Nuffnang Ads

Pages

Saturday, January 29, 2011

Luahan Hati Rakyat Jerantut Kepada DS Najib

Setakat hari ini sejak Mei 2010 WZWH telah menulis blog sebanyak 424 posting. Bila WZWH belek pada posting lama-lama rupanya masih ada pembaca beri komen walaupun posting sudah tujuh bulan usia.

Posting WZWH pada 3 Jun 2010 bertajuk "Kenapa Jerantut Perlu Sokong Loji Janakuasa Nuklear Lembah Tembeling?" baca sini, telah mengundang beberapa komen yang merupakan luahan hati rakyat Jerantut kepada DS Najib.

Kita ikuti komen pembaca rakyat Jerantut yang berharapkan DS Najib berbuat sesuatu untuk pembangunan, kemakmuran dan kesejahteraan Jerantut....


mrbabysteps said...
kalau nak buat loji nuklear kat tembeling,buat la jalan dulu kat sana.jalan pon tak siap2 dah merdeka 50 tahun,apa cerita?bila la najib nak buat jalan dari jerantut-pasir raja,terengganu dengan jalan jerantut-sg lembing?kan senang orang jerantut.jerantut ni dah la ulu.malu la orang gelakkan kite.bila dah siap dua-dua jalan tu,baru la ekonomi boleh berkembang.baru orang sanggup datang ke tempat ulu macam jerantut ni nak cari kerja kat loji nuklear (tu pon kalau jadi).try buka google maps,jerantut ni dah la bersempadan dengan kuantan dengan terengganu,tapi nak pergi sana pon kena ikut jalan jauh.lagi satu,jerantut ni sebenarnya strategik sebab berada kat tengah2 pahang,tapi infrastruktur macam negara kelas ketiga,sangat la ketinggalan.lagi satu,jambatan kuala tembeling bila nak buat?dah kena pusing ikut padang piol nak pergi jerantut.last sekali,jalan jerantut-benta bila nak sambung buat.kan tu dalam rmk-9?sekarang dah rmk-10.takkan masa pilihanraya baru la terhegeh-hegeh nak pasang papan tanda,satu lagi projek kerajaan.tension betul hidup kat tempat ulu macam jerantut ni.
mrbabysteps said...
adakah dato' najib akan baca komen saya di atas? kebarangkaliannya sangat rendah.jerantut oh jerantut,bila la nak maju.jalanraya tak siap2,internet lembap,hospital buruk.ulu pulak tu.wawasan 2020 apa kebendanya macam ni.
Anonymous said...
Salam AdekUngku WZWH...,
Satu cadangan dan perancangan yang sangat baik...!!! Apakah termampu dengan kudrat kuasa yang ada pada rakyat Ulu Tembeling nih untuk menikmati kemudahan itu, mungkin mereka rasa terkejut.. Sebelum nak memulakan kerja pembinaan janakuasa nuklear di Lembah Tembeling, adalah disarankan bagi peluang masyarakat Lembah Tembeling ni menghirup udara bersih dan jangan dibandingkan dengan negara maju spt Korea, Jepun, Perancis dsbg ke arah pembinaan tersebut. 
Bercakap memgenai pembinaan janakuasa nuklear, sekurang-kurangnya bagi kemudahan asas yang baik seperti tapak pelupusan sampah yang strategik. Kalau siapa datang ke Ulu Tembeling, tentunya mereka akan tertanya2 dimanakah sampah2 dibuangkan adakah ke dalam sungai Tembeling?
Begitu juga dengan pembuangan najis ke mana kalau tidak ke dalam sungai juga. Percayalah walaupun masayarakat Ulu Tembeling ni tak berapa celik dari sudut IT mahupun pelajaran peringkat rendah, menengah mahupun universiti, tapi pada tahun 1976 mereka telah berani protes pembinaan Hydro di Sungai Tembeling di Jeram Dedari. Mereka memberikan alasan warisan nenek moyang mereka yang tersimpan enam kaki dalam tanah akan tenggelam. Kepada siapa mereka membuat protes tersebut sila buat semakan...
Pang5 Beliung darah daging Jerantut. Jika berpeluang memberi komen jumpa lagi dilain keluaran... Tk.
Anonymous said...
it’s better to build the plant at the Pahang state.

No comments: