Thursday, July 28, 2011

Jamuan Makan Malam BN Jerantut Meriah

Malam semalam jamuan makan malam BN Jerantut sungguh meriah. Dihadiri lebih 2000 ahli parti komponen BN yang terdiri dari UMNO, MCA, MIC dan Gerakan. Ini satu langkah yang baik untuk menguat dan merapatkan hubungan sesama komponen.

Majlis diserikan lagi dengan kehadiran MB Pahang. Pemimpin-pemimpin tertinggi BN Jerantut turut kelihatan.

DSD Adnan Yaakob, MB Pahang berucap secara santai tapi penuh hikmah dan berhemah serta menghiburkan BN Jerantut. MB menceritakan hal-hal politik semasa dan cabaran mendatang. MB memberi langkah-langkah petunjuk untuk BN Jerantut bersiap siaga menghadapi PRU 13. Dengan penuh semangat MB meniupkan api perjuangan BN Jerantut yang belum selesai.

MB bergambar bersama-sama pemimpin-pemimpin UMNO Jerantut. 

MB meluangkan masa berbincang dan bertukar-tukar fikiran dengan pemimpin-pemimpin BN Jerantut. Kelihatan beberapa pemimpin-pemimpin UMNO berpengaruh di Jerantut. Jika anda ingin berpolitik di Jerantut anda harus menemui mereka dan melalui prosesnya. Kecuali politik anda hebat seperti ADUN Tahan.

Pada sebelah petang diadakan perjumpaan MB dengan warga Jerantut. Terdapat 35 aduan dan berbagai permasalahan diajukan semasa sesi dailog di Dewan MDJ.

19 comments:

Anonymous said...

Lain kali nok ajok org mkan pastikan mkanan ckup sbb BN nie byok duit....jgan uat ala kadar..klu dok jd msa adik awang dtg bru padan mukaaaa....lansungg xder tanggung jawap Bahagian Jerantut nieeee.....

Anonymous said...

bahagian jerantut ne ok, yang tak okey nya orang yang menguruskan bekalan makanan malam tu, bila lagi dema nak buat untung, cuba chek tengok dengan dolah kicap, hj rosdi dan mizi suk, berapa banyak dema buat tuntutan untuk makan malam tu, memang lah diarang ne suka sangat acara mcam ini, boleh buat duit, tengok najib datang jerantut dulu berapa banyak rm masuk pokek mereka, bukan dengki, tapi kenyataan, buat lah selagi ada lagi yab pm atau mb dari bn ne, untuk pru akan datang bn dah terlentang, PAKATAN PULAK BUAT DUIT OH, KITE NE MEMANGKAH JER LAH, KESIAN ANON 7:51 TAK DAPAT MAKAN MALAM TU, TAK CUKUP LAUK GAMOKNYA,PATUT LAH DOLAH KICAP SENYUM MELERET JER MALAM TU, UNTUNG BESAR?

Anonymous said...

he he he!
itulah sokmo kerja pegawai umno bahagian jerantut ni kalau deme nak tahu.nye beragih sama deme.

deme tengok muka dia orang tu semua muka beruk lapar tak mengketedar sebulan.selagi ada ku lan selagi itulah ada deme ni,selagi itulah deme ni buat untung.
jadi jawapan kepada masalah ini marilah kita beramai-ramai jatuhkan ku lan atau penggantinya pada pilihan raya akan datang.bukan tak sayang umno tapi menyampah,meluat muak dan geli melihat telatah dan kerenah mereka ini.
umno jerantut rosak dan punah kerana terdapat ramainya kalangan pemimpin nya mengamalkan politik DUBUK.semua keuntungan mereka sapu orang lain hanya nelan air liur.

AYUH RAKYAT JERANTUT! CHANGE!CHANGE! BERANI BERUBAH DEMI KEBAIKAN DAN KESEJAHTERAAN.MANUSIA DUBUK INI PERLU DISINGKIRKAN HABIS DENGAN TUANNYA SEKALI.

KUTUKAN DEWATA:

DUA HAJI DIJERANTUT KONTROL SEMUA PROJEK KERAJAAN.HABIS DI BERIKAN KEPADA KRONI2NYA KONTRAKTOR2 LAIN MAMPUS BELAKA TAK BOLEH CARI MAKAN,DUA HAJI NI BUAT HARTA KERAJAAN NI MACAM HARTA MAK BAPAK MEREKA.MAKANLAH DUIT HARAM.AKU PEMBAYAR CUKAI TAK KAN HALALKAN DUNIA DAN AKHIRAT.KAYALAH HALIM MAHASAN DAN LABAK PEMBEKAL BETINA KEPADA........!!!!!!!

Anonymous said...

hidup PAS..Allah Hu Akbar!

Anonymous said...

sedap amat gon ne mengata dan mengumpat orang, macam kita tu wali allah jer gayanya, wali band tahan lagi,ada juga membuat lagu berunsurkan keagamaan, tak tau lah bila lah demaq ne berubah dan bertaubat , tak dapat mintak ampun dosa dari labak dan haji nazri, keneraka jahanam lah kutukan dewata, itu janji ALLAH

Anonymous said...

aiikkkk anon 1.52,bila masa pulak aku sebut nama hj nazri,kau aje yang perasan kot.
janganlah bersubahat dengan orang yang menganiaya orang.orang di jerantut ni ada mata dan melihat perbuatan mereka.ramai kontraktor yang merungut dan mengeluh kerana tak dapat kontrak.mereka mengadu kepada aku.mereka kata kroni di jerantut kuat sangat.
jadi anon di atas kalau tak tau atau buat tak tahu jangan campur.jangan awak pulak cuba jadi wakil Allah nak campak orang ke neraka jahanam.awak tu belum tentu lagi.

KUTUKAN DEWATA:

semua orang tahu,semua orang nampak,semua orang dengar,dan semua orang boleh fikir.anon di atas aje tak nampak,tak dengar,tak tahu dan tak boleh fikir.kau nak bela kau punya pasal,tapi bukan hak awak untuk tentukan syurga neraka orang.membuka mata orang pada kebenaran untuk di jadikan ikhtibar adalah kewajipan yang hakiki.ada faham anon jadi-jadian nik aziz diatas.!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

hai kutukan dewata, jika dah semua orang mengadu dan memberi tahu kepada awak, ini bermakna awak orang yang amat berpengaruh di jerantut ne, apa lagi ambik lah tindakan kepada orang orang yang awaak kata dua haji yang menjadi dalang dalam hal ne, jangan dok menyalak jer kata orang ne tuk betul orang tu tak betul, dah ada pengaruh gunakan untuk meleraikan masaalah yang pehak anda dan orang orang anda hadapi, saya bukan penyokong haji nazri, tengku lan atay nik aziz, tapi mengata orang membabi buta tu bukan kerja saya, jika kita berperangai elok kita tak akan mengaatakan orang seterok itu, tidak akan mengaib kan dengan mengatakkan menbekalkan betina pada orang. asaya bukan wakil allah, tapi hukam ada mengatakan mengumpat dan membuurukan orang lain adalah salah dalam islam, tak tau lah hok awaak belajar mcam mana boleh kot memaki hamun, mengaibkan orang dengan memberitahu orang ramai akan keburukan orang lain, jika ikhlas beritahu pada empunya badan apa kesalahan yang di lakukan, nak ikut tidak bukan urusan kita, awak pun tek berdosa mengumpat haji nazri dan labak, HUKAM BUKAN KAWAN YANG BUAT WEI, JIKA ALLAH KATA BERDOSA DAN HARAM, MAKA TETAPLAH HARAM.

KE ONG NE MARAH TAK DAPAT HEMMENDA HOK ONG HAJATI, TAK DI TUNAIKAN OLEH HAJI NAZRI DAN PEMIMPIN POLITIK LAIN, KESIAN, NOK SANGAN BERPOLITIK, JIKA INI LAH CARA AWAK BERPOLITIK, MEMANG LAH KESITU LAH TEMPAT NYA AWAK AKAN DIAMI SELAMA LAMA NYA, SEBAB HATI AWAOK BUSUK, DENGKI, DAN HITAM, TAK TAU MEMBEZAKAN YANG MANA BAIK MENGIKUT ISLAM, MALAS NAK BERBALAH DENGAN ORANG YANG DAH TUHAN TUTUP PINTU HATINYA BILA BERCAKAP SOAL AIB ORANG LAIN, TOLAK KETEPI HAL POLITIK ATAU PARTI, BALIK KE HUKUM ALLAH, NAK TANYA AWAK WAHAI KUTUKAN DEWATA, NAMA BUKAN MAIN LAGI, BOLEH KE MENGATA ORANG DENGAN MENGHEBAHKAN ORANG ITU MEMBEKALKAN BEETINA, DAPAT TENDER SECAR TIPU, MEMBERI PADA KRONI DAN MACAM MACAM LAGILAH, ADAKAH ISLAM BENARKAN?

Scud kelate said...

Tanyo TG Nik Aziz kitolah.Buleh ko kito kutuk pemimpin UMNO nih kalu hok wat tak betul.Ambo rasa halal..Ambo puji demo kutuken Dewato.Ko demo tak dapat gapo? hok tu demo maroh kat Hj. lagu nih..Ikut je ambo gi bule.

Anonymous said...

jom kta sama2 nyah kan 2 haji ni dari umno jerantut.

Anonymous said...

anon 1:19.
sah lah awak ni penyokong kuat hj nazri sebab awak banyak dapat projek denganlabak atas bantuan hj nazri.awak tak boleh nafikannya.
dan nampak sangat awak ni sayang sangat kat labak.
untuk pengetahuan awak,kita di benarkah mendedahkan keburukan orang lain untuk tujuan kebaikan.sekurang-kurangnya orang yang terlibat akan bermuhasabah diri dan berhenti melakukan perbuatan tersebut.
sekali lagi awak buat kerja tuhan.awak tahu ke tuhan dah tutup hati aku.cakap macam orang pandai sangat.
semua oramg tahu siapa labak.jadi tak payah tanya atau persoalkan ttg bekal betina tu.aku nak dengar labak buat penafian di blog ni.senang aku nak buaka satu persatu perbuatan nya.jangan cabar aku.aku ada bukti.awak baik dengan labak beritahu dia.
aku bukan macam kau hidup di tanggung hj nazri.
boleh tak awak nafikan di sini bahawa labak tidak kerat projek istana ulu tembeling.
sepatutnya wan baharuddin dapat projek tu.labak marah telefon hj nazri.hj nazri marah telefon menteri JKR.menteri marah telefon JD.jd pun marah,telefon labak,"ambillah semua ke awok,dasar tamak".

kontraktor lain mampus belaka.
awak tak tahu cerita jangan campur,sebab awak ni dah di tanggung oleh labak.aku kenal awak ni.

KUTUKANDEWATA:
KALAU MENYATAKAN KEBENARAN DAN MEMBELA RAKYAT YANG TERTINDAS OLEH ORANG YANG TERLALU BERKUASA DI JERANTUT INI MERUPAKAN SATU KESALAHAN MAKA AKU RELA MENJADI ORANG YANG BERDOSA.
P/S:ANON 1:19,AWAK TAU KE CERITA ORANG YANG AWAK SAYANGI INI TELAH MENGUGUT PENJAWAT AWAM YANG BERTUGAS DI PEJABAT DAERAH.UGUTAN YANG MELIBATKAN SOAL KESELAMATAN.
TUAN DO DAH SURUH PENJAWAT AWAM TU BUAT COVER REPOT KAT BALAI POLIS.TAK FAHAM LAGI KAH MAKSUD SAYA?TAK FAHAM?JANGAN CAMPUR!!!!!!

Anonymous said...

kutukan dewata, banyak lagi kemunkaran yang boleh awak lapurkan, tapi awak berat sebelah, aku bukan berkawan dengan hj nazri, labak ke atau mana mana pemimpin politik, aku bukan penyokong parti politik, prinsip aku siapa yang terbaik dari yang terburuk aku pangkah, tak kira siapa, kenapa memaang betul haji nazri bolot banyak kontrek, dato halim bolot balak, lim ah chap bolot tanah, kenapa awak tak cerita semua nya yang tak betul dalam politik umno ne, kenapaa awak tak beri tahu siapa wan mizi kuala tahan, berapa banyak projek dia dapat awak diam jer, sampaikan orang lain tak boleh cari makan awak diam jer, semu ybb dun tahan beri pada dia awak diam jer, macam ne jenis manusia yang iingi membetullkan kedaan, keluarlahkan habis, isu tanah kelompok, isu pemberian saham felcra yang semua tak betul dan tak mengikut peraturan.

JANGAN INGAT KITA SAJA YANG BETUL DAN NAK MENEGAKKAN KEBENARAN, JIKA AKITA NAK MENEGAKKAN KEBENARAN CUBA KITA JAGAN BERPIHAK KEPADA SAPA SAPA, SAYA TAK PERNAH DAPAT DUIT DARI HAJI NAZRI DAN LABAK SEPERTI YANG AWAK KATAKAN, MEREKA JUGA SEPERTI PEMIMPIN2 UMNO LAIN YANG AWAK KAGUMKAN, SEMUA GILA KUASA UNRTUK MENDAPATKAN KEKAYAAN BAGI DIRI SENDIRI MAHU PUN KRONI JUGA PENGIKUT DAN PENYOKONG SEPERTI AWAK NE YANG HARUS DI SUAP AGAR MENJADI PENYOKONG TEGAR MEREKA, JANGAN CAKAP LAH JIKA JIKA APA YANG AWAK KOMEN HANYA MENGHENTAM SATU PEHAK, PEHAK LAIN AWAK LINDUNG. SAYA TAK MEMIHAK PADA SESIAPA, BAIK TENGKULAN, DOMPOK, HAJI NAZRI, DR SUKRI, MALAH SAYA TAK PERNAH MENGIDI BORANG UMNO PUN, TAPI SAYA MELIHAT DENGAN MATA HATI AKAN TINGAKAH LAKU KAMU SEMUA YANG BERJUANG KERANA PERIOK NASI SAHAJA.

Anonymous said...

HOI ANON DI ATAS,
KAU NI SIBUK2 HAL ORANG UMNO BUAT APA?KAU BORANG UMNO PUN TAK PERNAH ISI.DAH SAH KAU TAK MENGUNDI UMNO.BOLEH BELLAAAAALAH!JANGAN CAMPUR URUSAN ORANG LAIN.

-CICIT KUTUKAN DEWATA.

Anonymous said...

hoi bahlul di atas, pasal kou berebut duit rakyat lah aku aku ambik tahu, jika kau berebut duit emak bapak kou rang akau tak ambik peduli, ada faham, kau nak masuk neraka ke syurga ke aku tak penduli tapi jangan dok cerita berebut pasal duit rakyat, bahlul

Anonymous said...

bahlul cicit dewata, MEMANG AKU TAK PERNAH MENGUNDI UMNO MACAM KAU BUAT DI PERHIMPUNAN UMNO TU, KAU MAKAN KELILING DUIT ORANG BERTANDING, UNDI KE SAPE TAK TAU, MEMANG BAHLUL LAH KOU NE, MANA ADA DALAM PELIHAN RAYA ORANG MEMANGKAH UMNO, TAK TAU LAH KETURUNAN MAK BAOAK KOU MENGUNDI UMNO DALAM PRU, AKU TENGOK CALUN TAK TENGOK PUN LAMBANG UMNO PADA KERTAS UNDI, DAH LAH BODO NAK BERPOLITIK PULAK, TAK TAU MEMBEZA KAN BN DENNGAN UMNO DALAM PILIHAN RAYA, TOLOLLLLLLL

Anonymous said...

kutukan dewata, aku lebih tahu dari awak tentang yang awak cerita pasal penjawat awam di ugut oleh penyamun yang awak sebut, tapi tahu kah anda, bahawa dua penjawat awam tersebut berkonspirasi untuk menyekat permohanan orang lain, dan di angkat permohonan orang kuat polis jerantut yang di belakangnya di tunjangi oleh tokey cina, awak tau tak bekas orang yang berkerja bertungkus lumus di pejabat tanah sebelum ini yang mana pegawai tersebut tak pernah memihon seinci tanah pun diwaktu dia bertugas baik di jerantut,lipis, maran mau pun temerloh,Apabila bersara beliau memohon,juga di tolak oleh dua pegawai tersebut, yang tidak di sokong dalam mesyuarat, mereka menyokong permohanan orang kuat polis, awak tau cerita inijangan cakap banyak lah, dua pegawai tersebut sekarang sedang berkerjasama untuk mendapat apa2 keuntungan dari perojek yang di keluarkan oleh plb, dgan mengunakan orang kuat tembeling tengah sebagi proksi beliau, puas?, bukan niat untuk memburukan orang tertentu, tetapi seolah olah mereka ini semua betul belaka, termasuk lah awak WAHAI KUTUKAN DEWATA, KE AAWAK ADA SHARE JUGA DENGAN ORANG KUAT TEMBELING TENGAH TU?

Anonymous said...

anon 10.32,

aku ni bukan makan duit haram macam kau dan yang sama waktu dengannya.aku pegawai kerajaan yang berkhidmat untuk rakyat dan meluat dengan perangai orang umno yang menjadi kan harta kerajaan macam harta mak bapak dia.
soal penjawat awam yang kau cakapkan tadi walau apa yang dia lakukan di tidak boleh di ugut sedemikian rupa.menjadi kesalahan mengancam keselamatan penjawat awam
kita ada cara dan prosuder yang betul bagi menghadapi penjawat awam yang sedemikian.kita ada sprm dan ketua jabatan boleh hadapkan dia ke lembaga tindakan tata tertib.
malu lah seorang yang berkedudukan tinggi dalam hiraki umno bahagian jerantut bertindak macam mafia main ugut2.
orang umno nak kaya aku tak peduli dia pandai dia dapat.tapi kalau sampai niaya orang tabur pasir dalam periuk nasi orang apa hal beb.
bila aku menulis tentang kebenaran kau orang mulalah mengata aku ada share lah ,tak dapat duit si anu lah. dan macam2 lagi.gaji aku dah hampir 5 ribu tak perlulah aku makan duit haram tu.
ada yang kata aku berat sebelah.ruang ni terhad.aku kenalah cerita satu2.takkan nak cerita semua sekali gus.sabar-sabarlah wahai anon penjaga surga dan neraka diatas.

buat anon 10,57.,
kamu suka guna bahasa kesat,sampai mak bapak orang yang takterlibat pun kau sentuh.kata pandai sangat agama.kesian cicit dewata,cicit aku yang baru aje lepas bersunat.taraf kau oranglah bertekak dengan cicit aku yang baru bersunat tu.

KUTUKAN DEWATA:
BARU AKU YANG KUTUK KAU ORANG DAN KELAM KABUT.BELUM LAGI PEMBANGKANG YANG BUAT HAL.
HIDUP SILENT MAJORITI.!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

untuk pengetahuan kou kutukan dewata, aku pun saorang kaki tangan kerajaan, jika anda kata gaji nda hampir lima ribu gaji aku pendapatan aku melebihi pendapatan kou. siapa yang mendahului mengata aku memakan duit haji nazri dan labak, aku tak pernah cerca orang jika orang tak cerca aku, aku ada pendirian seperti kou juga, tapi aku tak pernah berpolitik seperti kau, aku menuokong yang mana aku fikir betul, dan aku akan pangkah hok yang baik dari hok yang terburuk. seperti yang anda katakan aku tak pernah memangkah atau mengundi umno, memang betul, aku menyampah pada aahli politik yang 99.9% berpura pura dan mengejar kemewahan untuk diri sendiri juga untuk penyokong2 mereka, semua baik pemetrintah atau pembangkang.

UNTUK PENGETAHUAN ANDA, AKU DARI DULU DAH TAK MENYUKAAI PERBUATAN MEREKA MEREKA AHLI POLITIK YANG BERKEPENTINGAN MELAMPAU, TERMASUK LAH HOK YANG TAK SAUDARA SEBUTKAN, HANYA HAJI NAZRI DAN HJ LAIN JER KE YANG MELAKUKAN PERKARA YANG TAK BERMORAL DAN TAMAK KAN PEROJEK DI KALANGAN AHLI POLITIK DAN PENJAWAT AWAM DI JERANTUT NE, NAK ULAS ULASLAH SEMUA, TERMASUK TOK PENGHULU, ADO KE YANG MELAKUKAN PENYELEWINGAN, KITA JANGAN BERAT SEBELAH, MEMBUKA PEKUNG MUSUH ATAU MEREKA YANG KITA BENCI SAHAJA, SEDANGKAN ORANG YANG KITA SOKONG LEBIH TEROK LAGI PERANGAI DARI ORANG2 POLITIK LAIN, JANGAN CUNA JOLOK SARANG TEBUAN, SAYA TIDAK MEMPUNYAI KEPENTINGAN DENGAN SESIAPA PUN BAIK DAKAM POLITIK MAHU PUN URUSAN KERJA, CER CER CITER SIKIT TENTANG KONTREKTOR WAN MIZI TU?. WAN BAHARUDDIN TAK DAPT KERJA DI ULU TEMBELING HEBOH SEKAMPUNG, TAPI KEBANYAKAN KERJA DI SANA SIAPA YANG DAPAT, TERMASUK JALAN DI KAWASAN DUN TAHAN?.

tak beri sangat kawan ambik tahu tentang orang umno konon, jika tingkah laku orang orang umno ni busuk dan tamak, salah ke aku sebagi pembayar cukai melebehi yang banyak juga jumlahnya setahun mempertikaikan apa yang mereka lakukan menghabiskan duit rakyat sewenang wenag nya bersekongkol pulak dengan pegawai atasan dan pertengahan kerajaan, salah kah aku tidak memihak mana mana individu yang mengaut duit rakyat dengan senangnya?.

HARAPKAN SPRM, TENGOK KES DOLAH KICAP DAN HAJI RUSDI, MEREKA DENGAN JELAS MELAKUKAN PENYELEWINGAN PERUNTUKAN KERAJAAN, APA TINDAKAN SPRM, SETELAH DI SIASAT DAN BANTUAN KU LAN KES TUTUP, SERUPA JUGA LAH DENGAN TINDAKAN TATATERTIP KAKI TANGAN AWAM. KUNCU KUNCI AHLI POLITIK AKAN MEMPERTAHANKAN PEGAWAI TERSEBUT DARI TINDAKAN TATATERTIP, INU SUDAH MENJADI LUMRAH.

YANG PALING ELOKNYA KITA SOKONG LAH MANA MANA PEMIMPIN YANG KITA PANDANG BOLEH DIHARAP SEDIKIT DARI PEMIMPIN YANG TERLALU BURUK TINGKAH LAKUNYA, KERANA SISTEM DI NEGARA KITA MEMERLUKAN PEMIMPIN POLITIK MENJADI DOMINAN APABILA TELAH DAPAT MEMERINTAH.

SATU LAGI, KITA DAH TAU DAH ORANG UMNO NE MEMANG KAKI MENCARI UNTUNG, DAH LAMA DAH TAHU, TAPI APABILA BERTANDING JAWATAN PARTI, MEREKA JUGA LAH YANG AKAN MENANG, KERANA ORANG ORANG YANG MENGUNDI ADALAH MUNGKIN BERFIKIRAN SEPERTI SAUDARA, WALAU PUN SAUDARA MUNGKIN TIDAK MENJADI PERWAKILAN, JIKA PERWAKILAN EMMM.......

Anonymous said...

aku tak sudi berkomplot dengan golonganhamba setan macam umno ni.aku bukan ahli umno macam kau juga.mustahil aku akan jadi perwakilan umno.

jadi aku harap kau ikut aku undi pembangkang pada pru 13.jangan kerana hari2 minum dengan hj nazri kat jerantut hotel kau pangkah bn.

kita kena berani berubah.tak guna kau pilih calon baik sikit daripada yang terburuk dari kalangan umno.lebih baik pilih calon yang terbaik dari kalangan yang baik.itu lebih afdal.

kalau itu yang kau lakukan barulah aku hormat kau.buat apa yang di cakapkan.ikut aku berjuang menegakkan kebenaran yang hakiki.

KUTUKAN DEWATA;

KAU TAHU KE KEMANA PERGINYA PERUNTUKAN PARLIMEN YANG BANYAK TU?
KALAU TAHU DEDAHKAN KEPADA UMUM SUPAYA RAKYAT TAHU KEMANA PERGINYA PERUNTUKAN KERAJAAN ITU.
TIDAK BERDOSA MENDEDAHKAN KEBENARAN DEMI MENJAMIN HAK RAKYAT TIDAK DI ROMPAK OLEH PENYANGAK UMNO.

Anonymous said...

kutukan dewata, kata dulu tau semua keburukan pemimpin umno jerantut dan pusat, kata dulu tak sempat nak keluarkan sekali gus cerita perangai penyamun umno dalam satu komen, ne lah masanya, kuarkan lah satu persatu cerita benar apa yang berlaku bagi setiap pemimpin aumnu yang mengaut duit rakyat dari hasil menjadi pemimpin umno, jangan lupa citer juga bagaimana penjawat awam yang beradaa di pejabat daerah dan tanah melakukan konspirasi menyebelah mana mana hali politik.

tak perlu saya menguar uarkan saya pangkah oarti mana, pada saaya semua pemain pemain politik ini berpura pura, baik pembangkang mau pun yang sedia ada, itu sebab saya menilai mereka dan memilih terbaik dari yang terburuk dari kalangan pemimpin politik yang bertanding, semua mau mencari kuasa, jika bn pembangkang, pakatan dan kuncu kuncunya akan menjadi tamak setelah mendapat kuasa, begitu lah sebaliknya.

ini hari jumaat, sebelum saya solat ini lah kata akhir saya, saya menilai orang bukan kerana harta dan kuasanya, saya berkawan dengan orang tidak mempunyai apa apa niat terselindung, dan saya tidak menhgarap apa apa dari mereka, juga tidak mengharap mulut saya di suap oleh mereka, saya harap anda faham, saya bercakap berlandaskan fakta sebenar

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024