Nuffnang Ads

Pages

Monday, April 4, 2011

Persidangan UMNO Cawangan di Jerantut Dilanda "Sindrom Undi Tidak Percaya"


UMNO Bahagian Jerantut bagai dilanda Garuda seperti dalam Hikayat Merong Mahawangsa bila "Sindrom Undi Tidak Percaya" bagai virus menyerang cawangan-cawangan .

Sasarannya ialah ADUN Tahan YB Dato' Wan Amizan Wan Razak. Kalau di DUN lain atas jawatan Dato' Wan Amizan sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut.

Setakat ini cawangan UMNO Kuala Tahan, Kampung Padang, Kampung Gol dan Kampung Merting di DUN Tahan. Manakala cawangan Batu Satu di DUN Damak. Dijangka beberapa cawangan lagi akan mengadakan usul undi tidak percaya di DUN Pulau Tawar.

Dari sumber risikan inteligent yang WZWH dapat ini adalah konspirasi seorang ADUN dan beberapa individu yang tidak mahu karier politik YB Dato' Wan Amizan mencanak naik kerana prestasi yang sangat memberansangkan di DUN Tahan.

PM memberi gelaran ADUN Tahan ini sebagai "Budak Ajaib". Budak ajaib ini disukai oleh MB dan Raja. Maka tersangat dengkilah kumpulan ini terhadap YB Dato' Wan Amizan. Ada diantara mereka tidak mahu ADUN Tahan ini diupgradekan menjadi ahli parlimen Jerantut. Ada yang mahu tempat ADUN Tahan itu.

WZWH difahami perancangan ini dirancang 2 bulan lalu. Mengikut pelan strategiknya mahu 17 cawangan UMNO di Jerantut mengusulkan undi tidak percaya kepada YB Dato' Wan Amizan. UMNO Bahagian Jerantut mempunyai 103 cawangan.

Kumpulan konspirasi ini merancang usul undi tidak percaya kepada ADUN Tahan di 9 cawangan di DUN Tahan. Beberapa Ketua Cawangan dan Tok Empat telah menghubungi WZWH menyatakan ada individu tertentu itu telah memujuk mereka supaya buat usul undi tidak percaya kepada YB Dato' Wan Amizan. WZWH telah menasihati mereka "Jika YB ADUN Tahan jatuh kita angkat, jika mereka jatuh ADUN Tahan angkat". Kelebihan ADUN Tahan:
  • Bila beliau berjanji beliau buat
  • Beliau pastikan sesesuatu itu berjaya
  • Beliau tolong sungguh-sungguh.
Kumpulan konspirasi ini tidak ada cara lain lagi sudah desperado dan terdesak bagi menyekat kebangkitan YB Dato Wan Amizan ADUN Tahan kecuali melalui gerakan usul undi tidak percaya untuk mencalar imej YB Dato' Wan Amizan di setiap DUN bagi menyekat karier politik beliau. 

Nasihat WZWH kepada kumpulan konspirasi itu "Masa zaman politik anda sudah berlalu, anda telah diberi peluang 3 penggal, berilah peluang dan harapan kepada YB Dato' Wan Amizan". Jangan rosakkan mood pengundi-pengundi muda UMNO dan BN di Jerantut.

41 comments:

Anonymous said...

Salam..sori,takde masa dah nak bagi yb ni naik,cukup lah sepenggal dia pegang..kami nak pakatan rakyat pulak memerintah! tgk selangor,penang,kedah ok pemerintah yg adil utk rakyat...rakyat sekarang ni dah buka mata,bukan mcm dulu lg..maaf,kami perlu pembaharuan demi negara yg adil untuk rakyat ...wallahualam..

exco kanan Pemuda said...

kami rakyat pahang tak rela bumi kami dijajah oleh Pakatan Rakyat yang suka main belakang.Dan kami juga akan berjuang ketitisan darah terakhir demi mempertahankan Yb Dun Tahan Dato.Wan Amizan.Pakatan rakyat bukalah mata untuk melihat kegiatan yg tak bermoral oleh pemimpin2 anda.pergilah ke pasar2 malam untuk membeli CD pemimpin anda.Selepas tu anda nilailah sendiri pemimpin anda...

Anonymous said...

cd cetak rompak tu, cd palsu, cd rekaan. mana boleh beli. hehe.

Anonymous said...

pi mampus laaa dengan pakatan rakyat...sape nok sukong pkr...walaupun kuala tahan buat usul undi x percaya...umno tetap kami perjuangkan....

Anonymous said...

tak ada konspirasi wzwh...ong tu yg war war kan dalam blog ong..sebab konspirasi geng2 ong nk jatuhkan dato wan mizan...sebenornya ong berhajat nk jadi calun dun tahan...boleh belah laaa...heheheheeh, politik kotor wzwh....urag doh tau

Anonymous said...

Planner conspiracy itu memang celaka.Bongkar lagi WZWH..Telanjangkan mereka yang desperate itu.Ceritakan sapa dalang di Merting,Batu 1..
Tunjukkan kepada rakyat Jerantut the dark side mereka,depan lain belakang lain.

Anonymous said...

Kalau Wan Amizan tidak tercalon,yang naik pulak geng2 Syukri,korang tengok nanti apa kome akan buat.
Kita kasi pancas sume sekali geng2 tu.
Alang2 berdakwat biar hitam.Kome bongkar rahsia hitam setiap geng2 celaka itu.
Kome suka sangat buat kerje begini.
Biar basah sama2 ye..

Anonymous said...

Skang deme sume boleh tengok hati perut geng2 tu..
Btoi sangat..KITA KENA PANCAS SYUKRI,SEBAB DIA ADALAH PETUALANG DAN LIABILITI UMNO JERANTUT!!!

Anonymous said...

sy x nak PKR pegang jerantut, umno terlalu lama memerintah, mngkin relevan utk ditukar, tpi bkn PR penggantinya.....

Anonymous said...

heheheheehe,,,,gila doh amaknye gun ni..wan mizan kena undi tok percaye..gun plk yg glabah....kenapa ye...heeheheheh takut miss soru kot

Anonymous said...

KITA ISTIHAR PERANGGGG! DUN TAHAN VS DAMAK DAN PULAU TAWAR.

exco kanan pemuda said...

bersabar wahai anak bangsa.Pilihan Adun2 bukan ditangan anda.Pucuk pimpinan yang menentukan siapa Adun yang layak bertanding di Dun Tahan.Dun Pulau Tawar Dan Di Dun Damak.Buat apa bergaduh sesama melayu di dalam Blog ni.buat dipandang rendah oleh Bangsa lain.Apa2 pun Pucuk pimpinan berkehendakan Dato Wan Amizan Di Dun Tahan.Apa yg kamu semua boleh buat.bak kata pepatah*anjing meyalak bukit,bukit tak akan runtuh*kita semua jangan jadi macam tu.lebih baik kita sama
2 pertahan kan exco pemuda malaysia tu di Dun Tahan.semua akan merasa ketenangan dibawah naungan beliau...wasalam

Anonymous said...

Ya saya setuju. Usul tidak percaya itu tidak ada asas. Kita tidak perlu bimbang kerana Dato' Wan Amizan kerja kuat cekap bawa banyak peruntukan ke dun Tahan. Yang lain cakap banyak dan pandai cakap dan suka pau YB. Kalau prestasi adun Tahan cemerlang kenapa kita bimbang. Jangan pedulikan Dato' Shukri pendek itu memang orang politik last term selalu suka meroyan dan meracau.

exco kanan pemuda said...

Fikir,Renung dan Ingatlah sejenak segala jasa,segala peruntukan dan segala perubahan yang telah dibawa oleh Dato Wan Amizan ke Dun Tahan yang dulu ditinggalkan seperti sehelai kain buruk oleh pemimpin2 yang terdahulu.Seorang anak kelahiran tempatan yang telah diangkat untuk menjadi Adun ini telah mengorbankan masa,wang ringit dan kekayaan beliau demi untuk melihat kesenangan rakyat2 di Adun Tahan.apa lagi yang tidak beliau lakukan demi Dun Tahan.Banyak ahli2 umno dah dapat agihan kesenangan dari projek2 yang telah beliau bawa ke Dun Tahan.penduduk2 setempat telah banyak merasai kesenangan dan keselesaan ini.Cukuplah anasir-anasir luar menganggu gugat keamanan di DUN TAHAN.semua rakyat diDun Tahan masih perlukan Dato Wan Amizan sebagai pemimpin yang dianggap tempat mereka menumpang untuk berteduh.jangan runtuhkan naungan ini demi kepentingan sesetengah pihak...wasallam

Tak Tahan said...

KITA untuk diambil sebagai yang berkecuali. Setuju ke...

Anonymous said...

Yb Wan Mizan ni orang mana..?

tukang jawab soalan bodoh said...

Yb.Dato Wan Amizan orang Jerantut dan lahir didalam Dun Tahan.apalah tanya soalan bodoh.bacalah apa komen2 orang dulu.baru lah menyampuk.baru belajar baca blog ke?soalan awak ni macam soalan budak tadika.kartun la awak ni.

Anonymous said...

tukang jawab soalan bodoh..pun bodoh macam tuttt....

Anonymous said...

saye setuju dgn pendapat exco kanan pemuda tu..sebagai contoh yg trdekat berubahan yg d buat oleh yb adun tahan tu adalah....projek jalan ke kpg tanjung betong, kpg doja ....dan berbagai lg tk perlu d perjelaskn.....
biase la manusia ni yg ape kejayaan yg telah d lakukan tk nampak....
dn dh adat manusia bile org tu dh tiada baru lah disebut2

dato S said...

yang sebenar nya org2 jerantut ni tak kenal budi.tak kenal jasa.betul kata tun doktor M.melayu mudah lupa.

exco pemuda kanan said...

tau tak pe dato S

exco kanan pemuda said...

saya nak ingatkan kepada dato S.segala perubahan dan pembangunan yang telah di bawa masuk ke Dun tahan oleh dato wan amizan langsung tak dihargai oleh sesetengah penduduk di dun tersebut.saya tak tahu apa nak kata kepada orang yang berperangai macam tu.patutnya apa yang dilakukan oleh dato wan amizan tu dipuji bukannya dikeji.sebelum ni takde pun wakil rakyat yg lakukan apa2 di Dun Tahan.semuanya menjadi Adun hanya untuk gaji dan pangkat aje.orang kampung langsung tak di ambik tau.takde pulak cawangan2 buat undi tak percaya.tapi masa dato wan amizan ni macam agenda di buat untuk jatuh kan beliau...apa yang tak kenanya dengan dato wan amizan ni di mata diaorg...tak faham,tak faham.

Anonymous said...

wzwh

Anonymous said...

Taniah kalau tak tau ujung pankal jangan nak sibuk2 hal Kuala Tahan awak cuma tau cakap je,nak tau kedudukan sebenarnye datang la jumpa orang Kuala Tahan sendiri.daripada orang tak tau jadi tau yang awak heboh dalam blog tu buat apa?..Kata penasihat politik kpd Adun Tahan sangat,...aku rasa ong ni bukanya nak membala Boss,sebenarnya ong ada agenda nak menjadi adun tahan ganti W Amizan,cian yb kome,..org yg telus tak suka memonko,sibuk sokmo keluar negara nak jumpa Obama la nak jumpa Abisit la nak g India membantu mangsa banjir ibarat kata kalah Dato Najib.sudah la w zuri kome tau cape ong to.kalau ong anak jantan datang la ke Kuala Tahan mengadap kome ni,kome dah elok2 bincang ngan YB ong pulok buat hal.jase nok ke nama.orang macam ong ni lah yang akan menjatuhkan UMNO cakap tampa usul prksa.Beljar tinggi bodo melantun2 Anak aku baru pra je tp aku rasa otak dia lagi ok dari kepala hotak ong...Senduk Kuala Tahan..kome tunggu kedatangan ong kalau ong betul2 ada telooo.

Anonymous said...

Orang Kuala Tahan bukan reti hargai jasa orang.Tengok Tok 4 Ali sudah...
Buang masa je berdialog dengan orang Kuala Tahan..
Tetapi bukan semua,hanya segelintir jelah..

Anonymous said...

Pada hemat hamba,molek dicadangkan Wan Bazlishah Rambut Belah Tengah...Sebab dia bertanding tak pernah menang..Sian dia..Dia pun berajat besor nak jadi Y.B..
Tak begitu Exco Kanan Pemuda?

Anonymous said...

orang kuala tahan dan orang kg gol jahat. kome tak berani nak pegi kampung ong tu. kome g ulu tembeling lepas ni kome naik heli dah sebab mals nak tgok muka org kuala tahan dengan kg gol

Anonymous said...

Kalau huru hara sangat macam ni lah..pecahlah DUN Tahan ni lagi..bagi ke org-org belah hulu tu menjadi YB...pandir belaka...

exco kanan pemuda said...

semua orang boleh jadi YB.tapi nak dapatkan YB macam Dato Wan Amizan ni yang susahnya.Satu dalam sejuta.setakat nak jadi YB untuk dapatkan gaji aku pun boleh.Tapi boleh ke kita bawak projek-projek mega kedalam dun Tahan sebagaimana yang dilakukan oleh Dato Wan Amizan..Renung-renung kan.

Anonymous said...

Wan Mizan tu muda lagi..cukup lah dia berkuasa..bagi lah orang bukan keturunan wan pulak memerintah jerantut tu....kalau exco kanan pemuda ni bukan keturunan wan...hah rasanya dia lebih layak dan berwibawa..hensom pun hensom..he he he..!!!

Anonymous said...

setahu saya exco pemuda kanan ni anak kepada bekas setiausaha umno bahagian jerantut...kantoi.kantoi...

Anonymous said...

Siapa ye bekas setiausaha umno bahagian jerantut....?..ramai tu..
cubalah bagi penjelasan...

saya ni amat berminat dengan ulasan dan pandangan beliau..memang nampak seorang yang hebat...

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN ..........MATI HIDUP SEMULA PUN SAYA TETAP BERSAMA TOK4 ALIASRA...PEMIKIRANYA MACAM WAWASAN 2020......HIDUP ALI....HIDUP

Anonymous said...

YASOK TURKEY, WZWH...EXCO KANAN PEMUDA PANDIR BELAKA...PUNGKOR JE LEBIH....PIRAAHHHHH...

Anonymous said...

man yassin pun pungkor juge...

Wan Kuala Lipis.. said...

UNDILAH PR...jerantut akan berubah wajah...

exco kanan pemuda said...

Saudara Wan Kuala Lipis yang bodoh,tolol dan bahalol.jangan mencatur politik jerantut.kuala lipis pun UMNO.Anda jangan jadi perogol Bangsa sendiri.

bakal exco pemuda malaysia said...

salam anon-anon semua!siapa man yasin ni ye?tolong bagitau sy siapa dia,glomor sgt dia nih.,nk jgak kenal2.kot2 jd KP jtut nanti senang sy nk bertanding exco malaysia.boleh bincang dgn dia je.kalau sesiapa ada no tel dia bg ke sy

bakal exco pemuda malaysia said...

salam anon-anon semua!siapa man yasin ni ye?tolong bagitau sy siapa dia,glomor sgt dia nih.,nk jgak kenal2.kot2 jd KP jtut nanti senang sy nk bertanding exco malaysia.boleh bincang dgn dia je.kalau sesiapa ada no tel dia bg ke sy

Anonymous said...

org lipis jgn masuk campur hal jerantut kang makan penampor kang....

exco kanan pemuda said...

Setahu saya man yasin ni ahli politik kedai mara je.tak lebih dari itu.bertanding ajk pemuda pun tak dapat undi.hehehehe