Friday, June 28, 2013

Apa Ahli Parlimen Jerantut Perlu Buat Harapan Orang Muda?



Cikgu Ahmad Nazlan, ahli parlimen Jerantut , bersongkok, sedang menolak perahu bersama isteri semasa mudik Sungai Tembeling ke kampung-kampung tradisional di Ulu Tembeling.

WZWH mengetengahkan posting harapan orang muda Jerantut dari Blog Ceritalah terhadap YB Cikgu Ahmad Nazlan ahli parlimen Jerantut sila klik sini.

Pilihanraya sudah pun habis, MP sudah mula berbahas. Tidak lama lagi macam-macam gelagat yang kita tengok. Nanti PRK pula kat Terengganu. Nampak gaya cakap-cakap pasal politik tidak surut-surut juga la.

Orang Jerantut nampaknya masih selesa dengan UMNO untuk terus meneraju parlimennya. Sedikit sebanyak harap kebaikan atau jasa yang ditinggal oleh Ku Lan akan terus dikesinambungan oleh YB baru kita ini.

Harapnya YB baru ini dapat mengenegahkan isu-isu penting untuk Jerantut ini macam:

  • Coverage internet, TV di kampung-kampung
  • Jalan Jerantut-Benta dinaiktaraf
  • Harga rumah-rumah di Jerantut yang tinggi
  • Peluang pekerjaan untuk orang muda
  • Dan banyak lagi

9 comments:

Unknown said...

harapan agar mp baru ini akan jaga seluruh kawasan parlimen beliau . jangan dianak tirikan setengah 2 kawasan dan dun ...buat baik dibalas baik , buat jahat jangan sekali .

Kutukandewata said...

aku yakin MP kita ni mampu memberikan khidmat terbaik andai kata kita berdiri teguh di belakang beliau.

Anonymous said...

hospital jantet ni upgrade la cikit,mcm zaman batu,naya org ramai weh,mintak haji nazlan tegur orang situ

Kutukandewata said...

sabarlah,yb hj nazlan akan usahakan.

Anonymous said...

Saya nak McDonalds di jerantut. Saya juga nak siaran stesen radio diperbaiki. Terok benor. Masuk kawasan bando je, terus tak dapat dengo hofm. Saya nak dengar lagu cakra khan tau!

Anonymous said...

Kutukan menipu! dia la yg sabotaj MP Hj Nazlan..pengkianat umno!

Kutukandewata said...

alhamdulillah atas tuduhan itu.aku sepanjang pru 13 aku duduk bandar aje.tak turun ke mana-mana pun kempen sabotaj.tak ada pulak aku berceramah suruh orang sabotaj umno.

pengkhianat umno sebenarnya ialah orang yang mengerjakan duit belanja pilihanraya umno.termasuklah anon yang menuduh aku.duit balun ke dia orang tak sampai pun ke bawah.makan lah duit haram tu.

kau orang yang mngerjakan wang parti dan kerajaan sampai buncit perut kau orang tuduh pulak aku pengkhianat umno!bodoh sungguhlah otak spm kau orang ni.orang yang tak ada pengaruh macam aku boleh sebotaj parti.akal ada ke?

aku tak akan khianati orang yang ada hubungan darah dengan aku.bini mat lan tu siapa dengan aku?,bodohhhhhhh!!!!!

Anonymous said...

mengaku je la kd

Kutukandewata said...

KAU BOLEH TAK TUNJUK BUKTI?ADA AKU BAGI 50 RM SEORANG SUPAYA PANGKAH PAS SEPERTI YANG LABAK BUAT?

AKU SOKONG MAT LAN DALAM BLOG INI UTK BINA IMEJ BELIAU SEBAGAI MP YANG BAIK.

AKU SOKONG DIA BUKAN UNTUK DAPAT HABUAN MACAM KAU ORANG.JANGAN BIMBANGLAH.AKU TAK POTONG REZEKI KAU ORANG.

KAU ORANG KEPUNGLAH DIA AKU TAK HERAN.

TAPI KALAU KAU ORANG BRTERUSAN MEMFITNAH AKU DAN TAK BAGI AKU SOKONG HJ NAZLAN ITU KAU ORANG PUNYA PASAL.

AKU BUKAN KEBULUR MACAM KAU ORANG.

LAGI SATU AKU NAK NASIHAT HJ NAZLAN
TOLONG JAGA KELAKUAN ANAK BUAH KAU YANG DAHLAH SOMBONG TAMBAH LAGI ANGKUH BERLAGAK.MACAMLAH UMNO DAN KERAJAAN NI MAK BAPAK DIA YANG PUNYA.

AKU MALAS NAK BERKELAHI DENGAN MP JERANTUT NI SEBAB DIA TAK PERNAH MENYUSAHKAN AKU.

TAPI KALAU ANAK BUAH DIA YANG BODOH BUAT AKU NI JADI MUSUH TAK FAHAMLAH AKU.AKU JAWATAN DALAM PARTI PUN TAK ADA.TAKUT APA AKU.MANA ADA PENGARUH.

TAPI AKU BOLEH BUKAK SKANDAL KAU ORANG SATU PERSATU.BIAR SATU MALAYSIA TAHU.BIAR ANAK BINI KAU ORANG TAHU.TUNGGU AJELAH MASANYA TERMASUKLAH MP KAU ORANG TU.

TAK RETI BAIK ORANG PUAK NI.OTAK SPM BEGITULAH.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024