Thursday, April 21, 2011

SPRM "Mengganas" Di Jerantut


SPRM sudah berjaya menjalankan operasi di Jabatan Immigresen dan Kastam. Beberapa tangkapan melibatkan pegawai kerajaan dan sejumlah wang. SPRM dulu dipanggil BPR iaitu Badan Pencegah Rasuah.

Kini SPRM sedang menjalankan operasi di Jerantut melibatkan jabatan kerajaan, korporat dan ahli politik. WZWH dengar ada 20 nama dalam senarai.

Di Jerantut ini memang banyak kes-kes melibatkan penjualan tanah-tanah kerajaan di bandar Jerantut, tanah Majlis Daerah, tanah pinggir bandar dan hutan-hutan balak sungguh mudah ditebang atas nama pembangunan palsu.

Transaksi dan urusniaga yang melibatkan keraguan terutama kepada rakyat Jerantut memerlukan penyiasatan mendalam dari SPRM.

WZWH harap jabatan-jabatan kerajaan yang terlibat dan ahli korporat serta ahli-ahli politik Jerantut haruslah memberi kerjasama yang baik bagi pihak SPRM menjalankan penyiasatan dan tanggungjawab. 

Orang Jerantut mahu Jerantut bersih rasuah. Orang Melayu bandar Jerantut mahu tahu kenapa tanah-tanah strategik di bandar senang-senang diberi kepada towkey Cina atas nama projek silang. Berapa projek silang lagi ada di Jerantut? Berapa hutang lagi campur bunga yang kerajaan perlu bayar kepada beberapa projek silang di Jerantut?

Orang Jerantut mahu tahu siapa yang terlibat dalam urusniaga dan perjanjian yang merugikan kerajaan dan rakyat Jerantut?

Biarkan SPRM menyiasatnya. Kita kena beri kepercayaan kepada SPRM.

4 comments:

Anonymous said...

jika itu macam ho, lu mau tangkap iui atas se kali kepala baru tau celita sebenar ini tentang projek silang, ayo lu mau kasi tanah hutan ke ganti sama iitu latok lim ah chop, berapa laalut libu hektar mau kasi sama dia,jika utan punya tanah mau kaasi,lu tau utan punya tanah murah. latok lim latuk lim punya celita lah, itu lagi satu celita,anak wan safri gengstar sudah tangkap tipu malak samaa latuk wan mizan sprm takut mau ambik tindakan ke, mungkin lia saulala sultan maa?

iQ rendah said...

BAHAYA2.

dobit127 said...

Macam berita yang hanya singgah mengeteh sekejap kedai Abang Syed di Bandar jerantut sahaja..Lepas itu pergi semula....

Anonymous said...

itu ah long sudah mati ooo gengstar cina sudah bakar,

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024