, hoi giler ke....
Org kampung dia pun tak pakai dia menyusahkan org kampung sendiri, habih lembu org kampung pihak majlis tangkap semuanya, sebab lepak depan umah dia,woi....
bini pertama dia bekas gro kat kuantan dulu woi....
Adik dia calon pas dun tahan.
Tak payah lah do bera ni makan duit kuat woi....
Anak dia sendiri kuat menyokong pas woi....
Bini satu lagi sorok terkurung kat inderapura tu woi...
Kuat sangat menyanyi kara okenya dia ni, nak bela rakyat woi...
Kalau ko org bukan kroni taknya tolongnya....woi...
Hj rosdi lah bwk tu manusia ni,sudah2 lah menjilatnya si hj rosdi ni woi....

WZWH said...

Salam Anon 12.13 dan Anon 12.45,
Dato' Hj Mad Daud anak jati Jerantut. Keluarganya besar di Pulau Tawar. Sedara belah bini WZWH. Dato' Hj Mad Daud sepupu Ayah Mentua WZWH, sepupu aruah Ayah Anjang Safin Karim, sepupu Haji Rosdi, sepupu dengan Encu Nazri,Aidil, Nasa, Fauzi, Sofi. Weh marah de orang Pulau Tawar kalau WZWH tak sokong! Dato' Hj Mad Daud pernah kerja SUSK kepada MB Pahang Tan Sri Khalil Yaccob, Pegawai PTD DO berpengalaman luas. YB Dato' Wan Amizan bersedara pulak dengan belah ayah Dato' Hj Mad Daud. Dalam sejarah orang Pulau Tawar, belum ada lagi menjadi wakil rakyat baik ADUN mahupun ahli parlimen UMNO. Mungkin rezeki Dato' Hj Mad Daud kali ini. WZWH mendoakannya.

Anonymous said...

tapi apa2 pun wan amizan tetap anak luar nikah, awak sendiri wzwh yg pernah ckp, awk kata arwah wan awak ckp, mungkin masa tu awk marah ke du pork sbb tu bagitau hal kelurga ke kome, sbb kes kereta wfm 21

WZWH said...

Salam Anon 5.27,
Itu cerita "konspirasi keluarga Jong Berlaboh" yang sangat "complicated'" dan rumit untuk diperjelaskan. Hanya keluarga yang rapat faham kenapa "cerita tidak benar itu disebarkan". Kes kereta WFM 21 sudah selesai-hutang bank telah dibayar. Emak Wan Amizan sanggup bersumpah dengan Al-Quran bahawa Wan Amizan anak halal-Maka cerita Wan Amizan anak luar nikah tidak benar. So kes ditutup.

Anonymous said...

Sudahla wan julia n wan shahrir,dulu deme berdualah yg paling sombong dgn pak sedare deme tuh...aok tu wan julia xpayahla nak buka pekung org lain,aok jaga elok2 pekong aok tu..kang kalau kas bukak kang balik ke dubai la oak...
Oak plak wan shahrir kununnya "full time thinker" tp tu jelah keje aoknye..utang sedare mara bile nak bayor...padan tanggung dek bini jelah...
wlaupun kas bukan puak wan tembeling,tapi kas tau amat cerita deme..
sudah2lah mengapi wehhh...

Anonymous said...

wan amizan tetap anak luar nikah, tak percaya tanya wan buntat, wan fatimah dan wzwh sendiri.

Anonymous said...

Astagfirullah...Anon 5:48....,anda seorang Islam ke?

sri tribuana said...

Salam,

Saya rasa sampai masa saya kena bersuara. Zuri, awak rasa apa awak buat ini betul ke? membiarkan anon2 ini melagakan keluarga awak, darah daging awak? Saya tak campur selama ini apa yang saya baca dan apa yang saya dengar kerana saya tidak campur politik jerantut, blog saya juga tidak pernah menulis politik Jerantut, tiba2 ada org mengaitkan nama saya di sini.
Wan Amizan bantai Dato Wan, ada anon bantai wan amizan, lepas ada anon bantai dato wan, saya dan kakak saya, ada anon bantai awak sendiri akhirnya semua org jerantut tengok sendiri lah hasil kerja awak. Kita tak tau siapa yang 'anon'nya lepas tu tuduh menuduh.

Sudah2la buat kerja bodoh ni. Kalau keluarga awak malu awak malu juga. Kalau wan amizan malu kami malu juga, dato wan malu juga, ini yg org bukan dari keluarga kita nak tengok.

kalau awak dan wan amizan dah berjaya dalam politik dan business teruskan, tak payah la bantai sedara mara. Saya dah lama tak campur hal politik, takkan saya dihukum hanya kerana saya anak sedara datuk wan dan dari keluarga wan.

Saya minta awak zuri tutup blog ini atau setidak2 tapis dulu apa yg patut keluar. Jgn biarkan keluarga awak dimalukan. Bila ingat arwah Saffin,Arwah Mohktar Jefri, bila meninggal mana politiknya? adik beradik sedara mara la yg dtg. untuk Yb dun tahan, walau apa awak ckp masa arwah Wan Razak nazak saya pergi melawat beliau, dia saudara pangkat adik beradik dengan saya, awak adalah pangkat anak sedara, datuk wan bakar pangkat tok dengan awak, mungkin awak ada kuasa dan yb sekarang, tapi tak salah kalau awak hormat org, baru org hormat awak.

Anon2 pencacai sana tu, tolong jgn libatakan saya dengan konflik tak berfaedah ini.

Anonymous said...

Wan Amizan,kami setia di belakang anda..."orang2 itu" sihat badannya,senang hidupnya atas duit cina..jikalau anda tidak menjadi calon tidak mengapa,kerana pada kami anda pahlawan melayu jerantut yg sebenar...

Anonymous said...

apahal plak suruh tutup blog ni...apsal tan sri xsuruh cawan tembaga ke,org sakai di ulu tu ke,atau yg seangkatan dengannya tutupkan sekali...
bukan ke blog2 ini ada juga yg menghina puak wan???
jgn mementingkan diri sendiri la...
ini blog wzwh,so suka ati dia la nak buat mcmmana...
lagipun cawan tembaga jugak yg suruh bersikap telus...
gendangnya baru diketuk halus tapi sudah berjoget mcm kera..

sri tribuana said...

anon 6:38,

Semua blog yg awak ckp tu saya tak tau sapa penulisnya, blog tak berwajah dan dia bukan sedara mara...
blog ini lain

Anonymous said...

Anon 4:13,

Isteri wan shahrir baru habis belajar, tak mungkin dia tanggung wan shahrir, dia belum kerja, saya tak memihak pada sesiapa tetapi saya tak suka fitnah memfitnah.

Sahabat sejati wan shahrir

WZWH said...

Salam Semua,
WZWH baru balik dari program DS Najib di Pekan. WZWH minta anon-anon semua jangan libatkan cerita-cerita tentang Wan Julia, Sri Tri Buana, Dato' Wan Bakar. WZWH tiada masalah dengan mereka. Let them live in peace.

bATU LaNGGOk said...

Musuh Wan Amizan sekarang ialah Dr Shukri dengan Tengku Lan bukanya Wan Sahrir. Silaplah jika berrperang dengan wan shaharir. Wan Shaharir itu ada syarikat sendiri dikuala lumpur, dia tau cari makan sendiri. Tumpukan kepada musuh sebenar. Orang yang hendak menjahanamkan wan amizan. Si Dr Sukri hatu pulun itu. Saya sokong wan Amizan sebab hantar saya umrah ada juga faedahnya. Dapat juga lihat dan pusing kaabah.
Awas ! Dr Sukri kalau tanding parlimen masaklah dun tahan ini kami kerjakan. Pengkhianat !.

Anonymous said...

Betul2, saya setuju dengan batu langgok, shukri la puakanya dgn tengku lan sekali. wan amizan yg pemurah sudah banyak berkorban untuk Tengku Lan masa dia mula2 bertanding parlimen lagi wan amizan dah hulur,sampai sekarang masih hulur, ini saja balasan wan amizan dapat? Shukri sudah menderhaka dia ambil, bela lagi. Esok susah cari wan amizan juga.

Dato wan amizan, kami teguh dibelakang dato tapi fokus pada musuh nyata, jgn meraban bahan keliling esok leper kita kerja disemua org.

Anonymous said...

salam semua,
saya berpendapat tidak elok kita mencaci, maki hamun sesiapapun dibulan yang mulia ini, kita dijanjikan Allah pahala yang banyak, pintu surga dibuka dan pintu neraka ditutup, marilah kita sama-sama ambil peluang ini.. Kita jangan gusarkan pangkat darjat (jawatan, dato', wan, keturunan bendahara dsb), sebagai manusia kita ni semuanya sama saja, semua kita akan menempuhi penyakit yang tidak boleh diubati tua dan mati, tidak ada siapa yang lebih mulia melainkan Allah SWT

Anonymous said...

saya masih teringat semasa tuan hj kamaruzaman baria sebagai ahli parlimen dan ketua umno bahagian, beliau ada juga membawa pembangunan ke daerah ini umpamanya jejambat, ketika itu ramai masyarakat disini begitu marah diatas cadangan itu tetapi hari ni mereka begitu selesa menggunakan menjambat ini.., dan suasana bandar semakin bertambah cantik..

sepatutnya kita jangan terlalu mudah tidak berpuashati dengan cadangan pembangunan yang diajukan oleh pemimpin. Saya tidak faham kenapa sesetengah orang begitu marah kepada yb dato' dr shukri dengan mengatakan beliau makan duit cina dan sebagainya diatas daya usaha beliau membangunkan kawasan taman dengan bangunan kedai sedangkan taman yang ada dulupun tidak diusaha untuk mengindahkan dan dijaga

Kalau begini keadaannya membuktikan bahawa masyarakat disini begitu sukakan kepada susana bandar yang lama dan tidak berubah

Anonymous said...

Bukan masalah cantik atau tidak,itu semua boleh di buat juga tanpa bantuan cina.
anon 1:10 tahu tak sewa kedai area bandar tu mahal,apatah lagi jikalau org kita hendak membeli nya..sian org melayu..
cina xpela diorang byk duit..lgpun sama2 diaorg boleh kawtim harga nya..sama2 bangsa cina kan..
apa guna kalau bandar cantik tp dimonopoli oleh kaum cina sahaja..(xcantik mana pun bandar tu dan anon 1:10 suka kot kalau kita kembali kpd zaman british "dasar pecah dan perintah"..

Anonymous said...

salam,
masyaallah,apalah nak jadi dengan anon2 semua.nama aje melayu islam tapi akhlak entah kemana.kepada wan shahril dan yang senasib dengan nya,bersabarlah.satu cercaan yang kamu perolehi dibulan puasa ini maka kamu akan dapat ganjaran 10 kali.anon2 yang mengata saudara akan menanggung dosa saudara.kan saudara untung pahala dapat dosa saudara ada orang yang akan tanggung.kepada wan zuri,hati-hatilah,mereka semua sudah hampir berjaya memecah belah keluarga awak.akan bertepuk tanganlah cawan tembaga dan patpatsikulipat yang mengasaskan GAW (GERAKAN ANTI WAN)

Anonymous said...

Laaaaa begini caranya UMNO Jerantut menyelesaikan masalah....mmmmm...syabas-syabas...jadi-jadilah weh..komen-komen, tulisan-tulisan pada blog ini tak bagus untuk orang melayu. Jgnlah tunjuk sangat yang UMNO ni takde ruang utk selesaikan masalah politik cara musyawarah..

Baik YBM Tg. Lan, Dr. Shukri mau pun Dompok, mesti ada cara untuk selesaikan cara baik. Yang paling penting pemimpin yang baik ialah pemimpin yang nawaitunya hanya kerana Allah.

Wallahua'lam

Anonymous said...

tak usah buat pembangunanlah kalau ini tak boleh dan itupun tak boleh - buat kedai kata mahal, orang melayu tak mampu beli, masalahnya orang melayu sendiri terlalu bergantung kepada orang tertentu, cari rezeki sendiri malas, mentang-mentang orang tu jadi wakil rakyat, semua nak pulun dengan mereka, mampuslah kawan tu, seorang wakil rakyat macam orang lain juga, dia bekerja dan ada gaji dan ada sedikit peruntukan yang terhad untuk program yang terancang

Orang Melayu sekarang ini terlalu memanjakan diri, semuanya menggunakan budaya meminta-minta. Sebagai contoh, yb lau lee tidak mempunyai masalah dengan orang-orang cina kerana masyarakat mereka tiada budaya itu tetapi sekarang ini beliau berdepan dengan orang melayu yang mempunyai budaya meminta-minta kerana apa?.., jawabnya MALAS..

Setiap pembangunan yang dilakukan semua dipertikaikan.. tetapi apabila pembangunan itu dah lama, merekalah yang kerap menggunakan..., jadi orang-orang yang dinamakan MELAYU, renung dan fikir-fikirkanlah.., apakah masalah dan kesilapan kita...............