Sunday, July 24, 2011

PAHANGKU MEDIA Gerakan Mempertahankan Pahang

Dua tokoh media sosial Pahang, YB Dato' Hj Mohd Sharkar bin Hj Shamsudin EXCO Pahang dan Dato' Shamsuddin Nawawi Setpol MB Pahang yang menjadi pengerak dan peransang kepada pengamal media baru Pahang. Sumbangan strategik dua tokoh ini penting dalam memastikan gerakan mempertahankan Pahang pada PRU 13 nanti berhasil.

Majlis penutup dan penyampaian sijil oleh YB Dato' Hj Mohd Sharkar bin Shamsuddin. Beliau menyatakankan kepentingan media sosial. Kerajaan negeri serious dalam menjayakan projek Pahang-Ku. DSD Adnan Yaakob MB Pahang memandang tinggi pengamal media baru Pahang atas usaha kerja gigih semua bloggers, Facebooker dan Twitter yang menyokong gerakan mempertahankan Pahang.

Peserta kursus aplikasi media sosial Pahang-Ku tekun mendengar pembentangan kertas kerja dari berbagai pakar media baru.

Dalam posting WZWH yang lalu sila baca sini, WZWH mengutarakan kepimpinanan UMNO Pahang perlu berkomunikasi dalam media baru. Pentingnya media sosial dalam menarik minat pengundi kepada UMNO dan BN Pahang.

Hasilnya Pahang-Ku Media-people's voice telah memulakan gerakan bersepadu mempertahan Pahang pada PRU 13 nanti.

Kursus aplikasi media sosial Pahang-ku telah dijalankan pada hujung minggu Julai bertempat di sebuah hotel, Kuantan. Selama tiga hari peserta kursus dari semua pengamal media sosial  Pahang berhimpun mendengar taklimat, pembentangan kertas kerja dari pakar, simulasi perang siber-blog, facebook dan twitter dan sesi rumusan.

Retreat ini membangkitkan satu semangat baru gerakan mempertahankan Pahang yang akan diaplikasi turun di setiap bahagian. Perhimpunan ini juga mengumpulkan bloggers Pahang yang yang sejak dulu berjuang gigih mahu menguatkan UMNO dan BN Pahang dengan jerit perih tanpa sebarang imbuhan atas nama perjuangan agama bangsa dan tanah air.

UMNO Pahang telah membuat satu keputusan yang bijak bila memberi sokongan kepada Pahang-Ku media dalam menjayakan agenda gerakan mempertahankan Pahang terutama menarik minat pengundi muda.

Yang buat WZWH berasa bangga ialah kerajaan negeri Pahang mengiktiraf dan maklum akan aktiviti bloggers Jerantut. Daerah Jerantut adalah daerah yang ramai sekali melahirkan bloggers yang aktif  di Pahang. Seterusnya Jerantut akan mengadakan perhimpunan sibermaya Jerantut untuk mengumpulkan semua pengamal media sosial tidak lama lagi.

No comments:

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024