Nuffnang Ads

Pages

Monday, April 4, 2011

Usul Undi Tidak Percaya Natijah Kepada Barisan Konspirasi Jerantut



















YB Dato' Dr Ahmad Shukri sedang memujuk YBM Tengku Azlan supaya melepaskan jawatan ahli parlimen pada PRU 13 nanti.

Pada posting yang lepas WZWH telah cerita "sindrom undi tidak percaya" telah digerakkan untuk mencalar imej YB Dato' Wan Amizan Wan Razak, ADUN Tahan merangkap Timbalan Ketua UMNO Bahagian.

Posting kali ini WZWH bongkar usul undi tidak percaya kepada ADUN Tahan natijah kepada Barisan Konspirasi Jerantut. Siapa Barisan Konspirasi? WZWH akan ulas satu per satu.

Barisan Konspirasi matlamatnya ialah untuk mengangkat pemimpin-pemimpin seperti berikut:
  • Ahli Parlimen: YB Dato' Dr. Ahmad Shukri Ismail
  • ADUN Tahan: YH Dato' Wan Bakar Wan Mohamed (Mantan ahli parlimen)
  • ADUN Pulau Tawar: Zamri Yaakob (Abang kepada Dato' Ismail Saberi Yaakob Menteri)

Dato' Dr. Ahmad Shukri sedang memujuk YBM Tengku Azlan supaya melepaskan jawatan ahli parlimen Jerantut pada PRU 13 nanti. Tengku Azlan diminta bawa Dr Shukri mengadap Tuanku dan PM. Semasa pertandingan Ketua UMNO Bahagian Jerantut dulu, Dr Shukri telah terlepas cakap bahawa ada dua orang doktor di dunia ini yang berani melawan Raja iaitu Dr Mahathir dan Dr Shukri di Berau Ulu Cheka!

Penyataan politik berani itu masih tergiang-giang di telinga istana. Sekarang ini kita boleh perhatikan orang-orang Dr Shukri suka mengelilingi Tengku Azlan dan pegawai-pegawai Tengku Azlan lebih suka kepada Dr Shukri sebab kalau Dato' Wan Amizan payah tidak boleh seleweng peruntukan parlimen.

Sekarang ini kalau kita cuba provoke mengata Tengku Azlan sudah pasti orang Dr Shukri maki kepada kita. Punya sayangnya orang-orang Dr. Shukri kepada Tengku Azlan!

Dr Shukri sudah tiga penggal menjadi ADUN maka beliau mahu kerusi parlimen Jerantut bagi meneruskan karier politiknya.

Dun Tahan menunggu Dato' Wan Bakar. WZWH tidak boleh komen lebih. Tapi apa hal Penghulu Wan Samsuri dan Penghulu Wan Anuar Hakim, mereka pun mahu. Adakah penghulu tidak layak menjadi YB?

Menarik DUN Pulau Tawar. Zamri Yaakob ini dipilih kerana beliau reti berniaga dan berkoperasi. Beliau juga Peladang Jaya. Barisan Konspirasi mengharapkan Ismail Saberi Yaakob menjadi MB Pahang pada PRU 13 maka talian hayat Zamri Yaakob diperlukan kerana Menteri Bera adiknya.

Encu Nazeri pasti kecewa dan Zukarmi merasakan beliau juga layak sebagai pemimpin anak tempatan Pulau Tawar. Zukarmi pun terkilan dengan Barisan Konspirasi.

Inilah Barisan Konspirasi Jerantut. Halangan mereka cuma seorang iaitu ADUN Tahan maka sebab itu gerakan undi tidak percaya kepada ADUN Tahan dilancar.

Bagi WZWH strategi "undi tidak percaya kepada ADUN Tahan" ini dalam waktu sekarang sangat "premature" dan mudah orang baca kad-kadnya. Lagi pun undi tidak percaya ini tidak ada asas kerana ADUN Tahan kuat bekerja, perform, berprestasi tinggi menarik sebanyak-banyak projek dan peruntukan masuk mencurah-curah ke DUN Tahan.

Ini adalah perbuatan orang yang tidak sayang kepada parti. Demi kuasa dan kedudukan politik mereka ini sanggup melanggar norma-norma susila adat berpolitik di Jerantut. Mungkin ketiadaan Arwah Dato' Azizan Yaakob pakar strategik politik menjadikan perancangan Barisan Konspirasi Jerantut ini nampak tempang dan pincang.

Sangat mudah bagi WZWH untuk mematahkan matlamat Barisan Konspirasi Jerantut. WZWH ada pengalaman membesar dalam suasana politik Geng 30 pada akhir 1970an dan awal 1980an. Kita tunggu dan lihat perkembangan politik Jerantut setahun dua ini.

47 comments:

Anonymous said...

Kesian aku tgk mamat ni, katak bawah tempurung, mcm anwar juga x abis2 konspirasi, konspirasi, geng 30, geng 18. Campurla dgn org lain pula jadi2la jadi katak bawah tempurung.

Anonymous said...

bagi calon dun tahan penggal depan ni, kita tanya tiap2 cawangan, siapa calon yang setiap cawangan nak. jangan main letak je. kalah nanti.

Anonymous said...

mana blog dun tahan kena undi tak percaya tu yang ada komen sampai 30 tu. dah hilang. hehe. wzwh padam sebab dia rasa dia bodo yang amat tulis cerita tu. hehe. pas tu nak mgelak malu, ajak dr sukri berperang sb nk minta balik sokongan dun tahan. piiirahhh..

WZWH said...

Salam Anon 7:04,
Blog undi tidak percaya dengan 30 komen tidak dipadamkan. Mungkin semasa Anon cuba akses itu broadband tak laju. Sekarang ini Dr Shukri sedang menyerang Wan Amizan. Kita tunggu apa reaksi ADUN Tahan. WZWH hanya menulis apa yang telah, sedang dan akan berlaku. Follow blog WZWH selalu.

Anonymous said...

calon terbaik kat Dun Pulau Tawar Exco Pemuda Kanan .

Anonymous said...

Anon 9:27,
Siapa Exco Pemuda Kanan tu? Orang Jerantut nak kenal.

Anonymous said...

WZWH jangan bimbang MB Dato Adnan pasti padam nama-nama Barisan Konspirasi yang mahu buang Dato Adnan jadi MB. Tak kan nak biar orang Kelantan jadi MB Pahang pulak!

Anonymous said...

Salam semua,
nampaknya isu undi tak percaya ni menjadi semakin kartun macam kartun doreamon.sebabnya bila abu batu satu terlibat maka sesuatu isu itu akan jadi lintang pukang.abu batu satu bawak usul undi tak percaya tanpa asas yang kukuh.kalau usul itu dikaitkan dengan pemberian wang ihsan kepada cawangan sebanyak lebih seribu itu menggunakan wang perhubungan umno yang di masukkan kedalamakaun peribadi wan amizan maka ituadalah suatu pembohongan.ini menjelaskan kepada kita betapa bodoh dan rendahnya daya fikir abu batu satu.wang perhubungan umno negeri wajib di masukkan kedalam akaun umno bahagian dan diuruskan oleh halim chap bin lim ah chap.bendahari umnolah yang perlu uruskan semua itu.kalau ikutkan akal abu batu satu yang bodoh tongong ini maka boleh peuruntukkan kerajaan negeri di masukkan kedalam akaun peribadi abu batu satu.boleh lah abu batu satu bawa kak kiah melancong ke paris.dan kalau betullah berlaku wang perhubungan umno pahang di masukkan kedalam akaun peribadi wan amizan maka yang perlu di beri undi tak percaya ialah barisan kepemimpinan umno bahagian bermula daripada ku lan sampailah ke pemeriksa kira-kira sebab mereka hanya membiarkan penyelewengan yang berlaku di depan mata mereka.jadi jelaslah kepada kita bahawa abu batu satu sebenarnya telah membuat usul undi tak percaya kepada dirinya sendiri sebab dia juaga adalah ajk bahagian yang terpilih secara tak sengaja oleh perwakilan.jelaslah kepada bahawa abu batu satu sebenarnya ialah abusatu batu.orang lain ada dua batu tapi abu hanya ada satu batu.satu lagi batu dia doktor shukri telah rebus. letak jawatan ketua cawangan dulu baru orang boleh percaya lu punya cakap.berlagak hero jadi janji nak letak jawatan ketua cawangan tu tunaikanlah dulu.

kutukan dewata:

itulah akibat hidup hasil lendir kak kiah sebab tulah merapu-rapu.
sebelum memburukkan orang tengok dulu diri sendiri.

Anonymous said...

Salam semua,
nampaknya isu undi tak percaya ni menjadi semakin kartun macam kartun doreamon.sebabnya bila abu batu satu terlibat maka sesuatu isu itu akan jadi lintang pukang.abu batu satu bawak usul undi tak percaya tanpa asas yang kukuh.kalau usul itu dikaitkan dengan pemberian wang ihsan kepada cawangan sebanyak lebih seribu itu menggunakan wang perhubungan umno yang di masukkan kedalamakaun peribadi wan amizan maka ituadalah suatu pembohongan.ini menjelaskan kepada kita betapa bodoh dan rendahnya daya fikir abu batu satu.wang perhubungan umno negeri wajib di masukkan kedalam akaun umno bahagian dan diuruskan oleh halim chap bin lim ah chap.bendahari umnolah yang perlu uruskan semua itu.kalau ikutkan akal abu batu satu yang bodoh tongong ini maka boleh peuruntukkan kerajaan negeri di masukkan kedalam akaun peribadi abu batu satu.boleh lah abu batu satu bawa kak kiah melancong ke paris.dan kalau betullah berlaku wang perhubungan umno pahang di masukkan kedalam akaun peribadi wan amizan maka yang perlu di beri undi tak percaya ialah barisan kepemimpinan umno bahagian bermula daripada ku lan sampailah ke pemeriksa kira-kira sebab mereka hanya membiarkan penyelewengan yang berlaku di depan mata mereka.jadi jelaslah kepada kita bahawa abu batu satu sebenarnya telah membuat usul undi tak percaya kepada dirinya sendiri sebab dia juaga adalah ajk bahagian yang terpilih secara tak sengaja oleh perwakilan.jelaslah kepada bahawa abu batu satu sebenarnya ialah abusatu batu.orang lain ada dua batu tapi abu hanya ada satu batu.satu lagi batu dia doktor shukri telah rebus. letak jawatan ketua cawangan dulu baru orang boleh percaya lu punya cakap.berlagak hero jadi janji nak letak jawatan ketua cawangan tu tunaikanlah dulu.

kutukan dewata:

itulah akibat hidup hasil lendir kak kiah sebab tulah merapu-rapu.
sebelum memburukkan orang tengok dulu diri sendiri.

Anonymous said...

Salam semua,
nampaknya isu undi tak percaya ni menjadi semakin kartun macam kartun doreamon.sebabnya bila abu batu satu terlibat maka sesuatu isu itu akan jadi lintang pukang.abu batu satu bawak usul undi tak percaya tanpa asas yang kukuh.kalau usul itu dikaitkan dengan pemberian wang ihsan kepada cawangan sebanyak lebih seribu itu menggunakan wang perhubungan umno yang di masukkan kedalamakaun peribadi wan amizan maka ituadalah suatu pembohongan.ini menjelaskan kepada kita betapa bodoh dan rendahnya daya fikir abu batu satu.wang perhubungan umno negeri wajib di masukkan kedalam akaun umno bahagian dan diuruskan oleh halim chap bin lim ah chap.bendahari umnolah yang perlu uruskan semua itu.kalau ikutkan akal abu batu satu yang bodoh tongong ini maka boleh peuruntukkan kerajaan negeri di masukkan kedalam akaun peribadi abu batu satu.boleh lah abu batu satu bawa kak kiah melancong ke paris.dan kalau betullah berlaku wang perhubungan umno pahang di masukkan kedalam akaun peribadi wan amizan maka yang perlu di beri undi tak percaya ialah barisan kepemimpinan umno bahagian bermula daripada ku lan sampailah ke pemeriksa kira-kira sebab mereka hanya membiarkan penyelewengan yang berlaku di depan mata mereka.jadi jelaslah kepada kita bahawa abu batu satu sebenarnya telah membuat usul undi tak percaya kepada dirinya sendiri sebab dia juaga adalah ajk bahagian yang terpilih secara tak sengaja oleh perwakilan.jelaslah kepada bahawa abu batu satu sebenarnya ialah abusatu batu.orang lain ada dua batu tapi abu hanya ada satu batu.satu lagi batu dia doktor shukri telah rebus. letak jawatan ketua cawangan dulu baru orang boleh percaya lu punya cakap.berlagak hero jadi janji nak letak jawatan ketua cawangan tu tunaikanlah dulu.

kutukan dewata:

itulah akibat hidup hasil lendir kak kiah sebab tulah merapu-rapu.
sebelum memburukkan orang tengok dulu diri sendiri.

Anonymous said...

WZWH ni keturunan prang kelantan ke..?

Anonymous said...

Ngapa Pulak abu batu satu kena ni...?

WZWH said...

Salam Anon 1:04,
WZWH keturunan mana? sila baca http://wzwh.blogspot.com/2010/05/sejarah-keluarga-wan-tembeling.html

Anonymous said...

dompok ni byk memang byk bawa projek kat dun tahan. toksah nak nafi lahhh.. tp org dun tahan nih bodo sgt tak brapa nak paham, kaborr tak dengor...bukan semua benda terus jadi njer. kena pikir, rancang baru buat. bior molek, bior sempurna...jadi la beramok tuh...gi noreh nun lg molek. rega getah pun dah mahal nih... bior la dompok buat kerja dia dulu kita sama2 tengok...

Anonymous said...

Pancas sukri,pancas sukri,pancas suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkrrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

"undi x pecaya dri umno bt 1 thadap timb.ketua umno bhgn"

caw anak beranak ini mmg dari dulu x suka ke dato wan ni..x tau la knp..dulu amik duit mesyaurat rm500 buat repot kata duit beli pencalonan,makanye duit wat beli susu anak.ni kalau org ulur duit suruh buat menda pn dia buat pasal boleh lah memadu kasih bersama kak tutttttt..baru dpt kak tutttt pn dh sawan,lawo sgt dh bg dia tuh..hahaha.betulkn diri sendiri tu dulu,pastuh betulkn family dulu baru betulkn org lain....boleh gitu pakngoh abu?????????????

jubo beruk said...

kutuk abu tak guna dah, janji wan amizan kena undi tak percaya. tak ke mampus dompok lps ni. takan lekat dah yb dun tahan lps ni. parlimen pun tak de, hahahahahahaaha. tepis lah dompok sampai awk tak daya dah. konfirm mmg tak tetepis dah. klu kena undi tak percaya ni alamat tak de benda lah. tinggal batu pelir lah lps ni. oooppppplupa pulak pelir dompok pendek, panjang pelir beruk lagi, hehehehehehe

Anonymous said...

bawak mengucap COMMENTER JUBO BERUK,kita ni taktau bila ajal kita..

Anonymous said...

salam ....
warkah ni d tujukn khas utk commenter JUBO BERUK

kesian auk yer dh d takdirkn tuhan bejubo beruk.....kekekekekeee
kesian jugak ke auk yeak...d kurniakn akal bodoh yg tdk boleh d gunakan utk berfikir waras
jadilah insan yg waras tp mungkin jgk tuhan tu dh kurnia kn anda brhati hitam.....
maka anda laraaa lah begini smp bila2..

Anonymous said...

bukan YB & Ahli Parlimen yg Dato Wan cari selama ini,,,melayu kite yg semakin hilang kuasa yg disayangi...marilah kite sama2 mempertahankan kuasa MELAYU kite ini...utk jdi kaya Dato Wan tidak perlu jd ADUN atau Ahli Parlimen..jika beliau tidak dicalonkn ALHAMDULILLAH...kite sama2 tgk sape pemimpin yg sdr harapkan????????

Anonymous said...

wzwh dan exco kanan pemuda boleh dilantik jadi ADUN.

Anonymous said...

Begini formulanya..PRU 13 ni kita bagi PR menang semua kerusi kat jtut tu..setelah post mortem, semua ajk umno bahagian yang bermasalah ni tak berminat lagi...masa tu baru lah UMNO bertaut semula..orang muda mcm WZWH ni pun ada peluang...tak begitu...?

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN.....Kawan2 janganlah kutuk pak ngah Abu dengan Kakak Kiah tu kesian mereka kan ke kak Kiah tu isteri orang...hidup kak kiah senang dengan titik peluh dia kalau kita berusaha pun kita akan senang macam kak Kiah juga....dan boleh tolong orang betul tak....

exco pemuda kanan said...

Betul2 tolong mengabiskan peruntukan perlimen...

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN......CAWANGAN UMNO KUALA TAHAN PECAH REKOD DISEMUA CAWANGAN UMNO DIMALAYSIA BOLEH BUAT USUL TAK PERCAYA KE BUDAK SURUHAN KJ.........KESIAN YB DUN TAHAN .....KALAU JADI CALUN LAGI DI PRU13 SAYA PASTIKAN KETURUNAN SAYA SATU UNDI PUN DIA TAK DAPAT...BARU DIA TAHU LANGIT NI TINGGI KE RENDAH...WALAU PUN SAYA PEWAKILAN UMNO KE BAHAGIAN SAYA TETAP PANCAS DIA.....

anak jati kuala tahan said...

yasok turkey kuala tahan!!!pancas jgn x pancas....deme ada kuasa memancas tuh buat jerk,,,tp pastikan keturunan aok tuh dgor ckp aok...x yah nk gaduh2...sampai masa nanti pancas je..org umno mmg kena pancas semua dh..bg ke pas lak,x pn bg ke lim ah chap je dun tahan tuh

Anonymous said...

setuju dgn anak jati kuala tahan.ong tak yoh duk gaduh,buktikn pada PRU13 nanti.kosongkn undi wan amizan di kuala tembeling tu tu pun kalau jadi calon lg rasa0rasa x dok..apa kata kite pakatngadap MB cadangkn zamri mat amin atau ali asra?x pun atan tu pun boleh kot jd adun

Anonymous said...

kita pancas semua,kita pancas semua,kita pancas ssseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Pada hemat hamba,molek dicadangkan Wan Bazlishah Rambut Belah Tengah...Sebab dia bertanding tak pernah menang..Sian dia..Dia pun berajat besor nak jadi Y.B..
Tak begitu Exco Kanan Pemuda?

Anonymous said...

zamri mat amin bole dan sesuai jadi calon dun tahan. masalah duit jgn bimbang, reti la kome cari duit nanti.

Anonymous said...

Cukup lah berebut jadi Calun..BN akan tewas di PRU 13 di Jerantut nanti..jangan risau...

Anonymous said...

Orang Umno berebut ke Jawatan...Teringin sangat menjadi calun...sedarlah diri....kita ni kalau rasa hebat...ada lagi orang lebih hebat dari kita...kalau keturunan kita WAN..kita rasa hebat..ada lagi manusia yang lebih hebat...cukup..cukup...!!! cukup lah keturunan wan ni...letih..!!

exco kanan pemuda said...

Begini formulanya..PRU 13 ni kita bagi PR menang semua kerusi kat jtut tu..setelah post mortem, semua ajk umno bahagian yang bermasalah ni tak berminat lagi...masa tu baru lah UMNO bertaut semula..orang muda mcm WZWH ni pun ada peluang...tak begitu...?

Anonymous said...

YASOK TURKET KUALA TAHAN.......SAYA NI KETURUNAN PANGGIRAN BRUNAI SYEDLAH KATAKAN NAK JADI CALUN JUGA BOLEK KE?.....CALUN DUN TAHAN..TOLONG VOTE SAYA KALAU SUKA

Anonymous said...

HOI YASOK TOKEK,HANG PERGI JADI CALON KAT BRUNAI TU.,MENYEMAK JE.NAMA PUN TAK KOMERSIAL

Anonymous said...

YASOK TURKEY DENGAN WZWH NAGRUT JE...

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN........MARAH TANDANYA SUKA.MENYUARAT UMNO BAHAGIAN NANTI TOLONG MELOBBY UNTUK SAYA....TENGOK ADA PELUANG KE TAK...KALAU MENANG SAYA JANJI DI DAERAH JERANTUT AKAN DI BINA MRSM SATU DIATAS BUKIT DATO SRI LIM AH CHAP.....HIGH WAY JERANTUT-BENTA LENGKAP DENGAN R&R DI PEKAN DAMAK.....ITU MENIFESTO SAYA

WZWH.. said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN..buat pusat urut je lah...

Anonymous said...

salam kawan kawan.tolong jangan babitkan saya ngan jawatan Dun Tahan.Saya tidak layak..usahkan jawatan YB Tahan, Tok 4 pun tak layak.. Ingat, Dato Wan adalah Adun kita yang sah..ingat, betapa susahnya kita bekerja siang malam masa pilihanraya memenangkan dia?? Sekali lagi saya merayu jangan babikkan saya..Saya merayu juga kpd kawan kawan agar tidak mengeluarkan kata kata kasar, mencarut dan sebagainya dalam blog ini.. Yg benar,Zamri Bin Haji Mat Amin..

Anonymous said...

Ye ke awok ni Zamri Mat Amin..
Tak baik bermuka-muka ye..

Anonymous said...

terima kasih anon 12.13. semoga Allah sentiasa merahmati tuan.. sekurang kurangnya saya berani letakkan nama saya di sini.. saudara tidak mengenali saya. Saya redho dengan apa pun tuduhan dan tohmahan dari sesiapa saja.. inilah namanya politik, adu domba, fitnah perkara biasa..bak kata kata pepatah kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai. zamri hj mat amin..

Puteri Umno.... said...

Kesian ke Zamri...ni blog fitnah..
tutup je.....

eh betul ke Azman tu ......(tuttt)..????

Anonymous said...

NYAH KAU PUTERI UMNO..TAK SUKA FITNAH TP SUKA MENGUMPAT..AKU ADA BUKTI DNA NI...
JAGA2..

Anonymous said...

terima kasih.puteri umno.kerana memahami..zamri bin hj mat ami.

Anonymous said...

Pemuda UMNO jerantut kuat berjudi..

putera UMNO said...

Puteri umno jerantut ni patut di tamatkan aje riwayatnya.banyak masalah.tak menyokong langsung umno jerantut.ketua puteri pulak macam orang gila meroyan aje.

Anonymous said...

Puteri UMNo : pada mata kasar kami prestasi mereka makin menurun.walaupun sebelum ini tak pernah NAIK pun prestasinye..
Pemuda UMnO : Kena kerja kuat skit. Kemenangan PRU 13, tertakluk kepada undi golongan muda...
UMNO Jerantut : kalau semua berebut nak jawatan, nak projek, nak cantas sana cantas sini... insyaALLAH... keKALAHan yang menanti di PRU 13 nanti. Tak percaya!? teruskanlah...