Saturday, June 22, 2013

Budak Tadika Cadang DS Najib Bina Kipas Gergasi Halang Jerebu...!!!



Oleh kerana tidak dapat bersekolah kerana sekolah ditutup, akibat jerebu tahap bahaya melepasi API 300 di selatan tanah air, seorang budak tadika mengesa bapanya supaya mencadangkan kepada PM supaya bina kipas gergasi seperti dalam gambar bagi menghalang jerebu.

WZWH sekali fikir, boleh pakai juga idea budak tadika ini walau kos bina kipas gergasi itu cukup mahal. Kalau keadaan choked haze ini semakin teruk kenapa tidak usahasama kerajaan Malaysia dan Singapura membina kipas gergaji dan raksaksa!

DS Najib dalam mesyuarat kabinet terbaru ada menimbangkan pembenihan awan di tempat yang terkena jerebu teruk. Juga kalau Indonesia bersetuju, Malaysia mahu membantu proses pembenihan awan supaya masalah jerebu kritikal dapat diatasi bersama.

Sedikit info tentang pembenihan awan sila klik sini.

2 comments:

wonder why said...

Suruh anak BADAK itu rendam dalam selat Tebrau saja, pasti jelebu akan kurang apabila Badak itu mandi nanti.Kos percuma, tiada komisen untuk anak Badak itu. hahahahaha.

usin gampang said...

komen bodoh,langsung tak ada fakta sains.apa kaitan badak dengan jerubu.kalau pembenihan awan adalah kaitan bila turunnya hujan nanti.
tak ada ilmu jangan menyampuk cakap orang tua!

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024