Nuffnang Ads

Pages

Thursday, April 7, 2011

Gerakan Mencalar ADUN Tahan Keputusan Terkini 5/9


WZWH telah nyatakan perancangan kumpulan Barisan Konspirasi merancang 9 cawangan di DUN Tahan mengusulkan undi tidak percaya kepada ADUN Tahan dalam posting yang lepas.

Barisan Konspirasi berjaya menjalankan "Operasi Nyah Dompok" di cawangan UMNO Kuala Tahan, Kampung Padang, Kampung Gol, Kampung Merting dan yang terbaru cawangan UMNO Jerantut Feri.

Di cawangan UMNO Kuala Tahan, Kampung Padang dan Jerantut Feri berjaya usul itu diluluskan. Di cawangan Kampung Merting usul itu tewas di cawangan. Di cawangan Kampung Gol usul itu hanya dibincangkan tetapi tidak diluluskan.

Cawangan Batu Satu Dun Damak juga mengusulkan undi tidak percaya kepada ADUN Tahan atas kapasiti Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut. Ini adalah bonus kepada Barisan Konspirasi.

Hanya satu cawangan sahaja lagi di DUN Tahan belum bermesyuarat iaitu cawangan Kampung Bantal (Ulu Tembeling) yang akan diadakan pada hari Khamis 14 April 2011. WZWH difahamkan Barisan Konspirasi akan menghantar dua orang agen seorang wanita dan seorang pemuda untuk menjayakan "Operasi Nyah Dompok" di cawangan UMNO Kampung Bantal.

"Operasi Nyah Dompok" berpusat di sebuah resort di Kuala Tahan. Maka keputusan terkini 5/9.  Cawangan UMNO Kampung Pagi dan Kuala Sat cuba dipujuk untuk mengadakan usul undi tidak percaya kepada ADUN Tahan namun Ketua Cawangan dan Tok Empat di dua cawangan itu masih berakal dan waras pemikiran tidak mahu melayan hal gila begini.

Kelima-lima cawangan yang terlibat dengan usul undi tidak percaya kepada ADUN Tahan di DUN Tahan adalah fakta bahawa orang kuat cawangan-cawangan itu adalah pengikut setia seorang ADUN lain di Jerantut. Pada masa ini tidak terdengar lagi ada cawangan UMNO di DUN Pulau Tawar mengadakan usul yang serupa.

Barisan Konspirasi telah mengadap YBM Tengku Azlan di Kuala Lumpur semalam meminta Ku Lan supaya mempertahankan ahli parlimen Jerantut. Mungkin posting WZWH mengenai matlamatkan Barisan Konspirasi telah menimbulkan rasa tidak senang hati Ku Lan.

Mungkin Barisan Konspirasi telah kepanasan sekarang ekoran pendedahan beberapa posting WZWH baru-baru ini. Lebih baik Barisan Konspirasi cepat berjumpa Ku Lan kalau tidak parah nantinya.

34 comments:

Anonymous said...

wan zuri, cukuplah mengadakan adakan cerita..yang membuat spekulasi konspirasi ialah sedara sendiri..YB dun tahan rugi kerana memmpunyai penasihat politik macam sedara. apa yang kami nampak sedara juga mempunyai konpirasi menjatuhkan YB Dun tahan secara terancang dengan menulis dalam blog ini..

WZWH said...

Salam Anon 11:23,
WZWH menulis apa yang telah terjadi, berlaku dan akan berlaku pada politik Jerantut. Anon ada pandangan dan persepsi yang menarik.

Anonymous said...

kenapa tak tulis wan mizan beli tanah pak cik yunus pendek di kuala tahan seluas 6 ekar berharga RM300000.00 ( tiga ratus ribu ), kenapa tak tulis wan mizan beli tanah abu kasimm dengan harga RM45,000.00 se ekar x 6 += RM270,000.00 ( dua ratus tujuh puloh ribu )..deposit dah dibayar sebanyak RM30,000.00..duit dimana dapat sebanyak itu...mintak laa sprm sissat...pendedahan pertama

Anonymous said...

wan mizan seorang ADUN biasa,so dia bleh bikin bisnes..
dia pandai bikin bisnes,so bila pandai bikin bisnes banyak lah duit dia.
sukati dia la nak beli tanah ke,rumah ke,yang kau sibuk apekejadahnye!!!
bapak kau bagi duit ke dia ke???
usahkan sprm,kalau kau nak panggil FBI pun bleh..

Anonymous said...

yasok turkey kuala tahan........nak cerita sikit disini mengapa umno kg pagi dan umno kuala sat tak jadi nak buat undi tak percaya ke dompok sebab bukan tok4nya waras tapi dompok yang waras....betul tak.....yb aku banyak duit ikut dialah nak beli berapa banyak tanah untuk pengetahuan dah 8 lot tanah dia beli kat k.tahan ni tak caya tanya ropi menantu ulan ....dia egent harta tanah di k.tahan

Anonymous said...

hahahahaahhaaha...bapak ko ke beri bisnis sebanyak gitu....

Anonymous said...

hahahahaahhaaha...bapak ko ke beri bisnis sebanyak gitu....

Anonymous said...

saye setuju gan pandangan anon d atas non.....
biar la yb adun tahan tu beli tanah die brduit....
ker deme2 semua suke org asing memerintah d kuala tahan nun....maksud kawan org cina ker selain org melayu ler.......
biar ler wan mizan tu beli kurang2 yer menyelamatkn tana org d senun.....

anak jati dun tahan said...

ye betul lah..yg x suka wan mizan beli tanah tuh pasal deme dengki..cari la duit..beli la tanah2 org nk jual tuh..kalau nk beli ada berpuloh2 ekar lg tanah org kotahan nk jual?ada duit????

tidak akan lahir lg pemimpin di dun tahan yg sehebat Dato Wan AMIzan,pecayalah!!!baru 3 thun jd YB dah mcm2 di bawa ke dun tahan?

cuba jenguk2 ke dun p tawar??3 penggsl jd ADUN,penah jadi EXCO..apa yg dia bawa ke dun p tawar?

ADUYAI....fikir2kan lah

Anonymous said...

pencacai boleh tulis apa saja deme suke disini, keknya rakyat tak rasa gitu, x caya kalau wan mizan beetanding lagi, comform dun tahan jatuh ke pas, saya ckp ni fakta.

1. undi pas solid ke pas dan xkan undi wan mizan
2. undi umno hok marah ke mizan akan ke pas hok dia bawa kelahi kes undi x caya ni la, patutnya mereka dipujuk tapi diugut.
3. hok berbunyi memuji wan mizan disini hok mkn de tangan mcm wzwh ni
4. kalau ada 10000000000000000000000000000000000000 org puji wan mizan kat sini, rakyat hok marah x ngundi dia juga
5. ada hok puji bagai nk rak disini pun xleh ngundi dia juga
6. jadi kesimpulan blog ouji memuji wan mizan ni x relevan

Anonymous said...

Orang DUN Tahan bukan bodoh macam Anon 8:47 yang mengundi kerana emosi. Orang DUN Tahan undi melihat apa yang YB Dato' Wan Amizan telah, sedang dan akan lakukan membangunkan DUN Tahan. Harap ke PAS batu pelir aje paling kuat berdoa.

Anonymous said...

hahaahaha....BN tetap di hati kepada pengundi di Kuala Tahan..yb wan mizan telah berunding dengan org kuala tahan....tapi yang celakanya ialah wzwh yg telah mewar warkan dalam blognya undi tak percaya kepada yb..adakah ini arahan yb...???
Undi kuala tahan dalam pru akan datang tak memberi erti bagi wzwh, walaupn kuala tahan adalah salah satu undi tertinggi di dun tahan..jangan masa dekat pru baru nk terhegeh2 mintak tolong....utk pengtahuan wzwh penduduk kuala tahan bersatu hati..sebab tu undi tak percaya kepada dun tahan diterima sebulat suara...tiada satupn bantahan..begitu juga dgn pilihanraya, org2 kuala tahan akan bersatu..peti undi kuala tahan tak pernah kalah ...tunggu pada pru akan datang... kalau tak percaya datang la ke kuala tahan dan bertanya kepada orang tua tua yg sangat sayangkan umno...apa kata mereka...kepada pemimpin tertinggi bn..diharapkan dapat meneliti blog wzwh yang akan membawa kekalahan kepada bn, khususnya dun tahan...

Anonymous said...

DENGAN ADANYA BLOG WZWH TELAH MENDEDAHKAN KEBURUKAN PEMIMPIN PEMIMPIN UMNO JERANTUT..INI AKAN MEMBANTU PEMBANGKANG PADA PILIHANRAYA AKAN DATANG...SAYA SETUJU AGAR PEMIMPIN TERTINGGI MELIHAT BLOG WZWH DAN MEMBUAT SIASATAN DENGAN TULISAN TULISANNYA..BENAR ATAU TIDAK TULISAN WZWH PEMIMPIN TERTINGGI MESTI MENGAMBIL TINDAKAN TERHADAP PEMIMPIN YANG TELAH MELAKUKAN KESALAHAN BERPANDUKAN TULISAN WZWH..WZWH MESTI BERTANGGUGJAWAB DENGAN TULISAN DAN ULASANYA..KESANYA KEPADA PRU AKAN DATANG, MESTI DISELESAIKAN SEGERA...

Anonymous said...

letak lah sapa2 calon pun di dun tahan pru 13, comfirm kalah. kecuali 2 nama ni mungkin dpertimbangkan. cikgu nazlan dan cikugu zali mezah. letak orang lain, abisssssssssssss.

Anonymous said...

boooooooooo

Anonymous said...

Dan kita kena terima hakikat bahawa kita sudah gagal menyelamatkan wzwh sbb dia dh jd gila, dan mmg dia ada keturunan gila

Anonymous said...

Bagus lah wak ama semua.... kelahi lah sama dema yer... org cina dok suka aja tgk dema nie... dema nie aku anggap bodoh bangan belaka... buat malu org melayu jer... tu la, bila semua org nak berpolitik, yang cerdik dgn cara cerdik mereka, yg bodoh dgn cara mereka, semua pakat nak berpolitik, ekonomi masing2 hancur... mcm peminta sedekah...

Kelab Putera Puteri... said...

"Nyahkan Dompok Dari Dun Tahan"
"Nyahkan WZWH dari Blog Ini"
"Nyahkan UMNO dari Jerantut"
"Nyahkan maknyah2 dari sini"

gunakanlah ubat nyamuk cap fumakila....

Veteran Umno Jerantut.. said...

Apakata kalau kita cadangkan agar semua ahli UMNO Jerantut di siasat SPRM...

dobit127 said...

Bila ramai menyebut Melayu makan melayu, nampaknya kes penyelesaiannya tetap sama. Kes digugur akan tidak atau kurang bukti kes.
Sebab itu orang pakatan rakyat menggunakan isu-isu membabitkan agensi kerajaan seperti PDRM, KDRM, SPRM, dan pelbagai lagi.. Isu seperti kroni, rasuah dan banyak lagi dimainkan berulang kali untuk menagih simpati rakyat.. Sekali dengat tidak apa-apa tetapi bila cerita berulang kali diceritakan , terfikir juga akan kesahihan cerita itu. Xpela.
Berbalik pertanyaan WZWH tentang wawasan DUN Tahan 2020 ini, rasanya tiada masalah untuk par pengundi khasnya dan par penduduk umumnya untuk menyatakan apa yang mereka perlu menjelang tahun 2020. Masalahnya ap yang mereka tuntut tidak dapat lagi. Sebagai contoh perumahan dan pekerjaan generasi kedua masih dibuai-buai sekarang ini. Pandangan kawan, sebenarnya rakyat lebih suka jika kerajaan sediaada untuk memberi mereka lebih banyak kemudahan asas seperti insfranstuktur dan keperluan lain seperti air dan elektrik.
Kemahuan itu bukan sahaja di DUN Tahan malahan di DUN Damak dan DUN Tawar...
Harap isu-isu ini diutarakan semasa mesyuarat pemuda bahagian kelak.

Puteri Pemerhati... said...

Pemuda Umno datang mensyuarat pun pakai selipar...baju T..seluar jin..tidak mencerminkan tahap kepimpinan...
Apa tah lagi kalau nak menyuarakan pandangan dan pendapat..datang dapat duit RM30.00 makan pagi,makan tengahari..lepas mengundi G2..dewan lengang...anda tak percaya...?? itulah situasi politik Pemuda UMNO jerantut...Tido..

Anonymous said...

Puteri UMNO apa lu orang bikin???
Tarak apa2..Berlagak macam diva..Poooooooorraahhhhhh!!!
Selendang dibahu tapi tudung tak pakai..

Anonymous said...

YASOK TURKRY KUALA TAHAN......WZWH..U KENA KERJA KUAT SIKIT KALAU U NAK BOS U MENANG....TAKUT NANTI DAPUR..TAK BERASAP......BABI....WZWH

Anonymous said...

Puteri ni berapa kali dah aku aku warning ni,kang aku bocor rahsia sorang2 kang.Rakaman video n bukti DNA ada ni.

Anonymous said...

hai yasok aku tau kau siapa jgn wat mgada ye,dunia duit skarang ni yasok,dompok nye beli habis,tanah dia beli,mana boleh yg mohon dia mohon,mana yg dia leh klentong dia klentong,tak kena gaya undi x pcya pun dia nak beli...molek sangat dah krajaan pilih calun sperti dompok...sampai ke kerajaan pun dia rompok habis...yasok aku pyokong kuat umno aku dah 4 x pilihanraya semua aku bg BN undi aku..tapi kali ini yasok aku bini aku anak aku spupu aku pak sdara aku ipar aku sdara mara aku dalam kiraan 178 org sdara aku sumpah tidak memangkah BN kalau dompok btanding di dun tahan... wassalam

Anonymous said...

yer ler anon 1110 takut ong kena makan d ssumpah sudah ler.....
ape akn tr jadi esok hari kite bkn tahu....wat yer d kalangan sedara ong jd calon ong pangkah bn ker !!!!!!
ape salah org tue tu kt ong...
salah ape cube jawab kasi tahu.....
jgn sampai kera di utan ong susukn anak d umah brgelimpangan......
kite ni cube ikut kewarasan sikit kalo nk menulis
kalo mcm tu saye cabar ong bwk kuar la sedara mara ong tu mengundi dun lain.....
sy ni pemerhati politik d jerantut berade dun lain dr anon...
byk perubahan yg sy tgk brlaku di dun ong...
projek besar skrg d dun tahan tu buat jalanraya ong sendiri tk pernah trmimpi ade jalan kn....bg kemudahan ong dan sedare2 ong jgk nk blk kmpg....betultk
ke ong rela guna bot jer.....
ong g siasat ape org d dun lain dapat....dun damak tkde dun pulau tawar tkde.....
tk pun mungkin jgk ong biase naik pej adun tahan d jerantut nun ong tahu bgaimane adun tahan kite melayan rakyat....kdg3 sampai melayan pengundi dun lain.....
anon1110 ong fikirkn lah.....

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN''''''''''IKUTLAH NAK BAGI SAPA UNDI KALI INI JANJI KITA PUAS HATI.....AKU ADA 345 ORANG PENGUNDI (K.TAHAN)YANG ADA HUBUNG KAIT DENGAN AKU TENGOKLAH NANTI KALAU TAK BETUL CARANYA LEPAS KE PAS SEMUA

Anonymous said...

Lancau la Yasok Tokek,cakap berdegar2..

anak kelahiran kg pagi said...

x payah2 nk ugut2 lah....deme2 di kuala tahan tuh bodoh belaka.sikit2 nk ugut undi pas,sikit2 nk ugut undi pembangkang..undi lah,pru13 x lama dah...sedara semua org2 di kuala tahan tuh..

jgn fikirkan ke deme jer,fikir ke anak cucu akan datang..jgn ikutkan amarah tuh..bertindak bila marah akan merosak segala2nya.....

Anonymous said...

salam semua,
yasuk turkey ni untuk pengetahuan anda semua adalah orang yang kecewa.dia gagal dalam bercinta.kekasihnya dilarikan orang.bila kekasih dia berkahwin dia pernah mengganggu bekas kekasihnya.lantas suami kekasihnya dan kawan kawan nya membelasah yasok turkey.maka menjerit lah yasuk turkey macam ayam bunyi ayam turkey(ayam belanda).Pukulan di pelipis kiri nya menyebabkan otak nya bergegar dan biul.maka jadilah yasuk terkey jadi yasuk biul.jadi cakap dia janganlah percaya sangat nanti awak me akan jadi biul macam yasuk biul.

org..bloh..ilir said...

anak kelahiran kg pagi jangan cakap org kuala tahan bodoh,tggu dan lihat,,org kg pagi pun ramai yg duk menumpang kat kotahan ni,,pikir2 kan la,,org kotahan takde cari mkn kat kg pagi,,

mudik_malam said...

askum semua..
tak yoh gun semua gaduh,,YB yg ade ni dah ok,,,nasib kita ade YB dari barisan nasional,,kalo pas lg teruk kite ni gun,,...ke org yg tak suka YB tu org pas,,?aku ni sayang sangat ke umno ni .biar la saper pun yg jadi ybnye

mudik malam said...

ari tu kita naik perahu,,malam2 pun kalo ade kecemasan nak mudik ke nak hilir ke,kena naik perahu,,sakarang dah ade jalan raya.kan itu perjuangan dari yb ke kita,tak kira la masa tu sape,yg penting yb,tak lama lg org diulu pun dapat jalan juga.tak la secepat munkin daptnye,,lama oi proses nak kan sesuatu kemudahan.yb tngah usaha la tu,,terima kasih la getek kat yb tu.WZWH pun tulis la aper yg betulnye biar semua org faham.tq

Anonymous said...

perjuangan yb kepala kotel. ada jalanraya. yb kamu tuh tak jadi tok wakil lagi jalanraya keselamatan telah dibuat oleh pihak tentera. kamu tak cukup nak bodek dengan sebungkus rokok tak cukup hebat jilat tok wakil pemungkar tu....