Tuesday, July 19, 2011

PAS - Kami Beriman Kepada DAP


Wahai orang-orang yang beriman! Sesiapa di antara kamu berpaling tadah dari ugamanya , maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Ia kasihkan mereka dan mereka juga kasihkan Dia; mereka pula bersifat lemah-lembut terhadap orang-orang yang beriman dan berlaku tegas gagah terhadap orang-orang kafir, mereka berjuang dengan bersungguh-sungguh pada jalan Allah, dan mereka tidak takut kepada celaan orang yang mencela. Yang demikian itu adalah limpah kurnia Allah yang diberikanNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya; kerana Allah Maha Luas limpah kurniaNya, lagi Meliputi Pengetahuan-Nya.

Al-Quran - Surah Al Maida - 5 : 54

Dalam ayat di atas dari Al Quran, Allah menekankan betapa pentingnya orang-orang beriman berlaku tegas kepada orang-orang bukan Islam dalam berurusan dengan mereka. 

Aa-izzatin ala kafirin - Mereka berlaku tegas kepada orang-orang kafir.

PAS , atau Parti Negara Kebajikan, telah bertindak berlawanan dengan ajaran Al-Quran semata-mata untuk meraih undi daripada orang-orang Cina ekstremis dari kalangan penyokong DAP sehingga telah sanggup menggadai maruah agama semata-mata "buloq" kata orang utara atau terlampau kemaruk beruk kepada sokongan orang-orang Cina ekstremis DAP.

Semenjak PAS menyertai Pakatan Rakyat, Anwar Ibrahim , telah berjaya memujuk kepimpinan PAS untuk menerima apa sahaja saranan semata-mata untuk menyenangkan hati kepimpinan DAP. Di mana letaknya kredibiliti kepimpinan ulama-ulama Islam PAS yang harus Aa-izzatin ala kafirin - untuk berlaku tegas kepada orang-orang kafir ? Berikut ada beberapa kupasan yang membuktikan betapa dayusnya PAS. 
  • Isu Allah. Dalam isu ini, barisan kepimpinan PAS menjadi dayus dan sangat-sangat lemah mempertahankan hak-hak orang-orang Islam kerana mendengar nasihat Dajjal Al-Masih - Anwar Ibrahim yang terang-terang menyokong orang-orang kafir Kristian di dalam menggunakan kalimat Allah. Anwar Ibrahim boleh duduk semeja dengan orang-orang Cina yang minum arak sementara Irene Fernandez memperlekehkan undang-undang murtad serta mempertikai halangan menggunakan perkataan Allah. Anwar Ibrahim juga adalah sekutu rapat Ambiga yang membantu Lina Joy untuk murtad. Hanya kepimpinan UMNO sahajalah yang berani menentang desakan puak-puak kafir Kristian walaupun terpaksa berdepan dengan pilihanraya Sarawak yang bakal membawa padah kepada BN. Tetapi Allah Maha Kaya, kemenangan tetap berpihak kepada BN walaupun menentang puak-puak Kristian di dalam menggunakan kalimah Allah. PAS sebaliknya, menjadi dayus dan begitu takut untuk hilang sokongan puak kafir DAP sehingga terpaksa meyokong puak-puak kafir Kristian menggunakan kalimah Allah. 
  • Isu Negara Kebajikan. Atas desakan DAP, maka PAS berubah haluan dengan menggugurkan penggunaan Negara Islam kerana ini menakutkan orang-orang Cina DAP maka PAS dengan tidak bermaruah telah engkar perintah Allah - Aa-izzatin ala kafirin - untuk berlaku tegas kepada orang-orang kafir dan akhirnya terpaksa menjual prinsip perjuangan Islam kerana takut kepada orang-orang makan babi dari kalangan kepimpinan DAP yang disokong oleh ekstremis Cina.
  • Isu Kristian Agama Rasmi Malaysia - Saudara Razali adalah orang DAP yang membuat laporan polis tentang mesyuarat paderi-paderi di Pulau-Pinang bersama-sama beberapa pemimpin DAP. Tidak ada satu pun kenyataan yang dikeluarkan oleh kepimpinan PAS dalam menegur pimpinan DAP dalm isu ini tetapi suratkhabar Utusan menjadi sasaran PAS kerana menyiarkan berita ini. Dalam surah Al-Maidah ayat 54, Allah menyeru orang-orang beriman termasuk kepimpinan PAS untuk azilatin ala mukminin iaitu untuk berlembut dengan orang-orang beriman tetapi PAS telah membuat yang sebaliknya. PAS telah berlembut dengan orang-orang kafir DAP tetapi berkeras dengan mereka yang beriman dari kalangan orang-orang UMNO. 
  • Apabila DAP masuk campur urusan pemilihan jawatankuasa masjid, tidak seorang pun pemimpin PAS yang berani menegur LIM GUAN ENG di P.Pinang. Sehinggalah Yang Dipertuan Agung, Tuanku Mizan terpaksa menggunakan kuasa Raja-Raja Melayu untuk menghalang Guan Eng daripada mengambil alih masjid-masjid di P.Pinang. Begitulah lemah dan dayusnya PAS. 
  • Isu terkini - Hiburan dalam bulan Ramadhan. Dalam isu ini, Menteri Besar Kedah yang berpegang kepada prinsip perjuangan Islam PAS telah dimalukan oleh barisan kepimpinan PAS terkanan kerana takut untuk menguatkuasakan perundangan tiada hiburan di bulan Ramadhan. Kita nampak dengan jelas perbezaan pendapat antara PAS Negeri Kedah dan PAS Pusat. PAS Pusat lebih cenderung mengikut telunjuk DAP manakala PAS Negeri yang diberi mandat penyokong Islam Melayu terpaksa akur kepada tekanan kepimpinan DAP. Hubungan PAS dan DAP tidak sama dengan hubungan UMNO dan MCA. UMNO dan MCA adalah parti berasaskan nasionalis. Isu-isu agama dikendalikan secara pintu tertutup dan MCA faham tentang sensitiviti orang-orang Islam UMNO. Bertahun lamanya UMNO cuba memberi kefahaman kepada PAS bahwa Malaysia adalah negara majmuk dan undang-undang Islam tidak boleh dikuatkuasakan kepada orang-orang bukan Islam. PAS enggan menerima nasihat UMNO malah menuduh UMNO kafir. Tetapi sekarang, PAS telah mejadi dayus dan terpaksa menerima desakan DAP dengan cara yang amat memalukan prinsip perjuangan Islam PAS. 
Sekarang ini, PAS benar-benar telah menjadi BARUA DAP dan sudah tidak mempunyai daya kekuatan menentang segala kehendak DAP walaupun strategi PAS ini akan memakan parti tersebut namun kepimpinan PAS tidak memperendahkan kehendak penyokong-penyokong PAS yang sudah mula goyang dengan hala tuju parti Islam ini. Kepimpinan Pemuda PAS P.Pinang adalah barisan Pemuda PAS yang pertama menentang kerjasama antara PAS dan DAP. Namun PAS Pusat tidak memperendahkan desakan Pemuda PAS P.Pinang maka disebabkan hal ini, Ustaz Hafiz, pemimpin Pemuda Pas P.Pinang telah meletakkan jawatan. Ini adalah tanda PAS sedang menuju ambang kehancuran.

Prediksi PRU 13, PAS akan kalah di Kedah , Kelantan, dan Selangor dengan teruknya kerana tidak berupaya mempertahankan hak-hak orang-orang Melayu Islam di negeri-negeri tersebut atas sebab mengikut telunjuk DAP. PAS begitu takutkan cemuhan DAP lebih daripada takutkan Allah. Isu-isu yang dikupas diatas menjadi bukti kepada kita rakyat Melayu Islam Malaysia bahwasanya PAS telah menjadi hamba Pak Turut DAP atas nasihat Anwar Ibrahim Dajjal Al Masih.

Sebagaimana firman Allah s.w.t dalam Surah Al Maidah - 5 : 54 - yakhafoonalawmata la-imin - takut kepada celaan orang yang mencela......PAS amat takut kepada celaan DAP

Maka jadilah PAS seperti sebahagian Bani Israil yang disumpah Allah menjadi kera kerana engkar kepada perintah Allah. Amat buruk-lah perumpamaan mereka ini.

Wahai orang-orang yang beriman! Sesiapa di antara kamu berpaling tadah dari ugamanya (jadi murtad), maka Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Ia kasihkan mereka dan mereka juga kasihkan Dia; mereka pula bersifat lemah-lembut terhadap orang-orang yang beriman dan berlaku tegas gagah terhadap orang-orang kafir, mereka berjuang dengan bersungguh-sungguh pada jalan Allah, dan mereka tidak takut kepada celaan orang yang mencela. Yang demikian itu adalah limpah kurnia Allah yang diberikanNya kepada sesiapa yang dikehendakiNya; kerana Allah Maha Luas limpah kurniaNya, lagi Meliputi Pengetahuan-Nya.

Al-Quran - Surah Al Maida - Q 5 : 54

2 comments:

Anonymous said...

wzwh,
buang masa aje awak menasihatkan dua sepupu yang dungu tu.mereka berdua tiada kekuatan jiwa untuk bertindak.mereka terlalu menjaga hati kaum cina seperti pas juga.mereka takut untuk bertindak menggunakan kuasa yang ada pada mereka ketika lebih 4000 ngo berdiri teguh dibelakang mereka.mungkin mereka tidak tahu bahawa yang marah kalau mereka menggunakan kuasa mereka hanyalah puak pembangkang saje yang telah diketahui umum semua orang tidak betul.sedangkan rakyat majoriti akan terus menyokong demi keselamatan rakyat keseluruhannya.najib dan sepupunya air kaki mahathir setitik pun tak ada.
percaya lah kebanyakan yang menyokong kerajaan ini sedikit demi sedikit akan terhakis sokongan tersebut dek kerana tiada langsung tindakan tegas terhadap mereka yang mencabar undang2 negara.

BUKTINYA:

1.ambiga menghina agong,terlepas
2.ambiga melanggar perintah mahkamah memasuki kauala lumpur,terlepas
3.anwar ibrahim dan pemimpin pakatan pembangkang melanggar perintah mahkamah spt ambiga,terlepas.
4.pertubuhan haram membuat huru hara sehingga buruk nama negara,terlepas.
5.puak kafir yang tidak beriman dengan alqur'an dan hadis bebas mempergunakan hadis dan jelas menghina islam dengan tindakan tersebut,terlepas.
6.HEEEEEIIII!MANA NAJIB DAN HISHAMUDDIN NI?TAK BUAT KERJA KE?KE MAKAN GAJI BUTA KE?ORANG DAH BERMAHARAJA LELA MEMPERKOTAK KATIKKAN NEGARA DAN MENGHINA KERAJAAN DAN MAJORITI RAKYAT NEGARA INI,KAU DUA BERADIK MAMPU TENGOK AJE KE?KALAU TAK BOLEH DAN TAK BERANI BERTINDAK LEBIH BAIK LETAK JAWATAN.

KUTUKAN DEWATA:

TIDAK MUSTAHIL NANTI AKU AKAN UNDI PAKATAN PEMBANGKANG SEBAB TAK GUNA ADA KERAJAAN YANG TAK TAHU GUNA PISAU DI TANGAN TEPAT PADA MASA DAN KEADAANNYA.AKU BOSAN,BENCI,HAMUN,MARAH,TAK PUAS HATI,SEBAB ADA JUAGA KERAJAAN YANG DUNGU MACAM NI DALAM DUNIA NI.TUKAR KERAJAAN WALAU PUN TAHU MEREKA TAK BETUL SEKURANG-KURANGNYA PAKATAN PEMBANGKANG TAHU GUNA PISAU DI TANGAN WALAUPUN DISALAHGUNA SEBAB SERUPA AJE DENGAN KERAJAAN YANG DUNGU.BENCIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!HARK PTUI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

wzwh-awok persis macam ustaz yerk.. tapi kata dulang paku serpih.. cerminlah diri parti awak tu dulu..semperna nak menyambut bulan yang mulia banyak2 lah kita muhasabah diri dan bawok muhasabah parti tu sekali..

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024