Nuffnang Ads

Pages

Saturday, June 15, 2013

Bila Anak Penoreh, Peneroka, Pesawah Dan Nelayan Boleh Jadi PM Malaysia?






Amat menarik bila kritik mengatakan UMNO perlu membebaskan saki baki feudal dan golongan bangsawan dari menjadi warisan PM.

Alasan Bapa PM. Anak PM, berkesinambungan

Dato Onn....Hussein Onn....Hishamuddin...

Razak Hussin...Najib...

Mahathir...Mukhriz...

Abdullah Badawi...Khairy Jamaluddin...

Faktanya Najib akan menyusul pula Hishamuddin, Mukhriz, Khairy Jamaluddin

UMNO parti elit bangsawan Melayu...UMNO parti marhein orang Melayu

UMNO parti middle class orang Melayu.

UMNO mengabungkan semua dalam satu parti. 

Pemimpin terbaik PKR pun majoriti berasal dari UMNO.

Kenapa isu ini timbul? Orang Melayu merasakan anak-anak bangsawan yang menerajui UMNO sekarang terlalu manja, lemah, bukan fighter, terlalu tunduk kepada tekanan, mudah beri muka kepada musuh, tiada ketahanan mental....

Ini generasi yang sudah hidup senang dari kecil. Tidak mampu berjemur lama panas terik mentari, tidak pandai ikat tali kasut.

Ini generasi yang tidak pandai mengawal gelagat behaviour tingkah laku keluarga yang boleh menjatuhkan imej parti.

Ini generasi yang tidak biasa dengan kesusahan rakyat marhein di bawah. 

Bila anak penoreh, peneroka, pesawah dan nelayan boleh jadi PM Malaysia?

Majoriti anak-anak ini sudah besar menjadi middle class orang Melayu.

Dasar UMNO perlu membesarkan saiz middle class orang Melayu.

Bagaimana dengan anak-anak golongan marhein ini adakah bersedia dari segi mental untuk menjadi pemimpin negara?

Kenapa orang Melayu memilih golongan feudal dan bangsawan menjadi pemimpin UMNO?

Ianya adalah kerana mentaliti dan pemikiran warisan yang mahu melihat survival orang Melayu dengan ideologi Alif, Ba, Ta....

Mentaliti dan pemikiran warisan ini boleh korup, tersumbat dan nyanyok ada ketikanya.

Anak-anak marhein Melayu boleh menjadi PM jika punya mentaliti dan pemikiran warisan dan pemikiran masa depan.

Jangan tinggalkan UMNO....

13 comments:

Anonymous said...

Makin lama makin merepek dah blog awak. Orang ngomen pun makin kurang.

Anonymous said...

Wzwh banyak mengenengahkan pemikiran abstrak itu yang buat orang kena berfikir. Itu payah orang nak komen.

Anonymous said...

Rebut jadi ketua bhg lagi berbaloi. Jadi PM pecah pala otak memikirkan ketua bhg yang tak sedar diri mengaut projek disana sini. Peruntukan sepatutnya kepada rakyat dan penyokong umno habis dimasukan kedalam poket selama lima tahun. Jika projek tu bernilai RM50,000/=, klim mesti pepat RM49.999.99/=. Inilah lebih baik jadi PM. Anak petani,nelayan no way to be PM lebih baik pi memancing pi menoreh...

Anonymous said...

Kehkehkeh...

Kas baca sokmo

Kek tak de idea nak komen...

Anonymous said...

Pas lupakanlah duniawi, berlawan pilihanraya, nak jadi kerajaan, itu semua duniawi, biarkanlah Umno yang mengendalikan bahagian duniawi itu, lebih baik Pas memperbanyakkan usaha dakwah semoga bukan Islam akan tertarik kepada Islam, semoga juga Muslim akan semakin Mukmin, cukup-cukup la Nik Aziz, Hj Hadi, Mustafa, Mat Sabu, dan lain-lain...

Anonymous said...

umno suka hiburan,itulah duniawi diorang,baru sehari tilawah buat pulok anugerah blokbuster,bijok kan

Anonymous said...

Anon 2.54 pm bodoh mcm telor ...

Anonymous said...

orang Pas suka Karoot komedia X je

Anonymous said...

apa saja produk dari kelantan, orang pas akan memaksa diri untuk suka

Kutukan Dewata said...

pesan nabi:

tanda-tanda hampir kiamat apabila anak hamba dan anak gembala diangkat menjadi pemerintah negara.

nampak kepada kita nabi pun mementingkan faktor keturunan dalam memerintah negara.

Anonymous said...

Nik Aziz pun mengetengahkan anaknya utk bergiat dalam politik, diletak di kawasan gerenti menang pula, kalau sungguh nak suruh berlaga letaklah di kawasan yang susah menang.

Bila Umno buat awakme kata salah, bila Pas pulak buat awakme kata betul pulak.

Anonymous said...

pas buat menda semua betul,walaupun berjubbur dgn bini orang,itu la hebatnya pas yng membuat dapat sambutan sokongan dari orang muda,sbb senang kalau kena tangap khalwat atau video sex terus nik azziz akan kata itu kerja umno...so budak2 seronok la

Anonymous said...

budak muda yang suka sangat ke pas tu kadang-kadang hak jenis kacang hantu je, suka ke pas sebab dengki ke orang umno kaya, bukan suka ke pas sebab ada ilmu agama dalam dada, main suka secara hentam kromo je suka, dengki ke orang umno kaya, diri sendiri susah bukan salah umno tapi salah diri sendiri sebab masa sekolah tak belajar betul-betul, bila dah besar berangan nak kerja gaji besar, tak dapat hak gaji besar biar tak kerja je takpe, duduk je menganggur lepas tu 24 jam mengata umno tak betul orang umno jahat, lagi satu budak-budak pas ni suka sangat mengata bodo ke orang yang menyokong umno, macam la dia ceredik sangat, spm pun tak berapa nak lulus boleh pulak dia mengaku dia cerdik hanya sebab dia nyokong pas, lepas tu sewenang-wenang je menggelar ke penyokong umno tu bodo, sampai ada satu kes sorang budak pas buat satu akaun fb samaran untuk mengutuk bodo ke sorang yang nyokong umno sedangkan oyang nyokong umno tu ialah seorang yang lebih tua dan dulu ketika budak pas ni di bangku sekolah, hak nyokong umno itu lah cikgu dia yang ngajar dia tulis baca, bila dah dewasa dia pongpang kata cikgu dia tu bodo hanya kerana dia nyokong pas tapi cikgu tu nyokong umno, budak pas gini baik ke?