Nuffnang Ads

Pages

Monday, April 11, 2011

Tuanku Sultan Pahang Berangkat Mencemar Duli ke Kuala Tahan


Bila WZWH buat banyak posting berkenaan isu usul undi tidak percaya kepada ADUN Tahan. Ada orang tidak bersetuju. Ramai penyokong ADUN Tahan pun tidak bersetuju.

Ada komen-komen dalam blog WZWH kata orang Kuala Tahan marah. Ada kata orang Kuala Tahan mahu WZWH datang ke Kuala Tahan dan berdailog dengan orang Kuala Tahan secara terbuka.

WZWH buat blog khusus untuk DUN Tahan. WZWH tahu apa yang baik untuk DUN Tahan. WZWH tahu apa kelemahan orang DUN Tahan yang majoritinya sedara WZWH sendiri.

WZWH bertanggungjawab untuk memperbetulkan keadaan. Zaman sekarang zaman ICT. Duit siling 5 sen jatuh di Kampung Bantal boleh diketahui oleh Putrajaya!

Apa yang orang Kuala Tahan mahu insyallah akan dipenuhi. WZWH akan turun ke Kuala Tahan mengiringi KDYMM Tuanku Sultan Pahang berangkat mencemar duli ke Kuala Tahan menemui rakyatnya pada 14 April 2011.

Tidakkah ini yang orang Kuala Tahan mahu? Bentangkan permasalahan orang Kuala Tahan dihadapan Tuanku Sultan dan pembesar. MB turut mengiringi sama.

Dalam Pahang ini ialah tahap tertinggi pemerintahan. WZWH mahu orang Kuala Tahan dan sesiapa di DUN Tahan luahkanlah segala masalah, kehendak, apa yang terbuku dihati kepada Tuanku Sultan Pahang secara terus. MB dan Pegawai Tinggi  kerajaan ada disitu.

WZWH mahu kalau boleh ramai orang DUN Tahan terutama orang Tembeling hadirlah ramai-ramai meraikan keberangkatan Baginda Tuanku Sultan. WZWH mahu semua orang Ulu Tembeling hilir ke Kuala Tahan menyambut Raja.

WZWH mahu UMNO Kampung Bantal tangguhkan mesyuarat UMNO cawangan pada hari yang sama untuk membolehkan ahli UMNO Kampung Bantal menyambut Tuanku Sultan di Kuala Tahan.

WZWH juga mahu YH Tok Muda Dato' Wan Abu Bakar dan YB Dato' Dr Ahmad Shukri ADUN Pulau Tawar turut mengiringi Tuanku Sultan. Senang kalau ada apa-apa perkara berbangkit nanti Tuanku Sultan boleh terus bertanya.

WZWH berharap segala kemelut dan isu DUN Tahan terutamanya orang Kuala Tahan dapat diselesaikan dengan sebaik-baiknya.

Dan jika itu tidak boleh selesai lagi....WZWH dan YB Dato' Wan Amizan ADUN Tahan mahu bawa PM DS Najib Tun Razak ke Kuala Tahan. Sememangnya DS Najib mahu melawat Kuala Tahan. DS Najib pernah berjanji semasa PRU 12 dulu tetapi oleh kerana cuaca buruk helikopter DS Najib tidak boleh terbang ke Kuala Tahan.

DS Najib insyallah akan turun "walkabout" ke Kuala Tahan selepas PRN Sarawak. Orang DUN Tahan menanti-menantikan kedatangan PM tersayang.

Adakah ini semua tidak dapat memuaskan lagi hati orang Kuala Tahan dan DUN Tahan?

Ampun Tuanku, patik WZWH pacal yang hina ini merafak sembah meraikan keberangkatan Ke Bawah Duli Tuanku Sultan Pahang Pemerintah Negeri Pahang dan jajahan takluknya. Patik berdoa ke hadrat Ilahi agar keberangkatan Tuanku mencemar duli ke Kuala Tahan menemui hamba rakyat diberkati oleh Allah SWT hendaknya.

Baginda Tuanku Sultan Pahang amat perihatin dengan permasalahan penduduk di DUN Tahan terutama orang Ulu Tembeling di pedalaman Pahang.

59 comments:

One..... said...

Salam Bro..dah mohon cuti ke?

WZWH said...

Salam 12:22,
Sudah beres. Kerja Tuanku dijunjung.

exco kanan pemuda said...

Ampun Tuanku..........

Anonymous said...

Assalamualaikum .....

Wahai WZWH.... Ong ni biar betul. Apa yang urag K.Tahan dan kawasan yang sewaktu dengan tahu, BUKAN Sultan Pahang yang akan datang tapi SULTANAH Pahang.Majlis Tindakan Daerah pun dah bermesyuarat minggu lepas dan tak sebutpun Sultan Pahang yang turun (sebab naik heli) di Kuala Tahan ni.... Juga kedatangan rombongan tersebut tak berkaitan langsung dengan politik.Kalau nok MEMONGKOR pun biarlah hork urag tork tau....
Tujuan sebenanyar kedatangan Sultanah Pahang adalah untuk merasmikan Pelancaran Hari Alam Sekitar yang dikelolakan oleh Yayasan Sultan Haji Ahmad Shah dengan kata lain nok memberi kesedaran kepada penduduk dan pelancong betapa pentingnya KEBERSIHAN di Kuala Tahan ni. Selama ni Urag politik DUN Tahan tork ambil kisohpun hal ni termasuklah ong(WZWH)... tork gitu....

Labu Oh Labu KG.Labu

Anonymous said...

hakuk nok sembah maklun dan nok tanya kdymm tuanku, pasai banyak amat cerita adun tahan ne tentang merampas tanah hok ooran kampung dah mintak, pasal bijih besi yang di bubuh nama proksi, pasal along wan safri kena tahan, pasal kelulusan jabatan hutan tentang jajaran baru jalan yang di pohon oleh pehak kontraktor, jajaran lama tok nok pakai, balak sikit, ini melambtkan prroses pembinaa jalan dari tuit ke pagi, pasal lori balak tak lalu jalan felcra, kenapa lalu jalan biasa melalui jambattan bbosi yang sempit, pasal tanah di kampung som, ulu cheka, nok tanya takut tuanku ada share juga, pasal yb kata apa yang di buat mendapat lampu hijau dari bos dia dan sultan, banyak lagi lah kita jumpa di sana..sana....

Anonymous said...

hakuk dengar pun sultanah juga, tapi mana tau oh, amenda zurik sama dengan dumpuk tu saudara rapat tuanku, mana lah tau takut takut nya kabor ke tuanku, nya pukultalipon ketuanku mintak mencemar duli sekali.

jangan main weh power demaq, nak selesaikan undi tak percayalah kata kan, silap silap bukan rakyat jer yang tak percayakan ke yb dgn zurik, dengar cerita adnan dan tuanku pun tok percaya juga, pemungkar, adnan kata, dengar boleh pakai jangan kah kah kah

Puteri One.... said...

Kah..kah..kah..kah...kita kena tipu hidup hidup dek WZWH ni...
ngapa lah mangkuk hayun ni buat kerja menipu orang ni...

U...(wzwh)...u perasan lebih nampak...jgn lah mcm tu yg...
susah u nnti.....!!

Mua..mua...mua...

Anonymous said...

setau kome,,tuanku no dtg juge,,kalo jadi la,,tapi tak sangkut paut ngan politik,,cuma nak lancarkan program Yayasan Selam Sekitar Sultan Haji Ahmad Shah je..Ampunkan patik Tuanku kalau tersilap..kalo ong,,(WZWH)..nak dtg,dtg la,,kalo muka tu tak malu,,,mengater org kotahan,,nok dtg kotahan pulok,,hehe

Anonymous said...

memang muka dia berduaq tuk tak maluq,, perkara pedoah selamba jer demaq kabor kekita, entah entah dompok bersarapan dengan tunaku pagi tadi dalam heli, zurik pun ada, tak tau apa yan di pungkar kan oleh demaq tur. setidak tidaknya zurik ajak tuanku bejalan ke kotahan 14hb ne gamoknya

org..bloh..ilir said...

ye la kan,,,tak malu sungguh dia(WZWH)tu,,gun pakak org kotahn tu jangan layan dia(WZWH) tu,,YB tu layan la,,YB tak saloh sebok yg mengater gun tu bukan dia(wan mizan)YB ngan org kotahan dah ok,,kawaeh dengor la,,WZWH je yg tulisnye,,toh la kalo YB yg suruh dia tulisnye,,tapi dok kut,,selamat menyambut kebawah duli tuanku 14 hb ni,,jom kiter ke kuala tahan,,,tok 4 ngan org kotahn mesti buat sehabis baiknye,

Anonymous said...

bior la demer pedooh ke kite...memang doh tabiat deme kan,,heheh kuat mungkor,,

org..bloh..ilir said...

hilir la ramai2 org di ruluk tu,,bior gun jumpe juge ngan WZWH ni,,die la yg mengacobilor kan politik jerantut ni,,penganalisis politik konon,,padahal die la yg mengucarkacir kan nye,,tengok je la muka tebal wzwh tu esok,,kalo die tak malu nye dtg tu esok,,tesengeh2 la tu esok,,

WZWH said...

Salam semua,
WZWH tetap datang ke Kuala Tahan. Ini tempat sedara mara WZWH. Bila lagi nak berdongeng dan bertonseh. WZWH pun mahu menyambut keberangkatan Tuanku Sultan. Semoga dengan keberangkatan Tuanku Sultan, Kuala Tahan bertambah makmur dan berkat dengan izin Allah SWT.

org..bloh..ilir said...

dtg la WZWH.buleh amat la.buleh wzwh mungkor kt kotahan tu,balik esok buat la cerite pulok ..hehehe.ong bawok bekal,,,takut org kotahn tak bagi ong makan,,hehehe

Anonymous said...

malu i baca nukilan bro WZWH ni..
u..kalau mcm ni lah..mcmana u nk jadi YB nnti..i dh suke sgt kt u tau...!!!

Anonymous said...

memang betul anon, YB wan mizan dah settle ngan orang kuala tahan..tapi wzwh yg porak purandakan keadaan..pada aku wzwh ni nok jadi YB tahan...

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN.......HOIIIIII WZWH APA YANG LU MAHU KASI SAMA ORG KUALA TAHAN....AKU TENGOK LU PUN TAK CUKUP MAKAN....TUNGGULAH LU NANTI JUMPA ENGKU LAN AKU CERITA HABIS ,BIAR BERASAP JUBUR LU......BENDA TAK KUSUT...JADI KUSUT DISEBABKAN LU NIK AZIZ KATA CHELAKOOO.....

Anonymous said...

YASOK TURKEY KULA TAHAN........DIJEMPUT SEMUA WARGA KUALA TAHAN DATANG MENYAMBUT KEDATANGAN WZWH........DIA BAKAL CALUN....DUN TAHAN.NANTI....KENA BODEK SIKIT TAKUT DAPAT SEHINGIT DUA MACAM CIKGU HERU.....

WZWH said...

Salam semua,
Siapa Yasok Turkey Kuala Tahan ni? Kelakar betul ekekekekeke...

pukor hilir said...

yasok turkey tu kalau x baca blog wzwh satu hari bole naik sasau dh..ada komen tu makna nye dia sayang kt wzwh tu...

pukor hilir said...

di daerah jerantut ini hanya ada sorang je yang berani menentang keturunan raja iatu dr sukri...nk jadi jebat p.tawar.

Anonymous said...

anon 1.19,saya nak jawab apa tuduhan yang dilemparkan kepada Adun Tahan rampas tanah orang kampung saya cabar awak buktikan kebenaran yang Adun Tahan Rampas tanah orang, buktikan !!! Dengan Nama Allah Swt Adun Tahan telah bersumpah dihadapan saya bahawa dia tidak ada tanah dikuala tahan,yang dipohon atas tanah walau 1 ekar pun,saya telaah dengar dan lihat sendiri dan disini saya nak nyatakan tuduhan ini fitnah dan mereka yang menabur fitnah ini dilaknat Allah Swt,saya simpati kepada Adun Tahan kerana dia sangat bersabar dengan semua ini saya sudah semak dipejabat tanah tidak ada permohonan tanah atas nama beliau.....atau syarikatnya.

Anonymous said...

Wahai anon April 11, 2011 1:19 PM,
Ketahuilah olehmu bahawa memfitnah itu lebih berdosa dari membunuh.
Ingat la nyawa kita ini boleh ditarik dalam sedetik sahaja.
Jangan kita remehkan hal ini, bahawa Allah cukup kuasa untuk mematikan kita sebentar lagi.Kalau kita tidak gentar dengan keperkasaan Allah ini, cuba doakan agar Allah tarik nyawa kita sekarang juga. Jangan fikir Allah tidak buat.Allah boleh matikan seluruh manusia di dunia sekaligus sekelip mata. Begitu kuasa Allah. “Jadi!” Maka jadilah.Cuma Allah tidak berbuat begitu.Dia benarkan lagi kita hidup untuk beberapa waktu lagi agar sempat lagi kita hidup untuk beberapa waktu lagi agar sempat lagi kita taubat dan menambah bakti dan mengabdikan diri padaNya.

Anonymous said...

Cukup-cukuplah memfitnah...

Anonymous said...

Beribadat dan beramal kepada Allah sebagaimana anda akan mati esok dan carilah rezeki umpama kita akan mati 1000 tahun lagi.Fikir-fikirkanlah…

Tidak salah Y.B kita itu struggle mencari kekayaan selagi dia tidak menyalahi hukum syarak dan undang-undang..Tittle dia just ordinary Y.B,dibolehkan untuk bisnes..

Anonymous said...

anon 1:19 banyak hok ong cakap tu betul belaka, memang lah tiada tanah atas nama yb ne sebenarnya, tapi atas nama syarikat atau proksinya, anon anon di atas yang mengatakan yb ne baik amat tak buat lalu benda salah adalah kaki penjilat dan pemakan duit yb tu jer, urrrang luar pun heboh mengatakan yb ne banyak pulun tanah untuk syarikatnya, ada lombong bijih besi lagi merata tempat, malah belaci belaci nya seperti wzwh pun ada nama dalam lombong biji besi,, nama dia tak ada, dia pandai memain kan peranan agar rakyat tak tau apa yang dia buat,

segala bisnes semua di dapati secara runding terus, memaksa kaki tangan kerajaan atau pehak swasta meluluskan projek untuk syarikat dia, syarikat kroni dia.

tengok wan termizi pun dah juta juta nilai duit proje dapat, tapi tak tau lah berapa dia dapat setelah di tolak komesrn dompok.

Anonymous said...

standard la. sapa sapa pun nak kaya dan tolong kroni. orang lain pegi mampus la. ong kalau nak persen juga, ong kena la pandai kipas org besar juga.

Anonymous said...

lau gon dah mrngaku ok lah, tak payah bahas bahas doh lah, ini karang bukan main cakap ,tak rasuah, tak mohon tanah, tak ada bijih besi, zurik dah cakap, dun tahan lombong, orang hok buat salah betoi dan tipu demaq senalar demaq kata ok, ok lah, amenda gun budor, beri 2 3 puluh ringgit dah sukung bukan main dah, kipas lah

Anonymous said...

deme tu pedooh belake. dh tau menipu tu tak buleh memfitnah tu tak buleh tapi buak juge. Memang tak leh pecaye...

sedara mara org kuala tahan said...

assalamualaikum anon-anon semua yg menyokong ADUN tahan teruskan menyokong kerana anda adalah cerdik pandai,orang yang memikirkan masa depan melayu dan tanah tumpah darah anda.

kepada yg mengutk,fitnah dan mcm2 tuduhan yang tidak baik kpd ADUN tahan,kita ada saluran yg boleh menentukan kebenaran di negara ini.kumpulkan bukti2 dah buat laporan kepada SPRM.supaya semua org tahu kebenarannya.jadi x payahlah kita semua memaki hamun sesama sendiri.

agar ALLAH SWT memberikan petunjuk kepada kita semua

Anonymous said...

salam yasook turkey,
aku ni cikgu heru,nak tanya sikit apa dosa aku pada kau,sampai kau mengata-ngata aku?aku tak akan maafkan kau.aku tak campur langsung urusan kau dengan wzwh.itu kau punya pasal.sekurang-kurangnya aku tidak berselindung di sebalik nama samaran macam kau.
assalamualaikum.

Anonymous said...

wzwh,
sebenarnya yasok turki ni budak sewel sikit.dia selalu mintak duit wan termizi.dapatlah sepuluh dua.lagi pun dia ni kuat minum arak.arak dah jadi air kopi.

ju pulau tawar.

Anonymous said...

salam..
ha ha ha ha ha lawak lawak maha raja lawak. wzwh ni memang syok sendiri. io io jer Sultan turun kuala tahan ada kena mengena dgn politik. padahal Sultan datang atas tujuan lain....
wzwh sudah la tu, kasian aku tengok ko ni... cari publisiti murahan.

Anonymous said...

kalau dah ramai sangat doh tak suke ke puok-puok kaki putor ni, tuko je pemimpin baru abih cerite, kalau pilih ke deme lagi abih la harta bende kat kampung kita ni (Kole Tahan) di hangkutnya

Anonymous said...

YASOK TURKEY ORANG GILA

Anonymous said...

HOI YASOK TURKEY,KALAU GENTLE KITA BERJUMPA..LANCAUUUUUUUUUUUUUUU

Anonymous said...

YASOK TURKEY.....KUALA TAHAN.....LAAA..KALAU NAK JUMPA CAKAPLAH KAT MANA AKU ADA KAT BANDAR LAMA NI.......JANGAN MARAH...KENYATAAN....

Anonymous said...

YASOK TURKEY ..KUALA TAHAN...DATO ADA BANYAK TANAH DI KUALA TAHAN ADA 8 LOT....JANGAN MAIN NAMA TUHAN BERSUMPAH-SUMPAH PULAK TU,,,NANTI MAKAN DI SUMPAH MACAM ANUAR IBRAHIM...NAK TAHU LEBIH JELAS TANYA YUNUS PENDEK 6 EKAR TANAHNYA DI BELI DATO MIZAN...

Anonymous said...

YASOK TURKEY..KUALA TAHAN...LANCAUUUUU TU..NUAR TOK WAKIL AJE

Anonymous said...

lancauuuuuuuuuuuuuu yasok tokek..ko kaki nombor ekor,kaki mengintai anak dara mandi.

DUN Tak Tahan said...

anon2yang menyokong dompok,

memang la yb tak ada mohon tanah,kalau mohon pun x boleh sebab dia yb...faham2la ckit..tapi dia letak atas nama syarikat bini dia,adik bradik dia kroni2 dia,contoh nak bg faham betui2 la ni..jalan ke hulu tembeling 22km dari tuit ke kg pagi atas nama bini dia,beta exclusive nama syarikatnye,nilai projek rm134 juta,condolink sdn bhd jadi sub-con syarikat dari negeri 9 dia bg harga pada condolink rm93 juta,dia untung atas darat rm41 juta..contoh nye jgn jadi banggang sangat..itu dia punye pasal la.tapi jangan ambik tanah orang kampung berperancangan benggong,nak contoh lagi ke,ok tanah batu balai 250 tanah perancangan dia sapu atas nama syarikt,kg perlok tempat wan zuri rasmi mesyuarat cawangan 200 ekar padang ragut,tanah tu dalam perancangan jkkk perlok,jangan la usit tanah2 macam ni,tu yang org marah ada paham ka..nak lagi ke?tanah kg durian hijau pokok getah ada lagi dompok pergi masuk bedozo tolok jadi padang jarak padang terkukur..tuan tanah masih menoreh getah tu,memang dompok tak ada ati perut,tuan mohon dah banyak tahun tak lulus,dapat ke dompok 3 bulan je mohon terus dapat geran ape cerita ni ha banggangggggg..mmg dia leh benega tapi,jgn kebas tanah org.ikut la ape dia nak buat dalam jrtt ni dalam masa baki yang ada...tunggu pru 13ni kome nak kerat 13 kat dompok ada pahammmmmmmmm.....

pukor hilir said...

cuba chek dulu kelulusan projek jalan tu bila...yb tahan jadi yb tahun bila 2008 masa dia berkempem pun dia dah umun kan kelulusan nye kenapa skg dipertikaikan?apa sebenar nye dihendaki cerita la perkara yang betul jgan buat2 tahu je padahal x tahu.cerita dgr tanpa usul periksa x baik juga.

Anonymous said...

yasok turkey....kuala tahan.....blog ni tempat org mengata aku rupanya ingatkan mengata wzwh dan yb dompok aje nasib-nasib........tak apa memang arak lebih sedap dari air kencing kuda..nak pula minum sambil makan kacang melembu........woooooooo lupa dunia

nik buih2 said...

nape la nk marah kan anak melayu jadi kaya,nape tidak marah kan pemimpin melayu yang mejual tanah2 daerah jerantut kepada tokey balak jerantut hill tu.tanah kg d pun dapat kt cina tu x di bising kan pulak

pukor hilir said...

NAPE DATO DR SUKRI DI PANGIL HEBAT..sape berani nk marah kan doto dr sukri dia tu pahlawan yg menentang anak raja..ada pulok nik kurap penasihat politek yang hebat ditambah pulok ada nye pegawai khas dun p.tawar ju masor,dibantu pula oleh azman yasin gay,dapat pula sutikan modal dari tokey balak diatas bukit hill ni sbb itu la dato dr sukri di pandang sebagai hebat dan di angap hero,bagi org umno jerantut,

Anonymous said...

di daerah jerantut ini hanya ada sorang je yang berani menentang keturunan raja iatu dr sukri...nk jadi jebat p.tawar.

April 12, 2011 12:07 AM
Anonymous Anonymous said...

anon 1.19,saya nak jawab apa tuduhan yang dilemparkan kepada Adun Tahan rampas tanah orang kampung saya cabar awak buktikan kebenaran yang Adun Tahan Rampas tanah orang, buktikan !!! Dengan Nama Allah Swt Adun Tahan telah bersumpah dihadapan saya bahawa dia tidak ada tanah dikuala tahan,yang dipohon atas tanah walau 1 ekar pun,saya telaah dengar dan lihat sendiri dan disini saya nak nyatakan tuduhan ini fitnah dan mereka yang menabur fitnah ini dilaknat Allah Swt,saya simpati kepada Adun Tahan kerana dia sangat bersabar dengan semua ini saya sudah semak dipejabat tanah tidak ada permohonan tanah atas nama beliau.....atau syarikatnya.

April 12, 2011 1:27 AM

Jangan kita terlalu maasum. Allah sentiasa memerhati, bukan sahaja tingkah laku malah gerak hati setiap insan.

Jazakallah Khairan...

Anonymous said...

kesian yasok turki,
tu...lah jangan ngata orang.akhirnya orang lain ramai ramai ngata ke ko.jom lah kita minum arak sama-sama kat jerantut hill,aku belanja ko,ajak sekali abg bu kiah.

pemuda lada said...

baik suruh basri kerbo je jd adun...dia ada sstesen minyak..ajk pemuda paling lama skrg ni..hr taklimat tu pun dia ada ckp kalau nak mintak sumbangan jumpa je dia..insyaallah dia tolong...lg pun dia kereta lawa..

atas angin said...

aku tak setuju basri kerbou tu!!!sofi lg bagus... aku nak sopi jd ketua pemuda plk..hidup sofi..

Anonymous said...

man yasin!!!!

sedara addy gemuk said...

bior addy junaidy la jd adun.

Anonymous said...

aku sokong wan amizan selamanya...yasak lebih baik ong terjun paya dgn ali asra

org kuat tini said...

org dun tahan ni bodo dok berkelahi sama sendiri...tgk kami puteri steady je..pemuda umno lebih baik lepak minum teh je di kedai deme tu..

Satria Neo Mara said...

Org kuat tini memang best.malam-malam lepak ngan jantan kat kara-ok.suka sangat la bila kopek kena raba dek jantan.Tu la PUTERI JERANTUT bodoh,bosia ,pandir dan suka buat masiat.

exco kanan pu3 said...

tini layak jadi ADUN TAHAN kerana kredibiliti dia dh tbukti dgn memimpin pu3 umno jtut.

Anonymous said...

letak la tini di dun tahan, kalau wan mizan tu tu tak kerat ketini kome yang kerat 13,,,,

Anonymous said...

Tini kuat skandal...kami dun tahan tak suka.budak keja kat jerantut hill tau hal ni.

Anonymous said...

semua yang ada dalam barisan pemuda sekarang ni semua nya tak ada bakat pemimpin disegani. cari lah pentadbir kerajaan yang tahu bekerja.

Anonymous said...

pentadbir kerajaan tak menyokong pemuda ni.