Nuffnang Ads

Pages

Thursday, April 7, 2011

Pemuda UMNO Jerantut Akan SPRMkan Pemimpin Jual Hak Melayu Jerantut


Pemuda UMNO Bahagian Jerantut memandang serious gerakan undi tidak percaya terhadap ADUN Tahan yang dilakukan oleh Barisan Konspirasi Jerantut bertujuan untuk mencalar imej ADUN Tahan supaya karier politik ADUN Tahan berakhir.

Pemuda UMNO Jerantut mengutuk perbuatan merosakkan parti ini oleh pihak Barisan Konspirasi. Oleh itu pemuda UMNO Jerantut akan bawa isu ini di dalam Mesyuarat Agong Pemuda UMNO Bahagian Jerantut.

Pemuda UMNO Jerantut akan mendesak pihak SPRM menyiasat kes-kes pemimpin UMNO Jerantut yang menjual kepentingan Melayu terutama tanah-tanah di bandar dan juga di kawasan DUN Damak, Pulau Tawar dan Tahan.

Kali ini perwakilan ketua pemuda UMNO cawangan adalah secara automatik bermakna ada 103 ketua pemuda UMNO cawangan menghadiri Mesyuarat Agong UMNO Bahagian Jerantut, ditambah dengan 10 perwakilan pemuda UMNO dan ratusan perwakilan dari cawangan UMNO yang terdiri dari pemuda maka dijangka lebih 250 perwakilan pemuda akan menghadiri Mesyuarat Agong UMNO Bahagian Jerantut.

Kali ini suara pemuda UMNO Bahagian Jerantut akan mengegar Mesyuarat Agong UMNO Bahagian Jerantut. Pemuda UMNO Jerantut akan menentukan siapa yang mahu bertanding G7 ke PWTC.

Letupan SPRM akan bergema di Mesyuarat Agong Pemuda UMNO Bahagian Jerantut. Pemuda UMNO Jerantut mahu hanya pemimpin UMNO yang bersih dari unsur rasuah dan penyelewengan layak kali ini untuk dipertimbangkan menjadi calon BN PRU 13 nanti.

36 comments:

Wan win won... said...

Baguih..baguih....sebagai ajk pemuda, saya menyokong penuh..semoga usul ini akan menjernihkan aumno bahagian jerantut..semoga umno bahagian jerantut akan dibarisi oleh saf kepimpinan yang bermutu tinggi...
amin..ya allah...moga niat suci murni ini di permudahkan..amin..

Anonymous said...

kita lantik ajk pemuda ynag bru pemilihan akan datang. aku tk nk tgok dah muka lama ni dlm pemuda jtut.

Anonymous said...

muka ajk lama dlm pemuda ni muka mcm _ _ _ _...(tutttt)....pandir je gaya nya...

Anonymous said...

Bagus..antaranya Azman Mat Yassin yang digelar Azizan Jr.Beliau sangat berketerampilan.

Anonymous said...

Usul yang bernas,biar kita tengok Melayu mana yang bunuh Melayu dalam senyap...

-Pemuda Umno Cawangan Padang Saujana

Anonymous said...

anon 5.08pm....azman mat yassin tu betul dah tp gelaran tuh sedikit tsasar....AZMAN AL JUBURI....kpd sesiapa yg mengetahuinye fhm2 ar...

azman ni layak jd NKP atau KP...

..pemuda caw azman mat yasin...

..

Anonymous said...

Salam tuan WZWH & Sema2…,

Pemuda UMNO Jerantut Akan SPRMkan Pemimpin Jual Hak Melayu Jerantut

Sudah sampai masa dan bertepatan dengan saranan pucuk kepimpinan negara untuk memenuhi NKRA termasuk mengurangkan kadar jenayah dan penghapusan rasuah yang berleluasa dari tangan ke tangan. Jika yang tersirat itu menjadi kenyataan pemuda Umno Jerantut telah mendahului piagam Perdana Menteri dan Malaysia tercinta. Bagi merealisasikan agenda tersebut, pencadang dan penyokong sudahkah bersedia dengan fakta. Berungkapan terlalu mudah, tapi untuk membuktikan fakta amat memeritkan termasuk yang mendakwa dan terdakwa.

Banir yakin dan percaya, pihak SPRM tidak akan menjalankan penyiasatan secara terburu2 tanpa laporan disediakan oleh barisan pemuda. Pemuda kena terus cari makan, tidak akan menongkah arus. Contoh paling mudah G7, pencalonan untuk diangkat kepada kemenagan, kalau tidak kuncu2 dan kroni jika kecil “pal” tidak akan berjaya. “Percayalah”. Yang berani bersuara pun, tidak akan kemana2. Setakat bergema dalam dewan, tidak akan membawa hasil kepada mana2 pihak. Namun, usaha kearah tersebut satu tangga mencapai wawasan NKRA.

Pang5 Banir. Pemerhati dari belakang, selamat bersidang.

Anonymous said...

Semua tak boleh pakai...undilah PR pulak...

Anonymous said...

entah la kaweh....
azman mat yasin nk jd kp....
budak tk boleh pakai.....
mcmmane nk jd pemimpin....
perbetulkn diri dan kelurga dulu.....

jang!jang!
mcm ade benda panas jer

Anonymous said...

maaf yea apa itu SPRM setahu aku Suruhanjaya Pengurusan Rumah Mayat

Anonymous said...

Kita kena usulkan supaya buang keahlian mereka2 yang bernafsu luar tabii ni..
Jangan sampai rakyat dan parti pembangkang cop kita sebagai pengeluar pemuda2 bernafsu songsang.
Contoh Anwar Ibrahim,produk UMNO la tu..

-Pemuda Cawangan Padang Saujana.

Anonymous said...

molek sangat laaa kalau SPRM membuat sisatan bior semue yg kne..padan muka semua..mentadarah RM yang xhalal belaker baik YB Tahannnn....YB Pulau Tawor...yg cerdik YB Damak...xnampak sangat...yg YB Melayu bodoooo beleker...termasuk pencancai2 Hj rosdi..halim cap..Zali Mezah..dan ader beberper ekor lgeeeee..manggkuk

Exco kanan pemuda.. said...

Anon 9.52 ni..pandir..kepala letak di lutut...

rimpa said...

bgsla WZWH ni wt blog...sy ni sbgai org muda...idea yg mmbina..bahan yg dicari..or copy paste je ni..

Anonymous said...

kenapa tak tulis wan mizan beli tanah pak cik yunus pendek di kuala tahan seluas 6 ekar berharga RM300000.00 ( tiga ratus ribu ), kenapa tak tulis wan mizan beli tanah abu kasimm dengan harga RM45,000.00 se ekar x 6 += RM270,000.00 ( dua ratus tujuh puloh ribu )..deposit dah dibayar sebanyak RM30,000.00..duit dimana dapat sebanyak itu...mintak laa sprm sissat...pendedahan pertama

Anonymous said...

wan mizan seorang ADUN biasa,so dia bleh bikin bisnes..
dia pandai bikin bisnes,so bila pandai bikin bisnes banyak lah duit dia.
sukati dia la nak beli tanah ke,rumah ke,yang kau sibuk apekejadahnye!!!
bapak kau bagi duit ke dia ke???
usahkan sprm,kalau kau nak panggil FBI pun bleh..

Anonymous said...

setuju azman mat yasin pegang dlm pemuda, sebab dia akan terbalik ke meja kalau ada dlm pemuda tu. nampak takut sgt ke azman tu kenapa. ke takut pemuda jtut banyak buat salah. majlis belia pn dia guling ke Ir Jalaluddin ghazali, banyak sgt penyelewenggan. go azman go. kome sokong aok. ceta pasal gay aok tu tak de sapa percaya. biar je mereka nak kata apa, janji awk ubah pimpinan pemuda tu. amin....

kp cawangan dun pulau tawan said...

ankn 12.56..ada yg kata azman gay ker?hahahaha ni mesty tau kisahnya?cer cite....cer cite...buukan sbb takut pemuda jerantut buat salah,takut nanti amik dik dia mcm2 salah berlaku....aduyaIIIII kesian ngan ANON 12.56 nih malangnya nasib ko...

setuju ngan anon 12.01..lantak ke dia la nk beli apa2 pun...kenapa x senaraikn kete2 wan mizan yg berlambak2 kt umah tuh...report la saudara!!!!baru tau kebenaranya!!!

Barisan pemuda umno jerantut mengalu2kan hajat azman mat yasin untuk bertanding KP BHGN thun depan..tp boleh ke dpt izin ju cermin..opsss sory ju shell...opsss lupa shell dh berjual abis duit masa lawan wan mizan dulu...ju mansor....

Anonymous said...

setuju denga kata2 yb adun biasa...boleh bisnes dengan juta2..tapi x malu ke berlawan dengan cawangan sendiri...heehehehe nampak sangat kebodohanya walaupn ada ijazah beli...
-pongkor hanyut

WAWA... said...

Ni Blog tempat lepas geram...
tutup je WZWH...

Anonymous said...

kita bila rasa kita besar, patutnya dengan yang kecik kita tak payah la bawa bekelahi. menamg pun malu, kalah lagi malu.

Exco Kiri.. said...

Tido je lah....WZWH...tak payah mengajor...makan gaji buta....

dobit127 said...

Macam-macam bila berkait dengan persidangan Pemuda Bahagian yang akan langsung tidak lama lagi...Adakah persidangan akan menjadi seperti kelaziman tahun-tahun yang lepas. Kita sama-sama tunggu kesudahannya... oh ya..kawan tahun ini seperti biasa tidak boleh pergi ke mesyuarat pemuda bahagian kerana tidak dipilih kesana.. xpe. nanti kawan tahu apa ceritanya berlaku nanti. .
Apapun kawan berharap gunakan mesyuarat itu dengan sewajarnya agar platform itu dapat menghasilkan sesuatu lebih bermakna terutamanya kepada para pemuda bahagian harapnya..
amin..

Anonymous said...

Kita datang mensyuarat Pemuda UMNO ni supe datang ke TADIKA je...akai tak berapa cerdik..letak dalam kasut...Terutama AJK Pemuda...harap pakai cermin mata itang je ke ulu kilir..

madtakuk said...

sape iye yg deme cite2 tu >?gay

Anonymous said...

azman mat yasin ni pada satu ketika dulu ada lah peyokong kuat pas.dia ni pun jenis macam anwar ibrahim juga suka di jubori dan isap konek>geli<

mulut jahat said...

hebat sgt ke azman yasin ni?setahu aku dia ni budak suruhan je,jubor pun bagi orang main macam mana nk jadi pemimpin....setakat borak2 di kedai kopi bole la bt tukang2 sampuk cerita berlagak cerdik hakikat nye bodo macam lembu di cawangan pun x lepas ni karang di bahagian,buat malu je baik pergi cow kit je jual jubor lagi bagus.

07matbon said...

jangan jadi ajk pemuda yg terlanjang dalam offce dah la ek....tanye pemuda saujana dia lebih tahu cerita sape yg di maksub kan itu.

Anonymous said...

video sex azman yasin xada ke?

SIAMANG SEPUPU SENEKAH said...

Lo kalau nye begitu kotor sangetlo pemainan puak pemude ni matnye weh, nye betelanjang nye bejual jubor, tapi kas tak bape pecaye juge mendenye kas tak nye bejumpa lagi lo... tapi kalau tak ada angin air tak berkoncah...

exco kanan pemuda said...

Bahasa adalah budaya melayu.kalau yg tak pandai berbahasa tu adalah orang yang lahir dari keluarga Asli atau sakai.adakah anda dari keluarga itu SIAMANG SEPUPU SENEKAH ?????????

pemuda berau said...

tukor je blake2nya pemudaa jerantut ni.bg ke org lain plak tgok mcmana...ras2nya kalau bg ke jalal ok gak kot,x pun ju mansor,dia seorg tokoh politik yg akan mewarnai politik jerantut nanti dgn kehebatan org2 kanan nya termasuk yang mengaku azizan jr.

Anonymous said...

cite banyak takde kalau handal sgt man md yasin tu..bertanding la penggal akan dtg ni kita sama2 tgk kair ke tidok dia tu...sedang ma md yasin hebat sgt dh deme....suruh bt kad nama pun tak betul..suruh bt lain dia p bt lain...mcm tu nak jd ketua....kalau tak pun suruh je dia cuba bertanding g2 mesyuarat tahun ni...kita tgk!!!

org kuat man yasin said...

anon 2;49.mmg azman yasin akan bertanding g2 n comfirm menang,itu ramalan sy coz dia byk berbakti pada pemuda2 terutama di dum damak n p tawar

Anonymous said...

ajk pemuda jerantut takut sangat ke man mat yassin ni pasal. dia bukan ajk pun, demo semua lagi kuat,jadi meka pulak takut ke man tu pasal.keh nak jumpa sgt man mat yasin nak tgk kehebatan dia dlm politik. gone gaya org nya.asyik dok sebut nama dia je.
demo semua ajk bwt program je,jgn hirau ke man mat yasin tu.

exco kanan pemuda said...

setahu saya man mat yasin ni tak ada apa-apa jawatan pun dalam umno jerantut.yang saya tahu dia ni suka merapu-rapu kat kedai kopi di wisma mara jerantut.