Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, April 6, 2011

Jasa-Jasa Dr Ahmad Shukri Caretaker DUN Tahan 1999-2004 plus


"Tengku undurlah...bagi saya parlimen tu. Itu Dato' Wan Amizan tak payah tanding sebab orang DUN Tahan usul undi tidak percaya. Tak percaya tanya Dato' Wan Bakar".

Termenung panjang YBM Tengku Azlan.


PRU 1999, calon anak tempatan DUN Tahan arwah Cikgu Halim Yunan tewas. MB pening tidak faham kenapa calon sebaik budi pekerti itu boleh tewas. MB menyalahkan Dato' Wan Bakar dan pengikutnya.

WZWH bawa Dato' Wan Bakar bersemuka dengan MB. Fakta PRU menunjukkan peti-peti undi di sebelah hilir DUN Tahan adalah sebab utama BN tewas. WZWH akui peti undi Kuala Tembeling pun tidak memberansangkan.

Maka MB melantik YB Dr. Ahmad Shukri menjadi "Caretaker" DUN Tahan. Ketika itu beliau adalah EXCO. Terimakasih kepada YBM Tengku Azlan yang kuat rekomen dan melobi Dr Shukri. Soal Dr Shukri mencabar Tengku Azlan pada pemilihan Ketua UMNO Bahagian Jerantut dulu itu WZWH tidak mahu komen.

Maka amat gembira suka sangat orang Tembeling terutamanya di DUN Tahan mendapat khidmat YB Dato' Dr Ahmad Shukri. Beliau juga adalah ahli politik yang dilahirkan dari kumpulan politik Dato' Wan Bakar.

Memang banyak jasa-jasa Dr Ahmad Shukri kepada orang DUN Tahan. Antaranya ialah:

  1. Ladang Herba Pungkor 700 ekar di Kuala Tahan. Balak sudah habis ditebang tetapi ladang herba entah kemana. Boleh tanya Tok Empat Kampung Gol yang mengurusnya.
  2. Separuh peserta saham Felcra Tembeling Tengah diberi kepada orang luar. Inilah yang menyebabkan permasalahan orang Tembeling yang layak tetapi tidak dapat. Ada yang satu keluarga dapat. Ada yang dijanjikan dapat tetapi sampai mati pun tak dapat. Ada pegawai kerajaan pun diberi.
  3. Balak-balak dikeluarkan atas nama JKKK. Antara JKKK yang terlibat adalah JKKK Kampung Gol dan JKKK Kampung Selimbar. Balak dikeluarkan dengan alasan untuk dibuat Rancangan Tanah Kelompok (RTK). Itu yang Dr Shukri beritahu orang Tembeling. Sampai sekarang RTK tidak lulus tetapi semua balak sudah keluar dah, habis apa cerita semua ini.
  4. Tanah matau balak dan kawasan rezab Orang Asli Paya Lintah dijadikan ladang sawit DS Lim Ah Chap seluas 50 ekar. Ini apa cerita. Patutlah Suhaimi Said bising memperjuangkan hak orang Asli. Kenapa Dr Shukri meluluskan tanah adat orang Asli ini diberi kepada Tokey Cina terkaya Jerantut?
  5. Ladang ayam yang didirikan di atas tanah PPRT Kampung Labu oleh sebuah syarikat yang dipunyai oleh Mohd Zukarmi bin Abu Bakar seorang AJK UMNO Bahagian Jerantut. Ladang ayam ini memberi pencemaran kepada orang Kampung Labu dengan bau yang sangat busuk dan banyak lalat. Jalan-jalan kampung Labu rosak teruk bila lori ayam kerap kali datang. Pekerjanya diambil dari Indonesia seramai 5 orang. 















Bukti Ladang ayam Kampung Labu yang didirikan di atas tanah PPRT. Dr Shukri menolong kroni kuatnya Zukarmi Abu Bakar  AJK UMNO Bahagian Jerantut semasa menjadi "Caretaker" DUN Tahan. Setiap kali WZWH balik Kampung Labu ini yang orang Kampung Labu suarakan. WZWH ahli UMNO cawangan Kampung Labu bersimpati dengan luahan orang Kampung Labu.

WZWH ingin bertanya kepada orang DUN Tahan terutamanya orang Tembeling adakah ADUN Tahan YB Dato' Wan Amizan Wan Razak ada buat perkara-perkara seperti di atas. Nasihat WZWH pertahankan YB Dato' Wan Amizan. DUN Tahan sangat bertuah punyai YB yang kuat bekerja dan berkebolehan membawa projek beratus-ratus juta mencurah masuk ke DUN Tahan demi pembangunan dan kebajikan DUN Tahan.

36 comments:

Anonymous said...

Zukarmi pun kena juga....!!!

ekp said...

Percaturan politik jerantut nampak nya terlalu memihak kepada insan2 yang pandai mengambil hati YBM tengku.Nampak gayanya Dato Wan Amizan kena pandai lah bodek tengku.kalau tak masalah nanti....

WZWH said...

Salam EKP,
WZWH akan pertahankan kepentingan politik orang Tembeling. Ini janji WZWH kepada orang Lembah Tembeling. Inilah prinsip politik yang diamalkan oleh nenek moyang WZWH. Tak tahu siapa yang bermasalah nanti!

Anonymous said...

senang senang cari jer orang lain yang berpelajaran tinggi, bersepah orang orang dun tahan yang berkelibar yang maseh berkerja di luar sana yang layak di pertimbangkan untuk di jadikan calun, tak mati orang dun tahan jika tak ada wan mizan, ramai lagi yang lebih cerdik, berpengalaman dari wzwh dan dompok tu untuk di pilih menjadi calun, geng ini apa menghabiskan beras jer, wzwh tu yang beria ia mempertahan dompok dan sanggup menaibkan orang lain dan keluarga sendiri bukan apa, takut bila dompok dah tak jadi calun lagi, pulus dah tak dapat tiap2 bulan, kereta pun orang tu yang bayar.. pegi lah

WZWH said...

Salam Anon 10:48,
Siapa yang menyelesaikan Jalan Ulu Tembeling, Felcra Ulu Tembeling, Pembesaran kampung-kampung di DUN Tahan. Namakan orang lain yang berpelajaran tinggi itu yang cuma tahu makan, minum, berak dan tidur sahaja tanpa balik berbakti berfikir bagaimana mahu membangunkan DUN Tahan dan Lembah Tembeling ini.

Anonymous said...

macam mana nak balik ke bahagian jerantut, baru nak berjinak jinak dengan politik bahagian jerantut dah kena pancas, jika ada yang berpengalaman dan cerdik pandai di peringat koprat nak join dompok pancas, yang ada kelulusan dan di terima oleh dompok dalam bahagian jerantut ini adalah yang makan tahi dia semuanya yang tak akan mencabar dia sampai bila bila. lu duduk dalam ajak pemuda bahagian lu tau lah apa yang dompok buat, mana banyak yang baik untuk diri sendiri atau untuk penduduk tahan?

Anonymous said...

JASA JASA PUNGKOR N PUNGKOQ PULOK

1.TANAH BATU BALAI 250 EKAR
2.TANAH PADANG RAGUT PERLOK 200 EK
3.BUKIT KTUPAT
4.TANAH BKT NIKMAT 30 EK
5.TANAH PASIR DURIAN
6,TANAH SELIMBAR X TAU BRAPA EK
7.TANAH MERTING X TAU BRAPA EK
8.TANAH PADANG RAGUT KG GOL 250EK
9.TANAH PSK KUALA TAHAN 750 EK
10.TANAH PRJEK KOKO KUALA TAHAN 500 EK

itu yang taunye,yang tak tau banyak lagi,semua nama syarikat2dompok n kuncu2nye,

prjek pulak
1.sebelah ulu tembeling telah di sapu bersih oleh wan tarmizi n groupnye,baik jalan slep atau buat sekolah kg bantal atau ape prjek dari egensi krajaan ke semua disapu oleh wan trmizi n group hasil dari rekomen yb dompok,sampai la ke tender yang akan keluar dari jabatan kaji cuaca nak bg ke wan tarmizi juge iaitu kerja mengecat langit di kawasan ulu tembeling.banyak lagi la tak larat nak tulis da,dompok pulak prjek jlan ratus juta la,kayu balak lagi,jalan ke kampung2 semua nilai ratusan juta.kome tengok je la deme org handal, buat la ape suke,tp tngu dan lihat ape akan berlaku kpd dun tahan selepas ini....

Anonymous said...

salam,
orang yang layak jadi calon dun tahan ialah anon 11.13 am.sebab dia cerdik dan berpelajaran tinggi.dia tahu semua dan koi pun tahu sape dia ni.

kutukan dewata:

tuhan sentiasa di pihak yang benar.DIA yang menaikkan seseorang dan DIA juga yang menjatuhkan seseorang.Doktor shukri pun tahu kenyataan ini. jadi kumpullah seribu seorang buat gerakan mencalarkan imej dompok tetapi DIA juga yang menentukannya.

Anonymous said...

anon 11.56.
tak tahu fakta nak buat fitnah.awak tu dapat maklumat "earsay".kalau awak ada bukti kukuh berlaku penyelewengan lapor sahaja kepada sprm.ini peluang awak dan geng konspirasi untuk menjatuhkan dato wan amizan.tapi barang di ingat sekiranya dia dapat dengan jalan yang sah dan tanpa penyelewengan awak bakal berdepan hukuman penjara seperti mana bekas pengarah jasa yang memberikan keterangan palsu kepada sprm dalam kes dato norza zakaria.lu ada batu ke.ada batu ke.atau lu pun serupa abu satu batu yang ada hanya satu batu.

matnyerweh:

piiiiiiiiiiiiiiiirahhhhhhhh!

Anonymous said...

salam wzwh,
bariasan konspirasi yang saudara sebut itu mungkin saya pun boleh agak berdasarkan fakta yang saya ada.

1.dr shukri.
hari jumaat beliau berjumpa ahli komplot usul caw.kuala tahan di batu satu.
hari sabtu esoknya meletup usul tak percaya terhadap yb amizan.
hari esoknya pula dr shukri meraikan ahli komplot usul tersebut di happy fried chicken menketerdarah makanan tak sah status halal haramnya.sebab itulah hatinya telah jadi hitam.

2.abu satu batu.
mentor ali asra tok wira perkasa hitam.sejak bulan sepuluh tahun 2010 lagi dia ni asyik menjaja cerita wan amizan di benci orang kuala tahan.naik cemuh mendengar jajaannya itu pada hal orang tak tanya pun.

3.hj rosdi.

juga tidak suka sama yb dompok sebab yb dompok sekat tanah 200 ekar di padang piol.tanah ni hj rosdi hendak kasi dia punya bini buat projek.kalau boleh semua dia mahu kasi dia punya anak beranak dan kaum keluarganya.

dia juga sangat marah sama itu dompok dan pernah cakap dia akan pastikan yb dompok hanya sepenggal jadi yb.

4.dato wan bakar.

dia ni sudah jadi desprado.tak perlulah aku ulas panjang.

5.juak2nya yang sama waktu.

termasuklah balaci,pencacai,penghasut,pencela,pengadu domba dan pendengki

rentaka puaka:

biarkan lah mereka melakukan sesuka hati mereka selagi mereka boleh bernafas.jangan bernafas dalam lumpur sudah.

Anonymous said...

Malu lah kita berkelahi sama kita..PRU 13 ni biarlah PR menang..senang sikit....semua duduk kedai kopi..ngteh sampai ke pagi...
Muaa...mua..mua..mua...

Anonymous said...

koi pun tau sape butuhkandewata ne, penjilat jubur yang beri duit kat dia, duit dapat dari kroni dompok agaknya, iaitu wan termizi yang banyak dapat projek kawasan belah hulu, dulu mana ada, sejak dompok dapat yb dia semua dapat prujek, jilat lah kutukan dewata jubur yang beri duit kat ong tu.

exco kanan pemuda said...

Sebagai orang melayu yang berbudi mulia..ayat anda ni terlalu kasar dan tidak melambang kan sebagai orang melayu beragama islam.

Anonymous said...

kita minta semua cawangan dun tahan calonkan tok nordin jadi calon pru 13

Anonymous said...

Undilah JOZAN untuk maharaja lawak..mua..mua..mua.....

Anonymous said...

Salam...,

Moh weh kiterk tinguk saperk kenerk kalik inirk. Hakurk pun kalo nork cerite banyak pun taulah jugerk. Kalo setakat hakurk sindir2 gon tork nyerk reti. Kalo nork tulis saperk dapat perojek kat dengan ulu tembeling nun jota2. Sapelah lgirk. Acu gon tingoklah. Hakurk tak emboh nork cakap.

Pang5 Banir, nak ingatkan jangan memuji berlebihan takut nampak sangat politik murahan itu.

Anonymous said...

Salam semua pembawa fitnah bahawa tanah dikuala Tahan Ada milk peribadi atau mana mana syarikat milk Dato Wan Amizan adalah bohong Dan dosa besar kerana saya kerja dengan Kerajaan saya dah siasat tanah seluas 700 milk PSK (Kerajaan Negeri Pahang) seluas 500 ekar milk lembaga koko Malaysia,RTK Kg Tuit 700 ekar,RTK Kuala Tahan 500 Ekar,MPOB seluas 800 Ekar selainya ialah Belia Kuala Tahan Dan Felcra Tembeling Tengah jangan buat fitnah dose besar

Anonymous said...

Salam semua pembawa fitnah bahawa tanah dikuala Tahan Ada milk peribadi atau mana mana syarikat milk Dato Wan Amizan adalah bohong Dan dosa besar kerana saya kerja dengan Kerajaan saya dah siasat tanah seluas 700 milk PSK (Kerajaan Negeri Pahang) seluas 500 ekar milk lembaga koko Malaysia,RTK Kg Tuit 700 ekar,RTK Kuala Tahan 500 Ekar,MPOB seluas 800 Ekar selainya ialah Belia Kuala Tahan Dan Felcra Tembeling Tengah jangan buat fitnah dose besar

Anonymous said...

Oh kalau dah beribu2 ekar, tentunya ada beberap ekor pulak. Tak gitu ker. Tanah belia Kuala Tahan, berapa lama dah dibangunkan. Geran tah dihanyut banjir. Belum pasal RTK, PSK, FELCRA. Ada sikit lagi selepas lapisan tanah rancangan pinggir, beratus2 ekar dibelakang senun, sapa punya.

Anonymous said...

Salam Warga Jerantut,
Apa kata anda semua siasat pula apa yang telah Dato Syukri lakukan semasa beliau menjadi EXCO Pahang?
Apa pembangunan yang telah dibawa di DUN Pulau Tawar?
Apa pula pembaharuan atau anjakan paradigma dalam membantu memajukan UMNO Jerantut?

Anonymous said...

Jangan marah ke WZWH pasal hal Encik Zukarmi itu,kalau korang nak tahu rumah nenda WZWH berdekatan dengan projek ayam tu.
Lagipun WZWH ahli cawangan Kg Labu..
So apa ada hal kalau dia bising pun.Takkan orang Kg Labu hari-hari kena menghidu tahi ayam sedangkan taukenya selalu bersenang-senangan di Warung Ayam Goreng Gembira?
Dont be a bullshit k!

Anonymous said...

salam anon 9.35pm yang keje kejaan 2,

itu aku tau la,tp tanah psk 750 dan koko 500 ek tu syarikat dompok punye dia nak merompok pruntukan krajaan,sedangkan jkk kuala tahan boleh mohon dgn kjaan negeri juge,dompok buat menda kusit tanah org c2,org kotahan pandai juge buat prjek,awk pgawai kjaan,mmg awk tau,tp dompok nak pusing awak tak tau..dompok bukan calang2 org weh,..wa dari kecik kawan sama dia ma...

Anonymous said...

Pada hemat hamba,molek dicadangkan Wan Bazlishah Rambut Belah Tengah...Sebab dia bertanding tak pernah menang..Sian dia..Dia pun berajat besor nak jadi Y.B..
Tak begitu Exco Kanan Pemuda?

Anonymous said...

mana cawangan yang tak buat meting lagi tu, pasti kan buat undi tak pcaya lagi..kita bagi hangat lagi n tunjukan kejantanan kita yang kita mampu merubah politik dan kita berkuasa tentukannya.

Exco Kanan Pemuda said...

buat apa buang masa dan buang air liur dengan buat undi tak percaya ni.ni semua tak akan mampu merubah politik di dun tahan.Pucuk pimpinan mahukan Dato Wan Amizan terus menjadi adun di dun tahan.kita jangan lah nak ikutkan pemimpin2 pencen dan yang akan pencen tu,mereka tau apa.politik mereka hanya setakat di kedai kopi kampung.mereka langsung tak akan mampu berbuat apa-apa.jangan setakat dengar cakap aje.cuba lihat apa yang telah Dato Wan Amizan lakukan di Dun Tahan.Banyak perubahan telah berlaku.rakyat di dun tahan semuanya dah berpuas hati dengan kepimpinan Dato wan Amizan.mereka yg buat undi tak percaya tu hanyalah untuk kepentingan peribadi semata-mata.percayalah....

WZWH said...

Salam Exco Kanan Pemuda,
Anda mempunyai pandangan yang bernas dan matang. Sememangnya anda layak bertanding G2 dalam mesyuarat agung Pemuda UMNO Bahagian Jerantut. WZWH menyokong.

Anonymous said...

Salam WZWH...
siapakah Exco Kanan Pemuda yang hebat tersebut...

boleh kita berkempen dan mengangkatnya menjadi pemimpin pelapis jerantut yang hebat di masa akan datang...

Anonymous said...

salam semua,
jadilah orang yang bodoh macam anon 1:15.dia ni pencacai sebelah sana yang tiada kerja.jadilah orang yang bodoh dengan membuat undi tidak percaya.100 undi tak percaya pun tidak akan menggugat kedudukan nya sebagai yb.lucut jawatannya sebagai yb apabila kalah dalam pilihanraya.buat lah undi tak percaya,yb tak kisah pun.yang tak suka kat dia hanya beberapa puntung yang memang marah kerana tak dapat apa yang dia mahu.semuamya berkepentingan peribadi.yang lagi bodoh adalah orang tak tahu hujung pangkal tiba2 pakai sokong aje undi tak percaya.ali asra dan tok empat nordin hanya menunggu masa sahaja untuk ke dalam kerana ada orang repot sprm kerana banyak terlibat dengan penyelewengan.wan aziz merting buat undi tak percaya kerana wan tak layan permintaannya mahu jadi tok empat.jadi tok empat dapat elaun 800rm boleh lah beli banyak sikit nombor ekor.mat jepun merting undi tak percaya kerana wan amizan tak bagi duit kat dia.dia nak guna duit untuk menanggung kekasih gelapnya.usah nak sembunyilah aku tahu semuanya. abu batu satu buat undi tak percaya sebab dia dengki kat wan amizan sebab wan amizan lebih bodoh daripada dia tapi teramat jauh lebih berjaya daripada dia.sedangkan dia yang lebih cerdik daripada wan amizan hanya mampu makan lendir kak kiah tuuuuuuttt.orang yang tak ada dendam kat wan amizan tak akan buat undi tak percaya sebab sudah banyak masa,tenaga,wang ringgit dikorbankan oleh beliau untuk parti.

rentaka puaka:

marilah kita ramai-ramai buat undi
siapa lebih popular,abang bu atau kak kiah tuuuuuuuuuuutttttt.

Exco kanan Pemuda said...

Anon 11:22 salam...terima kasih.Sebenarnya perjuangan kita masih jauh.Buat masa ni kita sama-sama lah pertahankan Dato Wan Amizan di dun tahan untuk memastikan Panji Barisan Nasional terus gagah berdiri Di DUN TAHAN.

Anonymous said...

Salam Exco kanan Pemuda...kita jangan lah mencarut dalam blog ni ye...mcm kawan-kawan kita tutt...

kita bersih dan molek budi pekerti ni kira gini je lah...kalau orang keturunan wan kita jgn pilih lagi lah jd pemimpin..ngarut je...

Anonymous said...

YAS0K TURKEY KUALA TAHAN.......MENGAPA SEKARANG ORANG TAK PERCAYA LAGI KE ADUN TAHAN SAYA ORANG DUN TAHAN PUN TAK MELATAH MACAM TU....DATO MIZAN NI OK AJE SAYA NAMPAK....CUMA WZWH AJE TAKUT SIKIT....SEBAB DIA YANG MULA MENGHEBOH-HEBOH CERITA INI....CADANGAN SAYA KALAU YB NAK SELAMAT LUCUTKAN JAWATANYA SEBAGAI PENASIHAT EKONOMI....AMACAM...TOLONG VOTE KALAU SETUJU

Anonymous said...

YASOK TURKEY KUALA TAHAN ni pungkor je org nya.....

Wan Yasok Turkey. said...

Ni blog fitnah...

Puteri Mekar Di Jambangan.. said...

kita jangan lah mencarut dalam blog ni ye...mcm kawan-kawan kita tutt...

kita bersih dan molek budi pekerti ni kira gini je lah...kalau orang keturunan wan kita jgn pilih lagi lah jd pemimpin..ngarut je...

Undilah PR dalam PRU 13 nanti...
Insyaallah...

Anonymous said...

Salam Tuan WZWH...
susah betul nak jumpa YB Dato Dr Shukri ini..projek dibawah Sebang Perdana di Tmn Jengka Mahkota masih belum selesai..SURAU yang dijanjikan YB Shukri ini hanyalah janji kosong!..sebagai Umat Islam, dimana janji YB sebagai Pengerusi Sebang Perdana..nak masuk bulam Ramadhan dah ni, kami di Tmn Jengka Mahkota masih belum ada SURAU tempat beribadat..mohon Tn WZWH emailkan kepada saya contact no YB yang banyak BERJASA ini ke ahlil_11@yahoo.com ataupun ina_chekar@yahoo.com.au

SURAU yang dijanjikan, tapak SURAU pon tiada!

WZWH said...

Salam Anon 3:46,
Contact no YB Dato' Dr Shukri ialah 019-3115536.