Nuffnang Ads

Pages

Saturday, April 9, 2011

WZWH "Beraja Dimata Bersultan Dihati" Di Cybermaya Jerantut

WZWH akan pastikan ADUN Tahan dapatkan "The Lost Future" DUN Tahan. Dengan syarat orang DUN Tahan kena menyokong penuh di belakang.

Blog Jerantut makin lama semakin sunyi...selama ini banyak blog Jerantut berkokok, bersiul, bernyanyi, berseloka, menembak, meluah apa saja pandangan mereka dunia Jerantut.

Perginya Dato' Azizan Yaakob ke rahmatullah menambahkan lagi kesunyian. WZWH tidak ada tempat nak bertaki. Sebelum itu pun blog Jerantut yang lain sudah mula layu.

Kecuali Braveheart, Sri Tri Buana dan Urag Drrulug, Parlimen 81 dan beberapa blog pro pembangkang. Blog Braveheart dan Sri Tri Buana adalah blog nasional. WZWH hampir lupa blog Laksamana Jebat. Mereka suka bicara politik nasional. Mungkin mereka tidak mahu menyentuh politik Jerantut kerana tidak mahu bias dan mendedahkan kad politik masing-masing.

Lantas tinggalah blog WZWH seorang menguasai Cybermaya politik Jerantut. The only one and only...Maka WZWH "beraja dimata bersultan dihati". WZWH bebas menulis apa saja. WZWH boleh mencorak apa saja politik Jerantut.

Blog WZWH memang lebih menumpukan politik Jerantut terutamanya DUN Tahan. Maka banyak posting tentang pembangunan DUN Tahan tanpa jemu menulis. Idea sentiasa ada.

Bila ada gerakan  cuba menghalang perancangan "noble" yang dirancang oleh WZWH dan diimplementasikan oleh ADUN Tahan maka WZWH terpaksa bertindak agresif dan sedikit kasar.

Dan berbagai isu-isu terbaru yang menyentuh politik Jerantut yang memerlukan perbincangan, perdebatan dan penyelesaian.

Banyak komen-komen samada menyokong atau menentang. Ini bagus WZWH mengalu-alukan semua. 10 posting terakhir cukup meriah dengan kehadiran berbagai komen. WZWH tidak pernah blok atau menghalang sebarang komen.

Percayalah yang menentang atau merasakan WZWH adalah musuh sememangnya hari-hari mesti membelek posting terbaru WZWH. Hati memang tak suka geram namun mesti buka posting WZWH.

Kepada DUN Tahan, jika anda menolak WZWH dan YB Dato' Wan Amizan ADUN Tahan, DUN Tahan akan terkebelakang 50 tahun lagi. Berikan kepercayaan kepada kami. Kami tahu apa yang terbaik untuk DUN Tahan kerana kami anak watan yang sangat memahami permasalahan DUN Tahan.

DUN Tahan ada 10,000 pengundi berdaftar. Yang biasa mengundi hampir 8,000. Apa yang YB Dato' Wan Amizan perlu lakukan ialah "deliver". Persembahkan keputusan. Bawa banyak lagi peruntukan dan projek pembangunan mencurah-curah ke DUN Tahan.

Tidak mengapa kalau projek-projek Mega WZWH dislowkan dulu. Projek-projek asas perlu diutamakan. Program-program kemasyarakatan turun padang diperbanyakkan.

YB Dato' Wan Amizan bukan mahu sokongan 100% atau 90%. Pada WZWH memadai sokongan 60% itu sudah cukup baik. Tapi kalau sokongan lebih dari itu pun WZWH kira amat lagi baik.

Tentang beberapa cawangan UMNO yang panas itu tidak mengapa. Biarkan ianya sejuk dulu. Siram dengan air sejuk kasi "cool" dulu. 

DUN Tahan adalah lombong emas. DUN Tahan punya masa depan yang sangat cerah. Terpulang kepada kita semua untuk menguruskannya dengan baik, cekap dan berkesan. Itu WZWH sangat yakin.

Jika kita boleh buktikan DUN Tahan akan gemilang. Tidak susah untuk kita menguruskan politik Jerantut. Itu pasti dalam genggaman.

36 comments:

Anonymous said...

Tungu ong jadi yb dulu, sebok ong ni cerdik amak...otak ong ngalahkan otak cerdik pandai yg lain..ong memang layak jadi yb,,,patutlah dadap jadi penasihat politik dan ekonomi kpd yb dun tahan

Anonymous said...

dun tahan bukan sahaja ada lombong emas, tapi yang paling berharga ialah lombong bijih besi, yang telah membuat adun tahan huruhara dengan terkelur cerita ada orang kuat atau proksi nya telah di tahan oleh gengstar, termasuk lah yang empunyai hal sendiri, nasib bai ada lim ah chap tolong, patut lah zuruk kata cina tuk dah mula berjinak jinak dengan yb dun tahan, ulas sikit wan zurik betul ke tidak cerita yang sampai ke telinga hakuk nek?, duit dah berjuta kebas yer ke?, jika tak betoi ok lah, jgan jadi mcam anuar pulak, tak pernah mengaku?

WZWH said...

Salam Anon 2:13,
Lim Ah Chap tu reti berniaga balak dan hartanah. Lim Ah Chap tak reti berniaga besi. Memang DUN Tahan ada banyak besi. Setakat hari ini 300 permohonan rakyat Pahang mohon di DUN Tahan. Kita patut urus aset tempat kita. Kalau Ketua Cawangan, Tok Empat, Ketua pemuda cawangan boleh dapat 3.4.5 ribu sebulan. Semua dapat rasa apa salahnya. DUN Tahan juga ada lombong emas. Ini kita kena urus dengan betul.

Anonymous said...

yer aku dgr juga anak wan safri, long kena tahan dek cina balak, katanya cina tu tipu dek wan amizan, kata kawsan dh lulus, duit dh kebas dah tp rupa-rupanya balak tarak! ulas hok ni la zuri menda ong merepek cerita besi dan emas.

Anonymous said...

ye ke cerita ni? deme jangan main tuduh2. kalau betulpun hal ini tiada kaitan dgn yb.

Anonymous said...

mengapa d dah berenti mengata orang pulau tawar dah? ke d dah takut?

Anonymous said...

urus dengan betul masuk pokek sendiri, he he he, duit dah ambik berjuta juta, lim lanchap tu tolong bayar atau menjadi penjamin bagi kes tipu ne, di ketuai oleh dompok dan belacinya along anak safri.

tak lama gon ne nya kerat 24 oleh cina gengstar tu asal amalkan menipu ner, keta baru dah keluar dah, dgn skyline, vw baru, dapat mana duit lau tak menipu?

WZWH said...

Salam Anon 7:43,
Dato' Wan Amizan tu lebih kaya dari Lim Ah Chap. Beliau dah kaya sebelum jadi ADUN Tahan. Sebab itu MB letak Wan Amizan bertanding di DUN Tahan. Nak jaga orang DUN Tahan kena pakai banyak belanja. Itu pun mujur Wan Amizan nak jaga. Kalau orang lain dah lama terjun sungai. Tapi Wan Amizan Ok tidak ada marah-marah. WZWH tanya "kenapa bos cool aje" Wan Amizan jawab," Orang DUN Tahan ramai susah...nak ke tanah dan kemudahan. Memang patut Orang Tembeling marah. Wan Amizan tahu kehendak dan masalah sedara-sedaranya.

Anonymous said...

kaya dengan merompak hasil rakyat, aku pun boleh buat, tak ada orang semudah itu mendapat kekayaan jika tidak menipu, apa tak kaya baru baru ne ambik duit cina berjuta juta, kroni buat kerja dia dapat berapa peratus, haji nazri buat jalan dia dapat peratus, bagi ke orang asli pun macam tu boleh kaya juga.

jangan cakap lah, semua orang tau, awak nak jaga sangat takut dia tak dapat jadi yb tu kerana yb dompok akan di sprmkan jika sudah tidak menjadi calun, habis lah punca pendapatan tambahan awak kan?

Aki Wan... said...

Ngape tak buat laporan ke SPRM?

Anonymous said...

Kaya dari lim ah chap? Kah kah kah kah tp x jwb juga cerita ank wan safri tu, betul ke tidak

WZWH said...

Salam Anon semua,
Cerita long anak Wan Safri ditahan gangster Cina adalah satu fitnah dusta. Tak betul cerita tu.

Jika anon semua merasakan YB Dato' Wan Amizan menipu dan merompak. Silalah buat laporan kepada SPRM. Tak guna tuduh melulu tanpa bukti.

Anonymous said...

fitnah semua tu. dato wan amanah, jujur dan baik hati. semua orang dun tahan sayng dia. kalau deme tak suka, nyah dari dun tahan. abis cerita.

Anonymous said...

poooraaah

Wan Pedoaahh... said...

YB DUN TAHAN lah YB yang paling murni,mulia,baik hati,hormat orang tuaa,ikhlas,amanah,suci,jujur,bijaksana,sayang dan suka tolong orang susah,pandai berpidato,elok paras rupa,hensom,kacak,putih melepak,segak,wangi,harum,bergaya,penyayang,lembut hati,sayang haiwan,soleh,suka beramal,suka bertahlil,tahmid,bertakbir,suka bersedekah,solat tak tinggal,solat sunat rajin dikerjakan,solat malam selalu dilakukan,selalu sunat dhuha,tak minum,tak hisap rokok,tak hisap dadah....sekian terimakasih...

Anonymous said...

salam,
anon-anon yang komen negatif tanpa bukti dan fakta adalah orang yang sangat membenci yb dompok sejak dari zaman batu lagi sampailah sekarang sehingga kebaikan yang dilakukan langsung tak nampak.usah peliklah sebab lembu yang di pakaikan spek mata hijau akan sentiasa melihat rumput kering yang perang itu hijau.tak perlulah kita menjelaskan bahawa rumput itu perang sebab lembu itu akan sentiasa nampak rumput hijau.buang masa aje layan puak jahiliyah ni. kepada yb teruskan usaha anda untuk kemajuan rakyat dun tahan.

kutukan dewata:

berikan bunga kepada beruk,pasti disiat-siatnya.berikan tahi kepada anjing,pasti di hidu-hidunya.berikan fakta kepada musuh yb,pasti dijebik-jebiknya.maklumlah hati penuh hasad dengki.

dobit127 said...

Rasanya projek2 besar kena teruskan progress..takut makin lambat pembangunannya..
Cuma projek2 infranstuktur kecil2an kena digiatkan semula. Pengundi menilai apa yang mereka nampa didepan mata bukan apa yang akan anak dan cucu mereka dapat.. So, sebagai YB berwawasan dan berpandangan jauh.. buatlah kedua-dua serentak..Biar lmbat, asalkan berjalan keduanya.

Yang kawan pelik dan agak hairan, kenapa isu di Tahan ini seolah-olah menjadi isu besar sehingga boleh menjatuhkan BN di semua DUN dan parlimen Jerantut? Adakah kerana kebanyakkan penduduk Tahan serupakan orang sejati Pahang? Ataupun kerana YB itu perancang politik? atau .....?

xpe. Kawan rakyat biasa. Hanya melihat, mendengar dan membaca sumber-sumber sahaja.

exco kanan pemuda said...

Kepada ahli-ahli umno yang berhati mulia.Bawak banyak-banyak bersabar,tenangkan fikiran dan bukalah minda.cuba jadikan insan mulia....Dato Wan Amizan telah banyak korbankan masa,wang ringgit,masa bersama keluarga demi untuk bangunkan Dun Tahan.Banyak perubahan telah Y.b Dato wan Amizan lakukan.Banyak juga projek-projek dibawa ke Dun Tahan.Cubalah belajar berterima kasih atas apa yang dapat.tak baik fitnah dan hina seorang pemimpin yang banyak berbakti kepada rakyat di Dun Tahan.pemimpin tu adalah khalifah diatas muka bumi.....wasallam.

One Pedoaah Memungkor Pula.. said...

YB DUN TAHAN lah YB yang paling murni,mulia,baik hati,hormat orang tuaa,ikhlas,amanah,suci,jujur,bijaksana,sayang dan suka tolong orang susah,pandai berpidato,elok paras rupa,hensom,kacak,putih melepak,segak,wangi,harum,bergaya,penyayang,lembut hati,sayang haiwan,soleh,suka beramal,suka bertahlil,tahmid,bertakbir,suka bersedekah,solat tak tinggal,solat sunat rajin dikerjakan,solat malam selalu dilakukan,selalu sunat dhuha,tak minum,tak hisap rokok,tak hisap dadah....sekian terimakasih...
Insaf lah saudara ku...sayangi lah YB kita ini...Moga DUN TAHAN akan terus berYB kan Anugerah Kurniaan Tuhan yang amat istimewa ini untuk kita...

Anonymous said...

idup ngulu zul.. ong baguh dohh

DUN Tak Tahan said...

salam...
betul la dato w.amizan ade lulus kawasan bijih 500ekar tapi kayu balak dalam kawasan bijih belum lulus lagi. Dato wan jual kayu balak dulu yang belum lulus. Jual ke tokey, menipu pejabat hutan. Yang ambik duit tokey tu dato wan dgn long anak w.safri tu... bila tokey mula buat keje kat kawasan tu, pejabat hutan ambik tindakan menahan kawasan balak tersebut.. tokey sudah mengamuk mau cari dato w.amizan sebab dia dah menipu.. ade beberapa kereta mewah dari kl datang ke jerantut cari dato wan... dato wan dah lari atau ada keje lain... diorang tak jumpa dato wan, tapi terjumpa dengan long anak wan safri... kata ceritanya, long w.safri kena kidnap oleh cina kl tu...kata ceritanya, 3 hari lepas tu dilepaskan atas pertolongan dato lim ah chap...sebab itulah dato wan amizan berbudi dengan lim ah chap walaupun dahulunya diorang bermusuh... selepas pada kes ni, diorang berdua akan memusnahkan hutan2 dalam kawasan jerantut.

kesimpulannya, marilah kita ramai2 melabuhkan dato w.amizan ke dalam sungai tahan....

wassalam...

Anonymous said...

Wahai anon April 12, 2011 1:32 AM,
Ketahuilah olehmu bahawa memfitnah itu lebih berdosa dari membunuh.
Ingat la nyawa kita ini boleh ditarik dalam sedetik sahaja.
Jangan kita remehkan hal ini, bahawa Allah cukup kuasa untuk mematikan kita sebentar lagi.Kalau kita tidak gentar dengan keperkasaan Allah ini, cuba doakan agar Allah tarik nyawa kita sekarang juga. Jangan fikir Allah tidak buat.Allah boleh matikan seluruh manusia di dunia sekaligus sekelip mata. Begitu kuasa Allah. “Jadi!” Maka jadilah.Cuma Allah tidak berbuat begitu.Dia benarkan lagi kita hidup untuk beberapa waktu lagi agar sempat lagi kita hidup untuk beberapa waktu lagi agar sempat lagi kita taubat dan menambah bakti dan mengabdikan diri padaNya.

Anonymous said...

Masya Allah,tak takut langsung azab Allah ye..Buatnya Dato Wan Amizan x maafkan anon April 12, 2011 1:32 AM sebab memfinah dia,azab pulak la ente bila nyawa nak dicabut.
Tak baik buat begitu.
Cukup-cukup la sahabat..

Anonymous said...

jangan fitnah orang yang baik dan suci. bedosa.

Anonymous said...

salam anon 1:32, tahniah anda ada berani memdedahkan keburukan yang telah di lakukan oleh mereka mereka tu, sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh juga ke sungai tahan.

yang tak nak mengaku dompok ada juga melakukan perkara perkara yang salah adalah anon anon ustaz di atas yang menjilat duit dompok tiap tiap bulan.

polis pun ada celita ini hal pasal along kena culik wei, jika kita tanya pernjilat dompok, tak ada satu pun perkara salah yang di buat oleh dompok

Anonymous said...

salam,
wzwh sudah2 la mencari dosa cari la pahala pula. ape la mu ni mungkin pasal mu la imej umno jerantut terjejas.

Anonymous said...

Apaaaaaaaaaaaaalah lu ah chap lancau belum potong dah kaya

Anonymous said...

bila masa pulok aku kena tahan dengan samseng cina?aku lagi samseng dari cina tu la.aku ni ajak bertumbuk tarak undur punye.apalah sangat cina tu.

-long safri

labulabi said...

pedooh ong tu,,long safri.ong tu penakut,,

Anonymous said...

SIMPAN BATU DALAM POKET

Anonymous said...

haiyaa lu along sapili...itu anging tallak mali ma..mana ala pokok mole goyang punya woo...mana ala olang belak tepi nyalan ala mangaku maa tiuniasing lu....ini yelantut manyak kecik ma.

Anonymous said...

zurik oih...bior hakuk la pulok jadik yb dun tahan,hakuk lagik kuat memungkor dari wan hamizan tuh....

Anonymous said...

Ingat gatek. Tanah sebenarnya hanya sedalam enam kaki dalam tanah (nakadatah). Kalu gon dok tipu rakyat yang berikan sokongan, ingat hasil diperolehi tak akan kemana2. Musibah akan datang menimpa2, contoh mudah di maki hamun, sumpah seranah. Jika ikhlas nak tolong jangan jadi "along"...
Taku dihisap polong jika asyik berdalik2....

Pang5 Banir

Anonymous said...

haiya,
lu olang islam manyak bodoh punya olang,tak pecaya tuhan punya power.kalau lu olang bising bising talak suka itu yb pendek tpi tuan allah ada suka lu olang apa mau bikin.lu olang talak pecaya sama itu kalak dan kalar ka. bodo punya olang islam talak tau ukum islam talak pecaya lukun 6 iman.
lanciau punya olang pun ala sini punya blog.

Anonymous said...

cina yg dtg jumpa long tu cina miskin.nk projek di jerantut ni.Dato' lari psl mls nk layan demenye.aku tau laa..

untung Sabut said...

byk jasa dato kepada penduduk Dun TAhan'.tapi mungkin ada yg masih menunggu lagi kemajuan yg akan di bawa ole YB dato'.kami percaya setiap permohonan kami pasti akan di luluskan.YB byk menjiwai penduduk dun Tahan'.memahami kehendak rakyat.