Nuffnang Ads

Pages

Saturday, April 23, 2011

Politik Malaysia Akan Menuju Kehancuran Masa Untuk Tentera Bersedia Mengambilalih!


Politik Malaysia sudah hancur. Tidak ada rasionaliti lagi. Orang bijak pandai dengan Phd tidak dapat mempengaruhi rakyat kepada politik rasional. Orang yang bijak pandai pun terpengaruh. Ulamak pun tidak boleh memperbetul keadaan.

Formula Perikatan/BN yang menekankan perkongsian kuasa sudah tidak diyakini oleh kaum-kaum tertentu. Isu rasis dan agama menjadi keutamaan. Pola PRU 13 akan menjurus kepada dua ekstrem:
  • Majoriti Cina sokong DAP.
  • Majoriti Melayu dan Bumiputera sokong UMNO/parti Bumiputera.
  • Pengundi India mungkin 60-40, 50-50 atau undecisive.
Orang atas pagar bagaimana rasional pun akan memilih bangsanya! Ini menambah lagi jurang pola.

Dari segi jangka panjang ini tidak bagus untuk negara. Sistem persekolahan Malaysia yang vernakular merumitkan lagi masalah.

Malaysia amat bahaya kalau kerajaan tidak dapat majoriti mudah bila keadaan "stalemate". Jika pengundi Melayu dan Bumiputera bersatu hati senang kita boleh lihat kumpulan majoriti kaum Melayu Bumiputera plus kaum India dan minoriti Cina.

Kalau kaum Melayu Bumiputera dan India berpecah 50-50 maka apa yang WZWH ramalkan kerajaan "stalemate" akan menjadi kenyataan. Silap jika tidak dapat dikawal rusuhan kaum pasti meletus.

Rakyat mahu pemimpin negara yang ada sedikit elemen diktaktor, ada sedikit elemen Nicollo Machiavelli, ada sedikit elemen Friedrich Nietzsche dan Shih Huang Ti serta politik tegas Muawiyah.

Kepimpinan strategi 'Mr. Nice Guy", "Mr Compromise", "Mr Pleasing" sudah tidak boleh diterima pakai lagi. Ada kaum yang tidak menghargainya.

Jika mahu deal dengan kaum ini maka kita perlu pemimpin yang ada elemen-elemen seperti yang WZWH gambarkan.

Akhir sekali jika politik Malaysia akan menuju kehancuran maka masa untuk tentera bersedia mengambil alih. Tentera ini bertuankan Agong dan Raja-Raja Melayu.

Malaysia masih ada penyelamat terakhir.

7 comments:

Anonymous said...

Harap2 lah masih bertuankan Agong, kalau bertuankan gambar agong, rasuah beli senjata nnt senjatA tu bagi je kat musuh..... apa punya fikiran......fikir semula laaaaaa.

Anonymous said...

Nak harapkan tentera bangang! Poraaah!
Menghabiskan duit rakyat dengan pembelian yang membazir! Poraah!
Kalau jet injin pun bolih hilang nak jaga negara macam mana?-poraaah!
Majaoriti general dan pukiwai yang ada dalam tentera kaki bodek dan incompetent! Pundek la kalau tentera Malaysia bolih mentadbir negara... nak tadbir ATM sendiri pun kelam kabut!
Kalau negara luar serang Malaysia sekarang ni pun pasti lingkup!
Apa punya kuno kepala hotak nak bagi tentera memerintah! Buka la mata dan tengok berapa banyak kepincangan yang terbongkar! poraaah!
Askar Malaysia askar pondan!
Kuasa rakyat yang akan menentukan segala nya!
kamu jangan jadi bangang!

WZWH said...

Salam Anon 8:02,
Anon seorang yang tidak patriotik kerana mencemuh Angota Tentera Malaysia negara sendiri. Tentera Malaysia terbukti mempunyai semangat, disiplin yang tinggi dan pernah berkhidmat dengan PBB. Amerika Syarikat dan China mengakui kehebatan strategi combat tentera Malaysia terutama di Somalia. Jika ramai rakyat Malaysia macam anon memang sesuai sangat Tentera Malaysia mengambilalih. Ketika Malaysia dalam darurat, anon akan lebih menghargai Tentera Malaysia.

amir kem 505 said...

anon 8.02 mmg pukimak.tak sedar diri.perkenalkan diri woi gampang celaka.aku askar melayu diraja.kalau nk tau lembik ke x?perkenalkan diri kita jumpa dimana.kalau x satu keturunan ko aku bunuh..memang puki mak punya bodoh

Anonymous said...

Amir kem you pegi bunuh yang uruskan engin jet yang hilang tu...byak songe...Handal biar lah bertempat..Selamatkan duit rakyat tu...

Org Melayu kena hayati isu besar yang berlaku bukan di dodoikan oleh mainan perasaan perkauman sempit UMNO...Pemimpin UMNO mainkan sentimen Melayu bertujuan nak kekal berkuasa, bila kekal berkuasa akan berterusan kekayaan masuk...

52 Tahun UMNO perintah Jika ekuiti Melayu dari 52 billion tinggal 2 billion, angkara siapa ni, permbangkang yang buat?

Jika pencapaian Melayu dlm ekonomi tak sampai 20 peratus angkara siap ini? Pembangkang yang tak urus dan xbuat program atau salah UMNO yang tidak fokus berjuang untuk bangsanya tapi sgt fokus memperkayakan diri dan kroni....

Jika Melayu masih ketinggalan itu melambangkan kegagalan UMNO yang memerintah tak kan nak salahkan pembangkang mereka bukan pembuat dasar, mereka bukan ada kuasa pun..so semuanya salah UMNO.

Kalu nak buat perbandingan kejayaan kita berani berubah, PRU 13 kita bagi Pakatan perintah tengok apa perbezaannya..UMNO BN dah terbukti gagal memperjuangkan dan membela nasib Melayu. UMNO BN terbukti menyebabkan Melayu mundur dan ketinggalan.

Anonymous said...

amir kem 505, kau pangkat apa? aku askar juga.

Anonymous said...

aku pencen gomen...!!
letih mikir ke deme ni asyik kelahi je...