Thursday, January 27, 2011

PKR dan PAS Perlu Bantu DAP Cipta Negara Chinesia


Pada posting WZWH yang lepas baca sini ada satu komen dari pembaca yang menarik begini:


Akhirnya ketuanan China tetap akan berlaku. Cuma cepat atau lambat. Hakikat bahawa ketuanan China dalam sistem ekonomi sudah tidak dapat dipertikaikan lagi. Kalau China tutup kedai anak Melayu tak boleh beli mercun di hari raya. Ketuanan ekonomi tidak cukup. China perlu kuasa politik untuk jadi tuan sepenuhnya. Seperti Singapura. Pada ketika itu barulah boleh diambil tindakan menukarkan MALAYSIA kepada CHINESIA dan orang Melayu tetap tidak hilang di dunia. Cuma masa sahaja yang menentukan.

WZWH fikir tidak mustahil ini boleh berlaku. Memang demografinya Melayu dan Bumiputera berjumlah 60%  manakala Bukan Melayu 40%. Tetapi jika 60% daripada 15 juta pengundi berdaftar pecah kepada tiga parti Melayu terbesar: UMNO, PAS dan PKR, kekuatan sudah jadi 20% setiap parti Melayu dan Islam.

Logiknya parti 40% boleh makan dan gugat serta perdaya parti 20% kekuatan. Ketiga parti Melayu ini tidak boleh bicara isu-isu kepentingan Melayu nanti di kata rasis juga tidak boleh bincang mendalam kepentingan Islam kerana kalau mahu negara jadi maju seperti kata Menteri Kanan Singapura, " Orang Melayu Singapura perlu longgarkan pegangan agamanya untuk asimilasi dan maju bersama Singapura".

Maka untuk mencipta negara Chinesia maka umat Islam negara ini perlu longgarkan akidah mereka baru boleh maju laju. Maka ahli politik Melayu Islam yang bersekongkol dengan parti 40% terpaksa dengar kerana diberi berbagai keistimewaan.

Apa definasi negara Chinesia? Usah ditanya kepada sesiapa pun tiada boleh beri jawapan kerana term ini hanya ada diblog WZWH. Ini term untuk negara Malaysia akan datang kalau orang Melayu, ahli politik-politik Melayu Islam dan Bumiputera tidak sedar...inilah negara baru anda!

Negara Chinesia mahu jadi negara moden. Seperti China institusi Maharaja tidak perlu. Itu politik kolot feudal ketinggalan zaman. Lihat Korea Selatan maju kerana tiada Maharaja sudah meninggalkan Jepun yang masih dengan Maharaja anak tuhan itu. Lihat Singapura maju tanpa Sang Nila Utama, Sultan Hussein dan pemimpin pribumi lain tapi berpresidenkan Lee Kuan Yew dan anak serta kroni.

Maka negara Chinesia tidak perlu Sultan atau Agong sebab mahu jadi negara republik. Chinesia boleh melantik pemimpin parti PKR atau PAS jadi Presiden saja tetapi Perdana Menteri mesti disandang oleh CEO ahli politik tersangat meritokrasi dan kabinet meritokrasi. PAS jaga Kementerian Islam dan adat istiadat saja tapi kena dengar pandangan kabinet. PKR jaga parti kebajikan Melayu dan Orang Asli.

Juga jawatan MB dan Ketua Menteri tidak perlu ahli politik Melayu kerana Sultan dan YDP negeri sudah tidak wujud lagi. 

Pentadbiran perkhidmatan awam yang berjumlah 1.2 juta perlu dirombak. Kemasukan penjawat awam mengikut meritokrasi dan budibicara PM yang ratio peratusnya kalau dilayan ialah 30:30:30:10.

Guru yang seramai 400,000 ramai sangat orang Melayu. Perlu diambil lain-lain kaum pula. Naib Chancelor Universiti-universiti perlu dirombak beri kepada Profesor yang distinguished. Pengambilan pelajar perlu berdasarkan meritokrasi. Pelajar-pelajar Melayu dan Bumiputera perlu diberi belajar kemahiran sahaja kerana tidak cukup meritokrasi.

PTD perlu juga dirombak. Jawatan SUK, SFO, LA, DO, YDP setiap negeri, kementerian, jabatan, daerah mesti juga diberi kepada kaum lain.

Kemasukan kadet Polis, Tentera dan Badan Beruniform lain juga perlu dibuka kepada kaum-kaum lain.

Peruntukan untuk Masjid, Surau dan Imam, Siak dan Bilal perlu diagih juga kepada Gereja, Kuil, Tokong, Synagogue. 

DAP kata sokongan orang Cina kepada kerajaan yang memerintah sekarang hanya tinggal tidak sampai 30% dan semakin hari semakin mengecil.

Sekarang penduduk dunia akan mencapai 7 bilion pada tahun ini. Singapura sudah tiada tanah dan padat. Negara Chinesia melalui pemikiran dan nasihat PM CEOnya dengan barisan Menteri Kabinet Meritokrasinya mencadangkan supaya Chinesia bergabung dengan Singapura kerana kelebihan "economies of scale". Apa nama negara baru pulak? Entah, WZWH agak Chinesing gamoknya....

3.2 juta ahli UMNO dan Bumiputera bayangkanlah apa yang WZWH cakapkan ini. Pejam mata pastikan bayangkan Chinesia!....

10 comments:

Anonymous said...

KDN sedang memantau blog ini !!!!

Anonymous said...

konon nk provoke lah, mcm org tak tau politik murahan diblog picisan ini

Anonymous said...

Anon 11:54, KDN Malaysia sudah mati...Menterinya perlu ditukarkan jaga Kementerian Wanita ha ha ha

Anonymous said...

Anon 11:54,
Pemikiran politik Anon belum sampai tahap piawai...Anon patut baca blog kartun Tom and Jerry atau Popeye the sailor man kekekekeek.

Anonymous said...

komenla atas nama sendiri, bukan anon wzwh

Anonymous said...

pembaca ada 16 jer, mesti awk komen sendiri wzwh, atas nama anon

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam semua Anon-anon,
WZWH susah payah perah otak buat posting janganlah anon-anon semua komen hal yang remeh temeh. Think big, seriously and deep thinking.

Anonymous said...

UMNO adalah pemerintah Malaysia sampai dunia ini KIAMAT..
Harap Maklum tuan2 yg bernama Anon semua..

Anonymous said...

Kah kah kah kah, ada pulak penulis blog merayu pada pembacanya komen elok2 sbb dia perah otak nk tulis diblog picisan ini.

kah kah kah kah

woit!

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon 12:17,
Kita tunjuk kita orang Jerantut berfikiran tinggi untuk kemajuan Jerantut.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024