Nuffnang Ads

Pages

Saturday, January 15, 2011

Blog SPU dan Urag Drrulug Sudah Insaf!?



Bagi orang Jerantut peminat blog cyberpolitik sudah tentu tertanya-tanya apa sudah jadi dengan blog Suara Prihatin UMNO Jerantut (SPU) lama menyepi tiada posting selama 6 hari. Biasanya 2 hari sekali posting review mengulas posting blog-blog Jerantut.

Adakah blog SPU sudah bertukar pengurusan lagi? Atau SPU sudah insaf untuk mengkritik WZWH lagi. Tiada modal dah agaknya. Sejak WZWH berblog dari April 2010 hingga sekarang selalu WZWH menjadi bahan posting SPU.

Satu lagi blog yang ikut pattern SPU ialah blog Urag Drrulug (UD). 90% dari 125 posting blog UD suka menyentuh isu yang melibatkan WZWH. Ada orang kata blog UD ini wujud untuk "demonise" WZWH. Apa yang WZWH fikir dan cadangkan untuk kemajuan Ulu Tembeling, DUN Tahan dan Jerantut diperlekehnya.  Semua tidak kena, ada motif udang di sebalik batu kata UD.

Blog UD kreatif dengan satirikal ceritanya siap dengan foto-foto sarcastic termasuk video. Sudah tentu pembaca Jerantut cukup terhibur membaca postingnya.

Begitu juga blog SPU sungguh pandai celotehnya. Pun ramai pembaca Jerantut meminati penulisan dan gaya bahasa SPU.

Apa sudah jadi bila SPU dan UD membisu. Ada orang kata UD sudah jumpa YB Dato' Wan Amizan kerana ada hal personal. UD pun pernah komen dalam blog WZWH cakap mahu jumpa ADUN Tahan. Mungkin selepas jumpa ADUN Tahan gamoknya UD sudah tidak berapa minat menulis blog lagi dan senyap sampai sekarang (ekekekeke...)


Barangkali SPU pun menjejaki UD jumpa ADUN Tahan. Pun SPU senyap sampai sekarang. Bruup...Bruup...Bruup... kata blogger Braveheart he he he...

1 comment:

Anonymous said...

laaar... dua dua dah kenyang ke ?,patut lah panjang lenanya, itu gamok nya hajerq. emh amh emh emh tok sanggka york?