Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, June 18, 2013

Ahli Parlimen DAP Hina Azan dan Bantah Pembinaan Masjid



Ahli parlimen DAP tidak sensitif dengan keperluan orang Islam yang 4 tahun mahu mohon tapak bina masjid kerana menumpang di rumah-rumah dikawasan perumahan.

Alasan ahli parlimen DAP bina masjid bising ganggu orang tidur dan susah parking.

Anjing tepi rumah pun selalu menyalak bising. Kadang-kadang melalak sampai dari tengah malam sampai awal pagi.

Bagi tapak, orang Islam pun ada wang dan kaya mahu bina masjid.

Ini negara Islam, adakah bila ahli parlimen dan ADUN DAP berjaya memerintah Malaysia melalui Pakatan Rakyat, orang Islam ( bukan orang UMNO ) mahu bina masjid untuk beribadat di halang!!!

What say you, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang and Sakmongkol AK47 ? And Tengku Puji?

16 comments:

Anonymous said...

Wan, kamu dpt berita dri sumber mana?
Selain menyebuk soal DAP tak sokong bina masjid...aku nak tanya kamu dan puak kamu yg seramai 25,000 diBhg Jerantut..
Berapa ramai yg solat penuh 5 waktu...dan yg solat ini berapa ramai yg bersongkok hitam yg tsk miss pergi mengimarah disurau/masjid. Klau perkara ini kamu tak boleh jwb, tak usahlah nak ungkit perkara2 khilaf berkaitan menguatkan suara azan dikws bukan majoriti umat Islam.

Mulai hari ini moh kita kempen solat dan salat berjamaah. Jgn biarkan masjid yg boleh muat 1,000 org cuma ada 20 org setiap kali solat jamaah..


Anonymous said...

1. membina masjid tetap adalah perkara yang lebih utama. 2. solat jemah dan program mengimarah akan dapat dilaksanakan sekiranya masjid telah dibina. Penyokong Pas janganlah spin perkara kedua lebih utama dari perkara 1 hanya kerana nak mempertahankan tindakan PR. Malaysia adalah sebuah negara yang Islam sebagai agama rasmi, maka pemerintah perlu membina masjid/surau tidak kira kawasan itu penduduknya ialah bukan Islam seperti ditulis oleh Anon di atas, bina musolla di kawasan bukan Islam adalah satu bentuk dakwah kpd mereka.

Anonymous said...

Anon 1:12pm. Aku komen sebab sahabat kamu wan ini cakap bukan atas maksud dakwah tapi lebih kpd politik kepartian...

Jika kamu bercakap dlm kontek dakwah maka banyak lagi kerja yg kita kena buat..

Anonymous said...

kau pun cakap atas kontek politik.sebab kau nak bela adik beradik sesusu kau dap tu.jagalah dap tu.dap memang pentingkan islam mengatasi segala-galanya.dap lah yang bela orang melayu selama ini.sbb itulah melayu makan babi aje sokong dap.

Anonymous said...

Dap ni memang bahaya deme....
Deme Jangan buat tak tau pulak...

Dap la Yang mansuhkan tulisan jawi Kala deme nak tau....
Dap la Yang tangkap ustaz2 Yang bagi ceramah tanpa tauliah walaupun kita tau ilmu agama Ustaz tu tinggi...
Dap la Yang dah lama memerintah tapi tak naj wajibluluskan pendidikan Islam....

Banyak lagi la keburukan dap....
Deme fikir la sendiri ye....

Ish ish ish ish ish.....Kesian.....

Anonymous said...

Org Umno memang sebuk nak buat Masjid..tapi yg memenuhi masjid dan yg selalu beri kuliyah dimasjid2 maaf cakaplah kebanyakkan org PAS dan ustaz2 PAS. Ini hakikatnya. Anon 10:42am dan aku juga kena muhasabah diri..

Anonymous said...

memang ustaz-ustaz pas yang banyak memberi kuliah-kuliah di masjid-masjid dan di surau-surau. ini kerana ustaz-ustaz pas ni sebenarnya tiada mata pencarian, maka jabatan-jabatan agama Islam telah memberi laluan kepada mereka memandangkan mereka boleh menyara keluarga dan mereka juga adalah sangat layak dan memiliki ilmu. tetapi waktu kuliah, kuliahlah, jangan pula ambil kesempatan untuk menghentam mana-mana parti politik, ada di kalangan jemaah yang datang memang untuk dengar ilmu tetapi tak pasal-pasal terpaksa juga mendengar hentaman-hentaman yang diselitkan itu

Anonymous said...

sah makan babi dia tu sebab sayang sangat kat cina mata sepet.

Anonymous said...

bukan oraang umno tak suka ke kuliah tetapi kuliah yang diberikan kebanyakannya berunsur politik.orang PAS ni pun satu bodoh,bila agama dicampur adduk dgn poitik hamun la org ramai wei....

Anonymous said...

Anon 5:28pm. Yg kamu hina sangat kat Cina bermata sepet itu sebab apa. Kamu ingat Cina2 ini memang hendak dilahirkan sebagai Cina bermata sepet ker..kamu hina mereka bermakna kamu hina ciptaan Allah. Insaflah wahai sahabat ku..jgn keterlaluan.

Anon 12:53am. Tolong sebutkan siapa nama ustaz, nama masjid dan bila kuliyah diadakan yg suka menyentuh soal politik kepartian ini. Ke2, aku nak tanya apabila ustaz menyentuh soal feqah politik (syiasah syariah) yg berkaitan dgn kenegaraan adakah ini dikira berpolitik dlm masjid atau terkeluar drp agama..

Kamu ni, tolonglah lapangkan masa kamu yg dah lanjut ni ke majlis2 ilmu. Banyak perkara lagi yg kamu perlu tahu. InsyaAllah hidup akan berkat..

Anonymous said...

contoh ceramah yang menyelitkan unsur politik, ini saya dengar sendiri di Masjid Tengku Ahmad dua tiga hari lepas, siapa penceramah saya tak kenal, tak popular pun:

ustaz berkata di akhirat nanti yang penting ialah amalan, yang penting ialah agama, dan agama yang benar cuma Islam. Di ketika itu Allah cuma pandang Islam...tak pandang dah bangsa Melayu ni...jadi jangan la bangga sangat pada bangsa Melayu tu...kalau ada pihak yang mengajak kepada Islam maka kita kena ikut la...

nampak tak permainan politik oleh ustaz tu kat situ?

Anonymous said...

ustaz gasal ke

Anonymous said...

Anon 1.03 pm. Kat mane syarahan ustaz tu yg salah...cuba hujah gunakan nas dalil. Satu lagi..ada dia sebut pasal parti PAS atau UMNO...Jgnlah sensitif sangat. Terimalah secara terbuka dan berlapang dada.

Anonymous said...

Anon 9:55, awok ada sekali masa tu, bersandor je pada dinding menjulur je lurus kaki ke depan, bukan main suka mengekek lagi masa ostad tu cerita hal mcm anon kat atas tu tulis tu, suka sangat awok mengekek paham sangat awok hala ke sape ostad tu menyindir, padahal kas semejid tu ramai juga orang umno, orang pas tak berapa ramai sebab ralit membaca fesbuk merancang nak pegi 505

Anonymous said...

bila bn menang kenapa pulak dek me taknak terima dengan berlapang dada? tuduh spr tipu pulak, tapi bukti tipu takdak, blackout tak berlaku, dakwat padam pun kecoh, engkau basuh dia padam la, kalau nak betul kekal lepas mengundi kasi potong je itu jari, makin jelek dengan penyokong pas peringkat kampung yang rata-rata otak bodor belaka, nak menipu tak reti, orang umno menipu boleh lepas kau pulak dengki, bodor tu la

Anonymous said...

Umat Islam adalah bersaudara. Tak baik bermusuh antara satu sama lain. Yang baik kita ikut, yang jahat kita hindari, insyaallah banyak dekatkan diri dengan Allah pasti akan diberikan petunjuk.sesungguhnya rasulullah membalas orang yang berbuat jahat padanya dengan kebaikan. Setiap perbuatan juga adalah dakwah. Jadi kesimpulannya usahalah untuk menjadi seorang yang lebih baik dari semalam