Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, June 5, 2013

Bila UMNO Pahang Mahu UMUM Sokong Jawatan Presiden Dan Timbalan Presiden UMNO Tidak Dipertandingkan?


DSU Mohamad Hasan MB Negeri Sembilan selaku Ketua Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan telah mengumumkan baru-baru ini supaya jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tidak dipertandingkan dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini bagi menguatkan parti UMNO menghadapi cabaran-cabaran post PRU 13.

Walau UMNO telah mengubah dan meminda peraturan bahawa 124,000 ahli UMNO layak memilih kepimpinan pusat UMNO supaya lebih demokrasi namun WZWH berpendapat amalan kepimpinan demokrasi terpimpin masih boleh diguna pakai bagi menjamin perpaduan dan keutuhan UMNO.

WZWH sebagai ahli UMNO dari Pahang tertanya-tanya bila lagi UMNO Pahang mahu umum istihar sokong jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tidak dipertandingkan.

UMNO Pahang perlu pantas menyahut gesaan DSU Mohamad Hasan MB Negeri Sembilan kerana pandangan Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan itu amat baik untuk kekuatan parti.

14 Bahagian UMNO Pahang mesti proaktif menyokong.

22 comments:

Anonymous said...

Apa lagi mahu tunggu dan tangguh2. Kan ker dah secara tak langsung WZWH dah umumkan. "Ambil rantai pintas tanjung". Dengan demikian itu jawatan Ketua Bhg, Tim Ket Bhg, ket Pemuda Bhg juga samalah jangan dipertandingkabn. Kah kah kah....

Lagi hebat. Berapa pulak nak bagi perhabis modal menjelang pemilihan tak taulah, yer...

Anonymous said...

Fitnah x abs2 ....apa punya manusia la awk ni ...

Anonymous said...

Yas kodenah okor trigas. Kas sokong 1251. Lain tu dia baru kenal politik, tapi masih tak kenal sapa orang politik.

Anonymous said...

kereta sape Nissan GTR cbx 10

Anonymous said...

jantet apa citer pulok? demeh ande 3 yb umno pakat lah pulok takkan nak lawan jugek ketua cikgu lan, timbalan w.amizan, naib syukri jgn demeh asyik belawan je susah nak buat keja wakil rakyat

Anonymous said...

Kehkehkeh.......
Suluh gajoh nak tangkap kancil...
Kuikuikui

Anonymous said...

Dr Mahathir dah pesan, jika prestasi BN dlm PRU13 lebih buruk vs PRU12 maka Najib perlu letak jawatan atau ditukarkan. Jadi org2 UMNO apa tunggu lagi...

Ini tekateki yg Wan kena jawab: Kelebihan Mahyuddin terletak pada Melayunya, kelebihan Najib terletap pada apa??? Bugis kah? atau 'BiniNya kah?

Faizal Pajero said...

WZWH,
UMNO di asas kan oleh prinsip demokrasi, hidup & bernafas atas nama demokrasi, jadi biar lah pertandingan di benarkan sebab itu hak perwakilan & akar umbi.

Tak per lu lah kalau Ketua Bahagian yg tolol di atas keluar kenyataan merepek merapu x masuk akal, WZWH pong ikut sama seconded jugak. WZWH kan lulusan graduate luar negara, ada intellektual pulak.

Faizal Pajero
Pemuda Umno Jerantut

Anonymous said...

Salam.UMNO perlu membuka ruang kepada setiap ahli untukk bertanding apa apa juga jawatan didalam UMNO.Amalkan demokrasi

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

Fitnah x abs2 ....apa punya manusia la awk ni ...

June 5, 2013 at 3:45 PM

- sorang pun tarak sokong aok. Nilah mentaliti pengampu "pungkok" ama no...

Kas ahli ama no.

usin gampang said...

anon 3.50 am,

ambik semua ke mat lan lah.dari ketua sampai ke naibketua ambik semua.

memang dasar puak nak dapat free semua.

masa datuk wan bakar jadi ahli parlimen dulu mat lan dengan puak kamaruzaman barua yang lawan sokmo.

sekarang senanglah.maklum lah ahliparlimen cable candidate.

duduk diam dalam semak selama 8 tahun tengok orang buat kerja untuk parti.alih-alih dia yang bertanding.jadilah pgk(parlimen goyang kaki).ambik semua ke awok.

ketua bahagian: mat lan
timbalan :sharif kasut keling
naib: lan set
setia usaha:cikgu nizam pb
bendahari:hj ros
ketua penerangan:jalal

ketua wanita:siti hajar
ketua puteri:anak sahak sg retang
ketua pemuda:anak hj mat daud

pemeriksa kira-kira:li jaga

ajk:-

-fauzi nasir
-halim mahasan
-sofian kasim
-kerbau balar
-lan labit
-bazli ghani
-kama barua
-bazin nyanyok
-li garok
-borhan ghazali
-jihan
-ancu nazri
-sofi nasir
-abu tembak busu
-labak kontraktor
-nizam logistik
-zullfaker
-man gebang
-hanafisah
-keria halim mahasan

ajk dilantik:
-haji potek
-mi midi kg pagi
-tok 4 nordin gol
-zahar gemok
-nordin toyit
-wok itam
-kak kiah
-masmera
-wan heru
-atan pot

deme jagalah umno tu baik-baik!!!

Anonymous said...


La matnye weh. Baru aok tahu menjadi gampang ni yer. Nama hok ong sebut tuh hebat2 semenyer. Kas tak bape kenai semenyer. Tapi ada lagi hok cerdik bodor tak dapat nak ajar nak buat pedoman. Kalu ada mat kenerak, din cicak kubin, usin ceciak padang, man mata bolei, lan kerbau. Itu lagi menambah serinyer prujit hok wan sebaut beratus2 juta billion tuh. Sebab kas dah baca dari awal2 dulu, prujit ni ontok demeh ajeh. Sikit tak menfat kepda masyarakat. Kas ahli ama no.

Anonymous said...

Baru tadi sy bacakan utk ayah sy pasal perjanjian belian saham fgvh ni....ayah pun ternganga tak paham apa sy baca....sy bgtau yg dia dah pun sign borang biru dan telah pun bersetuju buat pinjaman utk beli saham......kesian peneroka..tak tahu ape ape....seperti anak nak kecil yg ikut je baju ape yg ayah dia bagi....cantik ke tak dia pun tak tahu.....

Anonymous said...

anon 4.53pm pukimak!!!


kepala awok ni asyik prujit2 aje.nak sangat prujit buatlah lesen.semua prujit di luluskan oleh ketua jabatan.jangan asyiknak fitnah orang. kalau umno yang luluskan dah tentu labak tak sapu semua.

labak bantu pas dalam pru 13.tapi kerana dia baik dengan dato d.o,selalu minum dengan dato do maka dia aje dapat prujit.

jadi kalau awok nok prujit awok kena lawan terang-terangan puak umno ni.dapatlah awok banyak prujit.

baru aok tau menjadi pukimak ni yer!

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

anon 4.53pm pukimak!!!

June 6, 2013 at 9:14 PM

Sabit kas kata deme ni budur macam "keldai" uk uk uk". Itu dapat prujit. Yang tak dapat prujit, yang adakan prujit, tapi dapat komsen, itu yang kas nak kata ke ong ni budur nak mapos. Ong fahom ke dok maksud kas ni. Padan lahweh menjadi pak sanggup, tapi jadi budur senalar. Kas ahli ama no...

Nahar said...

Demi demokrasi dan keutuhan parti semua jawatan mesti dipertandingkan kecuali tiada pencalonan atau lawan. Pertandingan perlu telus dan sihat. Yang menang perlu sedar tanggungjawab (terhadap parti dan rakyat)yang akan dipikul. Yang tewas perlu akur kehendak majoriti dan terima dengan hati terbuka dan jangan mengungkit dan berdendam. Ahli parti dan rakyat akan lebih bersedia menghormati dan menerima cara pemilihan pemimpin sebegini.
Dengan mengumumkan supaya jawatan Presiden dan Timbalan Presiden tidak ditandingkan adalah tidak demokratik dan kolot. Dalam keadaan kepimpinan UMNO disemua peringkat diragui dan dikritik akhir-akhir ini (terutama selepas PRU13)ramai yang mahu melihat pejuang UMNO sebenar dan muka muka baru diberi peluang dan perhatian untuk memberi nafas baru kearah UMNO yang lebih cemerlang dalam memberi perkhidmatan.

Anonymous said...

Oi Nahar. Hang bila kenai orang pulitik ni. Hang kata tak yah tandin jaw pres dan tim kolot. Hang bg pendapat kolot, nak bagi akur yg kalah dan menang. Orang amanu depa tak katha, sapa menang sapa kalah. Depa duk mahu pulus atau ongkos sajaa. Ni hang pi tinguk paraa perwakilan, sama adaa prkt caw, bhg, pusat. Hang akan teghima sampul kelabu, sampul biru, sampul puteh. Apa diaa dalam sampul tu. Cobaa hang abaq buei kat depa. Jgn duk buei, sampullah oi. Nnti kena tangkap. Depa ni sanggup peghabih pitihlah oi, asalakan dapat title Ketua Bhg. Dapat tplih ajk bhg pon dah cukup umphh... Prujitlah dah mai.

Anonymous said...

prujit,prujit,eja pun tak betul.lulus tadika aje gamoknya

Anonymous said...

urg kampun maneloh tau nok prujit nok eje betui. kalu eja betui nanti terlepas pulok prujit. mace telepas dan ilang sepitol dekat sejid.

Donclub Jerantut said...


A.B.U = ALLAH BERSAMAMU UMNO .

SEDAR LAH WAHAI BANGSA KU MELAYU OII..

kita duk berperang buat apa melayu lwn melayu ( UMNO lwn PAS )yang untuNG cina dan india . tengok dalam parlimen sekarang ramai cina dan ramai india . Percaya kan QADO' DAN QADAR dan setiap apa yang ALLAH rencana kan ada hikmah nya . jangan jadi munafik kerana tidak percayakan ketentuan ALLAH .

YOU GET BACK WHAT U GIVE .

Sekian .

usin gampang said...

ahli parlimen jerantut akan bertanding ketua bahagian kalau tiada orang lawan dia.maknanya nak menang tanpa bertandinglah tu.

mp kita ni suka sangat barang free.nak jadi calon pilihanraya free.nak jadi ketua bahagian free.semua nak di suapkan ke mulut dia.

mudahlah kalau macam tu.orang gila pun boleh kalau asyik free aje.

masa datuk wan bakar jadi ahli parlimen dulu kenapa tak bagi beliau jadi ketua bahagian secara percuma.

ahli parlimen sekarang adalah antara orang yang giat menolong datuk bazain dan kamaruzaman baria melawan dato wan bakar merebut jawatan ketua bahagian.

mengapa sekarang bila giliran dia jadi ahli parlimen dia nak menang percuma?istimewa sangat ke dia ni?

dia harus bertanding jawatan ketua bahagian secara pahlawan bukan secara pengecut dan bacul.awak dah jadi ahli parlimen sekarang.takut apa lagi.

jangan harap nak menang percuma.ku lan anak raja pun berani orang lawan inikan pula anak orang biasa-biasa.

jentera mat lan hebat-hebat belaka dan berpengaruh.takut apa?

jentera yang boleh beri banyak undi kepada mat lan:
1.fauzi nasir
2.lan set
3.sharif kasut
4.angah kontraktor
5.halim mahasan
6.sofi nasir
7.li garok
8.kamaruzaman baria
9.bazin mahmud
10.dato wan bakar
11.hartini nyut nyut
12.wok kelabu taik anjing
13.wok hitam geduam
14.nasar nasir
15.siti hajar sana sini situ
16.bazli ghani
17.aidil
18.tok 4 nordin gol
19.zamri mat amin
20.mi midi
21.wan bazli and the gang
22.haji potek
23.mat jaafar

mereka ini begitu berpengaruh dan boleh mengubah corak politik jerantut.

mereka ini kalau buat rombongan ke putra jaya boleh terkencing dato najib takutkan mereka.

mereka boleh desak dato najib dengar cakap mereka.

cuma yang tak dengar cakap mereka adalah pengundi dun damak sebab pengundi dun damak lebih cerdik daripada mereka.

sbb itu parlimen bn tak menang di dun damak.

selamat bertanding secara jantan wahai ahli parlimen jerantut!!!

kalau delete juga komen ini bermakna wzwh tidak menggalakkan percambahan minda politik orang jerantut.wzwh akan jadi manusia pengampu yang jaga periuk nasi,bukan menegakkan kebenaran!

Anonymous said...

Usin gampang oh usin gampung...ko mmg hebat skali....hati perut ko amat mulia skali....kau antara org2 yg awal d bawa ke syurga...