Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, April 6, 2011

Barisan Konspirasi Apa Lagi Strategi Mahu Jatuhkan ADUN Tahan?

Barisan Pemimpin Harapan Jerantut PRU 13 yang boleh membawa kemenangan besar kepada UMNO dan BN.

Barisan Konspirasi UMNO Jerantut besar cita-citanya. Ramai ahlinya tiada tempat dalam kepimpinan UMNO Bahagian Jerantut kerana kalah bertanding. Tapi masing-masing mahu jadi ahli parlimen dan ADUN tapi kurang berminat menjaga parti dan kawasan.

Bila YBM Tengku Azlan kata sudah tidak berminat maka bersemangatlah Barisan Konspirasi. Maka strategi pun dirancang. Apa strateginya nanti WZWH bilang satu satu.

Pertama strategi rapat dengan YBM Tengku Azlan. Dulu buat silap lawan Ku Lan. Orang kata jangan lawan nak lawan juga. Macam-macam teori keluar boleh menang. Ramai perwakilan UMNO diyakinkan dengan dongengan akhirnya terpukang kalah.

Kedua lapor kepada Jawatankuasa Disiplin bahawa ADUN Tahan guna wang. Tidak direport hal Ku Lan tapi fokus kepada ADUN Tahan. Daripada 14 tuduhan satu pun tak lekat. Maka dikata pula ADUN Tahan beli Jawatankuasa Disiplin.

Ketiga sebar surat layang fitnah ADUN Tahan makan tanah. Banyak betul tanah ADUN Tahan nih!

Keempat report hal rumahtangga ADUN Tahan ke polis. Ini hal rumahtangga, ADUN Tahan nak berbini dua itu haknya.

Kelima strategi blog gerila. Dah lama dah berpuluh blog dibuat ada lebih 30 blog kerjanya hentam ADUN Tahan habis-habisan. Sebar cerita fitnah, rekaan dan palsu. Spin gila-gila. Tapi sejak blog WZWH muncul di Jerantut, maka berperang pula dengan WZWH.

Tetapi 30 blog itu tak tahan... akhirnya Pemimpin blog-blog itu hantar mesej kepada WZWH minta berdamai. Bila Pemimpin blog itu meninggal dunia maka 30 blog-blog gerila terus berkubur di alam barzakh  maya.

Keenam Geng 18. Ada resolusi-resolusinya. WZWH dah letup Geng 18. Semua orang Jerantut tahu. Maka bercempera masing-masing.

Ketujuh Barisan Konspirasi. Ini WZWH dah jelaskan dalam posting lalu. Gerakan mencalarkan ADUN Tahan dengan usul undi tidak percaya di cawangan-cawangan. Ini yang berlaku sekarang. Tapi masing-masing tak tahan telinga melenting WZWH sudah letupkan.

Apa lagi strategi yang Barisan Konspirasi mahu lancarkan lagi. Strategi yang terakhir buat havoc dan kacau dalam Mesyuarat Agung UMNO Bahagian Jerantut bawa usul undi tidak percaya kepada ADUN Tahan. Sebenarnya dulu pernah berlaku di zaman Dato' Wan Bakar. Bila kumpulan saingan buat undi tidak percaya kepada Ketua UMNO bahagian Jerantut ( Dato' Wan Bakar). Ini semua tektik lama dan basi.

Nasihat WZWH kepada Barisan Konspirasi tidak payah buat semua strategi di atas. Jumpa terus dengan ADUN Tahan. Cakap elok-elok, " awak berundurlah Wan Amizan"...Tak usah bertanding lagi di DUN Tahan!"

WZWH boleh nasihat ADUN Tahan tinggalkan politik. "Bos tak guna buang masa, tenaga , idea buah fikiran, wang ringgit dan modal nak majukan DUN Tahan dan Jerantut tapi orang tidak hargai. Lebih baik duduk KL, fokus korporat, jaga keluarga. Tidak usah-usah pening pecah kepala" Hal nasib orang Ulu Tembeling biar Barisan Konspirasi jaga sebab ada banyak tokoh-tokoh belajar Mesir, Amerika, Universiti Malaya". Ada ramai pemimpin bertokoh, ulama, warakok, baik punya orang dalam Barisan Konspirasi!

Politik Jerantut tidak ada budaya menghargai servis dan performance. Politik Jerantut masih kuno dengan fahaman puak-puak. Sampai bila-bila pun Jerantut tidak akan maju.

Nasihat WZWH kepada Barisan Konspirasi: Kalau nak kerat ADUN Tahan berusaha dari sekarang. Kerat betul-betul jangan kasi lepas. Kalau ADUN Tahan terlepas masuk penggal ke dua. WZWH tidak boleh jamin "masak lu!"

WZWH lebih percaya kepada kejujuran dan keikhlasan kumpulan pemimpin ini.

31 comments:

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN.....Kalau WZWH tak puas hati dengan cawangan kuala tahan seberang janganlah menghentam semua orang di Parlimen Jerantut.....kalau betul2 nak tunjuk jantan datang kuala tahan nak tengok muka tu lebam ke tak........kita dah bagi satu kerusi ke awak patut ucap TQlah ni tak macam2 cerita kau buat celaka betulah engkau ni

Anonymous said...

Salam...semua bro...cukup lah kita berkelahi benda tak berfaedah ni...Parlimen dan DUN jerantut pada PRU 13 nanti..kalah dalam tangan..menang belum tentu..Moh lah ke masjis,surau,buat sedekah,amal ibadat....bertaubat lah....

Anonymous said...

Ya betol awak cakap tu. Kalau nak tarah, nak tebas, nak renteh biar nyer bagi habis bebetui. Biar urgn supe kome ni torknyerk dapat langsung. Buat apelah yang gon buleh buat. Ambik ke gon perabeh...

Anonymous said...

wzwh ni kalau nak tau walau pun ada bini tapi dia suka melancap baik sikit takut bini cari batang lain

Anonymous said...

ni mcm kes penah lancapkan wzwh punye ke?

Anonymous said...

Sudahla, jgn tunjuk lg kebodohan awk. Kalau benar teori konspirasi tu wujud lwn balik la, drpd memekak kt sini. Kalau handal cuba buat undi x percaya ke dr shukri pula, wan mizan kn hebat, xkan j 12 x boleh buat.malu la nk jd org politik tp bila kena buah sulit musuh meroyan menyalah org tu, menyalah org ni, habis dari ali asra, penghulu zul, wan bakar, zulkarmi, arwah dato zizan hok dh tak ada pun awk nk persalahkan. Sedang ni jer taraf politik deme? Kata pemikir sgt.

Anonymous said...

hahahaha...wzwh,kalau boring g tido..

Anonymous said...

Pada hemat hamba,molek dicadangkan Wan Bazlishah Rambut Belah Tengah...Sebab dia bertanding tak pernah menang..Sian dia..Dia pun berajat besor nak jadi Y.B..
Tak begitu Exco Kanan Pemuda?

Anonymous said...

koi nak tok nordin jadi adun tahan lepas ni..

exco kanan pemuda said...

kalau tok empat nordin jadi calon maknanya ramai lah ahli umno di dun tahan berkahwin 2.hihihi...Wan Bazlishah ni layak jadi model minyak rambut aje,tak layak langsung jdi pemimpin.

Anonymous said...

Salam..exco kanan pemuda...cukuplah kita menghina orang...ingatlah kita hidup di dunia ini sementara..Allah maha besar...anda sebagai pemimpin muda masa depan..tunjuklah keperibadian dan akhlak yang mulia...

Bukan senang hendak menjadi pemimpin yang "hebat"...contohnya seperti Wan Tutttttt...!!

Anonymous said...

salam,
sebenarnya anon 12:36 pernah hisap pelir orang.sebab itu dia tau sangat orang suka melancap atau tidak.bukan susah nak kenal anon ni.dia suka sikat rambut belah tengah,kulit hitam,muka masam sokmo.

anon 1:13,
bukan semua orang sama pemikirannya.umno jengka 12 tidak akan terikut-ikut buat kerja orang bodoh.untuk pengetahuan awak 9 ketua cawangan dun pulau tawar pernah mintak lampu hijau drp dato wan amizan untuk buat undi tak percaya kat adun pulau tawar tapi di larang oleh dato wan amizan.wan amizan tidak bodoh macm anon 1:13.

AHLI UMNO J12

Anonymous said...

salam,
sebenarnya anon 12:36 pernah hisap pelir orang.sebab itu dia tau sangat orang suka melancap atau tidak.bukan susah nak kenal anon ni.dia suka sikat rambut belah tengah,kulit hitam,muka masam sokmo.

anon 1:13,
bukan semua orang sama pemikirannya.umno jengka 12 tidak akan terikut-ikut buat kerja orang bodoh.untuk pengetahuan awak 9 ketua cawangan dun pulau tawar pernah mintak lampu hijau drp dato wan amizan untuk buat undi tak percaya kat adun pulau tawar tapi di larang oleh dato wan amizan.wan amizan tidak bodoh macm anon 1:13.

AHLI UMNO J12

Anonymous said...

salam,
sebenarnya anon 12:36 pernah hisap pelir orang.sebab itu dia tau sangat orang suka melancap atau tidak.bukan susah nak kenal anon ni.dia suka sikat rambut belah tengah,kulit hitam,muka masam sokmo.

anon 1:13,
bukan semua orang sama pemikirannya.umno jengka 12 tidak akan terikut-ikut buat kerja orang bodoh.untuk pengetahuan awak 9 ketua cawangan dun pulau tawar pernah mintak lampu hijau drp dato wan amizan untuk buat undi tak percaya kat adun pulau tawar tapi di larang oleh dato wan amizan.wan amizan tidak bodoh macm anon 1:13.

AHLI UMNO J12

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN.....DATO WAN ALMIZAN ADALAH KETURUNAN TERBAIK DARI SEGALA JENIS WAN TAK PERCAYA TUNGGU.....YASOK AKAN HURAIKAN SATU PERSATU TAPI BUKAN SEKARANG PETANG NANTI SEKARANG ADA KERJA NAK SIAPKAN DULU......YANG TAK BAIKNYA WAN YUSOF ABANG DATO WAN BAKAR....OK JUMPA PETANG..SALAM SEMUA

Anonymous said...

mana YASOK TURKEY KUALA TAHAN ni...pungkor juge rupanya...

Anonymous said...

Anon 2.15PM pun pungkor juge...abis org jerantut ni pungkor..terutama orang DUN TAHAN...

pemuda caw bandar jerantut said...

kalau bab isap pelir ni ada seorg org kuat geng konspirasi yg suka..tp tu sejarah silam..zaman2 abis skolah,tp kira bercinta sakan jgak ar ..budak tu plak muka mmg cun giler ala2 model n pelakon idlan yusuf..bg klu skit r..cinta dia ni anak pores duk satu taman (LKNP-tp rmh pej hutan)

sesiapa yg tau lebih lanjut tlg topupkn cite nih

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN....JANJI MESTI DITUNAIKAN.......DATO WAN ALMIZAN ADUN TAHAN...KEBAIKANYA....
1.DIA WAN PERTAMA JADI WAKIL RAKYAT DUN TAHAN YANG TAHU AKAN KEMAHUAN RAKYAT DI DUN NYA.DAN DALAM SEMINGGU AJE MASALAH ITU DAPAT DISELESAIKAN....
2.NANTI MALAM SAYA SAMBUNG, BARU ADA SUSPEND SIKIT

Anonymous said...

ye ke man mat yassin macam tu?? man gerbang kayangan?uishh..kome2 yang budak-budak muda 20 an d jerantut tak tau pung cerite nih..boley korek2 balik nih..

wan. said...

Ni Blog fitnah...

Anonymous said...

sudahlah..cukuplah..usah cakap kasar, menghina mengutuk sesama kita umat Muhammad..Kita maafkanlah WZWH kerana dia manusia biasa macam kita yg tidak terlepas dari melakukan salah dan silap.kesilapannya menulis dalam bolg ini mengundang kemarahan orang ramai kepada Dato Wan. kesian Dato!!!

pemuda caw bandar jerantut said...

anon 8.27..lor deme x tau rupanya...kesian2...deme kena la tau asal usul dia coz dia nanti nk jd ketua pemua jerantut...tp x tau la ketua pemuda parti menda..dulu masa cintan cinton ngan si ALONG tuh dia org pas...skrg dh jadi orng umuno ni x tau la menda lak citenya...itu baru mizi suke(setiausaha kerja eksekutif) bg buat banner,,dh giler nk jd KP..hahahahaha siapa ALONG tuh???? tungguuuuuuu......wajah nya akan dipaparkan tidak lama lg.....

puteri umno... said...

Tutuplah blog ni...dah terlalu banyak dosa pemuda pemuda harapan bangsa ni...

Pengundi UMNO lama.. said...

sudahlah..cukuplah..usah cakap kasar, menghina mengutuk sesama kita umat Muhammad..Kita maafkanlah WZWH kerana dia manusia biasa macam kita yg tidak terlepas dari melakukan salah dan silap.kesilapannya menulis dalam bolg ini mengundang kemarahan orang ramai...PRU 13 NANTI kita pangkah PR je...alhamdulillah...

Anonymous said...

NYAH KAU PUTERI UMNO JERANTUT..
KORANG LA PENGGALAK MAKSIAT JERANTUT.
NAK AKU KUPAS SORANG2 KE?
SIAP DGN BUKTI DNA NI!!!

Anonymous said...

memang semua yang menulis dan menjadi pencacai umno ne tak gyna 1 sen pun, dah lah sekolah tak tinggi mana,, berlagak komen macam macam, jangan berangan angan lah nak berpolitik jika tak cerdik, balik kampung g cari geharu lagi baik, ada faedahnya, dapat duit poket, tak payah menadah tangan mintak pada yb nok buat belanja anak bini?

Anonymous said...

bagus bagus...trus kan sengketa, kami pemuda pas akan betindak berkempen mengunakan isu dalam blog ini

Wan win won... said...

Orang PAS makan taik kucing...bodo..akal letak dalam seluar dalam...telur sebiji...

pemuda caw bandar jerantut said...

puteri UMNO!sedo la sikit sedang mana deme-deme tu.?aduyai....dgn ketua nye yg bela anak ikannyer..dah2 la nk cabar pemuda.byk yg akan didedahkan nanti.

org PAS ni mmg bodoh...skrg ni org2 UMNO nk tengok sedang mana hebatnya org PAS(parti angkatan syaitan) nih pada PRU 13.kita tengok kerusi di DUN damak.kalau bg ke cikgu koh atas tiket DAP bermakna org2 pas JERANTUT bodoh n bangang.

Exco kanan pemuda said...

salam...kita sebagai ahli-ahli umno patut patuh arahan daripada pihak atasan umno.siapa pun calon di dun damak kita patut menyokong demi kebaikan parti.barulah pada pru 13 nanti BN tetap memerintah di dun damak.