Nuffnang Ads

Pages

Friday, January 28, 2011

Sejarah Pemimpin PAS Mengkafirkan UMNO



Terbaru WZWH dengar Nizar MB kantoi Perak berucap undi UMNO dan BN haram hukumnya. Undi PAS dan PR halal. Itulah perangai pemimpin-pemimpin  PAS yang dijamin masuk syurga gamoknya!...

Ini bukan cerita baru. Benda ini mainan lama PAS bila pemimpin mereka rasa parti sudah hilang pengaruh, terdesak dan tertekan dengan ideologi Islam palsu mereka terbongkar sudah.

Jika kita masih ingat, pada awal kemerdekaan, Pas dengan lantang berkempen mengatakan UMNO sebagai taghut, sesat dan tidak menuruti ajaran Islam kerana bekerjasama dengan kafir.

Pada Ogos 1963 Dewan Ulamak PAS yang bersidang di kediaman Menteri Besar Kelantan, JKR 10 Jalan Kampung Sirih, Kota Bharu, Kelantan, telah mengeluarkan hukum bersifat fatwa "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara menjadi kafir atau haram".

Kemudiannya sejarah politik orang Islam di negara ini menjadi kacau bilau sehingga menganggu kehidupan sosial mereka sekali. Hukum yang bersifat fatwa ini akhirnya diringkaskan dengan nama KAFIR BERIKAT. Pengikut-pengikut PAS mulalah menyebarkannya fatwa itu dari mulut ke- muiut dan kemuncaknya berlakulah pemulauan sakit mati, nikah kahwin dan seterusnya sembahyang berasingan.

Dikatakan tempat pertama mendirikan sembahyang Jumaat dua sekampung ialah di Felda Kampung Rahmat Chalok, Setiu. Seterusnya berjangkitlah ke seluruh daerah dalam negeri Terengganu, kecuali Kemaman percubaan mendirikan Jumaat asing gagal setelah tindakan segera dibuat oleh pihak berkuasa di daerah Kemaman.

Keadaan hanya reda seketika apabila Pas menyertai Barisan Nasional pada tahun 1970-an. Apabila Pas keluar BN, fatwa dan pandangan UMNO sesat dikumandangkan semula.

Tahun 1978: Dewan Ulamak, PAS Kelantan dalam perjumpaan mereka di pondok Pasir Tumbuh, Kelantan sebaik-baik PAS dipecat daripada BN, sekali lagi membawa hukum berbentuk fatwa "Orang UMNO menjadi kafir kerana tidak melaksanakan hukum Allah".

Pada 1981, Haji Hadi Awang (sekarang Presiden Pas) telah mengeluarkan fatwa baru mengenai kekafiran UMNO. "mati syahid siapa yang menentang UMNO."

Ketika itu berlaku satu lagi perpecahan serius di kalangan orang Islam. Keduri orang UMNO diboikot, solat yang diimamkan oleh imam kerajaan tidak sah, sembelihan ahli UMNO haram di makan. Malah ada keluarga yang bercerai berai kerana isu ini.

Kemuncaknya pada 1985, Ibrahim Libya dan rakan-rakan di Baling terbunuh kerana menganggap menentang polis dan kerajaan BN pimpinan UMNO adalah satu jihad. Matinya adalah mati syahid. Malahan Pas sendiri mengisytiharkan mereka yang mati ketika menyerang polis dengan parang sebagai mati syahid.

Pada tahun 2009, ketika Hadi Awang sendiri nampak seperti pulang ke pangkal jalan dengan mencadangkan kerajaan perpaduan, Nik aziz membawa lagi isu UMNO kafir ini.

Kali ini UMNO disamakan dengan sebuah kumpulan ajaran sesat "Ayah Pin" - Kerajaan langit dan dengan sebuah ideologi yang menolak kepercayaan kepada tuhan - Komunis.

UMNO komunis dan serupa Ayah Pin kata Nik Aziz. Dengan kata lain tentulah UMNO ini kafir.

Dalam ketiga fasa pengkafiran UMNO (1963, 1978 dan 2009) diokestra oleh seorang bekas pegawai KEMAS yang mengangkat dirinya sebagai Ulama zuhud bernama Nik Aziz bin Nik Mat.

Wajah dan pemikiran ahli Pas mungkin ada yang telah berubah. Namun selagi Nik Aziz berada di atas selagi itulah semua ahli Pas harus menanggung dosa mengkafirkan orang Islam lain yang menjadi ahli UMNO. 
Sumber: MyKMU

Mentakfir adalah amalan puak Khawarif penentang Saidina Abu Bakar dan Wahabi militan yang bersekongkol dengan Freemason untuk memecah Empayar Islam Otmaniyah.

Sediakah PAS membetulkan kesalahan mereka? Sekurang-kurang UMNO akan berubah dan mahu berubah.

Khawaarij penentang di zaman Sayyidina Ali..yang mentakfirkan Sayyidina Ali dan Muawiyah serta banyak membunuh orang Islam yang mereka anggap musuh..mereka suka kafirkan semua orang sebab fikir mereka sahaja betul dan benar dan berpegang kepada hukum Allah..

Bila dah pemimpin PAS keluarkan fatwa orang Islam UMNO sesat, pengikut PAS pun ikut. sampai mereka mati pun mereka akan kata orang Islam UMNO sesat sedangkan sebagai umat Islam sesiapa pun tidak layak mengatakan orang tu sesat, orang ni sesat, melainkan telah jelas seseorang itu mengaku secara zahir ia keluar dari agama islam dan melakukan perkara-perkara yang memang bertentangan dengan Islam...seseorang pemimpin yg mengatakan orang lain sesat, tuduhan itu kembali kepada dirinya kecuali jika dia sempat bertaubat dan memohon ampun kepada Allah SWT serta meminta maaf kepada semua orang yg telah dihukum kafirkan oleh pemimpin yg mengaku diri lebih Islam.

Contoh paling mudah, Al-Arqam telah difatwakan sebagai pergerakan yang yang sesat kerana penyelewengan akidah sebahagian pengikutnya yang sesat. Adakah maksudnya pergerakan itu adalah kafir?

Sesat perbuatan bukan bermaksud iman mereka terhadap Allah adalah terbatal. Mereka masih bersujud dan melakukan solat kepada Allah tetapi ada perbuatan mereka yang terpesong dari akidah Islam. Selagi orang itu mengucap dua kalimah syahadah dan mengerjakan solat 5 waktu, tiada siapa boleh sangkal keimanannya. 

Malah ada hadis yang menyatakan jika kita menghukum seseorang sebagai kafir, jika tidak benar, gelaran kafir itu akan berpatah kepada kita kembali.

Menarik bila WZWH baca komen dari seorang pembaca blog :

sekarang aku lagi pening tahap gaban...sokong UMNO dah tak seharam sokong PAS ,PAS penuh dengan ulama bisu ,Nik Aziz tak suka kawan dengan orang islam(UMNO),tapi buleh kawin dengan DAP,aku rasa baik KARPAL atau LIM KIT SIANG dilantik jadi MURSIDUL AM PAS..tok -tok kopiah PAS patut malu dengan fatwa ugama suku politik suku..ulama PAS lebih berbelit mengalahkan KETUA MUNAFIK QURAISH ABBULLAH UBAI..walaupun tak setaraf dengan ABU LAHAB tapi hampir dah...sat lagi mungkin ada yang nak jadi FIRAUN (mengaku tuhan) sebab dah tak siapa dalam PAS yang berani tegur NIK AZIZ yang dah tersesat dan mabuk dengan ego dan kuasa..guna ayat al-quran untuk menghalalkan apa sahaja tindakan tanpa malu pada ALLAH DAN RASULNYA dan semua sahabat yang berjuang menegakkan kebenaran dan ALLAH menjadikan kita sebagai saudara seugama..ESAkan ALLAH,bukan pangkat..adakah penyokong PAS sudah mengalihkan kiblat hingga berkiblatkan kuasa ,pengaruh dan harta keduniaan..lupa akan azab kubur yang kekal ,azab neraka yang kekal..penjaga neraka yang mempunyai wajah yang tidak pernah tersenyum...atau sudah tidak mempunyai malu pada ALLAH,RASUL ,PARA SAHABAT,PARA PENGIKUT JALAN KEBENARAN INI(ISLAM)..SEDARLAH SETIAP MASA MAUT SENTIASA HAMPIR..TAK BERGUNA LAGI PANGKAT ,HARTA,SOMBONG ,EGO...YANG BENAR TETAP TEGAK BERDIRI WALAUPUN DI CEMUH DAN DI HINA..JANGAN JADI MULIA DI MATA MANUSIA(KAFIR) TAPI JADI HINA DI HADAPAN ALLAH ..SEDARLAH BELUM TERLAMBAT..

11 comments:

Anonymous said...

Presiden MCA hina Agama ISLAM tak nak cerita ke encik wan...

Hal2 sesama Islam yg dah basi ni nak diungkit-ungkit..

Anonymous said...

Saudara,

Bacalah nukilan-nukilan di bawah yg ditulis oleh blogger pro-UMNO yg berwibawa dan celik mata hatinya.


1. Boleh kah UMNO memimpin lagi?

http://aspanaliasnet.blogspot.com/

2. Benih keruntuhan

http://sakmongkol.blogspot.com/

-MAKORANG-

Anonymous said...

Salam...Karpal singh dah kata kalau PR memerintah negara,malaysia tetap negara ISLAM ...mungkin umno dan bn dah takut?????....wallahualam...

Anonymous said...

Salam...Karpal singh dah kata kalau PR memerintah negara,malaysia tetap negara ISLAM ...mungkin umno dan bn dah takut?????....wallahualam...

Anonymous said...

bodoh btol anon di atas,nape plak ko nk mengiyakan kata karpal singh..ko ni melayu sial.!!

Anonymous said...

btol..karpal singh tu kapir laknatullah..nape nk ikut ckp dia..kalau taksub sgt kat dia,lantik dia jadi mursyidul am PAS la..cibai punya org..

Anonymous said...

hudud tu yang penting. tu hukum Allah. kauorang yang bodoh tak tau agama. gampang!

Anonymous said...

anon 6:42pm, pas dah memerintah kelantan dan kedah, laksanakan hukum hudud tuk, jangan tak laksanakan, cakap jer pandai gampang, lau dah tau agama kata suruh buat, laksanakan, apa nak tunggu tunggu lagi?

Anonymous said...

kalau boleh dah lama kerajaan kelantan laksana hudud tp tak boleh sbb perlembagaan.. kena gubal dulu kat parlimen.. tak payah la nak bodoh2 atau gampang sesama sendiri..

Anonymous said...

hoi anon 6.42pm..karpal singh sesuai jadi bapak kau..

Ahmad Syahmi said...

Ha..bagos...sapa yg percaya karpal singh tu mmg bangsa dajal...dah lupa ka dulu pristiwa 16 Mei??dah lupa ka dgn knyataan karpal singh "Kalau nak bg Malaysia Jd Negara Islam,langkah mayat aq dulu!"dah lupa ka ...mmg kalaw aq jmpa budak yg sokong karpal tu aq pukoi gak!