Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, June 19, 2013

Siapa Mahu Ketua UMNO Bahagian Jerantut 2013-2018?


Belum habis bercakap isu dua jawatan tertinggi UMNO samada dipertandingkan atau tidak kini setiap 199 UMNO Bahagian di seluruh negara telah mencongak siapa Ketua UMNO Bahagian mahu ditonjolkan.

Boleh dikatakan majoriti pemimpin besar UMNO menyokong supaya jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO yang disandang oleh Najib dan Muhyiddin Yassin tidak dipertandingkan.

Tetapi tidak bagi jawatan Ketua UMNO Bahagian yang merupakan satu jawatan penuh glamour dan menuntut tanggungjawab.

Kenapa mahu jadi Ketua UMNO Bahagian? Soalan yang relevan dengan politik Jerantut siapa mahu jadi Ketua UMNO Bahagian Jerantut?

Ada beberapa persoalan yang 25,000 ahli UMNO Jerantut perlu soal berapa tokoh yang berminat menjadi Ketua UMNO Bahagian Jerantut seperti berikut:

  • Mahu jaga parti dengan efesien dan efektif (cekap dan berkesan)?
  • Mahu lebih pengaruh?
  • Mahu lebih berkuasa?
  • Mahu mudah dapat peruntukan?

Jawapan : Ya atau Tidak.

Pilih lah tokoh yang dengan yakinnya boleh menjawab 4 Ya.

Berikut calon-calon yang berminat mahu menjadi Ketua UMNO Bahagian Jerantut 2013-2018:

  • Tengku Azlan ibni Sultan Abu Bakar, penyandang Ketua UMNO Bahagian, mantan ahli parlimen Jerantut.
  • Wan Amizan Wan Razak, Timbalan Ketua UMNO Bahagian, ADUN Tahan.
  • Ahmad Nazlan, Ketua Penerangan UMNO Bahagian, ahli parlimen Jerantut.

25,000 ahli UMNO Jerantut perlu interview kenapa tokoh-tokoh ini mahu jadi Ketua UMNO Bahagian Jerantut?

Apa program-program yang mahu dirancang untuk menghidup, menceria dan menguatkan parti?

Apa faedah kepada UMNO Bahagian Jerantut sekiranya saya dipilih sebagai Ketua UMNO Bahagian Jerantut?

Sejauh mana tokoh-tokoh ini "sanggup berkorban segala-galanya" demi parti?

41 comments:

Anonymous said...

ketua bahagian:ahmad nazlan.

jangan lawan sebab dia nak menang free.

tmbln ketua:hj rosdi.

dia ni raja jerantut.dia kontrol jerantut.

naib ketua:kamaruzaman barua.

dia ni orang tercerdik di pahang.mat lan dapat jd yb dialah yang bawak.dia boleh ugut najib.dapatlah dia rm 57,000 mat lan bagi.

setiausaha: cikgu nizam.

dia ni.........semua orang ulu tembeling tahu.

ketua penerangan: lan set

dia ni kalau tak dapat projek habis orang dimakinya.

bendahari:bazli ghani

dia ni diam-diam.....malas lah nak cakap.


pembantu khas parlimen: sharif kasut keling kui.

dia ni macam raja mendaliar dan si kitul.entah datang dari mana boleh di pakai oleh mat lan.tak ada ke anak jati jerantut.sofi nasir pun boleh.

Anonymous said...

babi la Wan Heru..kianat umno bn

Anonymous said...

wan Amizan ni punoh sebab ada balaci macam zuri wan heru. Aku sokong Wan Amizan kita gulingkan terus dan terus bagi makan biawak

Anonymous said...

aku rasa kalaulah hj lan tak mau jadi ketua bahagian sekiranya ada perlawanan,aku rasa misti ada yg sangat berhajat nak jadi ketua bahagian, kalau org ni jadi ketua bahagian punuhlah bahagian jerantut ni,aku boleh konfomkan hj lan ni jadi ahli parlimen hanya sepenggal je, pastu ketua bahagian tulah yang jadi ahli parlimen....

Anonymous said...

Ada jga nama aku.....pukimak yg tulis ni aku tau sape....moh kta jmpa.....napa hati perut deme ni teklok sgt....

Anonymous said...

Jahanam la kalau Wan Amizan Ketua Bahagian hanya Wzwh sahaja yang layak...bagangagagagaann

Anonymous said...

ketua bahagian nazlan
timb dr shukri
naib ketua jalal
su bazli
bendahari sarif kasut
ketua penerangan hj mizi

ketua pemuda lan labit
naib ketua nubahan

ketua wanita siti hajar
naib ketua tini

ketua puteri pija
naib ketua anak rest house


Anonymous said...

Saya taknak campur hal lain tapi kalau pemuda saya nak komen....bagi saya nubahan lebih layak jadi ketua pemuda,orang cerdik,ada ijazah,kontraktor berjaya,selalu bagi sumbangan kat orang,penyabar.cukup sgt pekej budak ni..agama tinggi.

.orang dun damak jalan benta.

Donclub Jerantut said...

saya sokong anon 12;07 ..

wan heru said...

anon 12.15pm kaki fitnah.
ikut sedap mulut tuduh orang.kalau ada batu pelir perkenalkan diri kau tu.kalau tak berani buang aje bagi makan anjing.jumpa kat padang mahsyar buatlah fitnah selalu.

Anonymous said...

Bungkus labit nubhan

Anonymous said...

berani ka? aku tahu kerja mongel putityuitgiu-09u87tgiuohip8y7uhoi;oj';l/knhljkbgggggyyyhjjjjbnm

Anonymous said...

w... h*** tunggu la akibatnya nanti

Anonymous said...

w hru & Wz perosak umno

Anonymous said...

saya rasa ketua bahagian mesti diberikan kpd parlimen hj nazlan timbalan biar la wan amizan. wan amizan masih ada banyak masa. pemuda bagi la dekat riduan mansor

Anonymous said...

aku suka Ust Shah tu Ketua pemuda nanti. kena ajor molek budok skang ni. warnakan balik pemuda tu. orang muda sekarang bukan macam org muda dulu.

Anonymous said...

ketua bahagian : Wan Amizan

Timbalan : wan mizan

Naib : wan mizan

KP: wan mizan

Anonymous said...

ketua bahagian: pelir awok.

timbalan:batu pelir awok

naib: jubur awok

KP:takuk pelir awok.

ambik semua ke puak awok,kontraktor puak perampas projek rakyat.

Anonymous said...

Keh keh keh.. Punoh kita

Donclub Jerantut said...

Bahan la Dema......

Donclub Jerantut said...

Hidup donclub....

Anonymous said...

Ketua pemuda....mat shah jamlus

Anonymous said...

mat shah masih lg pegawai BTN dan tidaak boleh pegang apa-apa jawatan dlam parti . tapi terbaik la kalau dia yg pegaang jawatan KP . Kome nak nak wan jaymie ...

Anonymous said...

saya selaku bekas ketua pemuda nak kn orang yg dibawa oleh mustafa matrof..dia hebat,apa kata dia la.tp kalau nubhan jadi ketua pemuda alamat raamai la kena kencing dengan kena maki,manusia hipokrik dia ni

Anonymous said...

Prujit :;;;'
KB RM1 JOTE
TKB RM500/= HINGGIT
NKB RM250/= HINGGIT
KPBHG RM500/= HINGGIT
EXCO PPUMNO RM500/=

SEMA JAWATAN TU BG KER DUPOK BELAKA. TAROK COKOP MITOKLAH PULOK LG. AMEKOUUUU. KOW COW...

kontraktor teraniaya said...

yang kau orang benci sangat ke wan heru dengan wan zuri,nape?

dua orang menggugat kedudukan kau orang dalam umno ke?

dia orang bukan macam kau orang kejar jawatan dalam umno.lainlah kau orang kejar jawatan nak bolot projek.

orang keliling mat lan semua kaki lapar projek.lebih baik tukar nama.umno tukar jadi parti kontraktor.sebab rakyat meluat dgan umno kerana kontraktorlah,nye buat kerja buat keje macam mak bapak deme punya.usah nafilah,dalam umno kontraktorlah aje yang dapat faedah.ahli umno biasa habuk pun tarak.menggunakan ahli2 biasa untuk kepentingan perut kau orang.

wan heru,usah heran puak ni.awak ada pendapatan tetap yang halal.biar yang haram sapu seme ke deme.

Anonymous said...

wan heru ni sape?

Donclub Jerantut said...

Beliau berdua ni adalah rakan kami ....

Anonymous said...

w heru tu pengkianat Bn! tunggu masa ko kena la!

Donclub Jerantut said...

Kalau betul tuduhan pengkianat BN bukti , mesti ada sebelum , sedang dan selepas . Jangan suka buat tuduhan tanpa bukti . kalau ada bukti kemukakan kita kan ada mahkamah dan lembaga disiplin umno ..aku pun blh ckp ko rogol mak ko sendiri .. Malu dan terasa x ?

wan heru said...

aku pengkhianat umno???kahkahkh!!!berapa kerusi umno kalah???berapa ramai aku kempen ahli umno masuk pas???siapa sebenarnya pengkhianat umno???

pengkhianat umno ialah pemimpin umno yang rompak wang umno dalam pilihanraya baru ni.duit tak sampai ke ahli bawahan.bebrapa pemimpin umno sapu duit umno untuk perut sendiri.

usah nak nafilah.makanlah duit haram.

pengkhianat umno ialah pemimpin umno yang rompak projek kerajaan bagi ke kroni dia aje.hidup lah puak kau orang aje.kontraktor cabuk yang bertaburan dijerantut ni biar mapus belaka.

aku tak usik kau orang.tapi tuduhan tanpa bukti adalah mengajak aku berperang.ok tak ada masalah.taik yang kau orang buat sehingga orang benci kat umno semua aku tahu.

mana-mana kaki fitnah kat aku tolong isytihar nama di sini.senang aku nnak siarkan biodata kau orang dan sejarah politik kau orang. semua dalam pokek aku.

ada berani kau orang???nak berpolitik sangat tapi bodoh nak mampus!!!!!

Donclub Jerantut said...

Fuhhh ...terbaik la wan heru ...kami sokong oak , berani kerana benar takut kerana salah .. dia org tu rogol mak sendiri , akak sendiri , adik sendiri dan anak sendiri . Percaya x apa yg aku kabor kan td ? Fikir2kan sendiri maksud aku td

Donclub Jerantut said...

Fuhhh ...terbaik la wan heru ...kami sokong oak , berani kerana benar takut kerana salah .. dia org tu rogol mak sendiri , akak sendiri , adik sendiri dan anak sendiri . Percaya x apa yg aku kabor kan td ? Fikir2kan sendiri maksud aku td

Anonymous said...

tolong bagi alamat fb wan heru, saya nak add dia

wan heru said...

aku tak ada akaun fb.aku tak reti nak buka fb.sorry ya sahabat!

kita kena ubah budaya politik umno yang teruk sekarang ni.

umno berubah,umno panjang umur.

kita kena bela ahli umno yang bawahan ni yg selama ini diperalatkan oleh mereka untuk kepentingan hidup dia orang aje.

mana-mana yang merosakkan imej umno kita lempar aje ke sungai pahang.

Anonymous said...

terbaik wan heru

Anonymous said...

kalau takde fb bagi la no telpon

Anonymous said...

sudah la sopi

Anonymous said...

wan heru sokong wan amizan kan? siapa yg sebar burukan calon BN dlm pru 13??

wan heru said...

aku tak sokong sape-sape.aku hanya sokong umno.sbb umno yang bela melayu bukan pemimpin umno yang kaki rompak harta rakyat.bukan pemimpin umno yang pentingkan diri tapi tak berkorban untuk menegakkan imej umno.

dalam pilihanraya akan terjadi perkara yang kau tanyakan tu sejak dulu lagi.

pihak yang berpuas hati akan memburukkan sesama sendiri. a burukkan b. begitu juga sebaliknya.

tapi aku tahu sape yang jadi gunting dalam lipatan.kedua-dua group ni terpalit belaka dalam hal ini.usah nak nafikanlah.semua orang tahu.

Anonymous said...

alhamdulillah katanya tengku azlan nk kekalkan ketua bahagian dan dipersetujui oleh MP,timb dr shukri,naib kekal yang lama...bleh hidup lagi la aku.....hidup pas