Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, April 5, 2011

Kenapa Barisan Konspirasi Mahu Buang Adun Tahan?

Politik Jerantut perlukan kuda muda untuk memandu laju pembangunan Jerantut.

WZWH dalam posting sila baca sini dan sini dengan jelas menerangkan Barisan Konspirasi yang didalangi oleh seorang ADUN di Jerantut mahu memadamkan karier politik ADUN Tahan dengan gerakan usul undi tidak percaya di cawangan-cawangan tertentu.

Kenapa Barisan Konspirasi begitu desperate mahu mencalar imej ADUN Tahan? Kerana selagi ADUN Tahan berpolitik di Jerantut matlamat Barisan Konspirasi tidak akan kesampaian.

Barisan Konspirasi terdiri dari ahli-ahli politik Jerantut yang berumur lewat 50an dan 60an. Mereka adalah kuda-kuda tua yang sudah tidak berdaya hendak berlari laju lagi tapi bernafsu besar. Masa sudah tidak mengizinkan mereka. Mereka pun sudah diberi peluang sebelum ini.

Tidak ada pencapaian yang membanggakan Jerantut pun hasil dari perkhidmatan kuda-kuda tua ini. Apa yang ada hanyalah kegagalan untuk membangunkan Jerantut. Banyak projek-projek yang menguntungkan Jerantut terlepas kerana kuda-kuda tua ini lembap.

Tambahan pula kuda-kuda tua ini tidak diperlukan lagi perkhidmatan mereka baik diperingkat negeri dan pusat. Politik Jerantut memerlukan kuda-kuda muda yang pantas berlari laju untuk memenangi tropi perlumbaan.

Kenapa Barisan Konspirasi ini begitu tidak menyukai ADUN Tahan. Siapa ADUN Tahan ini?

YB Dato' Wan Amizan bin Wan Razak ADUN Tahan, ,masih sangat muda 38 tahun, Beliau juga Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut. Beliau juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Jerantut tiga penggal. EXCO Pemuda UMNO Malaysia.

Beliau sering menghadiri Mesyuarat Perhubungan UMNO Negeri Pahang mewakili YBM Tengku Azlan. Sebagai EXCO Pemuda UMNO Malaysia, beliau ada platform di peringkat Nasional. Beliau selalu merujuk kepada bosnya MB Pahang atas apa-apa perkara. ADUN Tahan ini pun punya hubungan yang rapat dengan istana.  

Beliau adalah satu-satunya ADUN dalam sejarah politik Jerantut yang mempunyai prestasi kerja membanggakan kerana berjaya membawa berbagai-bagai projek pembangunan beratus-ratus juta ke DUN Tahan dengan pantas dan cepat.

Rekod kerjanya memadamkan legasi ahli parlimen dan ADUN di Jerantut sebelum ini. Beliau punyai carakerja yang cekap dan berkesan dengan rangkaian network politik dan pentadbiran serta korporat.

Secara peribadi beliau sangat pemurah kepada pengundi-pengundi Jerantut tidak kira dari mana-mana  DUN baik Tahan, Damak, dan Pulau Tawar. Beliau punyai hubungan yang baik dengan masyarakat Cina Jerantut terutama Dewan Perniagaan Cina Jerantut.

ADUN Tahan adalah anak peneroka Jengka 12. Beliau sangat faham apa keperluan dan masalah 12 kawasan Felda di parlimen Jerantut. Beliau berjawatan Ketua Cawangan Jengka 12 diperingkat cawangan.

ADUN Tahan ini sememangnya berasal dari kawasan Tahan. Beliau dilahirkan di Paya Koran Kampung Jong Berlaboh Tembeling Tengah. Beliau dari keluarga Wan Tembeling yang sudah berakarumbi di Lembah Tembeling sejak akhir abad ke 17.

Kombinasi latarbelakang Felda dan Kampung Tradisional menjadikan ADUN Tahan ini seorang ahli politik yang unik. Dalam masa memahami politik, sosial dan ekonomi masyarakat Felda, beliau juga memahami keperluan masyarakat pedalaman kampung Tradisional. Projek Jalan Ulu Tembeling fasa 1 dan fasa 2 dan Felcra Ulu Tembeling adalah projek keutamaan beliau.

Sebagai Ketua Pemuda tiga penggal beliau mempunyai ramai pengikut dari golongan muda UMNO. Beliau proaktif mengerakkan UMNO bahagian Jerantut. Ringkas cerita YB Dato' Wan Amizan Wan Razak adalah aset UMNO Bahagian Jerantut.

Adalah satu kerugian yang besar kepada UMNO dan BN Jerantut jika kumpulan Barisan Konspirasi betul-betul serious mahu membuangnya dengan mencalar dan menamatkan karier politiknya.

WZWH ingin bertanya kenapa bermusuh dengan ADUN Tahan? Jika Barisan Konspirasi mahu menjadi ahli parlimen Jerantut atau ADUN baik Pulau Tawar dan Tahan sudah tentu mahu sokongan beliau. Kenapa cari musuh terlalu awal dan tidak berfikir kesan akibatnya?

Ini yang WZWH boleh cakap...kalau orang politik Jerantut yang berfikir mahu mendengarnya...! Jerantut memerlukan model politik baru yang juga memerlukan kerangka politik baru. Itu pemikiran WZWH pada posting kali ini jika kita benar jujur dan ikhlas mahu melihat kemajuan pembangunan politik, ekonomi dan sosial Jerantut.

54 comments:

Anonymous said...

Politik Jerantut perlukan kuda muda untuk memandu laju pembangunan Jerantut.

* Kuda tak berguna nacam WZWH.

Kenapa Barisan Konspirasi begitu desperate mahu mencalar imej ADUN Tahan? Kerana selagi ADUN Tahan berpolitik di Jerantut matlamat Barisan Konspirasi tidak akan kesampaian.

* Tak ada konspirasi untuk jatuhkan YB Dato Amizan...WZWH sebenarnya yg ingin menjatuhkan bos nya secara sistematik..inikah org yg Dato Wan percaya...habis laa dato wan kerana mempercayai wzwh yg dalam kepala otaknya untuk menghentam org2 tertentu...dato wan bakar yg pertahankan undi x percaya di merting pn dihentamnya..dato wan bakar dah x layak dah nk jadi calon dun taha..

Beliau sering menghadiri Mesyuarat Perhubungan UMNO Negeri Pahang mewakili YBM Tengku Azlan. Sebagai EXCO Pemuda UMNO Malaysia, beliau ada platform di peringkat Nasional. Beliau selalu merujuk kepada bosnya MB Pahang atas apa-apa perkara. ADUN Tahan ini pun punya hubungan yang rapat dengan istana.

*hehehehe Mb pn selalu tengok yb ni..
*baik lagi hubungan urag ulu tembeling dengan istana...jangan kaitkan dengan istana laa...

ADUN Tahan adalah anak peneroka Jengka 12. Beliau sangat faham apa keperluan dan masalah 12 kawasan Felda di parlimen Jerantut. Beliau berjawatan Ketua Cawangan Jengka 12 diperingkat cawangan.

ADUN Tahan ini sememangnya berasal dari kawasan Tahan. Beliau dilahirkan di Paya Koran Kampung Jong Berlaboh Tembeling Tengah. Beliau dari keluarga Wan Tembeling yang sudah berakarumbi di Lembah Tembeling sejak akhir abad ke 17.

* Urag j 12 pn tau siapa sebenarnya dato wan mizan..

* urag cebung , jong belabuh lebih tau lagi dari urag j 12 siapa dato wan...hehehehehe

Kombinasi latarbelakang Felda dan Kampung Tradisional menjadikan ADUN Tahan ini seorang ahli politik yang unik. Dalam masa memahami politik, sosial dan ekonomi masyarakat Felda, beliau juga memahami keperluan masyarakat pedalaman kampung Tradisional. Projek Jalan Ulu Tembeling fasa 1 dan fasa 2 dan Felcra Ulu Tembeling adalah projek keutamaan beliau.

* dimana uniknya...dapat projek jalan ke kg pagi...siapa yg dapat...heheehehe

Sebagai Ketua Pemuda tiga penggal beliau mempunyai ramai pengikut dari golongan muda UMNO. Beliau proaktif mengerakkan UMNO bahagian Jerantut. Ringkas cerita YB Dato' Wan Amizan Wan Razak adalah aset UMNO Bahagian Jerantut.

* pengikut pulus ramai laa, termasuk wzwh..aset bagi wzwh kerana mk jatuhkan dato wan...hehehehehe

Adalah satu kerugian yang besar kepada UMNO dan BN Jerantut jika kumpulan Barisan Konspirasi betul-betul serious mahu membuangnya dengan mencalar dan menamatkan karier politiknya.

* Barack Obama pn nangis dengan keadaan dato wan sekarang...bukan nk tamatkan..cuma beri kesedaran dengan ego puak puak sekelilingnya...hehehehehe

WZWH ingin bertanya kenapa bermusuh dengan ADUN Tahan? Jika Barisan Konspirasi mahu menjadi ahli parlimen Jerantut atau ADUN baik Pulau Tawar dan Tahan sudah tentu mahu sokongan beliau. Kenapa cari musuh terlalu awal dan tidak berfikir kesan akibatnya?

Siapa yg bermusuh...tangapan wzwh je begitu...kenapa war war kan undi tak percaya cawangan dun tahan dalam blog ong tu....wzwh yg mencari musuh dengan tuduhan yg melulu tanpa bukti yg konkrit..

Ini yang WZWH boleh cakap...kalau orang politik Jerantut yang berfikir mahu mendengarnya...! Jerantut memerlukan model politik baru yang juga memerlukan kerangka politik baru. Itu pemikiran WZWH pada posting kali ini jika kita benar jujur dan ikhlas mahu melihat kemajuan pembangunan politik, ekonomi dan sosial Jerantut.

* Pemikiran dan pandangan yg ingin menjatuhkan bosnya...kalau kerangka dan pemikiran cerdik bodo wzwh tak perlu laa nanti cengkelik didaratan...heheheheh

Anonymous said...

Dato Wan Bakar tak terlibat, org tua tu jual susu kambing jer, Allah akan laknat org buat fitnah mcm WZWH ni, aku x campur soal politik dompok sbb itu hal dia, dia hebat ke apa ke mana boleh lwn kehendak Allah, tapi fitnah dan spekulasi melampau2 yg dok menyebut dato wan bakar terlibat tu aku panas walaupun aku x ada hbungan keluarga dgn dia, x mcm haram jadah wzwh ni, sedara mara dia pun bahan. Wan Mizan lagi mulia dari WZWH ni sbb tak der la dengar dia memburuk sedara dia mcm wzwh anak haram ni.

Awk ni nama jer ada pelajaran tapi taraf pemikiran memalukan.

Anonymous said...

Dato' Wan Bakar adalah penasihat politik Dr Shukri lebih-lebih lagi ketiadaan Azizan Yaakob maka peranan beliau lebih menonjol. Dato' Wan Bakar mahu tempat ADUN Tahan.

Anonymous said...

DATO WAN BAKAR mngkin da xnk jual produk susu kmbng

Anonymous said...

Demi Allah dia dah x campur politik dan dia dh x kisah hal2 dunia ni, saya pengikut dia saya tau la, dia dh tua, dia tumpu pada ibadat saja. Fitnah yg dibuat oleh anak haram menjadah wzwh ni mmg melampau. Wzwh makhluk paling kurang ajar, x ada adab, tak ada otak dan gila agaknya. Selama ni dia tulis mcm2 saya x pernah komen, walau masa dia mengata kumpulan 18 dulu. Dlm kes perjumpaan tu, ku lan jemput datuk wan bakar. Datuk wan bakar tak tau ada perjumpaan. Kami nasihat dia suruh baca blog haram jadah pencacai babi sial ni hak mengata dia ni, dia xnk ambik tau langsung. Saya dh banyak bersabar melihat gelagat awk zuri, nnti jumpa mana-mana saya langgar jer awk. Buruk2 datuk wan ada lg pengikut setia dia. Sama dlm hal ni, kalau mmg org kg nk buat undi x percaya, dia x boleh buat apa. Umno skrg bukan mcm zaman dulu dah. Igt, dunia ni ada tuan iaitu Allah, jgn awk igt wan mizan tu tuhan pulak. Kpd pencacai wan mizan lain jgn bising sbb ni bukan hal politik. Zuri budak gila anak haram pencacai wan mizan ni dh melampau. Kami dh tak tahan. Kami akan solat hajat moga Allah tunjuk kebenaran. Kami tau dan yakin datuk wan bakar benar dan tidk terlibat. Moga awk dilaknat Allah la zuri

WZWH said...

Salam Anon 7:56,
Aik Anon nak tiru cara orang PAS ke. Baik Anon masuk PAS senang cerita.

Anonymous said...

salam wzwh,

jangan la nak suruh org masuk pas ker apa ker.... tak der kena mengena dgn pas or umno. cuma keadaan awak tu bila orang ramai komen nak menyedarkan awak, awak menepis yang bukan bukan... suruh masuk pas la lepas tu menyalah orang lain la... apa nie... cuba matang sikit jangan lah kita membuat cerita yang tak wujud. ini bukan nak buat karangan sekolah.. boleh direka reka... mereka2 cerita tu satu hal, ini mangaibkan orang, itu bole tahan lagi. kalau dah orang lain kata awak fitnah macamana tu pulak.
cuba awak renung balik, apa kesan kalau awak memfitnah orang. awak islam kan. so awak tahukan hukum dan balasan memfitnah...
cuba awak fikir kalo perkara ni semua akan terkena pada anak beranak dan keluarga terdekat awak.
sebelum terlewat, bertaubatlah... cukuplah melagakan dan mengaibkan orang melayu.
kata nak bersatu utk membangun dan menaikkan taraf orang melayu. so teruskan lah dengan usaha mcmtu kami memang sokong.

Anonymous said...

Sebenarnya asal usul Wan Mizan ni wan trengganu.....

X percaya....????...tunggu....

tanya wzwh....dia lebih arif...

Anonymous said...

Apabila ketokohan kepimpinan Dato Wan Amizan terlalu menonjol dan terlalu ramai pengikutnya.maka orang-orang lama dalam Umno jerantut pun dah mula goyang macam pokok akasia di tepi highway.macam-macam cara mereka untuk jatuhkan dato wan.tapi mereka tak tau kekentalan dato wan sukar digugat oleh pemimpin-pemimpin pencen.Mereka guna berbagai cara untuk jatukan beliau termasuk gunakan cawangan-cawangan yang tidak tau berpolitik.kenapa mereka tak berani berdepan dengan dato wan?persoalan ni akan terus bermain di kepala ahli-ahli umno jerantut.

WZWH said...

Salam Anon 10:17,
Sila baca untuk pengetahuan Anon. Sila baca sini http://wzwh.blogspot.com/2010/05/sejarah-keluarga-wan-tembeling.html

Exco kanan pemuda said...

satu soalan yang amat baik.

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN....saya akan jumpa pegawai SPR dan menyuruh mereka menyempadankan semula kawasan parlimen jerantut contoh pulau tawar 1 parlimen damak 1 parlimen dan tahan 1 parlimen dan 5 kerusi dun setiap parlimen jadi tak payah gadoh2 semua dapat tempat punya termasuk WZWH......ini perkara sedelah........ahli umno boleh pilih bos mana yang mereka mahu.

Anonymous said...

yasok turkey......Dato Wan Mizan kami tetap bersama Dato tapi kalau boleh janganlah buat janji kalau x boleh dikota .....dont worry we all needed you

Anonymous said...

kepada penyokong kuat dato wan abu bakar,
tak perlulah bersumpah guna nama Allah menyatakan dato wan bakar tak terlibat.apa awak duduk dengan dia siang malam ke atau tidur sebantal.awak tak pernah berpisah dengan dia barang sesaat ke?
sudah lah bro,dato wan bakar menjaja seluruh alur tembeling mentohmah dompok sebagai perompak besar.mcm2 nya buruk ke dompok,semua yang mendengar cercaan tersebut menceritakan kepada dompok tentang perlakuan dato wan bakar,telinga aku dengar sendiri cercaan dan hasutan tersebut.jadi jangan lah bersumpah guna nama tuhan nanti dimakan sumpah sendiri.

Anonymous said...

kepada penyokong setia dato wan bakar,saya ingin mengucapkan ribuan terimakasih atas sokongan anda..sebagai waris terdekat dato wan bakar saya minta anda untuk tidak membela dato wan bakar..kita serah kepada ALLAH..dan dato wan Bakar pun redha dirinya dikutuk.. oleh mereka2 ini.dia tak baca blog

Anonymous said...

Zuri adalah pengkhianat keluarga dan bangsa, akan tertulis dlm sejarah. Dato wan amizan lebih baik dari zuri, percaya la, ikut deme la nk bedal wan bakar, sedara deme juga, baru rau keluarga wan ni bodoh sebenarnya, suka kelahi sama sendiri, hahah ha ha

Anonymous said...

Jangan kecoh-kecoh..bila BN kalah nanti WZWH ni pun balik negeri...
dia bukan org jtut...dia di lahirkan di tempat lain dan dibesarkan di daerah lain...

Anonymous said...

Anon 12:25,

Mengkritik tak sama dgn berkonspirasi. Bila jadi yb biasa la org kritik, wan amizan bukan nabi maksum dan above the law. Tuduhan pukimak anak haram jadah wzwh ni konspirasi. Lain tu

exco kanan pemuda said...

Dato Wan Amizan adalah calon terbaik di Dun Tahan.itu la sebab beliau dicalon kan sebagai Adun di Dun Tahan.kalau Dato Dr.S jadi adun maknanya habislah kayu balak yang ada di kawasan Dun tahan Di sapu dato dr.S tu.orang di ulu tembeling tak boleh buat perahu lagi la.sebab semua pokok kayu akan di jual oleh dato dr.S.

Anonymous said...

Masa ni sapa dapat kawasan dan kayu balak. Orang perairan Sungai Tembeling sapa dapat, orang di Pagi, K Tahan, K Sat sapa dapat...

Anonymous said...

Salam Kepada Penegak Wan Bakar...
Usahlah nak menegakkan Wan Bakar tu.Kalau awok taktau cerita jgn bising2 memaki hamun WZWH..Nak bercakap molek nak menegur WZWH tapi ayat mcm org yahudi.
Tugas awok skang ni senang je,awok duduk diam2 dalam gua atas bukit tu.
Sebabnya dari ayat2 awok ni,menunjukkan awok very good thinker.Maknanya awok jadilah full time blogger tanpa slip gaji.

Anonymous said...

Lu lancaulah anon April 6, 2011 9:43 AM,
Wan mizan nak satukan orang umno jerantut,nak majukan umno jerantut tapi kenapa ada orang tak senang dengan dia.
Yang lu tau sangat dia tak buat kerja tu pelik betol..yakin dan sanggup bersumpah pulak tu.
Lu hari2 ke dengan Wan Bakar??
Kalau lu 24 jam dengan dia lu kirim salam kat dia..

Anonymous said...

Aku sangat sokong Exco Kanan Pemuda ganti Y.B Dato Syukri..
He's very talented to be a good leader..

Anonymous said...

Kalau korang sume nak tahu,dalam politik jerantut,saudara lah yang paling banyak bunuh saudara sendiri..
Cuba tengok puak Wan Tembeling..
Moralnya jangan amalkan politik saudara2 ni..
hampasssssssssssssssss

hidup dr said...

dr shukri layak mjadi ahli parlimen...dun p tawar zukarmi...dun damak abu bakar busu..... dun tahan wok putih....

Anonymous said...

pancas wok putih,pancas wok putih,pancas wwwwwwooooooooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ppppppppppppppppuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuttiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!

Anonymous said...

Pada hemat hamba,molek dicadangkan Wan Bazlishah Rambut Belah Tengah...Sebab dia bertanding tak pernah menang..Sian dia..Dia pun berajat besor nak jadi Y.B..
Tak begitu Exco Kanan Pemuda?

Anonymous said...

wan zuri layak jadi calon. berani n bernas. kami dun tahan tetap pertahan kan wan zuri. cerdik n wibawa.

Anonymous said...

Cukuplah pilih orang keturunan Wan kat depan nama ni...abiskan beras je....

exco kanan pemuda said...

kita sedia maklum dan cuba kita baca ,selidiki buku-buku sejarah.keturunan Wan adalah keturunan pemerintah di Negeri Pahang.bermakna Dato Wan amizan termasuk dalam keturunan tersebut.

Anonymous said...

Salam..exco kanan pemuda...

Tak de maknanya..kalau setakat nama wan kat depan tapi membuat dan menjatuhkan nama baik wan itu sendiri..buat apa?...memang di akui keturunan wan adalah pemerintah yang hebat dulu dulu..tetapi sekarang ni..apa nak jadi...apa nak jadi....

Anonymous said...

Salam WZWH...
masih berkhidmat dengan kerajaan ke..? cukup cukup lah melaga-lagakan pemimpin politik di jerantut tu...sama-sama lah kita membangunkan bandar jerantut...sebagai pendidik dan pemimpin masa depan...jagalah keperibadian dan akhlak...tunjukkanlah nilai murni sebagai pendidik..untuk anak bangsa kita...waallahuaalam..

Exco Kanan Pemuda.. said...

Betul cakap Anon 1:33 tu....
Insaf dan bertaubat lah...

Anonymous said...

WZWH bukan orang jerantut...

pemerhati pemuda jerantut said...

salam semua!sy tau anda2 semua adalah org UMNO.untuk apa kita semua mencaci cela sesama kita?kita semua telah dberi akal fikiran so sekiranya Dato Wan Amizan(DWA) tidak lagi boleh d terima pakai tenaga,wang ringgit dan buah fikirannya dan ada lg yg lebih baik dari beliau kita sama2 pakat pilih org yg lebih baik itu.Untuk PRU 13 kalau sdr semua merasakan beliau tidak layak lg disenaraikan sebgai ADUN moh pakat ramai2 mengadap MB/PM..utk jawatan dlm UMNO pula kita semua pakat undi lawanya nanti.

tp persoalan yg bermain di fikiran sy selaku pemerhati politik jtut...siapakah yg layk mmegang tampok kepimpinan di DUN Tahan???semua org boleh menjadi DUN tp bolehkah mereka ini bekerja sekuat DWA??????

Dalam pemuda pulak?siapakah yg layak?colan yg ada sy senaraikan disini..
1.Wan Albahizam(AJK Pemuda 2 penggal)
2.Bakri Busu..adik abu bakar busu.AJK Pemuda
3.Ju Mansor-S/U DUN pulau tawar
4.Jalaludin(Jalal)mantan pengerusi MBD
5.Cikgu Asrul(AJK Pemuda 2 penggal)
6.Adland Zakaria(AJK pemuda yg byk duit)
7.Nurul nubhan(AJK PEmuda yg meningkat naik)
dan calon bkn ajk yg sy nampak adalah azman bin mat yassin..

Anonymous said...

semua calun diatas...termasuk man yassin..x boleh pakai....kalah sebelum penamaan calun lagi nnti....

Anonymous said...

Jawapan kepada Calon Ketua Pemuda:-
1) Wan Albahizam adalah manusia paling hipokrit pernah wujud dalam sejarah UMNO Jerantut. Ini kerana beliau boleh dikategorikan sebagai anjing gila kerana akan menggigit orang yang melepaskan beliau apabila terjerat.
Lihat saja apa balasan beliau kepada Dato Bazain?Beliau sanggup mengutuk Dato Bazain,padahal Dato Bazain bagi duit belanja semasa beliau hendak berkahwin dulu.
Lihat pula apa yang beliau telah lakukan terhadap YBM Tengku Azlan,pada Dato Wan Amizan lagi la byk nya..
Beliau sesuai jadi Ketua Pemuda Persatuan Orang2 Gila Bahagian Jerantut saja.

-Pemuda Cawangan Padang Saujana.

Anonymous said...

6) Adzlan Zakaria pula apabila hendak undi dari perwakilan,lembut gigi dari lidah.Sungguh baik dan peramah yang amat.Tetapi bila habis mesyuarat,berselisih tengah jalan jangan harap beliau mahu tegur kita.Haramjadah..
Mcm itu ke mahu jadi Ketua Pemuda?

-Pemuda Cawangan Padang Saujana.

Anonymous said...

Yang lain2 saya rasa tiada masalah untuk mengemudi Pemuda Jerantut.Tapi kalau dua ekor tadi yang jadi,team kami akan jadi keciwa yang teramat.
Kita perlu jadi Pemuda yang berkualiti.

-Pemuda Cawangan Padang Saujana

Anonymous said...

Pemuda Cawangan Padang Saujana lagi hampas...makan taik kucing..

Anonymous said...

cukup;ah weh dema..tak baik..

Anonymous said...

Anon April 7, 2011 10:03 PM,
Kenapa tetibe anda marah?tak baik marah2 nanti kena jual..ekekekeke..

-Pemuda Cawangan Padang Saujana

Anonymous said...

dr.sukri ni padan d control nik jer.....pakai ckp org yg tk pernah jd perwakilan tu.........
hidup nik........
ramai org degar ckp nik ni....
nik ni baik gan pm.....

Dato' XXX..... said...

Pemuda Cawangan Padang Saujana makan taik ayam...

Anonymous said...

Bagus lah wak ama semua.... kelahi lah sama dema yer... org cina dok suka aja tgk dema nie... dema nie aku anggap bodoh bangan belaka... buat malu org melayu jer... tu la, bila semua org nak berpolitik, yang cerdik dgn cara cerdik mereka, yg bodoh dgn cara mereka, semua pakat nak berpolitik, ekonomi masing2 hancur... mcm peminta sedekah...

Anonymous said...

Kepada Pengundi DUN TAHAN..anda semua perlu bijak menilai siapa yang layak untuk kita undi dalam PRU 13 nanti..

Dato YB Tahan sekarang..Bukan anak Jati DUN TAHAN..beliau ahli dan ketua umno cawangan Jengka 12 dalam DUN PUlau Tawar...jadi kita bagi lah peluang kepada anak jati DUN TAHAN..boleh gitu...

pemuda Jtut Ferry said...

lantik aje Exco Kanan Pemuda sebagai Adun Di Dun Tahan.

Anonymous said...

pemuda padang saujana

wan albahizam tidak begitu orangnya,jangan la tuduh beliau begitu.dia tidak pernah campur hal orang,dia kalau duk lepak minum teh pun bettiga beradik je.jangan pandai mengada-adakan cerita

lan labit pun baik sangat orangnya.mana cawangan pemuda yang pernah mohon sumbangan yang beliau tidak bagi?cer cite????
dia seorang pemimpin yang betul-betul tulen.berjuang untuk bangsa agama dan negara.

Anonymous said...

pemua saujan bertelanjang dlm pejabat lg syokkk..sejuk je telo kena ekon.

Anonymous said...

lebih baik mizi umno tu jd ahli parlimen...lagak dia tu serupa ahli parlimen dh

Anonymous said...

lebih baik mizi umno tu jd ahli parlimen...lagak dia tu serupa ahli parlimen dh

pemuda p.tawar said...

Lebih baik Roslan Kamarudin (Lanset)jadi Yb adun tahan.die pun mcm mizi juge belagok lebih.

A.J.K PUTERI said...

Rosla kamarudin tu kaki betina.tak suka,tak suka,tak suka

A.J.K PUTERI said...

Rosla kamarudin tu kaki betina.tak suka,tak suka,tak suka